TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.1.2020.
Kada želite imati u potpunosti slobodan vikend, bezbrižan petak ili jednostavno želite imati vremena za posvećivanje hobijima ili druženjima pored posla, određene obveze isplanirati i završiti unaprijed zvuči kao jedina opcija.
Da to nije nemoguće i uz onako užurban radni tempo koji imate svaki dan na poslu dokazat će vam sljedeći savjeti koji će vas inspirirati, poticati, pomoći vam u organizaciji, ali i pokazati svojevrsne prečace da neke stvari uradite što ranije.
Ako se dvoumite trebate li se upustiti u planiranje rada unaprijed, kako bi vikend uistinu bio lišen vaših poslovnih zadataka, neka vas sljedeći koraci motiviraju na to, a za sve posljedice poput sve češćeg rada unaprijed i viška vremena kojeg možete iskoristiti za vama najdraže stvari ne odgovaramo.
IMAJTE ZAPISAN TJEDNI PLAN OBVEZA
Prvi korak je zapisati sve obveze na papir. Ako planirate stvari odraditi unaprijed, tada je jako važno da si zapišete što zapravo sve želite odraditi, na koji način, gdje te za koje vremensko razdoblje. Pokušajte te obveze rasporediti kronološki kako biste pratili raspored svih obveza i sve ih odradili na vrijeme te do kraja.

POSVETITE SE DETALJNOJ ORGANIZACIJI PRIVATNIH OBVEZA I RITUALA
Ono što će vam pomoći da sve svoje obveze završite unaprijed je da unaprijed isplanirate i druge stvari u vašoj svakodnevici. Vaša jutarnja i noćna rutina neka bude u potpunosti organizirana, ujednačena i uvijek spremna na noćnom ormariću ili u kabinetu u toaletu. Unaprijed razmislite koju odjeću možete nositi tijekom cijelog radnog tjedna te ispeglajte, operite ili pripremite one komade za koje je to potrebno. Idealan dodatak vašem planu da neke stvari završite ranije je i ako isplanirate svoje obroke kroz tjedan. Tako preko vikenda možete kupiti sve namirnice, nasjeckati povrće, zamrznuti neke namirnice i kad je vrijeme za ručak ili večeru, puno brže pripremiti omiljena jela. Također, ako pospremanje stana ili kuće odradite vikendom, puno manje ometanja ćete imati tijekom radnog tjedna. Vrijeme koje ste uložili u ovu pripremu, olakšat će samo obavljanje aktivnosti.
KREIRAJTE VREMENSKE TABELE
Ok, sada kada ste sve isplanirali i uredili tako da vaš plan odrađivanja obveza unaprijed zapravo zvuči izvedivo, vrijeme je da sve stavite u neke realne vremenske okvire. U tome će vam najviše pomoći planer, online ili printable tablice kao i, ako odlučite biti kreativni, samostalno kreiranje tablice u notesu. Jednostavno sve obveze rasporedite po danima, dodijelite im vrijeme koje je potrebno kako biste ih završili i tako ćete imati puno bolju orijentaciju između svih zadataka te biti puno efikasniji i produktivniji u svom poslu.

BUDITE UPORNI
Iako se već u utorak cijeli vaš plan čini možda malo preambicioznim i sve na što pomišljate je to kako bi bilo lijepo to sve ipak odraditi malo kasnije, jednostavno nemojte. Budite jači od vaše najbolje izlike, ostanite fokusirani na onaj višak vremena koji će vam ostati kada završite sve zadatke ranije i neka to bude ono što će vas poticati da nastavite i ne odustajete.
SVAKI DAN DODAJTE U PLANER NEŠTO ŠTO VAS VESELI
Vaša ambicija i motivacija blijede svakim novim uloženim satom i dodatnim umorom. Vaše baterije će se nakon napornog dana ili tjedna najbolje napuniti ako svaki dan makar 20 minuta rezervirate za nešto što vas ispunjava, veseli i čini zadovoljnima. Tako ćete se puno lakše vratiti svom planu da stvari odradite unaprijed pa čak i u onom tempu koji je malo brži od vašeg uobičajenog.

