TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 29.10.2024.
U razgovoru s Jasminom Dizdarević, osnivačicom brenda WAGA wood, uronili smo u svijet kreativnosti koji spaja tradiciju i suvremeni dizajn.
Jasmina Dizdarević, osnivačica brenda WAGA, svojim radom povezuje tradicionalne tehnike konjičkog drvorezbarstva s modernim dizajnom, stvarajući jedinstvene proizvode od drva koji oplemenjuju domove. Njena arhitektonska pozadina i duboka povezanost s rodnim gradom Konjicom oblikovali su njenu kreativnu viziju i inspiraciju.

Kroz ovaj intervju s Jasminom, istražujemo kako je došla do ideje za brend, kako balansira između kreativnosti i poslovnih izazova te koje ključne vrijednosti i iskustva je oblikuju na putu poduzetništva. Ovdje nam otkriva njenu strast prema stvaranju, učenje kroz izazove i viziju budućnosti brenda WAGA na bh. interijer sceni.

Kako ste došli na ideju da osnujete brend WAGA i uplovite u poduzetničke vode i koliko je arhitektonska pozadina utjecala na vašu kreativnu viziju?
Osnivanje brenda Waga više je povezano s mojim rodnim gradom Konjicom nego sa arhitekturom, iako sam po struci arhitektica. Da nisam odrasla pored stare radionice konjičkog drvorezbarstva porodice Mulić, vjerovatno ne bih razvila ideju za drvene dekoracije sa elementima tog zanata.
Ideja je došla spontano, iz potrebe. Kao arhitektica, želim se okružiti lijepim i funkcionalnim predmetima. Tako sam napravila prve poslužavnike i predmete u saradnji sa lokalnim drvorezbarima, koristeći stare alate za izradu rezbarenih detalja. Zatim sam počela izrađivati predmete kao poklone i shvatila da postoji interes za njih na tržištu, ali povrh svega za mene je WAGA bila prilika da Konjičko drvorezbarstvo ponovo vratimo u domove.


Kojoj vašoj karakternoj osobini najviše možete zahvaliti za odluku da postanete poduzetnica?
Kreativnost. Ona je glavni pokretač svega što radim. Kao kreativna osoba, uvijek sam u procesu stvaranja i napretka. Iako poduzetništvo nosi izazove i nije jednostavan put, pruža mogućnosti koje odgovaraju mom karakteru. Nisam statična osoba i ne volim rutinu, tako da je poduzetništvo prirodno odgovaralo mojoj energiji.
Koje su ključne vještine i znanja potrebne za uspjeh u poduzetničkom svijetu i kako ste ih razvijali tijekom svoje karijere?
Uspjeh je relativan pojam i svima nama znači nešto drugo. Ipak, smatram da su za uspjeh u poduzetništvu ključne dobre komunikacijske vještine, upornost i domišljatost.
U mom iskustvu, edukacija i unapređenje znanja su važni za napredak, ali je iskustvo najbolji učitelj. Na greškama i prilikama se najviše uči, a da bismo uspjeli, moramo biti uporni i ne odustajati pred izazovima. Svaka situacija nosi neku lekciju.


Komunikacija je također ključna. Ako ne možemo jasno prenijeti svoje ideje, zahtjeve i očekivanja, teže ćemo ostvariti ciljeve. Dobra komunikacija pomaže u rješavanju svakodnevnih izazova, posebno u odnosima s ljudima. Mnogi problemi nastaju zbog loše ili nepostojeće komunikacije, a mogli su se izbjeći kvalitetnim razgovorom.
Kada je u pitanju upuštanje u poduzetničke vode, podržavate li više teoriju da treba čekati da ste u potpunosti spremni ili vjerujete da treba početi i kada se ne osjećate potpuno sigurno, učiti putem i prevladavati prepreke?
Vjerujem da, ako čekamo da sve bude 100% spremno, nikada nećemo pokrenuti stvar. Ipak, smatram da je dobra priprema temelj svakog uspjeha pa sam negdje u sredini. Ako vjerujemo u ono što želimo raditi, moramo posvetiti vrijeme i pažnju na pripremu, ali nikada nećemo biti potpuno sigurni da je sve spremno. Put se djelomično otkriva kad krenemo, ali važno je unaprijed znati cilj i smjer u kojem idemo.


Možete li opisati vaš kreativni proces od ideje do konačnog proizvoda? Kako balansirate između kreativnog i poslovnog aspekta vođenja brenda?
Ideje se rađaju u glavi, obično kao rezultat inspiracije ili potrebe. Kao arhitektica, lako ih prenosim kroz skice i nacrte. Neke skice ostanu na papiru, dok druge dožive realizaciju. Ponekad prototipi pokažu da ideja koja je izgledala sjajno na papiru nije tako dobra u stvarnosti pa često nastavljamo razvijati proizvod, koji na kraju bude prilično drugačiji od početne zamisli.

