TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 27.2.2020.

Ponekada su izvor nezadovoljstva i umora ustaljeni rasporedi, uvijek ista mjesta na koja odlazimo, isti rituali i nepromijenjeni set misli koji nam čine svakodnevicu.

No, to se može promijeniti uz par savjeta koji će preoblikovati način na koji razmišljate i živite te vam pomoći unijeti taj neki joie de vivre u vaš život. Koji su to rituali otkrijte u nastavku.

OSTAVITE NEKO VRIJEME ZA RAZMIŠLJANJE

Razvučeni između obveza doma i obveza na poslu, nerijetko zaboravimo samo sjesti, udahnuti, izdahnuti i ostaviti neko vrijeme sebično za sebe. Kada smo zaokupljeni sa previše stvari, zaboravimo razmišljati o životnim situacijama koje nam se događaju i uljuljamo se u kolotečinu koja nam ne pruža sreću i zadovoljstvo koje zaslužujemo. Kako biste to izbjegli, rezervirajte vrijeme svaki dan uz čitanje, čaj, glazbu i druge rituale koji vas opuštaju. Tako ćete prije uvidjeti stvari u vašoj svakodnevici koje trebaju promjenu i djelovati na njih na svoj način.

UNESITE PROMJENE MALENIH KORACIMA

Kako biste unijeli promjenu, nije potrebno da pola godine otputujete na drugi kraj svijeta ili promijenite karijeru u potpunosti ili da skačete iz helikoptera. Ponekad su maleni koraci presudni kako biste se osjećali drugačije. Ti koraci naravno predstavljaju hodanje van vaše komfor zone i znajte da, jednom kada započnete tu šetnju, otkriti ćete koliko zapravo zadovoljstva donosi kada napravite nešto što niste nikada ranije ili nešto čega ste se bojali.
To može biti intervju za posao ili slanje riskantnog maila, no budite sigurni da ćete jako brzo postati ovisni o ovakvom pozitivnom naletu adrenalina.

REZERVIRAJTE VRIJEME ZA NEŠTO NOVO SVAKOG TJEDNA

Ako i vi imate listu stvari koje ste oduvijek htjeli iskusiti ili proživjeti, sada je idealno vrijeme da te stvari uključite u vašu svakodnevicu. Jednostavno, na početku planiranja svog tjedna, jedan dan i jedan termin u danu rezevirajte za nešto novo kao što je posjeta sushi baru u gradu ili unajmljivanje gradskog bicikla ili pak penjanje žičarom. Ove stvari možda jesu malene i možda je nekada skoro nemoguće za njih ostaviti vremena u svojoj užurbanoj svakodnevici, no zaista se isplati uložiti dodatne napore kako biste uključili nova iskustva i nove stvari u vaš život. To će vas učiniti sretnijima i puno ćete lakše obavljati svakodnevne obveze koje imate.

POPRAVITE SVOJ NAČIN PREHRANE

Ponekad razlog zbog kojeg se osjećate loše i nezadovoljno zapravo čuči i u načinu na koji organizirate svoje obroke kroz tjedan. Od presudne je važnosti da svakog dana unesete dovoljno kvalitetnih namirnica koje će vam pomoći da briljirate i živite život kao najbolja verzija sebe. Investirajte vrijeme u planiranje obroka i shopping unaprijed, jer iako ova dva savjeta čujete već po tko zna koji put, oni će uistinu ostaviti promjenu i trag u vašoj svakodnevici. Osim što ćete uštedjeti vrijeme, hraniti ćete se zdravije i biti spremniji na izazove više nego ikada ranije.

ZAPIŠITE ILI PODIJELITE S NEKIM SVOJE DNEVNE AVANTURE

Jedan od najčešćih razloga zašto se osjećate nekako nepotpuno ili nezadovoljno je činjenica da svoje osjećaje i razmišljanja predugo držite samo za sebe. Iako to neki od nas nekada teško priznaju, društvena smo bića i od iznimne nam je važnosti da u životu imamo nekoga tko će nas saslušati ili nešto uz pomoć čega možemo izbaciti iz sebe svoje misli. To može biti vaša prijateljica, sestra, muž, brat ili neka sasvim treća osoba, ali to može biti i pisanje pjesama, vođenje dnevnika ili skladanje. U svakom slučaju, potrebno je da imate neko mjesto gdje možete podijeliti kako se osjećate jer će vas to osloboditi i učiniti sretnijima.

POKUŠAJTE STVARI SAGLEDATI IZ DRUGOG UGLA

Nerijetko su izvor naših frustracija i nezadovoljstva u životu naša očekivanja koja mogu biti itekako nerealna. Važno je da se podsjetite kako ste vi odgovorni za način na koji se vaš život odvija i on nikada neće biti savršen, uvijek ćete nešto iščekivati, uvijek će nešto biti obveza i apsolutno nikad nećete imati cijeli dan bez nekog ometanja. Zato je jako važno da prihvatite svakodnevicu sa svim njenim manama i vrlinama i pokušate ju iskoristiti tako da uistinu uživate svakog dana ne obazirući se na toksične sitnice koje vas hrane samo negativnom energijom. Neka promjena krene od načina na koji razmišljate i završiti će kao promjena u načinu na koji vodite svoj život.


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!