TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.12.2018.
Sitni rituali su ti koji imaju moć obogatiti našu svakodnevnicu, nasmijati nas te podsjetiti da uživamo u maminim keksima, dečkovom zagrljaju, sestrinoj pjesmici ili bakinoj priči iz djetinjstva.
Kada iste zapišemo, onda oni uistinu dobivaju na dodatnoj važnosti i služe kao trajni podsjetnik na ljepotu života. Dnevnik zahvalnosti zato je sjajan način da se iznova podsjetimo prednosti svih malih i velikih događaja koji su nam obilježili dan. On će povećati kvalitetu svakodnevnice i uz to, potaknuti vas da:
#FOKUSIRATE SE NA POZITIVNO
Ne samo da će dnevnik postati 'krivac' za vašu svakodnevnu potragu za malim stvarima koje hrane dušu, nego ćete i jedan dio dana biti daleko od svih negativnih vijesti, ljudi ili događaja s kojima ste se susreli. Savršen odmor za tijelo i um.
#VIŠE CIJENITE SITNICE
Nerijetko, upravo zbog dostupnosti pojedinih stvari ili čak i osoba, iste krenemo uzimati zdravo za gotovo. Dnevnik će vas podsjetiti da je možda sada pravo vrijeme da se zahvalite prijateljici za pomoć, ekipi s posla ponesete kekse i više cijenite taj cozy kutak u domu u koji se skrijete nakon napornog radnog dana.
#SHVATITE ZAŠTO STE ZAPRAVO SRETNI
Ako sada krenete razmišljati o malim lijepim stvarima koje su vam se dogodile (osmijeh koji ste dobili od prolaznika, kompliment od radne kolegice ili poljubac od kćerke, nećaka ili sestre), već je dovoljno razloga da dan završite nasmijani. Nama je dan popravila činjenica da u našem omiljenom planeru imamo dnevnik zahvalnosti, koji će nam pomoći da svaki mjesec zapišemo stvari koje su nam nacrtale osmijeh na licu, od uha do uha.
Zamislite kako će tek lijepo biti pregledati ovu CHICovnik rubriku na kraju 2019.godine… Osmijeh, zajamčen!

CHICovnik naručite online klikom ovdje.
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!