TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 15.9.2023.
Vogue World je specifičan event koji slavi različitost i kreativnost spajajući svijet mode i dramske izvedbe.
Prvi Vogue World održan je prošle godine u New Yorku, a kako je zamišljen kao jedan putujući event, ovogodišnje izdanje je upriličeno u Londonu, kao savršena uvertira u Tjedan mode koji dolazi.
Event nas provodi od crvenog tepiha prepunog glamuroznih, ali i avangardnih izdanja, do vrhunskih dramskih izvedbi koje isprepliću sva britanska kulturna događanja: balet, suvremeni ples, operu i teatar. Događaj se završava revijom koja prikazuje najbolja izdanja iz kolekcija za sezonu jesen/zima 2023. godine. Pistom su ove godine vladale četiri kultne manekenke, zvijezde nadolazećeg serijala The Super Models, Naomi Campbell, Christy Turlington, Linda Evangelista i Cindy Crawford.
Kao i obično, ovakvi eventi ne mogu proći bez nastupa i posjete zvučnih imena kao što su Kate Winslet, Sienna Miller, Alexa Chung i naravno, osnivačica Anna Wintour, a svi uvijek osvajaju svojim upečatljivim kombinacijama.
Možemo reći da se na ovogodišnjem izdanju najviše istaknula glumica i velika modna ikona, Sienna Miller, koja je privukla pažnju avangardnom kombinacijom kuće Schiaparelli. Predimenzionirana suknja i crop gornji dio kroz koji je ponosno pokazala svoj trudnički trbuh i pridružila se pokretu koji slavi promjene u ženskom tijelu prilikom trudnoće, što donosi jedan osnažujući osjećaj.
Drugi outfit koji je osvojio naše simpatije bila je jednostavna, ali upečatljiva kombinacija pjevačice Dove Cameron. Mlada umjetnica je doslovno zasjala na crvenom tepihu noseći metalik Coach co-ord set, koji čine jakna, bralette i hlače, uz torbicu iz iste Shine kolekcije. Ovo izdanje pokazuje da tako jednostavne kombinacije mogu vladati crvenim tepihom, ali i inspirirati mnoge street style trenutke.
Najupečatljivija izdanja
* * *
Naslovna fotografija: @voguespain
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!