TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 13.9.2019.

Prošli vikend je Bihać bio mjesto okupljanja kreativaca iz cijele regije.

Naime, na novom izdanju Kreativne republike, festivala komunikacije koji kroz panele i predavanja nudi opcije za razmjenu poslovnih iskustava te primjere dobre prakse, puno se pričalo o trendovima iz svijeta oglašavanja i marketinga, liderstvu, karizmi.

Iz svog ugla, atmosferu festivala približila nam je Elma Begić, dama koju unutar tima nazivaju i 'komunikacijski leteći medvjedić KR-a', obzirom da ona priprema PR za njihov festival, ali i objave na društvenim mrežama. Uz ispunjen raspored i niz obveza koje ostaju nakon organizacije jednog kreativnog festivala, Elma je ipak pronašla vrijeme za razgovor te nam otkrila zašto su njihovi ovogodišnji govornici sve okupljene potaknuli na razvoj novih prijateljstva, ali i na dodatno unaprjeđenje njihovih vještina.

***

"Ništa nije ostvareno što prethodno nije odsanjano", rekla nam je tog kišnog jutra Maja Bajić Rudinac.
Upravo ta rečenica obećala je da će još jedna Kreativna republika ostaviti traga u tvrdoglavom, (ne)kreativnom Bihaću. I tako se Maja raspričala, tu i tamo joj zadrhtao glas dok je pričala o nepravdi, a mi smo iz drhtanja glasa i lomljenja prstiju čitali koliko je zapravo Maja skroman lik – strašno sposobna dama koja voli biti iza pozornice i radije pusti da njen rad priča sve što bi itko nepoznat trebao znati. O njoj, o poslu, o Kanskom lavu koji je bio odložen na pozornici iza nje. Da, Kanski lav, ali poput Maje, ni on ne zahtijeva tron. Jer blista gdje god ga staviš.

Igor Mladinović nas je osvojio jednostavnošću izraza i uvjerio nas da ozbiljno početi raditi nešto što nema veze s tobom itekako ima smisla – ako smisao tražite van zadanih okvira. Tako ovaj kreativac ima ozbiljno dobar posao sa štruklima – čisto zato što je dovoljno hrabar da se igra idejama i vjeruje u kvalitetu onog što radi.


Sve te Ninine kreativne republike volimo zbog spontanosti i opuštenosti. Tako smo spontano ostali bez kafa na pauzama, ali to i jeste čar evenata opuštenog tipa, jer – svoji smo, zar ne?


Potom nas je neočekivano osvojio energični Jaka Repanšek, čiji profesionalizam ne stane u riječi, nego morate tu energiju doživjeti, osjetiti. Zakoni i pravila oduvijek su bili najdosadniji i najnekreativniji dio svake priče,  međutim, Repanšek je dokazao da je zaista sve do govornika. U razgovoru na kraju dana, zaključismo da je karizma nevjerojatan dar ako ga umijete izbrusiti i pravilno upotrijebiti.

Na početku drugog dana, ponovo jedan harizmatični superstar - Veljko Golubović, kao obećanje još jednog inspirativnog dana u Bihaću. Sav je od pobuna: protiv ustaljenog, zadanog, dosadnog, očekivanog – pa je publika uživala u njegovoj pobuni. A najzad, zar nismo svi tu pobunjenici? Kada birate da dođete na event ovakvog tipa u gradu koji to zbunjeno posmatra, na neki način i jeste pobuna – protiv letargije i nekreativnosti. 

Kreativnu republiku zatvorila je Azra Bekić. Bio je to njen veliki povratak na pozornicu, nakon pauze u kojoj je preispitala i presložila sve što je bilo u magli. I zaljubila se u konje. Tako smo pričali o konjima i liderstvu. Kao i u svemu što vrijedi, i liderstvo zahtijeva da ste goli do kosti, iskreni i sigurni u ono što radite kako bi vam oni koje vodite povjerovali. Konji ne trpe loše lidere. A ni ljudi. Znate, ni jedni ni drugi nisu na ovom svijetu da biste ih kontrolirali, inače bi došli s daljinskim upravljačem. 

Bekićeva nam reče da je konj ogledalo tebe. I kad je nervozan, nemiran, agresivan – sve si to ti. Ogledala su takva, ponekad ti se ne sviđa ono što vidiš. No, gola istina nije uvijek najugodnija. Ali je neophodna kao baza za tvoj vlastiti (sve)mir. 
Najhrabriji i najuspješniji od njih upotrijebili su svoje nemire i ponosno ih pokazali svijetu, kao novorođenče. Naučih da svaki nemir ima svoju svrhu postojanja. Pitanje je samo hoćeš li je ti prepoznati i naučiti hraniti. 
Na kraju priče, vani sunce. A počelo je s kišom. Baš simbolično. 


Bonjour

Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze

TEKST: Bonjour.ba - PR

Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze Završen je Sarajevo Marketing Summit: Evo šta će obilježiti marketing u godinama koje dolaze

Sarajevo Marketing Summit, 12. po redu, koji je jučer održan u Sarajevu, ispunio je očekivanja i predavača i gostiju koji su imali priliku čuti različite priče, uspješne kampanje te ostvariti nove kontakte i dogovore.

