TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 3.5.2016.
Nakon završetka obrazovanja većina nas jedva dočeka odbaciti stručnu literaturu i krenuti s popisom knjiga za inspiraciju, motivaciju i razonodu. Odnosno, želimo knjige rezervirati za opuštanje, a ne za naprezanje. No, ukoliko želite započeti vlastiti posao, pospješiti postojeći, krenuti u menadžerske vode i sl. knjige su te iz kojih možete najviše savjeta izvući.
One u sebi sadrže upute sačinjene na osnovu iskustva ljudi koji su već uspješno prošli ono u što se vi sada upuštate. Ako želite izbjeći početničke pogreške i biti uspješnije u ženskom poduzetništvu, donosimo vam nekoliko knjiga iz kojih možete itekako puno naučiti.
1. Priča o uspjehu – Malcolm Gladwell
Malcolm Gladwell u svojoj knjizi postavlja pitanje što čini jako uspješne ljude drugačijima. Zapravo, on proučava njihove korijene, otkuda dolaze, a ne kakav karakter imaju. Zbog zanimljivih tema koje obrađuje kao što su: poslovne prilike, jednakost muškaraca i žena na radnom mjestu, izazovi s kojima se žene susreću na istima, trebala bi se naći na radnom stolu svake poslovne žene. Osim važnih lekcija posjetit će vas na vaše korijene i otkuda ste započeli svoj poslovni put.

2. Žena-šef – Sophia Amoruso
Sophia priča svoju inspirativnu priču o uspjehu, počevši od točke u kojoj je živjela na ulici, bez posla. Danas, osnivačica NastyGala dijeli svoju nevjerojatnu priču i podučava žene kako biti uspješne u poslu bez suvišnog „šefovanja“. Motivirajući savjeti preneseni na simpatičan način neće vas ostaviti ravnodušnima.

3. 4satni radni tjedan – Timothy Ferriss
Vječno pitanje majka/ žena poduzetnica jest kako balansirati poslovni i privatni život. Voditi uspješan posao i brinuti se za obitelj. Timothy u svojoj knjizi posvećuje posebnu pažnju tom pitanju i daje savjete ženama kako se, bez zapostavljanja obitelji, uspješno penjati poslovnim ljestvama.

4. Bossypants – Tina Fey
Američka komičarka priča svoju priču o uspjehu počevši od štreberskog djetinjstva, preko njene velike uspješnice Saturday Night Livea, do faze u kojoj su joj se svi dječji snovi ostvarili. Naravno da ćete se nasmijati njenim prepoznatljivim šalama i prepričavanju kakvo samo Tina može prenijeti. No, uz sve to – glavna Tinina lekcija je „da si nitko sve dok te netko ne zove šefe“.

5. Redovnik i zagonetka – Randy Komisar
Priča koju Komisar pripovjeda nije samo savjet kako trebate razmišljati kad započinjete svoj posao, nego također kako izgraditi život u kojemu ćete uživati. Važno je znati sve tehničke aspekte započinjanja posla, no, ako nemate snažnu volju ustrajati kad postane teško, malo je vjerojatno da ćete uspjeti u poslu. Ova knjiga će vam pomoći da ne potrošite znoj i suze na projekt za kojim vaše srce ne treperi.

6. Žene ne pitaju – Linda Babcock, Sara Laschever
Jeste li znali da je četverostruko veća mogućnost da će muškarac postaviti pitanje povećanja plaće na radnom mjestu nego žena s istim kvalifikacijama? Ova knjiga govori o iskustvu stotina žena koje potvrđuju činjenicu da su na radnom mjestu mnogo više rezervirane i ne postavljaju pitanja, ne pregovaraju o svojim poslovnim uvjetima, što naravno, dovodi do propuštanja dobrih poslovnih prilika. Knjiga će probuditi vaš osjećaj samopouzdanja i ponovno vas podsjetiti, u slučaju da ste možda zaboravili, koliko puno žene mogu napraviti.

Foto: barnesandnoble, amazonaws, cashflowskills, collegefashion, wordpress, punchedclocks
TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!