TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 28.12.2022.
Rubrika 'Stilski upitnik' nam polako, ali sigurno postaje jedna od najzabavnijih za kreirati i čitati.
Kroz niz kratkih pitanja o stilu i odijevanju, uspijemo saznati mnogo toga o našim sagovornicima. Pri biranju osobe koja će odgovoriti na naša modna pitanja u potrazi smo za onom zanimljivog stila odijevanja. Dunja Jovanić, jedna od najuspješnijih influenserica s domaće scene, je bila sasvim logičan odabir za našu priču.
Dunja je influenserica i osnivačica brenda BÉBÉ by Dunja Jovanić na kojem broji preko 50.000 pratitelja, dok je na njenom profilu ta brojka znatno veća. Preko 330.000 vjernih pratitelja svakodnevno uživa u sadržaju koji Dunja kreira. Naravno, modne kombinacije su jedna od najpopularnijih tema na Dunjinom profilu. Za svakodnevne outfite najčešće bira trendy i udobne komade, dok na posebnim događajima ne propušta priliku da zablista u punom sjaju. Njena svečana izdanja su opečaćene elegancijom i glamurom.
Dunja Jovanić
Upravo zbog njene filozofije odijevanja, za koju će nešto kasnije reći da je to 'filozofija bez filozofije' bili smo uzbuđeni čuti njene odgovore na naš stilski upitnik. Dunja je bila zabavan sagovornik i otkrila nam je nekoliko zanimljivih činjenica o njenom modnom izražaju.
Kada je počelo vaše interesovanje za modu?
Majka je na mene prenela ljubav prema modi. Baka je takođe dok je živela i radila u Nemačkoj, mnogo toga naučila o modi i počela mnogo više da vodi računa o tome. Oduvek me je moda zanimala, ali nikada, do dana današnjeg nisam bila opterećena modom. Pratim trendove, ali pratim i svoj senzibilitet i nosim ono u čemu se osećam dobro.
Da morate izabrati vaš 1 outfit koji ćete nositi zauvijek, koji bi to bio?
Bela majica, oversized farke i dobre naočare.
Kako biste opisali vašu modnu filozofiju?
Filozofija je da filozofije nema i da slušam svoj osećaj i njega kombinujem sa trenutnim trendovima. Mnogo puta mi se desilo da probam da iznesem nešto u čemu se u tom momentu ne osećam dobro. I na kraju dana mi to pokvari dan, veče, ili vrlo važan event. Filozofija je da sve trendove prilagođavam svom trenutnom osećaju, na to nabacim osmeh i sve super.
Koji je vaš proces biranja kombinacije za svaki dan, a koji za poseban event?
Najčešće je baš obrnuto od onoga što ljudi misle i vrlo često se za event spremim za 10-ak minuta (osmišljavanje celog outfita, bez šminke i frizure), a takođe vrlo često kada krenem do prodavnice ili negde potpuno nebitno, provedem 20 minuta ispred ogledala i ništa mi ne odgovara.
Omiljeni komad u ormaru?
YSL Maxi Shopping Bag. Ne koristim je za Maxi, majke mi ?
Torba ili cipele?
Hmmm… Ako se radi o investiciji, onda torbu, jer vrlo često ako je torba kvalitetna, onda neke basic cipele mogu da budu i pristupačne, jer imate već sjajan (i krupan) komad na sebi.
Inspiracija za kombinacije: Instagram ili Pinterest?
Najviše Instagram, ali me i devojke na ulici vrlo često inspirišu. Kako u Beogradu, tako i svuda gde putujem tokom godine.
Sigurni smo da se vaš stil mijenjao s vašim odrastanjem. Koja lična fashion era vam je bila najzabavnija?
Hahaha dobro pitanje. Iz današnje perspektive, definitivno moja dark faza iz srednje škole, kada sam iz nekog (sada meni nepoznatog) razloga, nosila samo crno.
Koliko često 'padate' na trendove?
Ne tako često kao što bi ljudi pretpostavili, s obzirom na posao kojim se bavim.
Koja je posljednja pjesma koju ste slušali na repeat?
Trenutno mi je cela Xmas lista na repeat-u. Upalim svećice na jelci, skuvam čaj i uživam u Xmas spiritu.
Omiljeni materijal i boja za odjevne komade?
