TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 30.1.2023.

Ako je vaša prijateljica ili član porodice završila liječenje raka ili je trenutno u fazi liječenja vjerovatno osjećate i vi potrebu da na neki način pokažete podršku.

No, mnogo je bitno znati da je rak za mnoge emocionalni tobogan. Činjenica je da ne prestaje ni kada se sam proces liječenja završi. Zapravo, ovo može biti jedno od najizazovnijih vremena za one koji boluju od raka i itekako im je potrebna i dalje vaša podrška.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Jacqueline Mikuta (@mikutas)

 

Prvenstveno trebate znati da mnoge dame koje su se izborile ili bore sa ovom bolešću često ističu da ona u potpunosti mijenja način na koji se osjećaju, vide sebe i svijet oko sebe. Često se javlja i anksioznost o neizvjesnom ili čak pomisao, ukoliko je liječenje gotovo, da će se rak vratiti.

Upravo zbog toga odlučili smo izdvojiti nekoliko načina na koje možete pokazati podršku dragim osobama.
 


Foto: unsplash.com


 

Nuspojave i promjene raspoloženja shvatite ozbiljno
 

Mnogi ljudi tokom liječenja ili nakon terapija jednostavno stalno osjećaju umor, bol, nesanicu, poteškoće sa koncentracijom ili pamćenjem. Vaša draga osoba također može osjetiti emocionalne simptome poput depresivnog raspoloženja ili razdražljivosti.

Budite strpljivi s njima. Odlično je planirati posjete i izlaske koji će im podići raspoloženje, ali shvatite da se moraju često odmoriti stoga ih nemojte forsirati.

Osjećaj tuge je u ovom slučaju prirodna emocija. Kada vam draga osoba kaže: „Dobro sam“, ali vi sumnjate u suprotno, javite se i recite: „Znaš, izgledaš nekako tužno. Nisam te vidjela da se smiješ odavno. Želiš da pričamo o tome?“

Također, ljutnja i mrzovolja su normalne emocije jer pacijenti mogu postati razdražljivi nakon liječenja raka. 




Foto: unsplash.com

 

Shvatite da još uvijek postoji strah
 

Iako bi ovo mogla biti teška tema da se započne, ali moglo bi im biti od pomoći da razmisle ili porazgovaraju o tome kako će se nositi s tim. Rad sa psihologom im također može pomoći u rješavanju ovih strahova.
 

Slušajte i samo budite tu
 

Iako svakako želite da se draga osoba osjeća bolje, ponekad je potrebno da ljudi osjete i znaju da ih vi čujete.

Jedna od najboljih stvari koje možete učiniti je slušati.



 

Foto: pexels.com

 

Praktična podrška



Provjerite sa svojom prijateljicom ili dragom osobom i pitajte postoji li nešto konkretno oko čega im treba pomoć.

Neki ljudi ne žele pomoć ili im je možda teško da je prihvate. Možda žele da ostanu što nezavisniji. Pokušajte da ovo ne shvatite lično. Poštujte njihovu odluku, ali dajte im do znanja da ste tu ako se predomisle. Evo nekoliko praktičnih ideja: napraviti neka jela koja mogu staviti u zamrzivač; odvezite ih u bolnicu na analize krvi i zakazane preglede; pomoć pri čišćenju ili pranju veša; izvedite kućne ljubimce u šetnju ili kod veterinara; obavite kupovinu; ponudite da vodite djecu do i iz škole...



Foto: pexels.com

 

Educirajte se o dijagnozi i bolesti



Na internetu ima dosta korisne literature i stručnih web stranica koje pružaju detaljne informacije o liječenju raka, nuspojavama i drugim srodnim problemima. 

Svakako možete se posavjetovati i sa doktorima koji će vam, sigurni, smo rado pojasniti sve detalje i informacije o bolesti, ali i dati savjet gdje sa stručnih web stranica možete pročitati više.



Foto: unsplash.com


 

Budite obazrivi kada pričate o tijelu
 

Slika tijela i seksualno zdravlje dva su česta izazova sa kojima se suočavaju, posebice ako je vaša prijateljica imala operaciju ili je izgubila kosu tokom terapije, možda će joj biti teško da prihvati svoj novi izgled.

Vaše suosjećanje i dijela mogu uveliko pomoći u  tome da dodatno grade samopouzdanje i da se oni osjećaju podržano u svakoj sljedećoj fazi i izazovu jer treba im mali boost samopouzdanja.


 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by MARJO ☀️ (@marjo_lbl)

 

***
Naslovna fotografija: freepik.com


Bonjour

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija Snažan rast i fokus na zajednicu: Održana je godišnja dm konferencija

Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.

Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 


dm_konferencija12bonjour_ba

Ostvaren rast prometa od 16,17%

 

Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%. 

Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.


dm_konferencija7bonjour_ba


 

„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha. 

S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“

Tri puta više razloga za kupovinu

 

U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 


dm_konferencija10bonjour_ba

Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede. 

 

„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty  program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM. 

Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 


dm_konferencija11bonjour_ba

Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije. 

U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.

 

Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.


dm_konferencija1bonjour_ba
 

Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.

 

„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama. 

Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.


dm_konferencija9bonjour_ba
 

Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM. 

Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja. 

U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 


dm_konferencija13bonjour_ba
 

Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova. 

Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
 

Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 


dm_konferencija14bonjour_ba

To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole. 

Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.

 

Jubilej i novi planovi

 

Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici. 

U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!