TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 8.9.2022.
Ove godine se obilježava 79. sedmica mode, onakvu kakvu je mi poznajemo danas. S obzirom na to da nam se približava septembar koji donosi najpopularniju sezonu s početkom u New Yorku, odlučili smo se bolje upoznati s istom.
Iako smo svi svjesni važnosti postojanja Fashion Weeka, mnoga pitanja nam i danas ostaju neodgovorena. Mnogobrojne činjenice smo do sada naučili, neke nam nisu jasne, a za neke nas je jednostavno neugodno upitati.
Kako bismo približili svima važnost i smisao sedmice mode odlučili smo kreirati potpun vodič s objašnjenjima, odgovorima na najčešća pitanja i rješavanja nedoumica.
Kraća historija Fashion Weeka
1943. godine vizionarka i modna publicistica Eleanor Lambert je pokrenula modni 'Press Week' u svrhu promovisanja američkih dizajnera i brendova. Svrha 'Press Weeka' se krila u jednostavnom razlogu predstavljanja novih kolekcija urednicima magazina i potencijalnim kupcima. To je početak New York Fashion Weeka.
Eleanor je ime koje treba upamtiti, pored toga što je pokretačica New York Fashion Weeka, ona je osnivačica Met Gale, Internacionalne liste najbolje odjevenih osoba te CFDA. Bez nje mnoge stvari u svijetu mode ne bi bile onakve kakve ih poznajemo danas. Njen lik i djelo su prikazani i u popularnoj seriji 'Halston'.
Koliko sezona se predstavlja na sedmici mode?
Jedno sasvim opravdano pitanje koje zbunjuje mnoge. Sedmica mode se održava u 4 glavna grada, Big 4 - New York, Pariz, Milano i London. U ovim gradovima dizajneri predstavljaju svoje kolekcije 2 puta godišnje. Sve počinje u New Yorku, a završava u Parizu.
Sedmice mode su uvijek jednu sezonu ispred, što znači da se u septembru i oktobru predstavljaju kolekcije za proljeće/ljeto, a jesen/zima u februaru i martu. Nakon predstavljanja kolekcija na sedmici mode, komadi će biti dostupni u prodaji za 6 mjeseci.
Ko može prisustvovati sedmici mode?
Iako jedan od najpopularnijih događaja u svijetu, mjesto na reviji nije lako dobiti. Publika je visoko filtrirana i sastoji se od najbitnijih imena modne scene, pored urednika magazina i kupaca, u novije vrijeme tu je i mjesto za influencere, poznate osobe i goste dizajnera.
Baš kao što nije lako prisustvovati revijama, nije lako ni izlagati kao dizajner. Organizatori sedmice mode imaju unaprijed pripremljene liste dizajnera koje zovu na sedmicu mode, a samo učešće se plača između 200.000$ do 1.000.000$. Taj iznos predstavlja izazov za mnoge dizajnere i modne kuće.
Koliko lookova dizajneri mogu predstaviti na reviji?
Broj modela može varirati između 20 do 100, nema strogog pravila. Međutim, kada govorimo o haute couture kolekciji, minimalan broj kreacija je 25.
Koliko revija zapravo traje?
Ako ste pretpostavili da se radi o minimalno sat vremena, moramo vas razočarati. Prikazivanje kolekcije traje svega 10 minuta u prosjeku.
Gdje se sve održava sedmica mode?
Naveli smo četiri glavna grada u svijetu mode na koje je usmjerena sva pozornost no, sedmice mode se održavaju diljem svijeta gdje posebnu prašinu diže sedmica mode u Kopenhagenu.
Šta septembar predstavlja u svijetu mode?
Septembar je jedan od najiščekivanijih mjeseci u svijetu mode. Početak je nove, luksuznije sezone, a budžeti za oglašivački prostor vrtoglavo rastu. U ovom mjesecu modni magazini izdaju i svoja septembarska izdanja koja nose veliku važnost. Septembarsko izdanje je i naziv dokumentarnog filma koji prati rad Anne Wintour u najizazovnijem modnom mjesecu.
