TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 29.10.2024.
U razgovoru s Jasminom Dizdarević, osnivačicom brenda WAGA wood, uronili smo u svijet kreativnosti koji spaja tradiciju i suvremeni dizajn.
Jasmina Dizdarević, osnivačica brenda WAGA, svojim radom povezuje tradicionalne tehnike konjičkog drvorezbarstva s modernim dizajnom, stvarajući jedinstvene proizvode od drva koji oplemenjuju domove. Njena arhitektonska pozadina i duboka povezanost s rodnim gradom Konjicom oblikovali su njenu kreativnu viziju i inspiraciju.

Kroz ovaj intervju s Jasminom, istražujemo kako je došla do ideje za brend, kako balansira između kreativnosti i poslovnih izazova te koje ključne vrijednosti i iskustva je oblikuju na putu poduzetništva. Ovdje nam otkriva njenu strast prema stvaranju, učenje kroz izazove i viziju budućnosti brenda WAGA na bh. interijer sceni.

Kako ste došli na ideju da osnujete brend WAGA i uplovite u poduzetničke vode i koliko je arhitektonska pozadina utjecala na vašu kreativnu viziju?
Osnivanje brenda Waga više je povezano s mojim rodnim gradom Konjicom nego sa arhitekturom, iako sam po struci arhitektica. Da nisam odrasla pored stare radionice konjičkog drvorezbarstva porodice Mulić, vjerovatno ne bih razvila ideju za drvene dekoracije sa elementima tog zanata.
Ideja je došla spontano, iz potrebe. Kao arhitektica, želim se okružiti lijepim i funkcionalnim predmetima. Tako sam napravila prve poslužavnike i predmete u saradnji sa lokalnim drvorezbarima, koristeći stare alate za izradu rezbarenih detalja. Zatim sam počela izrađivati predmete kao poklone i shvatila da postoji interes za njih na tržištu, ali povrh svega za mene je WAGA bila prilika da Konjičko drvorezbarstvo ponovo vratimo u domove.


Kojoj vašoj karakternoj osobini najviše možete zahvaliti za odluku da postanete poduzetnica?
Kreativnost. Ona je glavni pokretač svega što radim. Kao kreativna osoba, uvijek sam u procesu stvaranja i napretka. Iako poduzetništvo nosi izazove i nije jednostavan put, pruža mogućnosti koje odgovaraju mom karakteru. Nisam statična osoba i ne volim rutinu, tako da je poduzetništvo prirodno odgovaralo mojoj energiji.
Koje su ključne vještine i znanja potrebne za uspjeh u poduzetničkom svijetu i kako ste ih razvijali tijekom svoje karijere?
Uspjeh je relativan pojam i svima nama znači nešto drugo. Ipak, smatram da su za uspjeh u poduzetništvu ključne dobre komunikacijske vještine, upornost i domišljatost.
U mom iskustvu, edukacija i unapređenje znanja su važni za napredak, ali je iskustvo najbolji učitelj. Na greškama i prilikama se najviše uči, a da bismo uspjeli, moramo biti uporni i ne odustajati pred izazovima. Svaka situacija nosi neku lekciju.


Komunikacija je također ključna. Ako ne možemo jasno prenijeti svoje ideje, zahtjeve i očekivanja, teže ćemo ostvariti ciljeve. Dobra komunikacija pomaže u rješavanju svakodnevnih izazova, posebno u odnosima s ljudima. Mnogi problemi nastaju zbog loše ili nepostojeće komunikacije, a mogli su se izbjeći kvalitetnim razgovorom.
Kada je u pitanju upuštanje u poduzetničke vode, podržavate li više teoriju da treba čekati da ste u potpunosti spremni ili vjerujete da treba početi i kada se ne osjećate potpuno sigurno, učiti putem i prevladavati prepreke?
Vjerujem da, ako čekamo da sve bude 100% spremno, nikada nećemo pokrenuti stvar. Ipak, smatram da je dobra priprema temelj svakog uspjeha pa sam negdje u sredini. Ako vjerujemo u ono što želimo raditi, moramo posvetiti vrijeme i pažnju na pripremu, ali nikada nećemo biti potpuno sigurni da je sve spremno. Put se djelomično otkriva kad krenemo, ali važno je unaprijed znati cilj i smjer u kojem idemo.