„Ovogodišnja tema Summita bila je 'FAST TRENDS, FASTER MOVES', što je zapravo slika našeg trenutnog života, brzine i svega što se dešava. Trendovi nastaju, rastu i nestaju velikim brzinama. Ono što je danas viralno, sutra je već zaboravljeno. Brendovi, da bi opstali, moraju biti ispred tih trendova. Naši govornici su upravo o tome govorili: o novim trendovima, granicama marketinga, onome što on danas jeste i što će biti u budućnosti“, istakla je, generalna direktorica Altermedije, marketinške agencije koja je organizovala Summit .  
 

 Sarajevo Marketing Summit-110-bonjour-ba
 

Zenel Batagelj iz Valicona govorio je o budućnosti marketinških stručnjaka te istakao kako prakse iz zemalja regiona mogu značajno pomoći stručnjacima u Bosni i Hercegovini, jer im daju smjernice o tome šta ih čeka i u kojem smjeru da idu.

„Koliko god se činilo da je danas teško pratiti globalne trendove zbog ekspanzije društvenih mreža i umjetne inteligencije, zapravo nikada nije bilo jednostavnije. AI i društvene mreže pretvorile su svijet u jedno globalno selo u kojem svi postajemo slični. To se najbolje vidi kod najmlađih – generacije Z. Z-jevci u New Yorku, Sloveniji, Sarajevu ili Beogradu danas izgledaju gotovo isto: slušaju istu muziku, koriste isti vokabular i prate iste brendove. Ništa tu više nije novo. Upravo zato, najveći izazov postaje ostati autentičan. A tu, moram reći, Bosna i Hercegovina zaista pobjeđuje – vi ste jedna od najautentičnijih nacija na svijetu“ , kazao je Batagelj.

 

 Sarajevo Marketing Summit-111-bonjour-ba
 

Slovenačka stručnjakinja za strateški razvoj brendova, Melanja Korošec, potpredsjednica KJK Sports grupacije i partner u DreamSail consultingu, govorila je o važnosti autentičnosti, jasno definisane strategije i hrabrosti brendova iz regije da se izbore za svoje mjesto na globalnom tržištu.

„Upravljanje brendom je ključno, posebno u regiji gdje su mnoge kompanije manje od globalnih konkurenata. Naša snaga leži u inovacijama, jasno definisanoj strategiji i autentičnosti. Trendovi se brzo mijenjaju, ali ne možemo skakati na svaku promjenu — najvažnije je znati ko smo, za koga radimo i u šta vjerujemo. Najteži, ali i najvažniji dio je znati reći ‘ne’. Kada ostanemo autentični, potrošači nam vjeruju – i tu se dobija bitka“ , istakla je.  
 

 Sarajevo Marketing Summit-112-bonjour-ba
 

Konferencija je bila prilika za ekskluzivno predstavljanje dvije nove aplikacije: CHAT D&B aplikacije kompanije Dun & Bradstreet i društvene mreže PRIVEE WORLD, čiji je osnivač i CEO Dino Čolaković. Učesnici su među prvima u svijetu mogli instalirati aplikacije i upoznati se sa njihovim funkcijama.

 

 Sarajevo Marketing Summit-113-bonjour-ba
 

Tokom cjelodnevnog programa učesnici su slušali o tome kako trendovi i inovacije mijenjaju marketing danas, o ubrzanim promjenama u FMCG industriji i o tome kako one oblikuju sutrašnjicu. Imali su priliku istražiti ključne trendove i inovacije koji danas definišu marketing. Govorilo se i o tome kako marketing može spojiti tradiciju i inovacije, razumjeti nove generacije potrošača i iskoristiti umjetnu inteligenciju za stvaranje brendova budućnosti.

Već devetu godinu zaredom dodijeljena su priznanja istaknutim pojedincima iz svijeta marketinga, onima koji su svojim radom, idejama i rezultatima obilježili proteklu godinu. Tako su priznanja na ovogodišnjem Summitu dobili:

- Sanela Vujović, National Marketing Manager kompanije Red Bull

- Samira Poričanin Petrešin, PR Manager utrke Race for the Cure

- Naima Abadžić, Brand Building Manager Atlantic Grupe – Cedevita

 

 Sarajevo Marketing Summit-114-bonjour-ba
 

Priznanja su dodijeljena i u tri posebne kategorije:

- Kampanja vrijedna pažnje – kompaniji Bambi za kampanju “Ljubav u svakom kadru”  
 

 Sarajevo Marketing Summit-117-bonjour-ba
 

- Brend inovacija godine – Lemonish, novi brend u kategoriji bezalkoholnih pića

 

 Sarajevo Marketing Summit-116-bonjour-ba
 

- Najbolja rebrending kampanja – Podravka za brend Vegeta.  
 

 Sarajevo Marketing Summit-115-bonjour-ba
 

Veliki doprinos organizaciji Summita dalo je Ministarstvo kulture i sporta Kantona Sarajevo, kao i značajan doprinos zlatnih i srebrenih partnera: Lactalis, Argeta, MI99, ASA Banka, Grand kafa i Milkos, te Štark, di-go, Dr. Oetker, Jaffa Crvenka, dm, Proteini.si i Fitnesoprema.ba.

 

 Sarajevo Marketing Summit-150-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-119-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-118-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-120-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-121-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-153-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-122-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-123-bonjour-ba

 Sarajevo Marketing Summit-124-bonjour-ba

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!