TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 2.4.2017.
Baš kada novi tjedan kuca na vrata i vi ne možete vjerovati da je vikend već gotov i vaš vas posao čeka, stižemo mi sa sjajnim savjetima kako poboljšati svoju fokusiranost uz koju ćete uz produktivniji rad završiti posao puno brže.
Iako se čini da je to nemoguće, ponedjeljkom možete pokazati motiviranost i usklađenost u radu, ali i iskoristiti dan od jutra do mraka, uz pravilnu prehranu i pozitivno razmišljanje, naravno. Osim toga, ovo su tri stvari koje biste također trebali uzeti u obzir.
#1 Pravilo 20-20
Svako 20 minuta rada uzmite kratku pauzu od 20 sekundi. Toliko vam je dovoljno da se opustite, napijete vode ili jednostavno sjedite i ne razmišljate o ničemu. Dokazano je i da vam veće treptanje za vrijeme pauze može povećati fokusiranost za vrijeme rada jer ćete ovlažiti oči i biti ćete spremniji za malo duži rad za kompjuterom ili pisanje i sl.
#2 Odmaknite se od radnog stola
Da, ponekad se od njega morate odmaknuti, prošetati, raščistiti misli i onda se vratiti papirima i računanju. Primijetiti ćete i sami da nakon te male pauze lakše uhvatite greškicu koja vam se potkrala, a zbog koje do maloprije niste mogli završiti posao jer niste znali gdje ste pogriješili, a i biti ćete puno izdržljiviji za vrijeme radnih sati.

#3 Koristite planer
Izaberite jedan po svojoj želji i ovisno o svojim potrebama, odredite mu namjenu i krenite sa planiranjem. Kada na papiru imate zapisane sve obveze jednu ispod druge, biti će vam lakše prioritizirati ih, posložiti, odrediti im potrebno vrijeme za izvršavanje, pa ih na kraju sve i izvršiti i to u zadanom roku, Ključ dobrog planiranja uz pomoć planera je korištenje istog na dnevnoj bazi. Vjerujte, bit ćete nam zahvalni. P.S. Naša preporuka je omiljeni planer za žene, CHICovnik.
Za MODAMO.info piše: Marija Perić
Foto: pinterest.com
TEKST: Bonjour.ba
Liderstvo ima mnogo oblika. Nekada je vezano za vidljive uloge, strateške odluke i vođenje timova. Nekada se ogleda u sposobnosti da povežete sistem, osigurate kontinuitet i gradite povjerenje u pozadini ključnih procesa.
U svim tim oblicima, žene danas igraju važne uloge, svakodnevno, profesionalno i s punom ekspertizom.
Zato je Bonjour.ba zajedno sa ASA Bankom pokrenuo zajednički serijal razgovora sa ženama koje oblikuju savremeno bankarstvo, liderkama koje upravljaju sektorima, timovima, projektima i ljudima.

Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke
Jedna od njih je i Sabina Juzbašić, Sekretar ASA Banke, pravnica sa više od 20 godina iskustva u finansijskom sektoru i osoba koja upravlja procesima koji povezuju sve ključne tačke korporativnog upravljanja. Od pripreme sjednica i provođenja odluka najviših organa banke, do praćenja regulatornih okvira, Sabinin rad osigurava da sistem funkcioniše pouzdano, jasno i usklađeno.

5 nevidljivih pravila zbog kojih posao ne stane, a niko ti ih nikad ne kaže
Kroz razgovor sa Sabinom, izdvojili smo 5 profesionalnih pravila koja nećete naći u uputstvima za rad, ali su upravo ona razlog zbog kojeg posao teče bez zastoja.
Struktura ne nastaje sama od sebe
Pitali smo Sabinu: Šta bi se desilo da na jedan dan ne postoji uloga Sekretara Banke?
Odgovor je bio jasan. Ova funkcija ne djeluje iz prvog plana, ali je neizostavan dio korporativnog upravljanja. Upravo zbog toga, njena odsutnost bi se brzo osjetila u svakom segmentu poslovanja.

Sabina: "Uloga Sekretara u Banci je veoma značajna i ona utiče na rad korporativnog upravljanja u cijelini. Izostanak ove funkcije značajno bi uticao na dinamiku rada odnosno ne bi bila osigurana podrška organima banke i samim tim došlo bi do zastoja u određenim procesima."
‘Možda’ ne gradi povjerenje
Koju biste riječ izbrisali iz poslovne komunikacije?

Sabinin izbor otkriva način na koji posmatra odgovornost tj. kao nešto što mora biti jasno, precizno i direktno: "Izbrisala bih riječ ‘možda’ jer u poslovnom okruženju veoma je bitno da ste jasni i precizni. Riječ možda donosi nesigurnost, a u bankarstvu i u poslovnom svijetu potrebna je preciznost.“
Povjerenje u poslovanju gradi se upravo na toj vrsti dosljednosti u porukama, stavovima i odlukama.
Nisu svi za svaki sistem i to je u redu
Ko ne bi izdržao ni sedmicu u banci i zašto?
Odgovor nije bio ličan, već sistemski. Svaka organizacija ima svoju strukturu i ne može svako u njoj pronaći ritam. Za Sabinu, to je jednostavno pitanje prilagođavanja odgovornosti.

Sabina: „Rad u banci podrazumijeva rad u skladu sa procedurama, regulatornim zahtjevima i kompleksnim sistemima banke. Osobe koje nisu spremne da se prilagode da rade u skladu sa navedenim, brzo bi se našle u problemima.“
Povjerenje se gradi svakim kontaktom
Šta pomislite kada neko kaže “nervira me rad s bankama”?
Sabinin odgovor nije bio defanzivan. Umjesto toga, u fokusu je bilo razumijevanje tj. kako percepcija nastaje, ali i kako se može mijenjati svakodnevnim radom i pristupom klijentima. „To su uvijek pojedinačna loša iskustva ili predrasude. Mi u ASA banci svakodnevno nastojimo klijentima biti podrška u ostvarenju njihovih snova.“

Ekspertiza ne dolazi s etiketom
Šta Vam je najapsurdnije što ste čuli o ženama u bankarstvu, a još uvijek se ponavlja?
Njen odgovor nas je podsjetio da se određene predrasude uporno zadržavaju, iako svakodnevna praksa pokazuje suprotno. Umjesto da ih osporava, Sabina ih nadilazi radom, rezultatima i jasnim stavom: „Nakon više od 20 godina rada mogu potvrditi da znanje, analitičnost, donošenje odluka nije stvar spola. U mom okruženju žene svakodnevno donose kompleksne odluke, strateške odluke, vode velike timove i postavljaju visoke standarde.“

Biti Sekretar ASA Banke znači biti pouzdana, detaljna, sistematična osoba, ali i imati širu sliku, znati čitati između redova i predvidjeti posljedice odluka.
Sabina ne govori o liderstvu, ona ga živi jasno i odgovorno jer neki sistemi funkcionišu upravo zato što neko, poput nje, zna kako ih držati povezanim.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!