TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 20.2.2019.

Početkom ove godine, po prvi put u trideset godina, koliko je Karl na čelu modne kuće Chanel, slavni dizajner nije se pojavio na kraju revije i pozdravio oduševljenu publiku. To je bio prvi znak koji je dao naslutiti da slijede promjene. 

Tada su iz Chanela komentirali da je dizajner umoran, a jučer je cijeli modni svijet s tugom odao počast dizajneru koji je jučer i preminuo u 85.godini… Način na koji je u potpunosti redefinirao ostavštinu Coco Chanel, krenuvši od male crne haljine preko komada od tvida do kultne torbice, razlog je zašto su modni kritičari imali uvijek samo riječi pohvale za kreativnog genija. Bio je briljantan, duhovit i iznimno ljubazan, a njegov dizajnerski staž dug šezdeset godina ostavio je neizbrisiv trag na shvaćanje mode i stila.
Jučer su iz francuske modne kuće i objavili tko će naslijediti Kaiser Karla, kako su ga mediji često i nazivali. Naime, Virginie Viard, direktorici modnog i kreativnog studija kuće Chanel te najbližoj suradnici s kojom je Karl radio više od 30 godina, povjeren je kreativan rad na Chanel kolekcijama. Odluka je to za koju je Alain Wertheimer, CEO Chanel branda, smatrao da će pomoći da nasljeđe koje su ostavili Gabrielle Chanel i Karl Lagerfeld nastaviti da živi.

Kako se rodila ljubav između Karla Lagerfelda i Virginie Vivard?

Često kažu da iza svakog uspješnog muškarca stoji žena, a kada je u pitanju Karl Lagerfeld, koji je nosio titulu jednog od kraljeva modne scene, stajala je dama koja je u tridesetogodišnjoj karijeri dobila titulu njegove desne ruke. Virginie. Ona je bila odgovorna za implementaciju Lagerfeldovih ideja – dakle, rad s kreativnim timom, ali i cjelokupan proces kupovine tkanina i kontrole kvalitete. S obzirom na to da je bila upoznata sa svim fazama nastanka pojedinih komada – od skice preko krojenja i odabira materijala, a kasnije i predstavljanja na reviji, Karl je često znao istaknuti da je upravo ona ta koja udiše život u njegove ideje i pomaže mu da njegove kreacije ne izgube dodir sa stvarnim svijetom.

Kako je započela karijera Virginie Vivard?

Virginia je bila oduvijek zaljubljena u odjeću. Odrastala je u obitelji čiji su članovi radili u manufakturi za obradu svile, a svoje prve korake u svijetu umjetnosti, napravila je u kazalištu, budući da je obožavala kostime za predstave. Tu je i upoznala Karla, koji ju je pozvao da surađuje s njim u modnoj kući Chloé, a kasnije i u Chanelu. Naposljetku se odlučila fokusirati na modu, a entuzijazam i zadovoljstvo koje je proizlazilo pri realizaciji skica Karla Lagerfelda, učinilo ju je omiljenom gošćom na adresi Rue Cambon, gdje se i nalazi Chanel atelijer. Prvotno je radila samo s haute cuture komadima, a od 2000.godine, bila je dio tima koji je radio i realizaciju ready to wear kolekcija. Virginie ima i prepoznatljiv stil – pomalo zadimljen smokey eyes na očima, ležerna odjeća i neuredna frizura, ukratko, sjajno utjelovljuje francuski chic.

Crash Virginie-Viard1

U intervjuu za francuski magazin Crash, što je i jedan od rijetkih intervjua koje je dala, Virginie je razgovarala o  njenim imperativima kao direktorici studija.
„Za mene, to je stvar intuicije. Radim jednako kao i prije dvadeset godina. I sve ide uistinu glatko, jer je naš studio, prije svega, timski rad. Ne osjećam se kao 'direktor'. Naša hijerarhija se ne osjeti kroz studio, on je besprijekoran. Iako, naravno, tim računa na mene. Nikada nema nekih sukoba. Na kraju, Karl pregleda odjeću s voditeljem studija, ja ni ne moram biti ondje. On je taj koji ima posljednju riječ.“

Viard
Virginie Viard i Cara Delevingne u backstageu Chanel revije 

 

O inspiraciji:
„Prilično sam znatiželjna. Pratim modu, ali me ne inspirira. Imam šesnaestogodišnjeg sina koji me uistinu inspirira, na primjer, volim gledati kako radi svoju zadaću, to mi pomaže da odvratim misli od stvari. Također volim čitati - to je ono što volim najviše uz glazbu, koja na mene jako utječe. Pomaže mi da napunim baterije. Kada posvetite puno vremena poslu, svaki 'drugi' trenutak je dragocjen i bogat. Sada te trenutke doživljavam na posve drugačiji način…“

Na upit novinara magazina Crash o tome pita li se bi li Coco Chanel voljela određenu kolekciju koju predstave, odgovorila je:
„Ne razmišljam o tome. Ono što meni stvara pritisak jeste da sastavim dobru kolekciju. Dan lansiranja dođe jako brzo i kada započnemo fiting, gotovo je i modna revija tu. Kad god imam i najmanju sumnju, sve pokažem Karlu. Kažem mu 'možda nešto nedostaje' i on odmah nađe rješenje.“

vivard3

Virginie Viard, Caroline of Hanover i Caroline de Maigret

 

Upravo je dugogodišnji staž i povezanost s brandom razlog zašto su brojni zaljubljenici u modu na vijest o njenoj novoj ulozi odgovorili s komentarom, da, ako itko poznaje Chanel, to je onda Virginie.
Veselimo se vidjeti u kojem će smjeru rasti i razvijati se modna filozofija branda Chanel te kako će izgledati prva kolekcija u potpisu ove misteriozne kreativke.

