TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 29.10.2024.
U razgovoru s Jasminom Dizdarević, osnivačicom brenda WAGA wood, uronili smo u svijet kreativnosti koji spaja tradiciju i suvremeni dizajn.
Jasmina Dizdarević, osnivačica brenda WAGA, svojim radom povezuje tradicionalne tehnike konjičkog drvorezbarstva s modernim dizajnom, stvarajući jedinstvene proizvode od drva koji oplemenjuju domove. Njena arhitektonska pozadina i duboka povezanost s rodnim gradom Konjicom oblikovali su njenu kreativnu viziju i inspiraciju.
Kroz ovaj intervju s Jasminom, istražujemo kako je došla do ideje za brend, kako balansira između kreativnosti i poslovnih izazova te koje ključne vrijednosti i iskustva je oblikuju na putu poduzetništva. Ovdje nam otkriva njenu strast prema stvaranju, učenje kroz izazove i viziju budućnosti brenda WAGA na bh. interijer sceni.
Kako ste došli na ideju da osnujete brend WAGA i uplovite u poduzetničke vode i koliko je arhitektonska pozadina utjecala na vašu kreativnu viziju?
Osnivanje brenda Waga više je povezano s mojim rodnim gradom Konjicom nego sa arhitekturom, iako sam po struci arhitektica. Da nisam odrasla pored stare radionice konjičkog drvorezbarstva porodice Mulić, vjerovatno ne bih razvila ideju za drvene dekoracije sa elementima tog zanata.
Ideja je došla spontano, iz potrebe. Kao arhitektica, želim se okružiti lijepim i funkcionalnim predmetima. Tako sam napravila prve poslužavnike i predmete u saradnji sa lokalnim drvorezbarima, koristeći stare alate za izradu rezbarenih detalja. Zatim sam počela izrađivati predmete kao poklone i shvatila da postoji interes za njih na tržištu, ali povrh svega za mene je WAGA bila prilika da Konjičko drvorezbarstvo ponovo vratimo u domove.
Kojoj vašoj karakternoj osobini najviše možete zahvaliti za odluku da postanete poduzetnica?
Kreativnost. Ona je glavni pokretač svega što radim. Kao kreativna osoba, uvijek sam u procesu stvaranja i napretka. Iako poduzetništvo nosi izazove i nije jednostavan put, pruža mogućnosti koje odgovaraju mom karakteru. Nisam statična osoba i ne volim rutinu, tako da je poduzetništvo prirodno odgovaralo mojoj energiji.
Koje su ključne vještine i znanja potrebne za uspjeh u poduzetničkom svijetu i kako ste ih razvijali tijekom svoje karijere?
Uspjeh je relativan pojam i svima nama znači nešto drugo. Ipak, smatram da su za uspjeh u poduzetništvu ključne dobre komunikacijske vještine, upornost i domišljatost.
U mom iskustvu, edukacija i unapređenje znanja su važni za napredak, ali je iskustvo najbolji učitelj. Na greškama i prilikama se najviše uči, a da bismo uspjeli, moramo biti uporni i ne odustajati pred izazovima. Svaka situacija nosi neku lekciju.
Komunikacija je također ključna. Ako ne možemo jasno prenijeti svoje ideje, zahtjeve i očekivanja, teže ćemo ostvariti ciljeve. Dobra komunikacija pomaže u rješavanju svakodnevnih izazova, posebno u odnosima s ljudima. Mnogi problemi nastaju zbog loše ili nepostojeće komunikacije, a mogli su se izbjeći kvalitetnim razgovorom.
Kada je u pitanju upuštanje u poduzetničke vode, podržavate li više teoriju da treba čekati da ste u potpunosti spremni ili vjerujete da treba početi i kada se ne osjećate potpuno sigurno, učiti putem i prevladavati prepreke?
Vjerujem da, ako čekamo da sve bude 100% spremno, nikada nećemo pokrenuti stvar. Ipak, smatram da je dobra priprema temelj svakog uspjeha pa sam negdje u sredini. Ako vjerujemo u ono što želimo raditi, moramo posvetiti vrijeme i pažnju na pripremu, ali nikada nećemo biti potpuno sigurni da je sve spremno. Put se djelomično otkriva kad krenemo, ali važno je unaprijed znati cilj i smjer u kojem idemo.
Možete li opisati vaš kreativni proces od ideje do konačnog proizvoda? Kako balansirate između kreativnog i poslovnog aspekta vođenja brenda?
Ideje se rađaju u glavi, obično kao rezultat inspiracije ili potrebe. Kao arhitektica, lako ih prenosim kroz skice i nacrte. Neke skice ostanu na papiru, dok druge dožive realizaciju. Ponekad prototipi pokažu da ideja koja je izgledala sjajno na papiru nije tako dobra u stvarnosti pa često nastavljamo razvijati proizvod, koji na kraju bude prilično drugačiji od početne zamisli.
Kreativnost mi zahtijeva mir i fokus pa kad su poslovne obaveze naglašene, kreativnost se povuče. Teško je održati ravnotežu između ta dva aspekta, jer poslovne stvari ponekad moraju biti završene, a kreativnost se stavlja u drugi plan. Srećom, kreativnost me pokreće pa čak i uz manje fokusa mogu stvarati, jer me to ispunjava.
Možete li podijeliti neki trenutak kada ste morali donijeti tešku odluku koja je redefinirala smjer vašeg brenda?
Svaki dan u poduzetništvu donosi niz problema koje treba riješiti, što stvara stalnu dinamiku. Rijetko su to rutinski zadaci. Najteže odluke vezane su uz rad s ljudima, a ponekad je vrlo teško odlučiti kada je vrijeme za rastanak s članovima tima.
