TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 12.4.2016.
Raditi posao od kuće definitivno ima brojne prednosti. Udobnost, opuštena atmosfera, komoditet, sloboda. No, ukoliko u svom kućnom uredu želite nešto i stvarno raditi, potrebno je postaviti granice opuštenosti i odrediti ciljeve.
Za početak, bitno je da vaš ured fizički bude odvojen od ostalih prostorija. Glede uređenja, svakako morate voditi računa i o tome hoćete li vas klijenti posjećivati u uredu ili ćete u njemu boraviti isključivo vi. Za bolju produktivnost, još jedna bitna stavka jest da si postavite efektivno radno vrijeme. Koliko god strogo zvučalo, u rezultatima ćete prepoznati isplativost istoga. Kada ste napravili sve ovo, onda je vrijeme da se posvetite bitnim detaljima koji, kako stručnjaci ističu, utječu mnogo na našu produktivnost.
#SVJETLOST
Općepoznato je da je prirodna svjetlost mnogo zdravija za vaše oči od one koja dolazi od sobnih lampi. Ako pak vaš ured ima takvu poziciju u kući da do njega ne može doprijeti mnogo prirodne svjetlosti, onda se svakako potrudite oko više vrsta lampi koje će osiguravati dovoljnu količinu iste. Izbjegavajte postavljanje vašeg računala u položaj u kojem će svjetlost padati na monitor i stvarati sjene. Ili jednostavno, riješite problem dekorativnim zavjesama.

#INVESTIRAJTE U UDOBNU STOLICU
Ako postoji jedan predmet na kojemu u uredu ne biste trebali štedjeti onda je to sigurno uredska stolica. Sjedite u njoj cijeli dan, stoga, ne pokušavajte dovući stolicu iz blagovaonice ili drugog dijela kuće. Vaša kralježnica će vam biti zahvalna.

#KORISTITE UREDSKI MATERIJAL U ŠARENIM BOJAMA
Vjerovali ili ne, istraživanja pokazuju da boje jako utječu na produktivnost. Stoga, pri odabiru boje ureda i uredskog materijala morate biti jako pažljivi. Ljudi su općenito produktivniji u plavom prostoru, crvena boja djeluje stimulativno, bijela se lako uklapa u svaki prostor i čini ga svjetlijim i prozračnijim, žuta potiče kreativnost, dok zelena boja djeluje smirujuće.

#SKLONITE SA STOLA SVE NEPOTREBNE STVARI
Neka postoji mjesto za sve, i neka sve ima svoje mjesto. Na stolu neka bude samo ono na čemu trenutno radite. Sve drugo će vam smetati i odvlačiti pozornost. A dokazano – i uzrokovati nepotreban stres. Urednost i organiziranost će odraditi pola vašeg posla.

#UKRASITE STOL CVIJEĆEM
Malo zelenila uvijek dobro dođe, pogotovo ako provodite dan gledajući u računalo. Uz to, cvijeće djeluje umirujuće i apsorbira zračenje. Investirajte u malu biljku koja je jednostavna za održavati. Osvježit će prostor i dati mu živost.

#DODAJTE UREDU OSOBNI KREATIVNI „TOUCH“
Činjenica da radite doma znači da vaš radni prostor ne treba biti strog, sterilan i ukočen. Imate slobodu urediti ga po svojoj volji, mašti i vlastitom kreativnom duhu. Okružite se motivirajućim izrekama i dragim fotografijama. Učinite vlastiti ured mjestom koje će vas inspirirati i gdje ćete željeti boraviti i kada ne radite.

Foto :lydiainteriors,feedster, Pgimgs, skytreecorp, photobucket, pinterest.com
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!