TEKST: Arijana Bošnjak
DATUM OBJAVE: 17.8.2023.
Od romantike i minimalizma do rock 'n' roll estetike, na proteklim tjednima mode vidjeli smo raznovrsne trendove za obuću u nadolazećoj sezoni jesen/zima 2023.
Mnoge modne insajderice već su na revijama i svojim Instagram profilima podijelile outfite koje prate modeli obuće iz posljednjih dizajnerskih kolekcija. Tako smo mogli vidjeti što nas čeka u ovom hladnijem godišnjem dobu koje nam dolazi ususret.
Tu su se pronašli modeli za svakoga, kao što su klasične crne, lakirane stileto štikle koje hrabro kroče bok uz bok avangardnim modelima neobične teksture i dimenzija. Za one koji fokus stavljaju na udobnost tu su Birkenstock papuče za ležerne, dnevne kombinacije, a mislili smo i na one koji žele modele s wow efektom i u favorite dodali thigh-high čizme.
Donosimo vam pregled modela koji će vladati jesenskom modnom scenom, a vi pronađite favorite koji prate vašu estetiku i uklopite ih u svoju modnu priču. Pogledajte u koje to komade vrijedi investirati ovu sezonu.
Mary Jane potpetice
Mnogi modeli napravili su comeback i ponovno došli pod svjetla modnih reflektora, poput cipela Mary Jane čija je klasična silueta dobila nešto drugačije i modernije izdanje, uz krupne blok pete i platforme ili metalik materijale i velike kopče. Ovaj elegantan i odmjereni model, u novom ruhu predstavili su dizajneri i dizajnerice kao Emilia Wickstead i kuća Dior.
Evo gdje kupiti Mary Jane cipele

Salonke s visokom potpeticom
Senzualne i chic, salonke s visokom i tankom potpeticom ističu se kao jedini model koji je zadržao svoj izvorni oblik, bez modernizacije i dodavanja ukrasa. Ostaju prepoznatljive kao cipele čistih linija u kojima je naglasak na kvalitetnoj izradi i profinjenosti. Moschino, Schiaparelli i Saint Laurent samo su neki od brendova koji su svoju pažnju poklonili ovom vječnom klasiku.
Evo gdje kupiti klasične crne salonke

Istaknuti špic na ravnim baletankama
Dame koje vole špic na elegantnim salonkama, ali ne i visoku potpeticu, voljet će model ravnih baletnih cipela s istaknutim špicastim vrhom. Nama se u moru takvih modela najviše istaknuo dizajn Prada cipela čiji je vrh inspiriran origami tehnikom i samim time, stvara jedan odvažan statement look koji skriva nježnost baletanki.
Evo gdje kupiti baletanke na špic

Vojničke čizme i mnoštvo vezica
Velike, upadljive kopče ili vezice koje prate visinu čizama, daju grunge vibe ovom modelu koji ćemo najradije nositi tijekom hladnih i kišovitih dana. Volimo ih zbog svestranosti i mogućnosti uparivanja uz sve, od romantičnih haljina do sportskih outfita, ali i njihove udobnosti i snažnog karaktera.
Evo gdje kupiti vojničke čizme

Thigh-high boots
Čizme visine do bedra, model su koji se vraća na modne piste iz sezone u sezonu, svaki put u još avangardnijem obliku. Do sada smo ih nosile kao uski model koji naglašava siluetu nogu, ali ovaj put nam dolaze u širokom i nabranom obliku koji ima puno snažniji modni izričaj.
Evo gdje kupiti visoke čizme

Denim modeli
Denim obuću smo počeli nositi već ovo ljeto, a dizajneri su odlučili taj efektni materijal prebaciti i u jesenske modele, od sandala i papuča, do dubokih čizama. Nosite ih uz odvažne kombinacije poput denima od glave do pete (ovaj put doslovno), a možete ih dodati i ležernim kombinacijama koje će dobiti chic vibe uz ovakve čizme i cipele.
Evo gdje kupiti denim čizme

"Kućne" papuče
Papuče koje su nekada bile rezervirane samo za šetnju po kući, sada su se preselile, ne samo na ulice, nego i na modne piste. Ovo je zasigurno najudobniji model na ovoj listi pa ne čudi što ga modne insajderice rado biraju za svakodnevne outfite. Nama je pažnju privukao neutralni Birkenstock model u brušenoj koži koji će dati casual vibe modnim kombinacijama.
Evo gdje kupiti Birkenstock papuče

* * *
Naslovna fotografija: @anoukyve
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!