TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 8.9.2022.
Ove godine se obilježava 79. sedmica mode, onakvu kakvu je mi poznajemo danas. S obzirom na to da nam se približava septembar koji donosi najpopularniju sezonu s početkom u New Yorku, odlučili smo se bolje upoznati s istom.
Iako smo svi svjesni važnosti postojanja Fashion Weeka, mnoga pitanja nam i danas ostaju neodgovorena. Mnogobrojne činjenice smo do sada naučili, neke nam nisu jasne, a za neke nas je jednostavno neugodno upitati.
Kako bismo približili svima važnost i smisao sedmice mode odlučili smo kreirati potpun vodič s objašnjenjima, odgovorima na najčešća pitanja i rješavanja nedoumica.
Kraća historija Fashion Weeka
1943. godine vizionarka i modna publicistica Eleanor Lambert je pokrenula modni 'Press Week' u svrhu promovisanja američkih dizajnera i brendova. Svrha 'Press Weeka' se krila u jednostavnom razlogu predstavljanja novih kolekcija urednicima magazina i potencijalnim kupcima. To je početak New York Fashion Weeka.
Eleanor je ime koje treba upamtiti, pored toga što je pokretačica New York Fashion Weeka, ona je osnivačica Met Gale, Internacionalne liste najbolje odjevenih osoba te CFDA. Bez nje mnoge stvari u svijetu mode ne bi bile onakve kakve ih poznajemo danas. Njen lik i djelo su prikazani i u popularnoj seriji 'Halston'.
Koliko sezona se predstavlja na sedmici mode?
Jedno sasvim opravdano pitanje koje zbunjuje mnoge. Sedmica mode se održava u 4 glavna grada, Big 4 - New York, Pariz, Milano i London. U ovim gradovima dizajneri predstavljaju svoje kolekcije 2 puta godišnje. Sve počinje u New Yorku, a završava u Parizu.
Sedmice mode su uvijek jednu sezonu ispred, što znači da se u septembru i oktobru predstavljaju kolekcije za proljeće/ljeto, a jesen/zima u februaru i martu. Nakon predstavljanja kolekcija na sedmici mode, komadi će biti dostupni u prodaji za 6 mjeseci.
Ko može prisustvovati sedmici mode?
Iako jedan od najpopularnijih događaja u svijetu, mjesto na reviji nije lako dobiti. Publika je visoko filtrirana i sastoji se od najbitnijih imena modne scene, pored urednika magazina i kupaca, u novije vrijeme tu je i mjesto za influencere, poznate osobe i goste dizajnera.
Baš kao što nije lako prisustvovati revijama, nije lako ni izlagati kao dizajner. Organizatori sedmice mode imaju unaprijed pripremljene liste dizajnera koje zovu na sedmicu mode, a samo učešće se plača između 200.000$ do 1.000.000$. Taj iznos predstavlja izazov za mnoge dizajnere i modne kuće.
Koliko lookova dizajneri mogu predstaviti na reviji?
Broj modela može varirati između 20 do 100, nema strogog pravila. Međutim, kada govorimo o haute couture kolekciji, minimalan broj kreacija je 25.
Koliko revija zapravo traje?
Ako ste pretpostavili da se radi o minimalno sat vremena, moramo vas razočarati. Prikazivanje kolekcije traje svega 10 minuta u prosjeku.
Gdje se sve održava sedmica mode?
Naveli smo četiri glavna grada u svijetu mode na koje je usmjerena sva pozornost no, sedmice mode se održavaju diljem svijeta gdje posebnu prašinu diže sedmica mode u Kopenhagenu.
Šta septembar predstavlja u svijetu mode?
Septembar je jedan od najiščekivanijih mjeseci u svijetu mode. Početak je nove, luksuznije sezone, a budžeti za oglašivački prostor vrtoglavo rastu. U ovom mjesecu modni magazini izdaju i svoja septembarska izdanja koja nose veliku važnost. Septembarsko izdanje je i naziv dokumentarnog filma koji prati rad Anne Wintour u najizazovnijem modnom mjesecu.
* * *
Naslovna fotografija: @donatella_versace
TEKST: Ilda Lihić-Isović
Kultne retro tenisice, koje su obilježile sve od britanske indie scene do današnjeg street style lookova, sada su se vratile u neočekivano mekanijem izdanju. Doslovno.
Adidas Gazelle Indoor Fur Pack (JP8341) model prekriven je mekanim krznom u tonovima bež i crvene, pa na prvi pogled više podsjeća na statement modni dodatak nego na klasičnu sportsku obuću.

Foto: @blondie_superior_style
Ovo izdanje dolazi s prepoznatljivim gumiranim potplatom i suede detaljima, ali ono što ga izdvaja je tekstura kao kombinacija plišanog i vunastog materijala koja cijeli model čini toplim komadom za jesen. U trenutku kada su fuzzy i shearling materijali preplavili modne piste i ulice, adidas je savršeno uhvatio trenutak i pretvorio nostalgiju u trend koji izgleda i pomalo ironično i potpuno moderno.

Foto: @unheardofbrand
Iako bi na prvu mogli pomisliti da su „previše“, upravo ta neočekivana mekoća je ono što ih čini toliko privlačnima. Zamislite ih uz široke jeans hlače, vuneni kaput i omiljene cimet rolnice.
Kolekciju čine dvije verzije: prva u kombinaciji zelene antilop baze i ružičaste linije, a druga u bež tonu s crvenim prugama.

Foto: @unheardofbrand

Foto: @blondie_superior_style
Naravno, kao i svako limitirano izdanje, adidas Gazelle Indoor Fur Pack već se rasprodaje u nekim veličinama. Dakle, ako vas je već osvojila ta kombinacija udobnosti i modnog apsurda, sada je pravi trenutak da pronađete svoj par jer ako nas je historija Gazelle naučila nečemu, to je da se najposebniji modeli uvijek traže duže nego što traju na policama.
Foto: @blondie_superior_style
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!