TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 12.9.2020.
Sa današnjom lakom dostupnošću mobitela i interneta teško je pobjeći od društvenih mreža. Iz minute u minutu nalazite kako pritiskate gumb za početnu stranicu na telefonu i klikate na aplikaciju za društvene mreže.
A kad jednom uđete, teško je ne izlistati sve nove fotografije i vijesti što ponekad uzima dosta vremena. Prvi korak u bilo kakvim promjenama je utvrđivanje polazne točke.

Foto: Unsplash
Ako vaš telefon ima opciju da prati period koliko vremena koristite mobitel, pogledajte gdje i koliko vremena posvećujete društvenim mrežana. Da li je to dva sata potrošenih na Facebook ili Instagram ili više... razmislite što bi vas učinilo sretnijim ili ispunjenijim da ste to vrijeme proveli na drugačiji način.

Foto: Pexels
Iako će se druge ideje na ovom popisu odnositi na pronalaženje određenih načina za ograničavanje upotrebe društvenih mreža, najbolji savjet je često uzeti slobodan dan na društvenim mrežama. Bilo jednom tjedno ili jednom mjesečno, odvajanje vremena u kojem čak i ne provjeravate društvene mreže pomaže vam da se osjećate bolje.
BUDITE SVJESNI KOLIKO VREMENA PROVODITE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Utvrdite koje aplikacije najviše upotrebljavate, kada i zašto ih upotrebljavate te kako zamijeniti tu naviku. Na primjer, skraćivanje za početak po pola sata provedenih na Instagramu do sljedećeg tjedna bit će puno ostvariviji mali korak do cilja. Upravo ti mali koraci ključni su za stvaranje zdravih navika.
NE PROVJERAVAJTE SVOJ TELEFON PRIJE 10 SATI
Mnogi se od nas čim se probude, odmah posegnu za mobitelom kako bi provjerili društvene mreže. Ne samo da na taj način započinjemo dan usredotočujući se na to što drugi ljudi rade, već to može stvarati pogrešnu sliku. Pričekajte da provjerite društvene medije dok već ne započnete dan, bilo da je to određeno vrijeme, na primjer u deset sati ujutro ili pak sat vremena nakon što se probudite. Pokušajte ne provjeravati telefon dok ne popijete šalicu kave, napravite nekoliko zabilješki i dovršite beauty rutinu.

Foto: @paigeraycreative
ISKLJUČITI OBAVIJESTI
Dajte telefonu pauzu i isključite obavijesti na društvenim mrežama tako da možete birati kada želite provjeriti društvene mreže umjesto da dopustite da vam društvene mreže kažu kada.
NE OSTAVLJATE TELEFON NA STOLU
Pokušajte stvoriti prostor bez telefona u svom domu, održavajući svoj kuhinjski stol ili stol u dnevnom borakvu bez tehnologije. To će pokrenuti nesmetano uživanje u obroku, bolje razgovore i puno više zabave.
***
Naslovna fotografija: @chelseahallphoto
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!