TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 8.9.2022.

Ove godine se obilježava 79. sedmica mode, onakvu kakvu je mi poznajemo danas. S obzirom na to da nam se približava septembar koji donosi najpopularniju sezonu s početkom u New Yorku, odlučili smo se bolje upoznati s istom.


Iako smo svi svjesni važnosti postojanja Fashion Weeka, mnoga pitanja nam i danas ostaju neodgovorena. Mnogobrojne činjenice smo do sada naučili, neke nam nisu jasne, a za neke nas je jednostavno neugodno upitati.
Kako bismo približili svima važnost i smisao sedmice mode odlučili smo kreirati potpun vodič s objašnjenjima, odgovorima na najčešća pitanja i rješavanja nedoumica.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fashion Week (@fashionweek)


Kraća historija Fashion Weeka 

1943. godine vizionarka i modna publicistica Eleanor Lambert je pokrenula modni 'Press Week' u svrhu promovisanja američkih dizajnera i brendova. Svrha 'Press Weeka' se krila u jednostavnom razlogu predstavljanja novih kolekcija urednicima magazina i potencijalnim kupcima. To je početak New York Fashion Weeka.

Eleanor je ime koje treba upamtiti, pored toga što je pokretačica New York Fashion Weeka, ona je osnivačica Met Gale, Internacionalne liste najbolje odjevenih osoba te CFDA. Bez nje mnoge stvari u svijetu mode ne bi bile onakve kakve ih poznajemo danas. Njen lik i djelo su prikazani i u popularnoj seriji 'Halston'. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by GRAZIA ?? (@graziausa)

 


Koliko sezona se predstavlja na sedmici mode? 

Jedno sasvim opravdano pitanje koje zbunjuje mnoge. Sedmica mode se održava u 4 glavna grada, Big 4 - New York, Pariz, Milano i London. U ovim gradovima dizajneri predstavljaju svoje kolekcije 2 puta godišnje. Sve počinje u New Yorku, a završava u Parizu. 

Sedmice mode su uvijek jednu sezonu ispred, što znači da se u septembru i oktobru predstavljaju kolekcije za proljeće/ljeto, a jesen/zima u februaru i martu. Nakon predstavljanja kolekcija na sedmici mode, komadi će biti dostupni u prodaji za 6 mjeseci. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fashion Week (@fashionweek)


Ko može prisustvovati sedmici mode? 

Iako jedan od najpopularnijih događaja u svijetu, mjesto na reviji nije lako dobiti. Publika je visoko filtrirana i sastoji se od najbitnijih imena modne scene, pored urednika magazina i kupaca, u novije vrijeme tu je i mjesto za influencere, poznate osobe i goste dizajnera. 
Baš kao što nije lako prisustvovati revijama, nije lako ni izlagati kao dizajner. Organizatori sedmice mode imaju unaprijed pripremljene liste dizajnera koje zovu na sedmicu mode, a samo učešće se plača između 200.000$ do 1.000.000$. Taj iznos predstavlja izazov za mnoge dizajnere i modne kuće. 


Koliko lookova dizajneri mogu predstaviti na reviji? 

Broj modela može varirati između 20 do 100, nema strogog pravila. Međutim, kada govorimo o haute couture kolekciji, minimalan broj kreacija je 25. 


Koliko revija zapravo traje? 

Ako ste pretpostavili da se radi o minimalno sat vremena, moramo vas razočarati. Prikazivanje kolekcije traje svega 10 minuta u prosjeku. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Fashion Week (@fashionweek)


Gdje se sve održava sedmica mode? 

Naveli smo četiri glavna grada u svijetu mode na koje je usmjerena sva pozornost no, sedmice mode se održavaju diljem svijeta gdje posebnu prašinu diže sedmica mode u Kopenhagenu. 


Šta septembar predstavlja u svijetu mode? 

Septembar je jedan od najiščekivanijih mjeseci u svijetu mode. Početak je nove, luksuznije sezone, a budžeti za oglašivački prostor vrtoglavo rastu. U ovom mjesecu modni magazini izdaju i svoja septembarska izdanja koja nose veliku važnost. Septembarsko izdanje je i naziv dokumentarnog filma koji prati rad Anne Wintour u najizazovnijem modnom mjesecu.  

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Anna Wintour (@wintourworld)

* * * 
Naslovna fotografija: @donatella_versace
 


Bonjour

Džejla Ramović inspiracija za outfit: Znamo gdje kupiti ovu haljinu

TEKST: Ada Ćeremida

Džejla Ramović inspiracija za outfit: Znamo gdje kupiti ovu haljinu Džejla Ramović inspiracija za outfit: Znamo gdje kupiti ovu haljinu

Ako postoji neko ko je posljednjih godina tiho, ali sigurno izgradio prepoznatljiv scenski stil, onda je to Džejla Ramović.

Svaki njen nastup ima onaj prepoznatljivi „Džejla potpis“: minimalistički glam, moderna elegancija i komadi koji izgledaju kao da su napravljeni baš za svjetla pozornice.

Postoji nešto posebno u načinu na koji Džejla balansira svoj umjetnički put između nastupa, nove glumačke uloge i sve većih pozornica. 

Čak i kada ulazi u potpuno novi kreativni teritorij, njen modni izraz ostaje prepoznatljiv siguran i elegantan, s detaljem koji uvijek stvori vizuelni momenat.

dzejla_ramovic_haljina_bih_bonjour_ba_2
dzejla_ramovic_haljina_bih_bonjour_ba_1
 

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!


Kratka silueta koja ima scenski efekat  

Njen posljednji scenski look još jednom potvrđuje to. Kratka crna haljina s čistim linijama, ali snažnom siluetom, kombinuje disciplinu kroja i trenutak glamura koji pripada samo pozornici. 

Bijeli rever, skulpturalni rukavi i dužina koja daje lepršavost pokreta, sve skupa djeluje kao da je nastalo u ateljeu koji razumije dinamiku svjetala, pokreta i prisutnosti. I jeste: kreacija potpisuje Atelier Mirrari, regionalni modni studio poznat po minimalizmu koji se ne boji drame.


dzejla_ramovic_haljina_bih_bonjour_ba_3

Haljina koju bismo i same rado posudile

Ovo je tip haljine koja inspiriše na dvije strane: kao komad za večernji izlazak (uz tanke čarape i čizme, baš kao ona) i kao primjer kako minimalistički dizajn može izgledati scenski, ako se dobro kroji.

Uz Džejlinu turneju koja puni gradove širom regije, sve je jasnije da njen modni tim zna tačno šta radi. A mi, naravno, uvijek volimo zaviriti u backstage njenih modnih izbora, jer svaki put otkrijemo komad koji vrijedi izdvojiti kao inspiraciju za vlastite outfite.


dzejla_ramovic_haljina_bih_bonjour_ba_5
dzejla_ramovic_haljina_bih_bonjour_ba_4

Džejla već duže vrijeme gradi identitet koji nije samo modni, nego i emocionalni: djeluje samouvjereno, opušteno i topla je prema publici, pa svaki outfit dobije dodatni nivo šarma. Upravo je to ono što modni urednici najviše vole, kad odjevni predmet ima karakter jer ga osoba nosi prirodno.

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @dzejlaramovic


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!