TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 15.1.2020.
Kada želite imati u potpunosti slobodan vikend, bezbrižan petak ili jednostavno želite imati vremena za posvećivanje hobijima ili druženjima pored posla, određene obveze isplanirati i završiti unaprijed zvuči kao jedina opcija.
Da to nije nemoguće i uz onako užurban radni tempo koji imate svaki dan na poslu dokazat će vam sljedeći savjeti koji će vas inspirirati, poticati, pomoći vam u organizaciji, ali i pokazati svojevrsne prečace da neke stvari uradite što ranije.
Ako se dvoumite trebate li se upustiti u planiranje rada unaprijed, kako bi vikend uistinu bio lišen vaših poslovnih zadataka, neka vas sljedeći koraci motiviraju na to, a za sve posljedice poput sve češćeg rada unaprijed i viška vremena kojeg možete iskoristiti za vama najdraže stvari ne odgovaramo.
IMAJTE ZAPISAN TJEDNI PLAN OBVEZA
Prvi korak je zapisati sve obveze na papir. Ako planirate stvari odraditi unaprijed, tada je jako važno da si zapišete što zapravo sve želite odraditi, na koji način, gdje te za koje vremensko razdoblje. Pokušajte te obveze rasporediti kronološki kako biste pratili raspored svih obveza i sve ih odradili na vrijeme te do kraja.
POSVETITE SE DETALJNOJ ORGANIZACIJI PRIVATNIH OBVEZA I RITUALA
Ono što će vam pomoći da sve svoje obveze završite unaprijed je da unaprijed isplanirate i druge stvari u vašoj svakodnevici. Vaša jutarnja i noćna rutina neka bude u potpunosti organizirana, ujednačena i uvijek spremna na noćnom ormariću ili u kabinetu u toaletu. Unaprijed razmislite koju odjeću možete nositi tijekom cijelog radnog tjedna te ispeglajte, operite ili pripremite one komade za koje je to potrebno. Idealan dodatak vašem planu da neke stvari završite ranije je i ako isplanirate svoje obroke kroz tjedan. Tako preko vikenda možete kupiti sve namirnice, nasjeckati povrće, zamrznuti neke namirnice i kad je vrijeme za ručak ili večeru, puno brže pripremiti omiljena jela. Također, ako pospremanje stana ili kuće odradite vikendom, puno manje ometanja ćete imati tijekom radnog tjedna. Vrijeme koje ste uložili u ovu pripremu, olakšat će samo obavljanje aktivnosti.
KREIRAJTE VREMENSKE TABELE
Ok, sada kada ste sve isplanirali i uredili tako da vaš plan odrađivanja obveza unaprijed zapravo zvuči izvedivo, vrijeme je da sve stavite u neke realne vremenske okvire. U tome će vam najviše pomoći planer, online ili printable tablice kao i, ako odlučite biti kreativni, samostalno kreiranje tablice u notesu. Jednostavno sve obveze rasporedite po danima, dodijelite im vrijeme koje je potrebno kako biste ih završili i tako ćete imati puno bolju orijentaciju između svih zadataka te biti puno efikasniji i produktivniji u svom poslu.
BUDITE UPORNI
Iako se već u utorak cijeli vaš plan čini možda malo preambicioznim i sve na što pomišljate je to kako bi bilo lijepo to sve ipak odraditi malo kasnije, jednostavno nemojte. Budite jači od vaše najbolje izlike, ostanite fokusirani na onaj višak vremena koji će vam ostati kada završite sve zadatke ranije i neka to bude ono što će vas poticati da nastavite i ne odustajete.
SVAKI DAN DODAJTE U PLANER NEŠTO ŠTO VAS VESELI
Vaša ambicija i motivacija blijede svakim novim uloženim satom i dodatnim umorom. Vaše baterije će se nakon napornog dana ili tjedna najbolje napuniti ako svaki dan makar 20 minuta rezervirate za nešto što vas ispunjava, veseli i čini zadovoljnima. Tako ćete se puno lakše vratiti svom planu da stvari odradite unaprijed pa čak i u onom tempu koji je malo brži od vašeg uobičajenog.
NAGRADITE SE
Tjedan se bliži kraju, vidite kako se vaš plan pomalo realizira i uspijevate odraditi sve baš po svom planu? Odlično, tada zaslužujete nagraditi se nečime što vas veseli kao što je izlazak s djevojkama, filmska večer u kinu ili jednostavno solo kava uz omiljeni kolač.
TEKST: Bonjour.ba - PR
Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.
Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku.
Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“.
„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi.
Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“
Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“
Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi
Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.
U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.
U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija.
Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.
Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta.
To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate.
„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.
Nove teme: Krize, AI i event marketing
Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“.
S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.
Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga, sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.
O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“
Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice
Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.
„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.
Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!