TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 22.8.2023.
Svijet mode polako ulazi u novo poglavlje – sezonu jesenjih stilskih izdanja.
Bez obzira da li vas vijest o kraju ljeta rastužuje, sigurni smo da ukoliko ste zaljubljenik/-ica u modu da kreiranje jesenjih izdanja u vama budi entuzijazam i uzbuđenost. Ipak je jesen omiljeno godišnje doba modnih entuzijasta/-ica.
No, prije nego krenemo s inspirativnim kombinacijama važno je upoznati se s trendovima koji nas očekuju ove jeseni. Bez obzira da li se ove jeseni spremate na veliki shopping i kreiranje jesenje capsule garderobe ili ste pak u potrazi za zabavnim komadima kojim ćete osvježiti vaš stil, ovaj vodič ćete željeti sačuvati.
Crvena boja
Da li ste se u posljednje vrijeme nekoliko puta zapitala da li vam ta haljina u crvenoj boji treba u ormaru, a do sada niste bili zaljubljenica u tu boju? Onda znajte da vam fashion univerzum šalje poruku da je to prava opcija. Crvena će ove jeseni biti nova fuksija. High street brendovi su već polako dodali neke komade na svoje police.
Shopping preporuka za all red kombinaciju

ZARA bluza, ZARA hlače, MANGO cipele
Dugi crni kaput
Vrijeme je došlo da ovaj klasik iz ormara stavimo na stilski pedestal. Inspiraciju za stiliziranje ćete pronaći na reviji Victorie Backham ili pak omiljenog minimalističkog, modnog dua – The Row.
Shopping preporuka za kombinaciju s crnim kaputom

MANGO kaput, SKIMS haljina, FERRAGAMO sandale
Back to office
Za sve vas koje radite u uredu i želite da se modni dizajneri sjete i vašeg posla i želje za zanimljivim kombinacijama, ova jesen je u vašem znaku. Poslovne kombinacije s posebnim effortless šarmom će vladati kombinacijama modnih insajderica.
Shopping preporuka za kombinaciju

Massimo Dutti: košulja, cipele, džemper, suknja
Pješčani sat
Silueta pješčanog sata će biti u fokusu dizajnera. Naravno, govorimo o linijama odjevnih komada. Već smo spremili nekoliko blejzera i haljina ove siluete.
Shopping preporuka za blejzer ove siluete

Prozirni materijali
Jeste li primijetili kako neki od high street brendova u svoje kategorije donjeg veša stavljaju komade koje želite nositi i vani? To je još jedan trend koji nas očekuje ove sezone. Prozirne haljine i topovi ili pak komadi iz spavaće sobe bit će zvijezda slojevitog odijevanja.
Shopping preporuka za prozirne komade

* * *
Naslovna fotografija: @romilux
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!