Kreativnost mi zahtijeva mir i fokus pa kad su poslovne obaveze naglašene, kreativnost se povuče. Teško je održati ravnotežu između ta dva aspekta, jer poslovne stvari ponekad moraju biti završene, a kreativnost se stavlja u drugi plan. Srećom, kreativnost me pokreće pa čak i uz manje fokusa mogu stvarati, jer me to ispunjava.

Možete li podijeliti neki trenutak kada ste morali donijeti tešku odluku koja je redefinirala smjer vašeg brenda?
Svaki dan u poduzetništvu donosi niz problema koje treba riješiti, što stvara stalnu dinamiku. Rijetko su to rutinski zadaci. Najteže odluke vezane su uz rad s ljudima, a ponekad je vrlo teško odlučiti kada je vrijeme za rastanak s članovima tima.
Koliko je za jednu poduzetnicu važna suradnja s drugima, od investitora do umjetnika i zanatlija?
Izjava "Nije važno šta znaš, već koga znaš" prilično je tačna u poduzetništvu. Iako je znanje izuzetno važno, u današnjem dinamičnom svijetu networking i poznanstva igraju ključnu ulogu, ne samo za učenje i inspiraciju, već i za napredak.


Koje su najvažnije osobne vrijednosti i životni stavovi koje primjenjujete u poslovanju koliko i u privatnom životu?
Integritet je na prvom mjestu. Zatim dolazi optimizam, jer su izazovi brojni. Upornost i hrabrost su također ključne, jer nam pomažu da prebrodimo teške situacije i dane.
Kako je vaše djetinjstvo, a potom i školovanje, pomoglo u vašem profesionalnom razvoju i odvažnosti da se uplovi u poduzetništvo?
Poduzetnici rijetko biraju taj put zbog školovanja ili djetinjstva, već zbog karaktera. Potrebno je imati dinamičnu ličnost, voljeti svoj posao i imati snagu za nošenje s odgovornostima.

Kako vidite evoluciju bh. dizajnerske scene i gdje vidite vaš brend u tom kontekstu kroz narednih pet godina?
Posljednjih godina u našoj zemlji pojavili su se brendovi u drvnoj industriji koji su postali značajni na svjetskoj dizajn sceni. To nas, kao male proizvođače, motivira da radimo i sanjamo o postizanju sličnog statusa.
Trenutno WAGA priprema kolekciju manjih dodataka za dom u saradnji s arhitekticom iz Berlina, Lejlom Krstić. Osim toga, planiramo lansirati svoju prvu kolekciju manjih komada namještaja s poznatom dizajnericom iz Pariza sljedeće godine. O toj saradnji detalje ćemo otkriti tek na proljeće sljedeće godine, so stay tuned.


Kako se nosite s kreativnim blokadama ili trenucima kada inspiracija izostane?
Kreativne blokade najčešće se javljaju kada smo pod velikim pritiskom i obavezama. Za mene, odmor i putovanje su najbolji recept za ponovnu inspiraciju, a često mi pomaže i planinarenje po našim prelijepim planinama.


Koji je to omiljeni ritual bez kojega ne možete započeti dan kako biste zadržali ravnotežu između privatnog života i obaveza koje imate kao poduzetnica?
Moj omiljeni ritual bez kojeg ne mogu započeti dan je definitivno velika šalica crne kave. Taj trenutak uživanja u kafi nije samo način da se razbudim, već i prilika da se na trenutak usredotočim na sebe prije nego što se suočim s dnevnim obavezama.