 

 

Foto: crash.fr, vogue.com


Bonjour

Umorna si – možda ti samo treba “delete”.

TEKST: Bonjour.ba, Promotivni članak

Umorna si – možda ti samo treba “delete”. Umorna si – možda ti samo treba “delete”.

Otvaraš telefon samo da brzo pročitaš poruku. Sekundu kasnije – već si na TikToku. Još jedan video psa koji svira klavir. Smiješno, slatko… i tako poznato.

Stižu notifikacije. Podsjetnici iskaču. Screenshot koji si poslala sebi – za svaki slučaj. Screenshot koji si htjela poslati najboljoj prijateljici – ali nisi. Novi e-mail s naslovom „Posljednja prilika“, koji nikada nećeš otvoriti. A tu je i ona aplikacija koju nisi koristila od 2022. godine. I dalje tiho troši bateriju, prostor, energiju.

 

nestle-kampanja-cista-umjetnost-detoks2_bonjour_ba
 

Ne znaš kad je sve to postalo normalno – ali znaš da si umorna. Tvoj um je preopterećen. Tvoj telefon je preopterećen. I – planeta je preopterećena.

Digitalni otpad: Nevidljiv, ali stvaran

Digitalni otpad je stvaran. Tih. Tvrdoglav. I uporan. To su stare poruke, nepročitani mailovi, zaboravljeni dokumenti i fotografije koje si čuvala „za svaki slučaj“.

Ali sve to ne živi samo u tvom telefonu. Živi na serverima širom svijeta koji gutaju energiju, zagrijavaju atmosferu i ostavljaju trag.

 

nestle-kampanja-cista-umjetnost-detoks4_bonjour_ba
 

Evo nekoliko primjera koje ne možemo samo „izbrisati“:

  • Svaki mail s privitkom godišnje proizvede oko 10 grama CO₂.

  • 1.000 suvišnih fotografija u cloudu? Kao da mjesec dana gori sijalica 24/7.

  • Automatska ažuriranja aplikacija koje ne koristiš? Troše energiju, bateriju, stvaraju emisije.

Zato, ne radi se samo o uređenom telefonu. Radi se o stvarnom utjecaju na svijet oko nas.

 

nestle-kampanja-cista-umjetnost-detoks3_bonjour_ba
 

Čista umjetnost – ali ne ona iz galerija

Nestlé i ove godine podsjeća da briga o planeti ne mora izgledati spektakularno. Ponekad je dovoljno samo... obrisati.

Znaš ono kad konačno obrišeš stotine nepotrebnih fotki iz galerije, sredite inbox ili izbaciš aplikacije koje ne koristiš? Nema vatrometa. Nema aplauza. Ali osjećaš se lakše. Zrak je čistiji. Glava tiša. Fokus – napokon tvoj.


bonjour_ba_office_01
 


Kako početi? Evo nekoliko digitalnih rituala koje možeš ubaciti u svoju sedmičnu rutinu:

  • Očisti ono što ti više ništa ne znači
    Pet fotki istog outfita. Jelovnik iz dostave. Boarding karta iz 2019. Screenshot tuđeg storyja. Obrisano = oslobođeno.

  • Otkaži ono što te više ne zanima
    Newsletter koji nikad ne otvaraš. Aplikacija koju si skinula iz znatiželje. Push notifikacije koje ti prekidaju misli. Više ti ne trebaju.

  • Daj smisao svom brisanju
    Ne moraš to raditi svaki dan. Ali jednom sedmično? Obavezno. Kao što mijenjaš posteljinu ili stavljaš masku na kosu. Kratko traje, a daje mnogo.

To postaje tvoj mali otpor digitalnom haosu. I tvoj doprinos planeti.


bonjour_ba_office_02
 

Na jesen, kao simboličnu zahvalu svima koji su odlučili da naprave prostor za sebe i planetu, planirana je nova akcija sadnje drveća. U posljednje četiri godine, kroz inicijativu Čista umjetnost, Nestlé je posadio više od 12.500 sadnica. Divno, zar ne?

Zato samo počni. Jedan dan. Jedna mala promjena.  Čista umjetnost počinje brisanjem

I najvažnije – daj sebi 15 minuta bez ekrana.

Samo ti.
Tvoja kava.
Pogled kroz prozor.
Bez skrolanja. Bez zvukova. Bez zahtjeva.

Tih 15 minuta može biti najzdraviji poklon koji si sebi dala ove sedmice.
Bolji nego bilo koja mindfulness aplikacija.

I mnogo, mnogo tiši.


nestle-kampanja-cista-umjetnost-detoks5_bonjour_ba

Foto: pexels.com


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!