TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 12.9.2016.

Ljudi koji su zadovoljni i samopouzdani uvijek će ponašati pristojno na radnom mjestu i jednako odnositi prema svim svojim kolegama. S druge strane, osobe koje u uredu dobiju titulu zločestih i zavidnih, često to čine zbog nesigurnosti, zavisti ili osobnih problema koje pokazuju kroz svoj geste na radnom mjestu.

 No, iako njihovo ponašanje ne opravdamo, ono što je važno da shvatite jeste da, kada radite sa ovakvom osobom, nikada nije stvar u vama, nego samo u njima. I da usput naučite par lekcija. Mi smo ih izdvojili četiri.

 

#Kako se ne ponašati prema drugim ljudima
Ukoliko imate toksične suradnike, često upravo oni svojim ponašanjem i manirima mogu ured pretvoriti u ratno polje. Njihovo ponašanje može vam biti sjajna lekcija da uvijek prema svim osobama koje rade u vašoj kompaniji budete pristojni, date im zaslužene riječi pohvale ukoliko za tim postoji potreba i nikada ne činite sebe nadmoćnijim ponižavajući na bilo koji način vaše suradnike.

#Kako odvojiti privatan život od poslovnog
Čak i ukoliko radite posao koji volite, ponekad vaše kolege mogu utjecati na vaše raspoloženje, a samim time i na vašu produktivnost. I cijela saga ne prestaje nakon završetka radnog vremena. Uskoro naš posao postaje jedina stvar o kojoj pričamo, a naše frustracije budu vidljive i tijekom privatnih obveza i druženja. Važno je naučiti kako da sve poslovne obveze ostavite iza sebe u onom trenutku kada napustite svoj ured. Vježajte, večerajte s prijateljima, gledajte TV, budite u parku s djecom. Naučite da ne možete dobiti svaku bitku, posebice ukoliko je vaš suradnik na hijerarhijskoj ljestvici kompanije na višem mjestu od vas.  Ali to ne znači da ne možete uživati u ostatku vašeg života.

main.original.640x0c

#Kako se izboriti za sebe
U svakoj situaciji kada ste nepravedno prozvani ili optuženi za neko djelo, pronađite način kako da pokažete da je druga osoba u krivu. Čak i ako cijela priča ne rezultira kako ste htjeli, osjećat ćete se sjajno, jer ćete znati da niste zabušavali i da ste se izborili za sebe.

#Nije stvar u vama, nego u njima
Obično ljudi koji su nezadovoljni sa svojim životima ili određenim stvarima u životu postanu zlobni, nesigurni, zavidni, provokativni i skloni svađanju. Što prije shvatite da je stvar u njima, bit će vam lakše. Vi nastavite biti ljubazni, a samo je pitanje vremena, kada će se toksičnost vašeg kolege smanjiti, a vi ste u cijelom tom procesu nažalost morali biti objekt usputne štete.

Foto: mydomaine.com


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!