* * *
Naslovna fotografija: @donatella_versace
TEKST: Bonjour.ba - PR
Crnogorska modna dizajnerica Milena Đurđić, jedno od najprepoznatljivijih imena regionalne modne scene, posljednjih godina gradi karijeru koja uspješno spaja istančanu estetiku, društveni kontekst i hrabar stilski izražaj.
Osim autorskog rukopisa koji je jasno prepoznatljiv, Milena Đurđić se tokom godina profilirala i kao dizajnerica koju biraju poznate ličnosti s regionalne i svjetske scene. 
Njene kreacije nosile su brojne javne osobe iz svijeta filma, mode i politike, uključujući međunarodno prepoznatu poduzetnicu i javnu govornicu Sara Al Madani.
Milena je godinama prisutna i kao gošća Sarajevo Film Festivala, gdje se njen dizajn kontinuirano pojavljuje na crvenom tepihu, a ove godine posebno se istaknula kreacijom za evropsku glumicu u usponu Lidiju Kordić, koja se na festivalu pojavila u njenoj haljini odabranoj među deset najupečatljivijih izdanja crvenog tepiha, prema izboru modnih urednika i stručne javnosti.
Njene kreacije nosili su i istaknuti regionalni glumci poput Emira Hadžihafizbegovića, dok je na međunarodnoj sceni dodatnu pažnju privukla kada je poznata manekenka Bruna Gadelha nosila njen dizajn na Forbesovom događaju u Brazilu.
Među važnim projektima izdvaja se i dizajn scenskog kostima za Vanja Radovanović, crnogorskog predstavnika na Eurosongu, kao i kreacija haljine za Prvu damu Crne Gore povodom inauguracije, koja je izazvala veliku pažnju međunarodnih medija.
Njena najnovija kolekcija Rev to Real 0000 predstavlja prirodan nastavak tog autorskog puta; promišljen, zreo i jasno pozicioniran u savremenom modnom diskursu.
Kolekcija je strukturirana kao vizuelna i konceptualna transformacija: od introspekcije ka jasnoći, od apstraktnog ka konkretnom. 
Dominantni crni modeli u uvodnom dijelu kolekcije simbolizuju unutrašnje preispitivanje, dok se kroz zemljane tonove maslinasto zelene i braon uspostavlja veza sa realnošću, stabilnošću i prirodnim okruženjem. Završni dio donosi svjetlije nijanse, naglašavajući rasterećenje i izlazak u novu, jasnije definisanu fazu.
Milena Đurđić modu ne posmatra isključivo kao estetski izraz, već kao sredstvo komunikacije i refleksije savremenog društva. Kroz precizno konstruisane siluete i snažan materijalni izraz, kolekcija Rev to Real 0000 istražuje odnos pojedinca i sistema, lične slobode i kolektivne odgovornosti, teme koje su danas jednako relevantne na modnoj pisti i izvan nje.
Dizajnerica je diplomirala modni dizajn u Rimu, a njen profesionalni put obilježen je međunarodnim prezentacijama i priznanjima: od Dubaija i Venecije do prestižnih filmskih i modnih događaja. 
Posebnu pažnju međunarodne javnosti privukla je kreacijom haljine za prvu damu Crne Gore povodom inauguracije, kao i osvajanjem dvije statue Oscar della Moda priznanja u Italiji, koje se često naziva „Oscarom mode“, prvo je bila dobitnica srebrnog a od ove godine i zlatnog oskara.
Za BH publiku, Milena Đurđić predstavlja primjer regionalnog brenda koji uspješno gradi prepoznatljiv identitet, ali istovremeno ostaje nosiv, funkcionalan i tržišno relevantan. Njene kolekcije nastaju u vlastitom ateljeu, sa jasnim fokusom na kvalitet izrade, dugotrajnost i individualni pristup klijentima.
Kolekcija Rev to Real 0000 dostupna je kroz direktan kontakt s brendom, a interes za njene komade raste i van granica Crne Gore, posebno među publikom koja traži odjeću s jasnom autorskom pričom, ali i realnom primjenom u svakodnevnom životu.
Milena Đurđić još jednom potvrđuje da savremena moda s Balkana može biti istovremeno konceptualna, međunarodno relevantna i komercijalno održiva, bez kompromisa na identitetu.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!