Možete li opisati vaš kreativni proces od ideje do konačnog proizvoda? Kako balansirate između kreativnog i poslovnog aspekta vođenja brenda?
Ideje se rađaju u glavi, obično kao rezultat inspiracije ili potrebe. Kao arhitektica, lako ih prenosim kroz skice i nacrte. Neke skice ostanu na papiru, dok druge dožive realizaciju. Ponekad prototipi pokažu da ideja koja je izgledala sjajno na papiru nije tako dobra u stvarnosti pa često nastavljamo razvijati proizvod, koji na kraju bude prilično drugačiji od početne zamisli.

Kreativnost mi zahtijeva mir i fokus pa kad su poslovne obaveze naglašene, kreativnost se povuče. Teško je održati ravnotežu između ta dva aspekta, jer poslovne stvari ponekad moraju biti završene, a kreativnost se stavlja u drugi plan. Srećom, kreativnost me pokreće pa čak i uz manje fokusa mogu stvarati, jer me to ispunjava.

Možete li podijeliti neki trenutak kada ste morali donijeti tešku odluku koja je redefinirala smjer vašeg brenda?
Svaki dan u poduzetništvu donosi niz problema koje treba riješiti, što stvara stalnu dinamiku. Rijetko su to rutinski zadaci. Najteže odluke vezane su uz rad s ljudima, a ponekad je vrlo teško odlučiti kada je vrijeme za rastanak s članovima tima.
Koliko je za jednu poduzetnicu važna suradnja s drugima, od investitora do umjetnika i zanatlija?
Izjava "Nije važno šta znaš, već koga znaš" prilično je tačna u poduzetništvu. Iako je znanje izuzetno važno, u današnjem dinamičnom svijetu networking i poznanstva igraju ključnu ulogu, ne samo za učenje i inspiraciju, već i za napredak.


Koje su najvažnije osobne vrijednosti i životni stavovi koje primjenjujete u poslovanju koliko i u privatnom životu?
Integritet je na prvom mjestu. Zatim dolazi optimizam, jer su izazovi brojni. Upornost i hrabrost su također ključne, jer nam pomažu da prebrodimo teške situacije i dane.
Kako je vaše djetinjstvo, a potom i školovanje, pomoglo u vašem profesionalnom razvoju i odvažnosti da se uplovi u poduzetništvo?
Poduzetnici rijetko biraju taj put zbog školovanja ili djetinjstva, već zbog karaktera. Potrebno je imati dinamičnu ličnost, voljeti svoj posao i imati snagu za nošenje s odgovornostima.

Kako vidite evoluciju bh. dizajnerske scene i gdje vidite vaš brend u tom kontekstu kroz narednih pet godina?
Posljednjih godina u našoj zemlji pojavili su se brendovi u drvnoj industriji koji su postali značajni na svjetskoj dizajn sceni. To nas, kao male proizvođače, motivira da radimo i sanjamo o postizanju sličnog statusa.
Trenutno WAGA priprema kolekciju manjih dodataka za dom u saradnji s arhitekticom iz Berlina, Lejlom Krstić. Osim toga, planiramo lansirati svoju prvu kolekciju manjih komada namještaja s poznatom dizajnericom iz Pariza sljedeće godine. O toj saradnji detalje ćemo otkriti tek na proljeće sljedeće godine, so stay tuned.


Kako se nosite s kreativnim blokadama ili trenucima kada inspiracija izostane?
Kreativne blokade najčešće se javljaju kada smo pod velikim pritiskom i obavezama. Za mene, odmor i putovanje su najbolji recept za ponovnu inspiraciju, a često mi pomaže i planinarenje po našim prelijepim planinama.


Koji je to omiljeni ritual bez kojega ne možete započeti dan kako biste zadržali ravnotežu između privatnog života i obaveza koje imate kao poduzetnica?
Moj omiljeni ritual bez kojeg ne mogu započeti dan je definitivno velika šalica crne kave. Taj trenutak uživanja u kafi nije samo način da se razbudim, već i prilika da se na trenutak usredotočim na sebe prije nego što se suočim s dnevnim obavezama.