Također, koristim to vrijeme za planiranje prioriteta i razmišljanje o strategijama koje ću primijeniti. Smatram da je važno imati svoj ritual koji me osnažuje i motivira, jer mi pomaže da ostanem fokusirana i produktivna kroz dan.
* * *
Foto: Ines Selimović
TEKST: Ada Ćeremida
Niste jedini ako vas je ove godine već nekoliko puta preplavio osjećaj da trendovi u interijerima dolaze i nestaju brže nego što uspijemo zapamtiti njihove nazive.
U našoj rubrici Interijer i Dizajn već smo prolazili kroz rane proljetne prognoze, sezonske palete boja, analize scandi, urban i organic modern estetika, a svaka od njih činila se kao mala promjena pravila igre.
No, krajem godine događa se nešto zanimljivo: kada se svi ti fragmenti spoje, pred nama se pojavi jasna slika onoga što 2026. zapravo donosi.
Nema više samo “viralne” vaze ili komode sa Instagrama, niti trendova koji traju onoliko koliko traje jedan viralni Reel. Umjesto toga, vidimo smjer povratak čovjeku, navikama, teksturi, toplini. Trendovi odjednom više ne izgledaju kao dekorativni popis, nego kao odgovor na način na koji zapravo živimo.
Ovaj pregled nije samo još jedan “šta je u modi ove godine”, nego pokušaj da zajedno sagledamo promjene koje se tiho pojavljuju u domovima širom svijeta i regiona. Promjene koje se ne dešavaju zato što su fotogenične, već zato što su logične, ljudske i dugo očekivane.
U nastavku donosimo šest trendova za 2026. koji zaista mijenjaju jezik interijera i pokazuju kako će se naši domovi osjećati, ne samo kako će izgledati.
Toplije nijanse vraćaju boju u dnevne sobe
Nakon gotovo desetljeća u kojem su vladale hladne sive, interijeri ulaze u eru topline. Palete za 2026. okreću se tonovima kakvi se nalaze u prirodi: moka, boja pijeska, prigušeni karameli, maslinasto zelena i tamni šljive. Ti tonovi ne samo da prostor čine ugodnijim, nego stvaraju i vizualnu dubinu koju sterilni neutralni tonovi nikada nisu uspjeli pružiti.
Trend koji se posebno ističe je colour-drenching oblaganje cijelog prostora jednom nijansom, od zidova do namještaja. U kombinaciji s prigušenim svjetlom i mat završnicama, prostor dobiva osjećaj intimnosti koji će dominirati idućom sezonom.
Organske obline mijenjaju geometriju prostora
2026. je godina u kojoj se geometrija interijera omekšava. Umjesto oštrih rubova i kubičnih silueta, fokus prelazi na mekane linije, zaobljene naslone, valovite police i skulpturalne stolove. Takav dizajn stvara fluidnost, ali i osjećaj pristupačnosti kao da vas prostor poziva da uđete, sjednete i ostanete.
Ove forme dolaze kao odgovor na želju za smirenim, ugodnim domom, ali i kao estetski kontrapunkt digitalnom svijetu koji je sve oštriji i linearniji. Organski oblikovani komadi postaju mala umjetnička djela.
Teksture pričaju priču umjesto dekoracije
Umjesto gomilanja dodataka, 2026. nas vraća esenciji materijala. Teksture preuzimaju ulogu dekoracije: bouclé, brušeni pamuk, chenille, lan, drvo, vidljive strukture, keramika koja zadržava ručni otisak, kamen s prirodnim nesavršenostima.
Prostor u kojem se kombiniraju glatko i hrapavo, toplo i hladno, mekano i tvrdo postaje vizualno slojevit – i to bez dodatnog dekorativnog tereta. Ovaj trend posebno odgovara modernim domovima s malo kvadrata jer tekstura daje karakter, čak i kada se minimalno unosi.
Dom postaje mjesto regeneracije
Nakon godina u kojima je dom morao postati i kancelarija i učionica i studio, 2026. donosi novi pravac: stvaranje mikro-zona za odmor i regeneraciju. To mogu biti mali prostori za čitanje, kutovi sa stolicom i lampom, mini-spa zone u kupaonici, prostori za jogu ili tihi rad.
Ono što ih povezuje jeste potreba da se dom ne koristi samo funkcionalno, nego i emocionalno. Dizajn se sve više okreće ritualima – ne samo estetici. Svjetlo se spušta niže, tkanine postaju mekše, a prostor se oslobađa stvari koje ne imaju priču.
Zanatski detalji i komadi s dušom preuzimaju glavnu ulogu
Globalno tržište okreće se personaliziranom dizajnu, a 2026. je godina u kojoj se zanatstvo potpuno vraća u prvi plan. Ručno rađeni komadi, nepravilne linije, stolice s vidljivim spojevima, pletene detalje od ratana, ručno glazirane pločice i keramika s teksturom postaju elementi koji unose autentičnost.
Umjesto identičnih setova namještaja, interijeri se sve više razvijaju kao “kolekcije trenutaka” komada koji dolaze iz različitih izvora, perioda i estetika, ali se spajaju u harmoničan narativ. Osjećaj doma zamjenjuje osjećaj izloga.
Suptilni povratak maksimalizma, ali u zrelijoj formi
Iako minimalizam neće nestati preko noći, 2026. pokazuje naglašeni povratak slojeva, bogatih boja i nešto hrabrijih kombinacija materijala. Ovo nije kaotični maksimalizam, već tih, promišljen pristup, gdje se komadi biraju pažljivo, a prostor priča priču kroz nekoliko izabranih elemenata, ne kroz gomilanje svega.
Rezultat je interijer koji ima karakter, toplinu i prepoznatljivu atmosferu, ali i prostor koji izgleda poput dobro kurirane kolekcije.
Kada se svi ovi trendovi stave jedan do drugog, jasno je da se 2026. ne bavi površinom, već atmosferom. Domovi postaju mekši, sporiji, ličniji. Boje nas grle, teksture nas umiruju, a obline stvaraju ritam koji se gotovo neprimjetno uvlači u svakodnevicu.
Najvažnije: sve odluke u dizajnu vraćaju se čovjeku, njegovoj udobnosti, ritualima i načinu života, što je možda i najveći pomak nakon godina u kojima je estetika često bila važnija od osjećaja.
Ipak, svaka godina u dizajnu donosi i ono što polako gubi snagu. U sljedećim danima istraživat ćemo trendove koji izlaze iz fokusa, one koji su dugo dominirali Pinterestom i Instagramom, ali se više ne uklapaju u smjer u kojem interijeri prirodno idu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!