TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 17.12.2019.
Jedna od važnijih lekcija koje moramo naučiti kada su u pitanju naše svakodnevne navike svakako je štednja, ali i planiranje budućih troškova, osmišljavanje financijskog plana za umirovljenje, školovanje djece i mnoge druge značajne financijske obveze koje nas čekaju u budućnosti.
Kako ne bismo odjednom bili previše opterećeni s kreiranjem savršenog plana koji će gotovo magično riješiti sve naše financijske nedoumice, odlučili smo se bazirati na korake koji će u našem svakodnevnom tempu polako, ali sigurno kreirati naviku štednje.
Par korisnih savjeta kako početi štedjeti već danas i kreirati budžet za stvari koje ste si možda već odavno htjeli priuštiti, donosimo u nastavku.
ZABILJEŽITE VAŠE TROŠKOVE
Uzmite neko vrijeme i zapišite na što sve trošite svoj novac. Pokušajte obuhvatiti sve troškove – gorivo, računi, obroci i nakon toga ih podijelite u nekoliko grupa. Te grupe mogu biti svakodnevni troškovi namirnica i sl. te tako kreirajte pismeni uvid u to gdje sve odlazi novac koji zaradite. Danas imate i mnoštvo mobilnih aplikacija koje vam mogu pomoći u tome. Neke od njih smo pobrojali ovdje.
DEFINIRAJTE BUDŽET ZA ŠTEDNJU
Sada kada imate uvid koliko i na što trošite svoj novac, možete kreirati realan budžet za štednju svakog mjeseca. Nemojte napraviti niti prejednostavan niti prekompliciran plan štednje, pokušajte da on za početak obuhvaća 10-15% vaše plaće.

POSTAVITE SI CILJEVE U ŠTEDNJI
Jednostavno zamislite što biste mogli napraviti s ušteđenim novcem – poput kupnje novog smartphonea, odlaska na putovanje ili pak novog pokućstva koje ste tako priželjkivali. Na ovaj način ćete imati svojevrstan boost u štednji.
SMANJITE SVOJE DNEVNE TROŠKOVE
Ako vam se čini da značajna štednja nije moguća sa svim vašim troškovima, pokušajte smanjiti na potrošnji onih stvari čije eliminiranje neće utjecati na kvalitetu života kao što su pretplate na usluge koje vam ne trebaju, večere vani i sl. Par prijedloga kako smanjiti svakodnevne troškove kriju se na sljedećem linku.
ODLUČITE KOJI SU VAŠI PRIORITETI
Ako znate da ćete uskoro imati velike troškove poput servisiranja auta ili plaćanja semestra ili pak neki drugi oblik većih troškova, ušteđeni novac iskoristite za to. Nemojte nepromišljeno trošiti ušteđeni novac bez promišljanja o troškovima koji dolaze u skorom periodu.
PRATITE BROJKE
Svaki mjesec provjerite koliko ušteđenog novca imate. Ne samo da će vam to biti motivacija za daljnju štednju nego će biti dokaz vaše organiziranosti i odličnog financijskog planiranja. Gledajte na to kao ogroman 'High five' za vas.

TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!