TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 3.8.2020.
Tajna iza uspješnosti svake dame je u pronalasku ravnoteže.
Koliko je važno raditi svoj posao, podjednako je važno fokusirati se i na život izvan posla kako biste ga svojevremeno osvježili i efektno uživali u obje sfere života.
U tome nam mogu pomoći i savjeti uspješnih dama koje znaju kako kvalitetno rasporediti svoje vrijeme, imaju efikasne rutine, te svaki dan započinju pozitivno.
ZAVRŠITE POSAO U PREDVIĐENO VRIJEME
Ne dopustite da vas prevlada krivnja zbog napuštanja posla kako bi se vratili kući u predviđeno vrijeme. Posvetite se druženju sa obitelji, dragim osobama, ljubimcima, a upravo tu pozitivnu energiju ćete iskoristiti i lakše se nositi sa sutrašnjim izazovima.

Foto: @aloprofile
MEDITIRAJTE ILI SE JEDNOSTAVNO OPUSTITE
Jedan na jedan sa sobom navečer i ujutro je ključ smirenosti i uspješnosti. U današnjem užurbanom životnom stilu meditacija ili jednostavno odmaranje može pomoći smirivanju misli i dopuštanju vašem razmišljanju da sve organizira.

Foto: @mirenalos
PRIJE SPAVANJA, NAPRAVE TO-DO LISTU ZA NAREDNI DAN
Korak koji će vam pomoći da smireniji idete u krevet, znajući da sve stvari imate pod kontrolom. Tako ćete na najbolji mogući način organizirati dan za sebe i biti svjesniji svega što vas čeka.

Foto: @onesmallblonde
TRENUTAK ZA SEBE
Svaka uspješna dama u karijeri uzima vrijeme za osvježenje i nadopunu baterija svaki dan. Radite na sebi. Što god da vas opušta i čini da se osjećate dobro, radite to svaki dan. Imajući ovo vrijeme samo za sebe, omogućit će vam da pozitivnije i jasnije razmišljate o svom danu i postavljate ciljeve za sutra.

Foto: @christineandrew
DAJTE PREDNOST SPAVANJU
U spavaćoj sobi izbjegavajte tipkanje po mobitelu i ostalim elektronskim uređajima. Pridržavajte se svoje rutine spavanja svaki dan. Dobar noćni san osigurat će da se sljedećeg dana efikasno usredotočite na bitne stvari, a ujedno smanjite stres i povećavate kreativnost.
***
Naslovna fotografija: @cheraleelyle
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Koliko puta ste čuli da ste “previše”? Previše iskreni, previše emotivni, previše ambiciozni? A možda je upravo u tom “previše” ono najbolje što nosimo, naša hrabrost da se izdvojimo, da budemo svoji i da mijenjamo svijet oko sebe, ne uklapajući se u obrasce koji nam ne pripadaju.
O toj snazi koja dolazi iz autentičnosti razgovarali smo s Aldijanom Rakić, Članicom Uprave ASA Banke, ženom koja je iz pozicije saradnice izrasla u liderku koja vjeruje da empatija nije slabost, već najjači poslovni alat.

Aldijana Rakić, Članica Uprave ASA Banke
Ljudi ne traže savršenog lidera, već čovjeka
U njenoj karijeri bilo je trenutaka koji su zahtijevali odlučnost, ali i razumijevanje, posebno u periodima velikih promjena. Jedan od njih bio je i proces spajanja čak tri banke: složen, emotivan i izazovan trenutak za svaki tim. Zato smo Aldijanu pitali šta je naučila o ljudima kada posao postane najizazovniji.
„Pa ja bih više rekla da u teškim vremenima ljudi ne traže savršenog lidera, već traže čovjeka i ono realno što sam spoznala kroz svoju praksu jeste da je i tišina jača od govora, da je prisutnost jača od riječi i definitivno da stabilnost ne mora značiti da znamo ono što dolazi, već da znamo ko smo i da vodimo svoj tim kvalitetno kroz nepoznato."

