TEKST: Emina Smaka
DATUM OBJAVE: 28.12.2022.
Rubrika 'Stilski upitnik' nam polako, ali sigurno postaje jedna od najzabavnijih za kreirati i čitati.
Kroz niz kratkih pitanja o stilu i odijevanju, uspijemo saznati mnogo toga o našim sagovornicima. Pri biranju osobe koja će odgovoriti na naša modna pitanja u potrazi smo za onom zanimljivog stila odijevanja. Dunja Jovanić, jedna od najuspješnijih influenserica s domaće scene, je bila sasvim logičan odabir za našu priču.
Dunja je influenserica i osnivačica brenda BÉBÉ by Dunja Jovanić na kojem broji preko 50.000 pratitelja, dok je na njenom profilu ta brojka znatno veća. Preko 330.000 vjernih pratitelja svakodnevno uživa u sadržaju koji Dunja kreira. Naravno, modne kombinacije su jedna od najpopularnijih tema na Dunjinom profilu. Za svakodnevne outfite najčešće bira trendy i udobne komade, dok na posebnim događajima ne propušta priliku da zablista u punom sjaju. Njena svečana izdanja su opečaćene elegancijom i glamurom.
Dunja Jovanić
Upravo zbog njene filozofije odijevanja, za koju će nešto kasnije reći da je to 'filozofija bez filozofije' bili smo uzbuđeni čuti njene odgovore na naš stilski upitnik. Dunja je bila zabavan sagovornik i otkrila nam je nekoliko zanimljivih činjenica o njenom modnom izražaju.
Kada je počelo vaše interesovanje za modu?
Majka je na mene prenela ljubav prema modi. Baka je takođe dok je živela i radila u Nemačkoj, mnogo toga naučila o modi i počela mnogo više da vodi računa o tome. Oduvek me je moda zanimala, ali nikada, do dana današnjeg nisam bila opterećena modom. Pratim trendove, ali pratim i svoj senzibilitet i nosim ono u čemu se osećam dobro.
Da morate izabrati vaš 1 outfit koji ćete nositi zauvijek, koji bi to bio?
Bela majica, oversized farke i dobre naočare.
Kako biste opisali vašu modnu filozofiju?
Filozofija je da filozofije nema i da slušam svoj osećaj i njega kombinujem sa trenutnim trendovima. Mnogo puta mi se desilo da probam da iznesem nešto u čemu se u tom momentu ne osećam dobro. I na kraju dana mi to pokvari dan, veče, ili vrlo važan event. Filozofija je da sve trendove prilagođavam svom trenutnom osećaju, na to nabacim osmeh i sve super.
Koji je vaš proces biranja kombinacije za svaki dan, a koji za poseban event?
Najčešće je baš obrnuto od onoga što ljudi misle i vrlo često se za event spremim za 10-ak minuta (osmišljavanje celog outfita, bez šminke i frizure), a takođe vrlo često kada krenem do prodavnice ili negde potpuno nebitno, provedem 20 minuta ispred ogledala i ništa mi ne odgovara.
Omiljeni komad u ormaru?
YSL Maxi Shopping Bag. Ne koristim je za Maxi, majke mi ?
Torba ili cipele?
Hmmm… Ako se radi o investiciji, onda torbu, jer vrlo često ako je torba kvalitetna, onda neke basic cipele mogu da budu i pristupačne, jer imate već sjajan (i krupan) komad na sebi.
Inspiracija za kombinacije: Instagram ili Pinterest?
Najviše Instagram, ali me i devojke na ulici vrlo često inspirišu. Kako u Beogradu, tako i svuda gde putujem tokom godine.
Sigurni smo da se vaš stil mijenjao s vašim odrastanjem. Koja lična fashion era vam je bila najzabavnija?
Hahaha dobro pitanje. Iz današnje perspektive, definitivno moja dark faza iz srednje škole, kada sam iz nekog (sada meni nepoznatog) razloga, nosila samo crno.
Koliko često 'padate' na trendove?
Ne tako često kao što bi ljudi pretpostavili, s obzirom na posao kojim se bavim.
Koja je posljednja pjesma koju ste slušali na repeat?
Trenutno mi je cela Xmas lista na repeat-u. Upalim svećice na jelci, skuvam čaj i uživam u Xmas spiritu.
Omiljeni materijal i boja za odjevne komade?
Uh, vremenom shvatam da sve manje i manje odevnih komada kupujem i da biram uglavnom proizvode mog brenda. Nekako, toliko sam uključena u ceo proces nastajanja proizvoda, toliko sam se saživela sa brendom, a onda na to sve, proizvodi su izrađeni od sjajnih i super prijatnih materijala, tako da tokom cele godine nosim BÉBÉ i po nešto sa strane.
Koji stil vam je omiljeni, a koji nikada ne biste nosili?
Mislim da ne postoji ništa što do sada nisam probala, bar za neki editorijal.
Šta je po vama moda?
Moda je način sopstvene ekspresije i pokazivanja stava u određenom kontekstu. ?
* * *
Naslovna fotografija: @imfashionbabe
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!