Što je problem s bh. manekenkama?
Tekst:Bonjour.ba
MODNE VIJESTIZemlja lijepih cura i loših manekenki Odmarajući oči na stranim editorijalima nerijetko vidim savršene djevojke čije ime i prezime zvuči kao da je iz naših krajeva. Upitam najpoznatiju internet tražilicu na svijetu i kaže mi kako je ta djevojka rodom iz Sarajeva, Mostara ili Banja Luke. Detaljnijim pretraživanjem saznajem da je nosila revije Givenchy, Armani i da je zaštitno lice poznate linije jeansa. Tražim njene street style fotografije i gledam ju u skiny jeansu, Balenciaga jakni, s jako malo ili nimalo make-upa kako s bookom u ruci trči kroz Milano. I bude nekako toplo oko srca.
Upoznam neki dan manekenku koja mi na mobitelu pokazuje fotografije zadnjih Tiscijevih radova, komentiramo Coco Rocha i zajedno sanjarimo o Isabel Marant jakni. Divno.
Ove dame su već uspješne ili će to biti veoma skoro. One su mršave i zdrave, one ulažu u sebe, spremne su na svaki apsolut make over ukoliko je potrebno. One znaju što znači dobar book, one prate glazbene trendove, one se odijevaju fantastično. One predstavljaju bosanskohercegovačku modnu scenu na najbolji mogući način. One su manekenke koje marljivo rade i svakodnevno se odriču stvari koje vole kako bi uspjele. Uče strani jezik i prate trendove u svijetu modelinga. No, ovo nije članak o njima, ovo je članak o manekenkama koje kao takve postoje samo u bh. medijima, koje 'nižu uspjeh za uspjehom', koje su 'predivne' i 'očaravajuće'.
Odem na reviju u Sarajevo, Mostar ili Banja Luku i gledam manekenke kako hodaju pistom i puće usne pred fotografima. Prije revije ih gledam u backstageu kako 'popravljaju' make-up koji su im nanijeli vizažisti, jer ipak one znaju što im 'najljepše stoji'. Gledam ih nakon revije kako na after partyu daju izjave za razne žute magazine i kako poziraju u svojim kratkim suknjicama s nakrivljenom čašom šampanjca. Gledam ih na ulici kako šeću s dizajnerskim torbicama, pink ružom na usnama, iskvarcane kože i velikim naočalama. Gledam ih kako pune medije svojim novim "profesionalnim uspjesima" i kako se uživo Facebook prijateljima javljaju s "društvenih događaja sezone". Da ne zaboravimo da one imaju i svoje modeling agencije, s klijentima poslove ugovaraju preko 'zidova' već spomenute društvene mreže i na revijama bi nosile samo ono što im se sviđa, jer opet, one znaju 'što im dobro stoji'. Hoćemo li spomenuti da im je Fashion TV vrhunac mode i modne scene svijeta, a izgovoriti poznato 'I love FashionTV', za njih je ravno modnom orgazmu.
I, gdje je tu problem, pitate se? Ne bi ga bilo da se na našoj modnoj i medijskoj sceni takve pojave ne veličaju i da se te djevojke ne karakteriziraju kao alfa i omega bh. modne scene. U biti, one možda jesu alfa i omega, ali modne scene i profesionalnog manekenstva zasigurno ne. Krajnje je vrijeme da se uozbiljimo i modne stranice posvetimo mladim damama koje to zaslužuju po kriteriju centimetara oko grudi, struka i bokova, po kriteriju stila, lijepog ponašanja i potpune posvećenosti manekenskom poslu, a takvih itekako imamo. Trebamo zaustaviti da o njima pišu strani mediji, a za bh. građane su one totalni anonimusi, nažalost. Naravno, nećemo biti jednostrani, pa ćemo reći da i ova druga ekipa zaslužuje svoj prostor i svoje stranice u medijima, ali nipošto one modne. Mislim da se te druge u žargonu zovu 'žute'.
P.S.
Svaka slučajnost sa stvarnim osobama i događajima je potpuno namjerna.
Tekst: Ana Perić
Foto: models.com