TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 12.9.2016.

Ljudi koji su zadovoljni i samopouzdani uvijek će ponašati pristojno na radnom mjestu i jednako odnositi prema svim svojim kolegama. S druge strane, osobe koje u uredu dobiju titulu zločestih i zavidnih, često to čine zbog nesigurnosti, zavisti ili osobnih problema koje pokazuju kroz svoj geste na radnom mjestu.

 No, iako njihovo ponašanje ne opravdamo, ono što je važno da shvatite jeste da, kada radite sa ovakvom osobom, nikada nije stvar u vama, nego samo u njima. I da usput naučite par lekcija. Mi smo ih izdvojili četiri.

 

#Kako se ne ponašati prema drugim ljudima
Ukoliko imate toksične suradnike, često upravo oni svojim ponašanjem i manirima mogu ured pretvoriti u ratno polje. Njihovo ponašanje može vam biti sjajna lekcija da uvijek prema svim osobama koje rade u vašoj kompaniji budete pristojni, date im zaslužene riječi pohvale ukoliko za tim postoji potreba i nikada ne činite sebe nadmoćnijim ponižavajući na bilo koji način vaše suradnike.

#Kako odvojiti privatan život od poslovnog
Čak i ukoliko radite posao koji volite, ponekad vaše kolege mogu utjecati na vaše raspoloženje, a samim time i na vašu produktivnost. I cijela saga ne prestaje nakon završetka radnog vremena. Uskoro naš posao postaje jedina stvar o kojoj pričamo, a naše frustracije budu vidljive i tijekom privatnih obveza i druženja. Važno je naučiti kako da sve poslovne obveze ostavite iza sebe u onom trenutku kada napustite svoj ured. Vježajte, večerajte s prijateljima, gledajte TV, budite u parku s djecom. Naučite da ne možete dobiti svaku bitku, posebice ukoliko je vaš suradnik na hijerarhijskoj ljestvici kompanije na višem mjestu od vas.  Ali to ne znači da ne možete uživati u ostatku vašeg života.

main.original.640x0c

#Kako se izboriti za sebe
U svakoj situaciji kada ste nepravedno prozvani ili optuženi za neko djelo, pronađite način kako da pokažete da je druga osoba u krivu. Čak i ako cijela priča ne rezultira kako ste htjeli, osjećat ćete se sjajno, jer ćete znati da niste zabušavali i da ste se izborili za sebe.

#Nije stvar u vama, nego u njima
Obično ljudi koji su nezadovoljni sa svojim životima ili određenim stvarima u životu postanu zlobni, nesigurni, zavidni, provokativni i skloni svađanju. Što prije shvatite da je stvar u njima, bit će vam lakše. Vi nastavite biti ljubazni, a samo je pitanje vremena, kada će se toksičnost vašeg kolege smanjiti, a vi ste u cijelom tom procesu nažalost morali biti objekt usputne štete.

Foto: mydomaine.com


Bonjour

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

TEKST: Bonjour.ba

Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem Upoznajte Sabinu, ženu koja već 20 godina zna šta pokreće stabilan sistem

Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.

U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.

Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima. 

 

asa-banka-sabina-juzbasic-89-bonjour-ba

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke  
 

Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-90-bonjour-ba
 

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže

 

Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.

 

 Struktura ne nastaje sama od sebe


Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?

Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

 

asa-banka-sabina-juzbasic-91-bonjour-ba

 Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
 

‘Možda’ ne gradi povjerenje


Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

 

Sabina_juzbašić_asa_banka_bonjour_ba
 

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“

Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
 

Nisu svi za svaki sistem i to je u redu


Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?

Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti
 

asa-banka-sabina_juzbašić_7_bonjour_ba
 

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
 

Povjerenje se gradi svakim kontaktom


Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?

Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

 

asa-banka-sabina_juzbašić_151_bonjour_ba
 

Ekspertiza ne dolazi s etiketom


Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?

Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“
 

asa-banka-sabina-juzbasic-92-bonjour-ba

 

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.

Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
Sabina Juzbašić u ovom razgovoru nosi odjeću Gema.
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto za Bonjour.ba: Marko Jovančić
Video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!