TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 9.8.2022.
Konstantno smo u potrazi za dobrim kozmetičkim proizvodima koji će odgovoriti na izazove naše kože i koji će postati neizostavan dio naše rutine.
Možda se jedan od takvih proizvoda krije upravo u ponudi bh. kozmetike Umay koju stvaraju profesionalci različitih specijalnosti. Ujedinjujući snagu prirode i najnovijih svjetskih dostignuća spravili su nekoliko proizvoda među kojima ćete i vi naći svog favorita. Osim gotovih proizvoda, nude i opciju kreiranja kozmetičkih proizvoda sukladno potrebama kože individualnog klijenta. U razgovoru sa Umay timom saznali smo nešto više o njihovim počecima, što njihovu kozmetiku čini posebnom, kao i gdje možete pronaći njihove proizvode. Više u nastavku.
Možete nam za početak reći kako se javila želja za stvaranjem vlastite kozmetike?
Kozmetika je veoma širok pojam i obuhvata hiljade preparata i stotine kompanija koje se njom bave. Koža je naš najveći organ, a pored toga je stalno izložena okolišnim faktorima koji joj štete i dovode do njenog prijevremenog starenja, a moguće i obolijevanja. Sa godinama dolazi i do smanjenja produkcije fibrina i elastičnih vlakana u koži tako da koža postaje kruta, ispucala, formiraju se različiti nabori, mrlje i pore koje mogu biti podloga za nastanak kožnih infekcija.
Problemi s kožom zahvataju trećinu ljudske populacije i četvrti su najčešći zdravstveni problem. Veoma je čest slučaj da takvi pacijenti pokušavaju naći rješenje problema samoliječenjem i odabirom preparata dubioznih tvrdnji proizvođača.

Svi mi smo konzumenti kozmetičkih preparata, svi u kupatilu sigurno imamo desetke proizvoda te industrije. Zakon industrije je ponuditi proizvod po što povoljnijoj cijeni tako da proizvođači često kompromituju sastojke kako bi tržištu ponudili konkurentnu cijenu. Ono što je nas ponukalo da započnemo vlastitu proizvodnju je odluka da ne pravimo kompromise u kvaliteti proizvoda već da ponudimo najbolje što se može naći u prirodi i uklopimo to u moderne formulacije koje sadrže prirodno identične aktivne tvari koje naučno dokazano djeluju na zdravlje kože, hidratiziraju je i vraćaju joj elasticitet i djeluju kao protektivna barijera kože.
Pristup koji mi imamo je da ponudimo najbolje od dva svijeta, tradicionalne i moderne recepture koje djeluju komplementarno, podržavaju se i postižu kvalitetniji i dugotrajniji rezultat.
Što vašu kozmetiku čini drugačijom i posebnom?
Umay kozmetika je domaći brend nastao iz dugogodišnje tradicije, bogatog iskustva, primjene najnovijih svjetskih dostignuća, a naše preparate za njegu kože ćete sigurno zavoljeti, kao što ih je sa ljubavlju spravljao Ttim okupljen oko primarijus dr. sci. med. Rusmira Arslanagića, kojemu medicina nije zanimanje, već životna misija.

Kozmaceutika (medicinska kozmetika) je mnogima nepoznat termin za preparate koji imaju snažnija svojstva od kozmetike, ali nisu farmaceutski proizvodi.
Radi se o Umay kremama koji su bh. brend kozmetike koja na kozmaceutski pristup, kroz sinergiju prirode, nauke i biranih sastojaka ujedinjuje koncept ljepote i estetike. Nastao je kao familijarni i poslovni projekat struke, ujedinio je znanje, tradiciju i bogato medicinsko iskustvo. Imamo 15 proizvoda za njegu. Isti ujedinjuju najbolje iz prirode (domaće hidrolate i esencijalna ulja), birane sastojke, niskomolekularnu hijaluronsku kiselinu, q 10, matrixil 3000. Kreme su ručno rađene, dermatološki testirane, vegan i cruelty free.
Tako je nastala ideja za linijom proizvoda koji su spoj medicinskih i farmaceutskih znanja i vještina i koji su uz pomoć dizajna pretvoreni u prvi kozmaceutski brend i prepoznatljiv proizvod u formi palete proizvoda za njegu kože. 'Umay zna Tvoju kožu' je zaštitni slogan kojim djeluje Umay kozmetika, domaći kozmaceutski brend nastao iz dugogodišnje tradicije, bogatog iskustva, primjene najnovijih svjetskih dostignuća, a sa fokusom na zdravlje i ljepotu kože.

To nas je ponukalo da otvorimo svoju prvu poslovnicu Umay u Staklenom gradu. U prijatnoj atmosferi je urbana oaza i kozmetički salon u kojem možete odabrati kremu za svoj tip kože uz stručnu konsultaciju.
U vašem timu kreirate kozmetiku sukladno potrebama svakog individualnog klijenta. Kako to funkcionira?
Tim koji čini UMAY su medicinski profesionalci različitih specijalnosti, ljekari i farmaceuti. Imajući to u vidu, mi se nismo odlučili za razvoj i proizvodnju čisto prirodne kozmetike, ma kako prirodni sastojci koji čine osnovu naše kozmetike bili dobri. Mi smo se odlučili napraviti simbiozu prirode i nauke formulišući kozmeceutske preparate.
Kozmeceutski preparati imaju kozmetičke i terapeutske efekte koji imaju benefite na zdravlje i ljepotu kože. Kao i kozmetički preparati, oni se apliciraju topikalno, u formi su krema, losiona, gelova, balzama, tonika i sapuna, ali sadržavaju aktivne supstance koje utiču na funkciju ćelija u koži.

U našoj paleti imamo 15 standardiziranih proizvoda za određene tipove kože i određene kožne probleme za koje smo procijenili da odgovaraju većini. Ali, uvijek postoje izuzeci, ljudi sa kožom koja zahtijeva individualizirani pristup i za probleme takve kože mi proizvodimo custom made preparate. Takvim osobama se uradi detaljan pregled kože, uradi se preparat prema procjeni i nakon 30 dana se obavi kontrolni pregled. Moramo imati na umu da koža osobe nije statična kategorija, stalno se mijenja i reformatira tako da individualni pristup još više dolazi do izražaja.

Ono na što smo posebno ponosni je individualizirani pristup svakom klijentu i pacijentu, a to je da prema stanju kože individualno činimo kreme za dato stanje i potrebu.
I za kraj, gdje možemo pronaći vaše proizvode?
Praksu obavljamo u vlastitoj ordinaciji estetskog tipa, kao i Umay kozmetičkim salonu, koji je ujedno i prodajno mjesto za iste.
***
Naslovna fotografija: Umay
TEKST: Ilda Lihić-Isović
U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
Layering direktno na koži
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.

Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.

Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.

Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.

Foto: @thfragrancevault
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!