TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 13.9.2014.
Svi oni koji nisu uključeni u modni svijet i promatraju ga tek izvana, nerijetko ne razumiju kako jedan urednik novina, PR stručnjak ili dizajner zarađuju toliko da si mogu priuštiti godišnji obilazak svijeta, voziti skupocjene automobile i imati luksuzne vile.
No, ekipa koja stoji iza portala Who Wear What je 'zaronila' u statistike i objavila listu top modnih zaposlenja i plaću kakvu nose sa sobom.
Naravno, statistike se odnose na one zemlje u kojima modna industrija i modna proizvodnja uistinu postoji.
PR ASISTENT - 32.000 američkih dolara
PR SAVJETNIK - 60.000 američkih dolara
VIŠI PR MANAGER - 80.000 američkih dolara
PODPREDSJEDNIK PR ODJELA - 201.000 američkih dolara
GLAVNI DIZAJNER NEKOG AMERIČKOG BRENDA od 45.000 američkih dolara do 190.000 američkih dolara
GLAVNI DIZAJNER NEKOG INTERNACIONALNOG BRENDA od 73.000 američkih dolara do 131.000 američkih dolara
GRAFIČKI DIZAJNER - 65.000 američkih dolara
KREATIVNI DIREKTOR NEKOG BRENDA - 175.000 američkih dolara
DIREKTOR PRODAJE - 150.000 američkih dolara
MODNI UREDNIK - 75.000 američkih dolara
VIŠI DIREKTOR NEKOG BRENDA - 200.000 američkih dolara
KREATIVNI DIREKTOR EDITORIJALA - 150.000 američkih dolara
PRIPRAVNIK U NEKOM BRENDU - 11 dolara po satu
PRIPRAVNIK U MALOPRODAJI - 14 dolara po satu
OSOBA KOJA JE ZADUŽENA ZA PLANIRANJE I ORGANIZIRANJE MODNIH DOGAĐAJA - 44.000 američkih dolara
ASISTEND BUYERA - 45.000 američkih dolara
BUYER - 70.000 američkih dolara
OSOBNI ASISTENT - 30.000 američkih dolara
ASISTENT NA EDITORIJALIMA - 30.625 američkih dolara
MARKETING MANAGER od 48.000 američkih dolara do 104.000 američkih dolara
MARKETING DIREKTOR od 112.000 američkih dolara do 170.000 američkih dolara
***
Foto: le-21eme.com
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Dok mi bježimo iz grada, Baščaršija radi punom parom. Iza izloga koji ne mame sniženjima ni trendi neonkama, kriju se majstori koji cijelo ljeto ostaju ovdje: pletu srebro, tope bakar, ušivaju uzorke stare stotinama godina.
Zanati koji su stvorili ovaj grad idalje žive, tiho i uporno, ali sve rijeđe ućeni, sve rjeđe prepoznati. Zato vam ovog ljeta donosimo priču o onima koji idu na more tek kada sezona završi (a možda ni tada), jer njihove ruke ne poznaju sezonu.
Kazandžije: Gdje bakar još odzvanja
U sokaku Oprkanj, u ulici Kazandžiluk, dok turisti traže hlad, čulo sluha vas može dovesti do male radionice gdje čekić idalje udara u ritmu od prije pet stoljeća.
Kazandžijski zanat, oblikovanje i ukrašavanje bakra, ovdje se radi kao nekad, s pećima koje tope i oblikuju, s kalupima, s džezvama koje ne izgledaju kao poklon paketi, nego kao naslijeđe.
Nekad ih je bilo preko 150, danas ih možete nabrojati na prste. Ipak, kada uđete u ovu radnju, miris metala i crni tragovi na rukama majstora podsjetit će vas da ste u prostoru koji čuva Sarajevo bolje od mnogih muzeja.
Četkar: Zanat koji ne može nestati (ali skoro jeste)
U jednoj od manjih radnji, naizgled bez posebne oznake, pronašli smo radionicu četkara. Prava četka, za obuću, za pčelare, za pekare, za molere, idalje se pravi ručno. Konjska dlaka, drvo, žica. Svaka četka ima funkciju, oblik i svrhu. A najvažnije: ima porijeklo.
Zanat koji je nekad imao desetine radionica danas je skoro izbrisan. No, taj jedan preostali majstor još radi i ne prodaje samo proizvod, već znanje, tišinu i poštovanje prema onome što traje.
Isfahan: Tepisi koji nose priče pod nogama
U hladu Morića hana, kroz vrata iza kojih često ne uđemo misleći da nemamo razloga, nalazi se Isfahan, prostor u kojem svaki ćilim ima vlastitu biografiju. Rukotvorine iz Irana, tepisi rađeni od prirodnih boja i vune, komadi koji se ne mijenjaju sezonski nego traju generacijama.
Vlasnik ovog prostora ne prodaje stvari, već nudi kontekst. Svaka šara, svaki rub, boja i tkanje imaju značenje. Nisu tu da ih gledamo s vrata, već da uđemo, pitamo, naučimo. Jer kao što tepih nosi prostor, tako i ovaj zanat nosi kulturu.
Ovi ljudi ne očekuju ni lajkove, ni reklamu. Njima je dovoljan kupac koji pita: "Ko je ovo pravio?" . Ako ovog ljeta uđete u jednu takvu radnju, znajte: niste kupili stvarčicu, kupili ste trag.
Zanati čine ovaj grad. Ne dozvolimo da čine prošlost.
A za kraj prvog serijala Baščaršija ljeti, donosimo vam i razglednicu kao malu uspomenu koju možete sačuvati ili poslati nekome koga volite, baš kao podsjetnik da najljepše priče Sarajeva još uvijek nastaju rukama.
Bonjour.ba produkcija
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!