Također, koristim to vrijeme za planiranje prioriteta i razmišljanje o strategijama koje ću primijeniti. Smatram da je važno imati svoj ritual koji me osnažuje i motivira, jer mi pomaže da ostanem fokusirana i produktivna kroz dan.
* * *
Foto: Ines Selimović
TEKST: Bonjour.ba - PR
U svijetu gdje se čini da kućni poslovi nikada ne staju, svako od nas je barem jednom poželio pomoćnika koji bi tiho, bez pitanja i bez dodatnog posla, preuzeo brigu o usisavanju i pranju podova. Upravo tu na scenu stiže nova generacija uređaja koja obećava da će kućne obaveze postati znatno lakše i to bez kompromisa po pitanju čistoće.

Inteligentni, pouzdani i snažni: Bosch predstavlja Spotless – novog robota koji sam usisava i briše podove. Zahvaljujući praktičnim funkcijama i najnovijoj tehnologiji, lako se nosi s lišćem, mrvicama i svakodnevnom prašinom u užurbanom porodičnom životu. Spotless je pametni pomoćnik koji se diskretno brine za čistoću doma i ostavlja vam više vremena za opuštanje.

Novi Spotless roboti za čišćenje pouzdano uklanjaju prašinu i nečistoću pomoću Carbon Power četke. Posebnost ove četke je što su njena vlakna izrađena od različitih materijala. Karbonska vlakna omogućavaju odlično čišćenje tvrdih podova, dok sintetička vlakna pružaju pouzdano čišćenje tepiha. Budući da su karbonska vlakna vrlo tanka, mogu se gusto integrisati u četku, što sprječava propuštanje prljavštine.

Četka je optimizirana za manje zapetljavanja dlaka, a zahvaljujući EasyClean mehanizmu lako se održava. Sa snagom usisavanja od 11.000 Pa, optimalno usklađenom sa četkom, Spotless roboti postižu vrhunske rezultate i uspješno savladavaju svaki izazov.
Svi Spotless modeli ne samo da usisavaju nego i brišu podove. To znači da se mrlje i fini prah efikasno uklanjaju – još jedna stavka manje na vašoj to-do listi.
Naprednije verzije Spotless Max i Spotless Max Cam imaju dvije rotirajuće mop krpe za još temeljnije čišćenje. Dodatno, jedna od mop krpa na ovim modelima automatski se izvlači kako bi lakše dosegnula ivice i uglove.

Spotless roboti dolaze sa servisnim stanicama: Spotless Advanced+ je opremljen stanicom za suho čišćenje, dok modeli Spotless Max i Spotless Max Cam imaju pametnu stanicu za suho i mokro čišćenje, koja korisnicima pruža automatizirane zadatke održavanja, uključujući pražnjenje, pranje mopova na 70 °C i njihovo sušenje, kao i dopunjavanje spremnika za vodu.

Antibakterijska vrećica (kod Max verzije) dodatno filtrira čestice i neugodne mirise.
Svi modeli rade preko Bosch Home Connect aplikacije (EU sigurnost, BSI certifikat) uz mogućnost glasovnih komandi. Različiti senzori omogućavaju preciznu navigaciju, detekciju prepreka i automatsko prilagođavanje snage.

Max i Max Cam koriste strukturirano svjetlo, a Max Cam ima i kameru za najdetaljnije mapiranje prostora. Robot se može aktivirati i dodirom stopalom.

Svi Bosch Spotless roboti za čišćenje motora imaju 10 godina garancije. Uslov za izdavanje 10 godina garancije na motor je registracija robotskog usisivača na www.bosch-promocije.ba u roku od 6 mjeseci nakon kupovine.
Bosch Spotless robot usisivače možete pronaći i naručiti kod Bosch partnera, među kojima su: BigBang, Stanic Trade, Ekupi, Mališić, Fontale, Gagiš, Centrum Trade, Violeta, Krunić Komerc d.o.o., TEHNODOM d.o.o., DIGITALIS d.o.o., BG- ELEKTRONIK d.o.o., R-PRODUKT d.o.o., Brezje d.o.o., Z.H.-ZOLA d.o.o., SONY& COMPUTERS d.o.o., ZIRAT d.o.o. Živinice, Gama S d.o.o. te Telemach.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!