Uh, vremenom shvatam da sve manje i manje odevnih komada kupujem i da biram uglavnom proizvode mog brenda. Nekako, toliko sam uključena u ceo proces nastajanja proizvoda, toliko sam se saživela sa brendom, a onda na to sve, proizvodi su izrađeni od sjajnih i super prijatnih materijala, tako da tokom cele godine nosim BÉBÉ i po nešto sa strane.
Koji stil vam je omiljeni, a koji nikada ne biste nosili?
Mislim da ne postoji ništa što do sada nisam probala, bar za neki editorijal.
Šta je po vama moda?
Moda je način sopstvene ekspresije i pokazivanja stava u određenom kontekstu. ?
* * *
Naslovna fotografija: @imfashionbabe
TEKST: Emina Smaka
Talijanski modni dizajner Giorgio Armani preminuo je danas, ostavljajući za sobom nasljeđe koje je redefinisalo mušku eleganciju i modnu industriju.
Sa 91 godinom, Il Signor Armani, kako su ga s poštovanjem nazivali, kreirao je carstvo koje je iz malih početaka 1975. godine izraslo u globalni fenomen vrijedan milijarde dolara.
U čast čovjeka koji je revolucionalizovao način na koji se oblačimo, prisjećamo se 4 trenutka koji su zauvijek promijenili tok mode.
1. "American Gigolo": Rođenje modne ikone
Silueta koja je debitovala u filmu "American Gigolo" iz 1980. godine sa Richardom Gerom ustanovila je Armanija kao vrlo traženog dizajnera za crvene tepihe. Ova kolaboracija nije samo lansirala Gereovu karijeru, već je stvorila novu definiciju muške elegancije.
Armanijev meki, nestrukturirani pristup krojenju oličavao je bezbrižni, ležerni stil života južne Kalifornije.
Revolucionaran za to vrijeme, Armani je uklonio podstavljene dijelove i podloge iz svojih jakni, preferirajući laka, prirodna vlakna poput pamuka i lana.
Sa "American Gigolo" kreirao je narativ za modu, svoju modu. Ovaj film je establirao brand Armani i to ne samo na godine koje dolaze, već zauvijek.
2. Osvajanje Wall Streeta: Odijela za novu elitu
Dok su se 1980-e razvijale, Armanijev pristup odijelu postajao je uniforma nove korporativne elite. U 1975. godini, prvoj godini poslovanja, Giorgio Armani kuća ostvarila je 14.000 dolara prodaje, sljedeću godinu donijela je 90.000 dolara. Do 1981. godine, prodaja kompanije bila je 135 miliona dolara.
3. Crveni tepih: Glamur Hollywooda
Armanijev prvi crveni tepih moment nastao je 1978. godine kada je Diane Keaton nosila njegov smeđi sako sa prugastom suknjom primajući Oscar za "Annie Hall", označavajući početak nove ere crvenog tepiha. Ovaj trenutak pratio je kultni androgeni broj Julije Roberts na Zlatnom Globusu 1990. godine, oversized sivi sako sa visokim pantalonama i bijelom košuljom iz muške kolekcije, redefinišući način na koji se žene mogu oblačiti za svečane prilike.
Cate Blanchett, Anne Hathaway i Lady Gaga nastavile su ovu tradiciju kroz godine, svaka donoseći svoj stil u interpretaciji dizajnerove elegantne estetike, dok je Armanijev kultni pantsuit postao favorit holivudskih zvijezda poput Zendaye, potvrđujući da njegova vizija elegancije nikad ne izlazi iz mode.
4. Vječno nasljeđe
Giorgio Armani nije samo kreirao odjeću, kreirao je viziju moderne elegancije koja je nadživjela trendove i generacije. Njegov pristup koji je kombinovao italijansku sofisticiranost sa praktičnošću moderne epohe promijenio je način na koji se oblačimo za posao, spektakle i svakodnevni život.
U godinama koje dolaze, dok se modna industrija prilagođava gubitku jednog od svojih najvećih vizionara, Armanijevo nasljeđe ostat će živo kroz nebrojene kolekcije, filmove i trenutke koji su definisali stil čitavog vijeka.
Il Signor Armani je otišao, ali njegova elegantan vizija ostat će vječna.
Naslovna fotografija: @giorgioarmani
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!