TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 24.7.2014.
Chefchaouen je grad u kojem su pločnici plavi. Stubišta, također plava. Vrata domova - pogađate? O da - plava. Dobrodošli u marokanski plavi grad. U slučaju da je plava vaša omiljena boja, pronašli smo lokaciju koju morate uvrstiti u svoj plan budućih putovanja.
Chefchaouen je smješten u sjeverozapadnom dijelu Maroka, uglavljen u planinskom lancu Rif. Njegove zgrade su nekoć bile bijele, no povijesna događanja učinila su od ovog mjesta jedinstvenu lokaciju jako zanimljivu za sve one koje put nanese u Maroko.
Grad je osnovan 1471. godine kao utvrda koju je podigao Moulay Ali Ben Moussa Ben Rached El Alami kako bi obranio Maroko od portugalskih napada sa sjevera. Većinu stanovništva u Srednjem vijeku su činili maurski i židovski iseljenici koji su tu našli utočište u bijegu od španjolske Rekonkviste. Španjolci su čak osvojili grad 1920., da bi ga 36 godina poslije ponovno predali Marokancima.
Svoju plavu boju zidine ovoga grada duguju Židovima koji su tijekom II. svjetskog rata ponovno potražili spas u Chefchaouenu. U judaizmu plava boja predstavlja nebo i raj i služila je kao podsjetnik svima koji tu žive da se posvete razvoju vlastite duhovnosti. To je barem jedna od teorija. Druga je nešto praktičnija i kaže da plava boja jednostavno odbija komarce.
Koja god od ovih teorija bila istinita, hodanje ulicama ovog gradića usitinu je jedinstveno iskustvo koje ćemo vam pokušati dočarati galerijom fotografija.
Nakon 1948. godine Židovi su se većim dijelom preselili u Izrael, ali plava boja je ostala kao podsjetnik na neka prošla vremena. Kako bi očuvali ovaj spomenik kulture, iz lokalne vlade svake godine doniraju sredstva kojima se održava živahnost boja ovog gotovo nestvarnog mjesta.
{gallery}2014_07/blu{/gallery}
Foto: earthporm.com
TEKST: Ada Ćeremida
U züriškom kvartu Seefeld, u vili iz 19. stoljeća okruženoj zelenilom i starim kestenima, dizajnerica Ida Héritier je pronašla savršen balans između prošlog i sadašnjeg.
U četverosobnom stanu koji dijeli sa svojim partnerom i saradnikom, arhitektom Konradom Roslakom, spojila je arhitektonsku preciznost s nepretencioznom elegancijom.
Prostor koji je mogao biti strog i muzejski, u njenim rukama postao je topao, živ i osoban, onakav kakav može stvoriti samo neko ko dizajn doživljava kao svakodnevni dijalog.
Stan u kojem se susreću moderni klasici, vintage akcenti i švicarska preciznost — onaj tip interijera koji odmah prepoznajete, jer odiše mjerom, smirenošću i ličnim dodirom. Estetika koja podsjeća na modern classic stil, ali s toplinom doma koji se ne trudi da impresioniše, već da pripada.

Dom koji diše između starog i novog
Stan se nalazi u jednoj od onih züriških vila koje već samim zidovima pričaju priče. Originalni kamin sa zelenim keramičkim pločicama, reljef poljskog umjetnika Tomeka Opalinskog i visoki prozori s pogledom na vrt stvaraju okvir u kojem svjetlost igra glavnu ulogu.


Na mramornom stolu, vintage komadu koji je Ida pronašla na buvljaku, uvijek stoji buket ljiljana — njen omiljeni cvijet, i omiljeni miris. “Lys” svijeća brenda Diptyque miris je koji, kaže Ida, čini da se dom “osjeća živo”.

Klasici dizajna i lični potpis
U dnevnom boravku dominira Camaleonda sofa brenda B&B Italia u tamno-smeđoj koži, dok u uglu stoji Shogun lampa Maria Botte. Prostor je ispunjen predmetima koji imaju priču: poljski magazini, umjetnička djela, knjige i skulpturalni komadi iz radionice The Good Living & Co., s kojom Ida i Konrad sarađuju u okviru svog studija RDZ Studio.

Njihov zajednički pristup vidi se i u načinu na koji koriste prostor, svaki kutak ima funkciju, a svaka površina nosi emociju. Balans između vintage i suvremenog čini da prostor djeluje bezvremenski, gotovo taktilno.
Trpezarija u kojoj svjetlo i proporcije vode dijalog
U središtu stana nalazi se trpezarija koja spaja arhitektonsku strogoću s toplinom svakodnevice. Zidne obloge, geometrijski plafon i široki prozori stvaraju pozadinu koja u svako doba dana mijenja ton, od hladne jutarnje svjetlosti do zlatnog popodneva.

Na crno-bijelom prugastom tepihu stoji stol koji reflektira svjetlo poput površine vode, okružen klasičnim Bruno Rey stolicama. Na njemu grane, knjige, cvijeće, sve postavljeno s onim osjećajem lakoće koji je postao Idin potpis.
Ali ono što prostor čini nezaboravnim jeste kamin u dubokoj zelenoj boji, s mesinganim detaljima koji hvataju svjetlost i pretvaraju je u toplinu.
Taj komad, originalan iz 19. stoljeća, stoji kao skulptura, istovremeno funkcionalan i poetičan. U njegovoj blizini sve djeluje smirenije, mekše, kao da je vrijeme usporilo.

Danas, tri godine otkako su se uselili, njihov dom je i radni prostor, i utočište, i mali svijet inspiracije. U vremenu u kojem prostori često izgledaju predizajnirano, ovaj stan u Seefeldu pokazuje da pravi luksuz leži u mjeri, toplini i autentičnosti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!