TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 19.10.2017.
Idući tjedan u Sarajevu počinje najveći bh. festival vina i jedna od najznačajnijih manifestacija ove vrste u regionu, Sarajevo Wine Weekend. Tradicionalno, festival se održava posljednjeg vikenda u desetom mjesecu, no ove će godine i cijela sedmica biti posvećena umjetnosti vina i odlične hrane. Na već poznatoj lokaciji, u Domu Oružanih snaga BiH (Dom Armije) u Sarajevu će se okupiti 60 vinara
«Napunili smo 13 godina i zvanično smo postali tinejdžeri», rekao je Amir Beširević iz kompanije Fina Vina, organizator festivala. « Kako tinejdžeri ponekad znaju biti jogunasti, tako smo ove godine festival pomjerili na četvrtak i petak i sigurni smo da nam publika to neće zamjeriti. Četvrtak je ionako već odavno novi petak, a u dobrom je društvu zapravo potpuno svejedno koji je dan», kaže Beširević.
Festival je proširen i dodatnim događanjima, pa će tako prva pretpremijerna večera Sarajevo Wine Weekenda biti održana u sarajevskom restoranu LibertAs. Slow food u šest slijedova koje priprema, uz rezidentne chefove, iznimno popularni srbijanski Masterchef i TV zvijezda, Radomir Raša Vlačić, biti će upareno sa fantastičnim i pažljivo probranim vinima vinarije Vukoje iz Trebinja. Već četvrtu godinu zaredom, festival će se zvanično otvoriti press konferencijom 25. 10. u kultnom sarajevskom restoranu 4 sobe gospođe Safije, a navečer će na istom mjestu biti i Mingle&Wine. Zalogaje će pripremiti Chef Moreno Debartoli, a vina dolaze iz vinarija Žilavka i Podrumi Grge Vasilja i Vukoje (BiH), Chichateu i Temet (SR) i Zanut (SLO). Tokom trajanja ovogodišnjeg festivala će biti održano i sedam vinskih radionica u Coloseum Clubu.

«Edukacijska komponenta festivala nam je izuzetno važna i to je jedno od težišta Sarajevo Wine Weekenda» objašnjava Najra Krvavac iz organizacijskog tima. «Ove godine smo pojačali naglasak na radionice, gdje će publika saznati sve o sjajnim linijama vina nekih od ponajboljih vinara iz regije. U vinima možete u potpunosti uživati samo onda kada poznajete i razumijete procese njegovog nastajanja i sazrijevanja», zaključuje Najra.
Po završetku službene festivalske satnice posljednjeg dana, u petak 27.10., se održava NLB – Sarajevo Wine Weekend After Party u Coloseum Clubu, uz DJ Jasminu i Blackberries bend, a ulaz je slobodan.
Sarajevo Wine Weekend se održava u četvrtak i petak, 26. i 27. 10. Cijeli program festivala se nalazi na službenoj stranici www.sarajevowineweekend.com
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!