TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 30.9.2020.
Bilo da radite nekoliko tjedana, mjeseci ili godinama, postoje životne lekcije koje se nauči, takoreći, usput.
Lekcije zbog kojih ste bolji u poslu. Lekcije koje vam pomažu u napredovanju u karijeri i što je još važnije, lekcije koje vam mogu pomoći da uspješno obavljate druge aktivnosti.

Foto: @kristyjgreen
Upravo zbog toga smo izdvojili šest najvažnijih životnih lekcija koje možete naučiti na poslu.
IZLAZITE IZ SVOJE ZONE KOMFORA
Izlaskom iz vaše zone udobnosti dolazi do jačanja vašeg samopouzdanja koje će vremenom još više jačati. To je jedan od najboljih načina da se razvijete u bilo čemu i može vam otvoriti vrata za puno više mogućnosti. Dakle, budite spremni za iskorak jer ovo je jedna od najvažnijih životnih lekcija koje možete naučite na poslu.
KONSTANTNO UČITE NOVE STVARI
Život može postati monoton ako niste spremni za učenje novih stvari. Posmatrajte to i kao priliku da razvijete neka nova prijateljstva, a i bit će vam mnogo ugodnije u društvenim situacijama gdje ćete uživati u novim temama za razgovor.
UČITE IZ NEUSPJEHA
Pogreške i neuspjesi su najbolji način za učenje. U biti što više grešaka napravite, to više učite i razvijate sebe.
LAKŠE SE POVEZUJETE SA LJUDIMA
Povezivanje je jedna od najvrijednijih stvari koje možete raditi tokom života. Upoznavanje novih ljudi može biti zabavno i pozitivno iskustvo, a posebice na radnom mjestu gdje je važno da poznajete ljude ukoliko vam treba pomoć.

Foto: @charcompany
SUSREĆETE RAZLIČITE TIPOVE LJUDI
Na kojoj god poziciji da radite, najvjerojatnije ćete dolaziti u susret sa ljudima iz različitih sredina, sa različitim tipovima ličnosti i često nećete uspjeti ostvariti pozitivan odnos sa svakim od njih. To je normalno jer nisu svi tipovi ličnosti isti, ali ono što jeste važno je naučiti raditi sa različitim ljudima kako biste obavili vaš posao nesmetano. Učiti mijenjati situacije umjesto ljudi je vještina koja može pomoći i u različitim životnim situacijama.
NE ODUSTAJETE
Posao može biti težak i zahtjevan, ali to ne znači da biste trebali napustiti posao svaki put kad zadaci postanu teži. Kroz posao naučite prihvatiti situaciju i izazove u životu, povećavate samopouzdanje i osjećaj zadovoljstva koji će se uistinu kasnije isplatiti.
***
Naslovna fotografija: @promisetangeman
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!