TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 12.9.2016.

Ljudi koji su zadovoljni i samopouzdani uvijek će ponašati pristojno na radnom mjestu i jednako odnositi prema svim svojim kolegama. S druge strane, osobe koje u uredu dobiju titulu zločestih i zavidnih, često to čine zbog nesigurnosti, zavisti ili osobnih problema koje pokazuju kroz svoj geste na radnom mjestu.

 No, iako njihovo ponašanje ne opravdamo, ono što je važno da shvatite jeste da, kada radite sa ovakvom osobom, nikada nije stvar u vama, nego samo u njima. I da usput naučite par lekcija. Mi smo ih izdvojili četiri.

 

#Kako se ne ponašati prema drugim ljudima
Ukoliko imate toksične suradnike, često upravo oni svojim ponašanjem i manirima mogu ured pretvoriti u ratno polje. Njihovo ponašanje može vam biti sjajna lekcija da uvijek prema svim osobama koje rade u vašoj kompaniji budete pristojni, date im zaslužene riječi pohvale ukoliko za tim postoji potreba i nikada ne činite sebe nadmoćnijim ponižavajući na bilo koji način vaše suradnike.

#Kako odvojiti privatan život od poslovnog
Čak i ukoliko radite posao koji volite, ponekad vaše kolege mogu utjecati na vaše raspoloženje, a samim time i na vašu produktivnost. I cijela saga ne prestaje nakon završetka radnog vremena. Uskoro naš posao postaje jedina stvar o kojoj pričamo, a naše frustracije budu vidljive i tijekom privatnih obveza i druženja. Važno je naučiti kako da sve poslovne obveze ostavite iza sebe u onom trenutku kada napustite svoj ured. Vježajte, večerajte s prijateljima, gledajte TV, budite u parku s djecom. Naučite da ne možete dobiti svaku bitku, posebice ukoliko je vaš suradnik na hijerarhijskoj ljestvici kompanije na višem mjestu od vas.  Ali to ne znači da ne možete uživati u ostatku vašeg života.

main.original.640x0c

#Kako se izboriti za sebe
U svakoj situaciji kada ste nepravedno prozvani ili optuženi za neko djelo, pronađite način kako da pokažete da je druga osoba u krivu. Čak i ako cijela priča ne rezultira kako ste htjeli, osjećat ćete se sjajno, jer ćete znati da niste zabušavali i da ste se izborili za sebe.

#Nije stvar u vama, nego u njima
Obično ljudi koji su nezadovoljni sa svojim životima ili određenim stvarima u životu postanu zlobni, nesigurni, zavidni, provokativni i skloni svađanju. Što prije shvatite da je stvar u njima, bit će vam lakše. Vi nastavite biti ljubazni, a samo je pitanje vremena, kada će se toksičnost vašeg kolege smanjiti, a vi ste u cijelom tom procesu nažalost morali biti objekt usputne štete.

Foto: mydomaine.com


Bonjour

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

TEKST: Bonjour.ba

Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika. Jedna žena. Jedan intervju. Sigurnost je proces, rizici prilika.

Sigurnost je riječ koju svi volimo čuti, bilo da je riječ o poslu, porodici ili finansijama, ali koliko je zapravo realna? Da li sigurnost zaista postoji ili je samo osjećaj koji gradimo povjerenjem u ljude i sisteme oko sebe?

Upravo u tom prostoru između očekivanja i stvarnosti nastaje uloga upravljanja rizicima.

O tome šta znači biti čuvar stabilnosti u svijetu punom promjena, razgovarali smo s Arnelom Alagić, Direktoricom Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci.
 

asa-banka-arnela-alagic-3-bonjour-ba

 Arnela Alagić, Direktorica Sektora za upravljanje rizicima u ASA Banci  


Vidjeti ono što drugi ne vide


Vi ste zaduženi za sve ono što treba spriječiti da se ne desi. Kada znate da je rizik realan, a da ga tim još ne vidi?


“Upravljanje rizicima u svakodnevnom radu ne možemo i ne trebamo posmatrati izolovano. Rizici predstavljaju sastavni dio poslovnog modela banke. Sagledavamo tržišna kretanja i regulatorni okvir. Za mene, snažan tim predstavlja ključnu ulogu u uspješnom upravljanju rizicima," objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-5-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-9-bonjour-ba


Ona dodaje da timski rad omogućava razmjenu znanja, transparentnu i jasnu komunikaciju, razumijevanje, ali i jednako važno poštovanje, čime rizici predstavljaju prilike za unapređenje poslovnih procesa, a nikako prijetnju u poslu.


Moć odluke koja nije popularna


Kako izgleda kada lider mora reći “ne”, iako zna da to niko ne želi čuti?

Arnela: Vrlo često kada dođe ‘ne’, to je izazov kojeg zajedno pretvaramo u prilike. U mojoj ulozi reći ‘ne’ posmatram u širem kontekstu, odnosno u interesu cijele organizacije, na način da nas rizik ne ograničava, nego u svakodnevnom poslu pomaže ka kvalitetnijim i razumnijim donošenjem odluka.

 

asa-banka-arnela-alagic-100-bonjour-ba


Sigurna opcija… postoji li uopće?


Postoji li u životu “sigurna opcija” ili je to samo osjećaj koji sebi kupimo?

Dotakli smo se i teme koja se rijetko postavlja naglas, a to je da li postoji u životu uopće sigurna opcija ili samo iluzija kontrole koju gradimo planiranjem i odlukama.

“Sigurna opcija u životu jeste osjećaj, a ne činjenica. Ono što nas čini sigurnim u svakodnevnom radu jesu analize različitih podataka, kontrola koju uspostavljamo u određenom poslovnom okruženju. Upravljanje rizicima jeste činjenica gdje svakodnevnim donošenjem odluka sprečavamo da se nešto desi”, objašnjava Arnela.
 

asa-banka-arnela-alagic-1-bonjour-ba

asa-banka-arnela-alagic-2-bonjour-ba


Povjerenje i nepovjerenje u bankarstvu


Za kraj, razgovor smo usmjerili ka temi koja najviše povezuje banke i ljude, a to je povjerenje. 

Zašto neki korisnici osjećaju nepovjerenje prema bankama?

Arnela jasno ističe da se povjerenje ne podrazumijeva, ono se gradi i to svakodnevno: "Transparentna i jasna komunikacija prema klijentima je ključ da banka postane strateški partner sa svojim klijentima. Takav pristup upravo imamo u ASA Banci. Taj pristup dovodi do zadovoljstva klijenata, a u konačnici to je ključni pokazatelj dugoročnog povjerenja i dvosmjerne komunikacije s klijentima koju smo uspostavili.“
 

asa-banka-arnela-alagic-10-bonjour-ba


Razgovor s Arnelom Alagić pokazuje da sigurnost nije stanje, već proces koji se svakodnevno gradi znanjem, odgovornošću i povjerenjem. U njenom poslu, iskustvo i analitika idu ruku pod ruku s empatijom i razumijevanjem ljudi jer iza svake brojke stoji odluka, a iza svake odluke čovjek.
 

asa-banka-arnela-alagic-12-bonjour-ba
 

Upravo takav pristup čini ASA Banku mjestom gdje se odluke ne donose samo racionalno, nego i s dubokim osjećajem odgovornosti prema ljudima, a žene poput Arnele pokazuju da liderstvo nije samo u donošenju odluka, već i u načinu na koji se one žive. 
 

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!