TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 12.9.2020.

Sa današnjom lakom dostupnošću mobitela i interneta teško je pobjeći od društvenih mreža. Iz minute u minutu nalazite kako pritiskate gumb za početnu stranicu na telefonu i klikate na aplikaciju za društvene mreže.

A kad jednom uđete, teško je ne izlistati sve nove fotografije i vijesti što ponekad uzima dosta vremena. Prvi korak u bilo kakvim promjenama je utvrđivanje polazne točke.

Foto: Unsplash

Ako vaš telefon ima opciju da prati period koliko vremena koristite mobitel, ​​pogledajte gdje i koliko vremena posvećujete društvenim mrežana. Da li je to dva sata potrošenih na Facebook ili Instagram ili više... razmislite što bi vas učinilo sretnijim ili ispunjenijim da ste to vrijeme proveli na drugačiji način.

Foto: Pexels

Iako će se druge ideje na ovom popisu odnositi na pronalaženje određenih načina za ograničavanje upotrebe društvenih mreža, najbolji savjet je često uzeti slobodan dan na društvenim mrežama. Bilo jednom tjedno ili jednom mjesečno, odvajanje vremena u kojem čak i ne provjeravate društvene mreže pomaže vam da se osjećate bolje.

BUDITE SVJESNI KOLIKO VREMENA PROVODITE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Utvrdite koje aplikacije najviše upotrebljavate, kada i zašto ih upotrebljavate te kako zamijeniti tu naviku. Na primjer, skraćivanje za početak po pola sata provedenih na Instagramu do sljedećeg tjedna bit će puno ostvariviji mali korak do cilja. Upravo ti mali koraci ključni su za stvaranje zdravih navika.

NE PROVJERAVAJTE SVOJ TELEFON PRIJE 10 SATI

Mnogi se od nas čim se probude, odmah posegnu za mobitelom kako bi provjerili društvene mreže. Ne samo da na taj način započinjemo dan usredotočujući se na to što drugi ljudi rade, već to može stvarati pogrešnu sliku. Pričekajte da provjerite društvene medije dok već ne započnete dan, bilo da je to određeno vrijeme, na primjer u deset sati ujutro ili pak sat vremena nakon što se probudite. Pokušajte ne provjeravati telefon dok ne popijete šalicu kave, napravite nekoliko zabilješki i dovršite beauty rutinu.

Foto: @paigeraycreative

ISKLJUČITI OBAVIJESTI

Dajte telefonu pauzu i isključite obavijesti na društvenim mrežama tako da možete birati kada želite provjeriti društvene mreže umjesto da dopustite da vam društvene mreže kažu kada.

NE OSTAVLJATE TELEFON NA STOLU

Pokušajte stvoriti prostor bez telefona u svom domu, održavajući svoj kuhinjski stol ili stol u dnevnom borakvu bez tehnologije. To će pokrenuti nesmetano uživanje u obroku, bolje razgovore i puno više zabave.

 ***
Naslovna fotografija: @chelseahallphoto
Tekst: Ilda Lihić-Isović


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!