Koliko je za jednu poduzetnicu važna suradnja s drugima, od investitora do umjetnika i zanatlija?
Izjava "Nije važno šta znaš, već koga znaš" prilično je tačna u poduzetništvu. Iako je znanje izuzetno važno, u današnjem dinamičnom svijetu networking i poznanstva igraju ključnu ulogu, ne samo za učenje i inspiraciju, već i za napredak.
Koje su najvažnije osobne vrijednosti i životni stavovi koje primjenjujete u poslovanju koliko i u privatnom životu?
Integritet je na prvom mjestu. Zatim dolazi optimizam, jer su izazovi brojni. Upornost i hrabrost su također ključne, jer nam pomažu da prebrodimo teške situacije i dane.
Kako je vaše djetinjstvo, a potom i školovanje, pomoglo u vašem profesionalnom razvoju i odvažnosti da se uplovi u poduzetništvo?
Poduzetnici rijetko biraju taj put zbog školovanja ili djetinjstva, već zbog karaktera. Potrebno je imati dinamičnu ličnost, voljeti svoj posao i imati snagu za nošenje s odgovornostima.
Kako vidite evoluciju bh. dizajnerske scene i gdje vidite vaš brend u tom kontekstu kroz narednih pet godina?
Posljednjih godina u našoj zemlji pojavili su se brendovi u drvnoj industriji koji su postali značajni na svjetskoj dizajn sceni. To nas, kao male proizvođače, motivira da radimo i sanjamo o postizanju sličnog statusa.
Trenutno WAGA priprema kolekciju manjih dodataka za dom u saradnji s arhitekticom iz Berlina, Lejlom Krstić. Osim toga, planiramo lansirati svoju prvu kolekciju manjih komada namještaja s poznatom dizajnericom iz Pariza sljedeće godine. O toj saradnji detalje ćemo otkriti tek na proljeće sljedeće godine, so stay tuned.
Kako se nosite s kreativnim blokadama ili trenucima kada inspiracija izostane?
Kreativne blokade najčešće se javljaju kada smo pod velikim pritiskom i obavezama. Za mene, odmor i putovanje su najbolji recept za ponovnu inspiraciju, a često mi pomaže i planinarenje po našim prelijepim planinama.
Koji je to omiljeni ritual bez kojega ne možete započeti dan kako biste zadržali ravnotežu između privatnog života i obaveza koje imate kao poduzetnica?
Moj omiljeni ritual bez kojeg ne mogu započeti dan je definitivno velika šalica crne kave. Taj trenutak uživanja u kafi nije samo način da se razbudim, već i prilika da se na trenutak usredotočim na sebe prije nego što se suočim s dnevnim obavezama.
Također, koristim to vrijeme za planiranje prioriteta i razmišljanje o strategijama koje ću primijeniti. Smatram da je važno imati svoj ritual koji me osnažuje i motivira, jer mi pomaže da ostanem fokusirana i produktivna kroz dan.
* * *
Foto: Ines Selimović
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da svaki put kada postavite sto, umjesto obične keramike, koristite tanjire i šoljice iz H&M Home koje izgledaju kao ručno rađene i izdrže svakodnevnu upotrebu. Zvuči predobro da bude istina?
Kad biramo posuđe, često se nađemo u dilemi – želimo nešto što je lijepo, ali i praktično, nešto što traje, a ne samo za fotku. H&M Home u svojim kolekcijama stoneware keramike (100 % stoneware) obećava upravo tu ravnotežu: estetiku koja se uklapa u savršen rustičan ili savremeni stil, plus čvrst materijal koji može izdržati svakodnevne izazove. Ako si se ikada pitao/la da li postoji posuđe koje izgleda kao ručno rađeno, a ne kuca se pri pranju možda si upravo na pravom mjestu.
Jedan od glavnih problema s kojim se mnogi susreću jeste da kuhinjsko posuđe izgubi ljepotu nakon nekoliko pranja, da se glazura oguli ili da tanjiri izgledaju jeftino i masno. H&M Home stoneware rješenja rješavaju ovaj problem zahvaljujući čvrstom materijalu i kvalitetnoj završnoj obradi reactive glazes i ručni rad čine da komadi zadrže karakter, unikatnost i da se ogrebotine te ogrebotine manje vide zbog šarenih tekstura.
Drugi izazov je da nađeš posuđe koje kombinuje lijep dizajn i svakodnevnu funkcionalnost da tanjir bude dubok koliko treba da ne prska, da šolja bude udobna za držanje, da zdjela može primiti salatu ili supu, a da se čak uklopi u dekor stola. Stoneware iz H&M-a često ima “težu” strukturu, solidan osjećaj u ruci, pa ne „pleše“ na stolu, te je otporan na pranje u mašini i na promjene temperature. To omogućava da komadi budu i lijepi i korisni.
Treća stvar koja često zabrinjava jeste cijena u odnosu na dugotrajnost i estetiku da li dobiješ vrijednost za novac?
Ovdje H&M Home opet naoštrava igru: s obzirom da su mnogi komadi veoma pristupačni, ali izrađeni s detaljima kao što su ručni obrubi, prirodne boje, tradicija porcelana/stoneware-keramike, investicija u takav komad znači da nećeš morati stalno kupovati novo kada nešto pukne ili izgubi sjaj.
Uz to, raznovrsnost dizajna znači da možeš birati između neutralnih i upečatljivih komada, što daje slobodu da posuđe služi i kao dekor, ne samo kao alat.
Foto: @ldnloft
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!