TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 13.5.2020.
Jedna od naših zadataka tijekom radnog dana, osim želje da završimo sve obveze, treba biti i zadovoljstvo koje se javlja sa procesom obavljanja posla, poslovnom svakodnevicom koja nas okružuje i konačnim rezultatima našeg rada.
Ukoliko želite kreirati takvu poslovnu rutinu, koja vas veseli svakog dana, radi koje ćete jedva čekati da vaši sati u uredu započnu i radi koje ćete zadovoljno ugasiti laptop na kraju radnog vremena, inspiraciju potražite među poslovnim savjetima koje izdvajamo u nastavku.
U TJEDNU REZERVIRAJTE VRIJEME ZA RAD I VRIJEME ZA ODMARANJE
Najveći stupanj produktivnosti tijekom tjedna možete osigurati ukoliko se trudite ostaviti vrijeme i za vaše hobije, druženje s najdražim ljudima i odmaranje.
Važno je da tijekom dana uvijek izdvojite vrijeme tijekom kojeg nećete biti za računalom i tijekom kojeg ćete se posvetiti stvarima koje vas ispunjavaju, stvarima koje volite i koje vas motiviraju da uistinu budete sretni. Ukoliko ne rezervirate ovakvo vrijeme u vašem planeru, brzo ćete se umoriti, biti ćete demotivirani i stalno ćete biti u potrazi za pauzom od posla.
Tako da, razmišljajte unaprijed i isplanirajte pametno vaše radne dane i tjedan pred vama.

Foto: unsplash.com
PREUZMITE ODGOVORNOST
Naš je život, pa tako i radni dan, zapravo rezultat naših akcija i razmišljanja, zato je jako važno da znate da vašu produktivnost, posvećenost poslu i motivaciju vi najbolje možete kontrolirati.
Ostanite doljedni svojim odlukama i planovima, ne dopuštajte distrakcije, naučite reći tu nemoguću riječ ne, prioritizirajte stvari na TO-DO listi i preuzmite odgovornost za stvari koje se odvijaju u vašem danu. Nakon dana u kojemu ste vi držali sve konce, odradili što ste planirali i precrtali pobjedonosno stvari s liste, osjećati ćete se ispunjeno, sretno i zadovoljno urađenim jer upravo vi svojim odlukama stojite iza tog svakodnevnog uspjeha.

Foto: unsplash.com
RAZMISLITE KOJI RAZLOG SE ZAPRAVO KRIJE IZA VAŠEG NEDOSTATKA MOTIVACIJE
Svaki dan, pa makar na pet minuta osjetimo nedostatak motivacije za rad. I to ne mora nužno biti loša stvar, jer nam je s vremena na vrijeme potrebna pauza, odmor i zaista ne možemo u potpunosti fokusirani sjediti za radnim stolom svaki minut radnog vremena. Ono što će spriječiti da se osjećate demotivirano duže vrijeme tijekom radnog dana je prepoznavanje razloga vašeg nedostatka motivacije. Možda vas usporava činjenica da ste preskočili doručak, loše spavali, zadnja poruka ili mail koji ste dobili...
Kada prepoznate razlog, djelujte.
Umjesto da radite pod pritiskom, nastojte riješiti razlog koji vas zaustavlja da budete produktivni i nastavite dalje sa svojim radom u punom potencijalu kada riješite problem.

Foto: unsplash.com
BUDITE DOBRI PREMA SEBI
Svakodnevno se u poslovnim prilikama izlažemo donošenju brojnih manjih i većih odluka. Obzirom na to, dogoditi će se i dani kada nećete moći biti produktivni koliko želite, kao i oni dani kada vaše odluke ne budu najbolje i napravite određene pogreške.
Umjesto da se stalno obeshrabrujete radi tih pogrešaka, nastojte naučiti iz njih i jednostavno ići dalje.
Stalnim prisjećanjem i demotiviranjem sebe radi neuspjeha ili pogreške nećete stići daleko i na takve situacije uvijek trebate gledati kao na lekcije koje ćete se truditi ne ponoviti u budućnosti.

Foto: unsplash.com
SVAKI DAN ZACRTAJTE NEKOLIKO MALENIH CILJEVA
Jedna od stvari koja će vam naslikati osmijeh na licu svaki dan sigurno je ispunjavanje sitnih ciljeva za koje samo vi znate.
Iz dana u dan pokušajte u svoj planer napisati par stvari koje možete ispuniti tijekom dana, a koje će vas razveseliti, ispuniti i popraviti vaše sveukupno rapoloženje.
Ti maleni ciljevi mogu biti: 10-minutni joga trening ujutro, kava na balkonu nakon posla, zalijevanje biljaka predvečer, priprema onog superukusnog petominutnog deserta i slično.
Ovakve stvari će ispuniti vaš radni dan pozitivnom energijom i pomoći vam riješiti se nakupljenog stresa i brige.

Foto: unsplash.com
***
Naslovna fotografija: @babba
Tekst: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!