TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 2.11.2020.
Rad od kuće ima svoje prednosti, poput izbjegavanja svakodnevnog saobraćaja i gužve do dolaska na posao, ali to također znači da je na vama da se motivirate i iskoristite svoje vrijeme onoliko koliko biste to učinili i u uredskom okruženju.
Upravo zbog toga smo izdvojili tri savjeta za održavanje produktivnosti dok radite od kuće jer uspostavljanje određenog radnog prostora može pomoći vašem mozgu da kažete da ste na mjestu na kojem trebate radite koncentrisano.

Foto: unsplash.com
STVORITE "RADNE" TOČKE
Kada radite u uredu, svakodnevna priprema za posao i putovanje na posao pomažu vašem organizmu da se spremi za taj dan. Kada radite na daljinu ili od kuće, možete mentalno kreirati točke npr. "započnite dan" kojima ćete se pripremiti za posao na sličan način, poput vježbanja, čitanja vijesti ili pripreme kave. Radni prostor također može biti ključan. Ako možete bilo gdje sjesti i biti produktivni, to je sjajno. Ako vam treba veća struktura, uspostavljanje određenog radnog prostora - bilo da se radi o zasebnoj sobi, potpuno opskrbljenom stolu ili samo čistom dijelu kuhinjskog stola - što god vama odgovara i može vam pomoći da se bolje koncentrišete, radite produktivno i bez odvlačenje pažnje. Svakako, izbjegavajte raditi kućne zadatke tijekom radnog vremena. Na primjer, zakažite zasebno vrijeme za pranje rublja, umjesto da se bavite njime dok završavate sa radnom prezentacijom.
OSTANITE MOTIVIRANI POPISOM
Jednostavan popis obveza može učiniti čuda kako bi vas držali organiziranima, motiviranima i produktivnijima dok radite od kuće. Dok unosite svoj popis obveza u planer, razmišljajte o velikim, dugoročnim ciljevima, poput završetka projekta, kao i o malim ciljevima, poput izvršavanja zadataka koji vode do tog velikog cilja. Označavanjem tih manjih ciljeva stvarate sebi sliku napredovanja, što vam daje pozitivni podstrek tijekom dana, a i posao se čini mnogo lakšim kad nije sve jedan veliki zadatak. Kao super ideju savjetujemo da napišite svoj popis umjesto da ga pamtite jer zadovoljstvo precrtavanja zadataka sa popisa može vam pomoći da ostanete motivirani.

Foto: unsplash.com
NAPRAVITE RASPORED ZA SVE
Posao od kuće zahtijeva raspored sličan uobičajenom uredskom poslu, osim što ste u tom trenutku i na tom mjesto vi smatrate odgovornim. To ne znači da vam cijeli dan mora biti samo posao (zapravo je važno redovito praviti pauze kako biste se psihički, fizički i emocionalno osvježili), već da i sve neradne aktivnosti također trebate organizovati.
Kada stvarate svoj raspored, uzmite u obzir ostale obveze u svom životu i pronađite rutinu koja vam omogućava da se i o njima brinete. Ako idete po dijete u školu ili se bavite sportom, volontirate, rasporedite vrijeme za posao prije ili poslije ovih aktivnosti. Nakon što postavite svoj raspored, učinite ga suradnicima vidljivim pomoću zajedničkog kalendara. Na taj će način znati kada se možete slobodno sastati i kada ste rasporedili radno i osobno vrijeme. Također je dobra ideja osigurati da prijatelji i obitelj razumiju vaš raspored i da ga poštuju. Postavite granice i očekivanja dajući im do znanja da rad od kuće ne znači da ste sve vrijeme slobodni.
***
Naslovna fotografija: picjumbo.com
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.
Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.




Dobrodošlica koja je otvorila dan
Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.
Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH
Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.
Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH



Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.

Razgovori koji mijenjaju perspektivu
Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.



Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene.
Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH
Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore
Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


Snaga zajednice koja raste
Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.





Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!