Ne moraš znati sve, ali moraš vjerovati sebi
Ušli ste u banku kao saradnica, danas ste članica Uprave. Šta biste sebi tada šapnuli, da Vas niko ne čuje?
"Definitivno bih sebi šapnula na uho da ne moram sve da znam, ali da moram da vjerujem sebi. Prije, u svojim mlađim godinama, tu potvrdu sam tražila izvana, a sada u zrelim godinama jako je bitno da imate unutrašnji kompas jer onda apsolutno vam nisu bitni aplauzi i titule.
Ostala bih znatiželjna i čak bih rekla i preiskrena i preambiciozna jer upravo ovo ’pre’ i ’previše’ nekad znači da se izdvajate od drugih i da si različit u odnosu na druge. I ono što bih rekla da je najveća vrijednost nije mjesto u hijerarhiji, već je definitivno utjecaj koji ostavljate na druge ljude."


Empatija je poslovni alat, ne slabost
U svijetu u kojem se često naglašava brzina i rezultat, zaboravljamo da uspjeh rijetko nastaje iz pritiska, a mnogo češće iz razumijevanja. Upravo zato, Aldijana vjeruje da je empatija jedna od najvažnijih vještina današnjeg lidera. Ne zato što je meka, već zato što je precizna i ona prepoznaje ono što brojke tek kasnije potvrde.
„Empatija pored što je ljudska osobina, ona je strateški resurs i ukoliko se empatija koristi kvalitetno može na vrijeme prepoznati potrebe tima, može vidjeti promjene koje ćemo tek nekad naknadno vidjeti u brojkama i isto tako može vidjeti neke promjene ponašanja u samom timu.
Jer suština je da u najtežim trenucima mi pamtimo pravila ponašanja i ako tu položimo test onda nijedna kriza ili teška vremena ne mogu taj odnos narušiti. I definitivno empatija daje širu sliku, ali isto tako i pojedinca u njoj.“


“Previše” je zapravo kompliment
Od žene se često očekuje da bude “dovoljno”: dovoljno smirena, dovoljno ambiciozna, dovoljno odvažna, ali nikada “previše”. Aldijana to pravilo ruši.
„Preosjetljiva, ambiciozna i emotivna. Upravo ove tri riječi pokušavaju ženu staviti u okvire pravila ponašanja koji joj generalno i ne pripadaju jer apsolutno liderstvo je kod svakoga drugačije. Empatija definitivno nije slabost, ambicija nije mana, a emocije definitivno nisu neprijatelji racionalnosti. Ukoliko se ta tri alata pravilno koriste apsolutno može doći do promjene organizacije iz temelja.“


Emocije ne isključuju racionalnost
O ženama u bankarstvu se dugo govorilo kroz stereotipe zato smo Aldijanu za kraj pitali: Najveća zabluda o ženama u bankarstvu je…?
„Da su preemotivne i da su zbog toga manje racionalne, što apsolutno nije tačno jer upravo ta emotivnost nadograđuje racionalno odlučivanje. Ja sam u praksi mnogo vidjela žena koje su donosile jako teške odluke upravo bazirane na toj emociji i hrabrosti. Tako da bih rekla da je zaključak da su žene emotivne i racionalne i jako hrabre.“

Kroz svaku rečenicu Aldijane Rakić provlači se jednostavna, ali snažna poruka da uspjeh nije odsustvo grešaka, već sposobnost da ostanemo ljudi dok rastemo.
U ASA Banci, taj spoj razumijevanja, stručnosti i povjerenja pokazuje kako se i u svijetu brojki može voditi srcem, a da rezultati ostanu jednako impresivni.
I možda je baš u tom ’previše’… emociji, hrabrosti i iskrenosti… ono što nas uči kako da budemo najbolja verzija sebe i u poslu i izvan njega.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!