TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.12.2019.
Jedna od važnijih lekcija koje moramo naučiti kada su u pitanju naše svakodnevne navike svakako je štednja, ali i planiranje budućih troškova, osmišljavanje financijskog plana za umirovljenje, školovanje djece i mnoge druge značajne financijske obveze koje nas čekaju u budućnosti.
Kako ne bismo odjednom bili previše opterećeni s kreiranjem savršenog plana koji će gotovo magično riješiti sve naše financijske nedoumice, odlučili smo se bazirati na korake koji će u našem svakodnevnom tempu polako, ali sigurno kreirati naviku štednje.
Par korisnih savjeta kako početi štedjeti već danas i kreirati budžet za stvari koje ste si možda već odavno htjeli priuštiti, donosimo u nastavku.
ZABILJEŽITE VAŠE TROŠKOVE
Uzmite neko vrijeme i zapišite na što sve trošite svoj novac. Pokušajte obuhvatiti sve troškove – gorivo, računi, obroci i nakon toga ih podijelite u nekoliko grupa. Te grupe mogu biti svakodnevni troškovi namirnica i sl. te tako kreirajte pismeni uvid u to gdje sve odlazi novac koji zaradite. Danas imate i mnoštvo mobilnih aplikacija koje vam mogu pomoći u tome. Neke od njih smo pobrojali ovdje.
DEFINIRAJTE BUDŽET ZA ŠTEDNJU
Sada kada imate uvid koliko i na što trošite svoj novac, možete kreirati realan budžet za štednju svakog mjeseca. Nemojte napraviti niti prejednostavan niti prekompliciran plan štednje, pokušajte da on za početak obuhvaća 10-15% vaše plaće.

POSTAVITE SI CILJEVE U ŠTEDNJI
Jednostavno zamislite što biste mogli napraviti s ušteđenim novcem – poput kupnje novog smartphonea, odlaska na putovanje ili pak novog pokućstva koje ste tako priželjkivali. Na ovaj način ćete imati svojevrstan boost u štednji.
SMANJITE SVOJE DNEVNE TROŠKOVE
Ako vam se čini da značajna štednja nije moguća sa svim vašim troškovima, pokušajte smanjiti na potrošnji onih stvari čije eliminiranje neće utjecati na kvalitetu života kao što su pretplate na usluge koje vam ne trebaju, večere vani i sl. Par prijedloga kako smanjiti svakodnevne troškove kriju se na sljedećem linku.
ODLUČITE KOJI SU VAŠI PRIORITETI
Ako znate da ćete uskoro imati velike troškove poput servisiranja auta ili plaćanja semestra ili pak neki drugi oblik većih troškova, ušteđeni novac iskoristite za to. Nemojte nepromišljeno trošiti ušteđeni novac bez promišljanja o troškovima koji dolaze u skorom periodu.
PRATITE BROJKE
Svaki mjesec provjerite koliko ušteđenog novca imate. Ne samo da će vam to biti motivacija za daljnju štednju nego će biti dokaz vaše organiziranosti i odličnog financijskog planiranja. Gledajte na to kao ogroman 'High five' za vas.

TEKST: Bonjour.ba
Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?
Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.
O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.

Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci
Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?
“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.
Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?
Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?
Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.
“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje.
Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?
Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“

Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!