NAGRADITE SE
Tjedan se bliži kraju, vidite kako se vaš plan pomalo realizira i uspijevate odraditi sve baš po svom planu? Odlično, tada zaslužujete nagraditi se nečime što vas veseli kao što je izlazak s djevojkama, filmska večer u kinu ili jednostavno solo kava uz omiljeni kolač.
TEKST: Bonjour.ba/PR
Ovogodišnji retreat, organizovan od strane Biznis Unije menadžera, još jednom je potvrdio da ovo udruženje okuplja novu generaciju menadžera spremnih za transformaciju poslovne kulture, gdje inspirativne priče, razmjena znanja i umrežavanje dominiraju.
Drugi po redu događaj, održan u prelijepom ambijentu hotela Nomad na Bjelašnici, okupio je lidere, stručnjake i partnere iz različitih sektora, stvarajući prostor za razmjenu ideja o digitalizaciji, inovacijama, održivom razvoju te važnosti mentalnog zdravlja i emocija.
Od samog osnivanja, BUM se pozicionirao kao važan akter u izgradnji održive i konkurentne poslovne zajednice, okupljajući članove s misijom izgradnje nove generacije menadžera i razvoja domaće privrede. Događaj je okupio više od 100 učesnika koji su kroz lične priče, razmjenu iskustva i otvorenu diskusiju razgovarali o savremenim izazovima.
"Danas, više nego ikada, vjerujem da se vizija BUM-a ostvaruje. Zahvaljujući vama, našim članovima i partnerima, koji uprkos svemu, zadržavaju optimizam, vjeru i onu malu dozu ludosti da su velike stvari moguće, BUM okuplja blizu 100 članova iz cijele BiH, mjesečno dodjeljuje 33 stipendije, a kroz naše događaje otvara teme o kojima se nedovoljno priča.
Hvala vam što zajedno pomjeramo granice i kreiramo novu eru poslovne zajednice u BiH“, istakao je Aleksandar Krunić, predsjednik Upravnog odbora BUM-a, na samom početku događaja.

Program je stavio u fokus digitalnu transformaciju, održivost, snagu ljudskog kapitala i poduzetničkog duha u svrhu rasta, teme koje su kroz vlastita iskustva i stručna znanja predstavili govornici iz različitih sektora.
Nedžad Pirić je iznio značajne informacije o važnosti kvalitetne transformacije u procesu digitalizacije, te da je važno posložiti infrastrukturu kako bi promjene postigle maksimalan učinak.
Posebna pažnja bila je usmjerena na primjere kompanija koje su uspjele spojiti inovacije i održivost u modele koji ih čine globalno konkurentnim.
Jedan takav primjer predstavio je Jure Širić iz kompanije Modepack, koji je govorio o tome kako se njegova industrija ambalaže transformisala u brend prisutan na 36 svjetskih tržišta, te zašto je upravo ulaganje u reciklirane i ekološke materijale postalo ključ njihovog međunarodnog uspjeha.
Jure Širić u razgovoru sa moderatoricom konferencije, Unom Bejtović naglasio je važnost izlaska iz komfort zone i ulaganja u inovacije koje će osigurati da budemo ispred globalne konkurencije.
“U cijelom procesu ključno je ostati prizeman, dosljedan sebi i svojim vrijednostima, te činiti nešto više za cijelu zajednicu”, istakao je Širić.

Razvoj i širenje uspješnih domaćih kompanija bila je tema izlaganja Aleksandra Kremenović, osnivača MF grupacije, koji je kroz iskustvo stvaranja jedne od najstabilnijih finansijskih institucija u regiji pokazao kako vizija i dugoročna strategija mogu pretvoriti „mikro“ inicijativu u „makro“ uspjeh.
Njegov pogled na regionalno pozicioniranje i upravljanje finansijskim sistemima dao je učesnicima uvid u to kako domaće kompanije mogu graditi održiv rast u promjenjivom tržišnom okruženju. Trendovi se ne trebaju slijepo pratiti, umjesto toga potrebno je vjerovati u svoju viziju i prilagođavati je prilikama na tržištu.


Osim tehnoloških i poslovnih perspektiva, važan dio programa bio je posvećen i mentalnom zdravlju. Jasmin Bešić je otvorio pitanje stresa u modernom menadžmentu i načina na koji on oblikuje liderstvo i profesionalni identitet.
Njegov psihodinamski pristup, koji spaja nauku i iskustvenu praksu, donio je potpuno drugačiji pogled na razvoj lidera u okruženju koje se ubrzano mijenja. Stres ne treba biti dio našeg identiteta, već podstrek da slušamo i prihvatamo svoje emocije.


BUM Retreat 2025 realiziran je uz podršku ključnih partnera: Go Digital in the Western Balkans, EBRD uz podršku Evropske unije, EFSE fonda uz podršku Evropske unije kao dugogodišnjeg BUM partnera, UN Women, te brojnih prijatelja i partnera iz poslovne zajednice.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!