TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 15.10.2020.
Svjesni smo činjenice da živimo u digitalnom dobu i da smo danas stalno okruženi tehnologijom, a posebice u posljednje vrijeme kada većina nas koji radimo od kuće, interakciju vodimo preko društvenih mreža.
Iako se jednim klikom možemo povezati sa prijateljima i umrežiti s istomišljenicima, društveni mediji često mogu izgledati kao mač sa dvije oštrice jer nas postepeno uvlače u konstantno provjeravanje koje nam oduzima vrijeme. Stoga, ponekad odmor od društvenih mreža je upravo ono što nam treba.

Foto: @fannyamandanilsson
Notifikacije i neprestano provjeravanje novih fotografija često mogu ostaviti osjećaj iscrpljenosti i nemoći da se oslobodite tog pritiska da biste dobili malo prostora za sebe.
Iako je namjera ovih medija pomoći socijalnoj interakciji, njena beskrajna priroda može kod nekoga rezultirati osjećajem izolacije i pritiskom da se prilagodi sljedećem trendu. Upravo zbog toga savjetujemo da odradite efikasan detoks od društvenih mreža, a u nastavku pročitajte dvije metode koje su se pokazele uspješnim. One će vam pomoći da se fokusirate na pozitivne stvari i imate bolji pogled na svaki dan.
UREĐENJE POSTAVKI
Aplikacije društvenih medija traže dozvolu da vam šalju obavještenja, a ono što vi možete uraditi jeste ograničiti opseg do kojeg želite dobijati notifikacije u vašim postavkama. Upravo te notikacije izazivaju osjećaj pritiska da odmah odgovorimo. Iako brzi odgovori ponekad mogu biti korisni, većina interakcija ne zahtijeva instant odgovor. Ograničite svoje notifikacije na one koji zaslužuju vaše necenzurirano vrijeme.
Mnoge aplikacije sada imaju status aktivnosti. Isključivanjem aktivnog statusa zadržavamo pravo da odgovorimo u vrijeme koje nama odgovara.
Pratite vrijeme korištenja mobitela da biste pregledali na kojim aplikacijama trošite najviše vremena i postavite sebi ograničenja koja odgovaraju vašim ličnim zahtjevima. Ovo je ključ za detoksikaciju na društvenim mrežama.

Foto: unsplash.com
VAŠE RAZMIŠLJANJE
Dopustiti da društveni mediji vladaju vašim životom je u velikoj mjeri stvar izbora bilo to svjesno ili nesvjesno. Vježbajte pozitivnost podsjećajući se na svoju ličnu vrijednost. Pokušajte pronaći najmanje tri stvari u kojima uživate svakog dana, a da nisu vezane za društvene medije i mobitel. Ova jednostavna praksa pomoći će vam da programirate mozak da vidite dobro u sebi, pa je manja vjerovatnoća da se upoređujete sa često nerealnim i uređenim standardima ljepote prikazanim na društvenim mrežama.
Mnogi od nas osjećaju pritisak da posjete i budu viđeni na određenim mjestima jer ih populariziraju influenseri. Posjetite prekrasna mjesta i uistinu ih doživite kao takve. Iako su fotografije važne za uspomene, iskoristite taj trenutak, zabilježite, ali ne morate nužno i objaviti na društvenim medijima. Neka to bude samo vaš poseban dan, posebno mjesto i poseban trenutak.

Foto: unsplash.com
***
Naslovna fotografija: @mikutas
Tekst: Ilda Lihić-Isović
TEKST: Bonjour.ba
Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.
Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu.

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci
5 pravila tima koji „diše zajedno“
Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.
Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.
Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?
Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.


Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije
300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?
U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”
Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.


Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje
Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?
U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.
„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje
Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?
Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida.

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“
Bankarstvo su ljudi, ne brojke
Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?
Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.
U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.
Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!