TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 16.2.2016.
I sama sam primjer turista koji „hodočasti“ tisućama kilometara daleko i divi se prirodnim i stvorenim ljepotama. Nekada preporuke nalazim na internetu, nekada se radi o usmenoj preporuci, a najčešće su to planirani, ciljani obilasci ostvarenja velikih arhitektonskih imena, kada želim uživo vidjeti ono o čemu sam već po internetu i dostupnoj literaturi sve iščitala.
Da biste čuli za arhitektonski tim kojeg ću u nastavku spomenuti, ne morate biti u arhitektonskoj struci. Dovoljno je da pratite domaće i svjetske portale. Ili da imate oko za lijepo. Naime, malo je časopisa, dnevnih novina ili portala koji u posljednjih 10 godina nisu pisali o arhitektonskom studiju zvučnog naziva Studio 3LHD. Možda vam naziv ne zvuči poznato, ali splitska riva ili hotel Lone sigurno zvuče?


„Three left-handers and a hard disk“ ili Studio 3LHD iza sebe ima stotine projekata i realizacija, u Hrvatskoj i van nje. Ipak, malo je onih koji znaju da Studio 3LHD ima realizaciju i u BiH i to je razlog ovog ne-tako-kratkog uvoda.

Radi se o ski restoranu. 17km od Uskoplja, 7km od magistralne ceste prema Prozor-Rami je planina Raduša. Restoran Vidikovac je zamišljen kao planinski paviljon, smješten na 1705 m.n.m., na vrh planine, kao vidikovac s kojeg se pruža pogled na Ramsko jezero, Kupreško polje, Tomislavgrad, planinu Vlašić, dolinu rijeke Vrbas.


Kako bi se uklopio u okolni pejzaž, objekt je nepravilnog oblika, blago kosog krova koji se lomi, izdiže i opet vraća u teren. Te različite visine krovne plohe u interijeru pridonose dinamici i prate sadržaj restorana i bara.



Radi se o nepravilnom ali jednostavnom i jasnom tlocrtu, dvostrano orijentiranom: ili na središnji kamin, ili prema dvjema vanjskim terasama. Objekt, bruto površine 820m², tlocrtne površine 420m², projektiran je 2010. a izveden 2012. godine. Riječ je o jednovolumenskom prostoru, ukupnog volumena 1400m³.


Sretna okolnost je sto je investitor bio ujedno i izvođač; tako da je i zahtjevna čelična konstrukcija, obložena čeličnim limom debljine 5mm, kao i svi ostali materijali u izradi restorana, proizvedena u lokalnim pogonima, koji se nalaze u samom Uskoplju.


Nastavak 420m² unutarnjeg prostora čine terase: ona ulazna, južna, koja omogućuje vanjski apres-ski program, i druga sjeverna, sa predivnim pogledom na okolne bosanske planine i Uskopaljsku dolinu. Ostakljene stijene objekta pružaju nesmetan pogled i na ekipu koja vani na suncu i snijegu pije kuhano vino ili čaj, upija sunce i čisti planinski zrak.



Kompletan unutarnji prostor, kao i sav namještaj izrađen je od lokalnog drva. Želja je bila ostvariti dojam topline, tipičan za planinske kuće, koje pozivaju na toplo piće i opuštanje uz pucketanje vatre.


Projektni tim u sastavu: Saša Begović, Marko Dabrović, Tatjana Grozdanić Begović, Silvije Novak, Vibor Granić, Ines Vlahović i suradnici uspjeli su upakirati sve potrebne sadržaje, posložiti ih i oprezno položiti na vrh planine, tako da izgleda kao da je oduvijek tu.



Ne morate biti obožavatelj skijanja da biste se zaputili na Radušu. Mami već pogled na terase i objekt zatrpan pod snježni pokrivač. Za sunčanih dana traži se mjesto više na terasama, a mjesto uz kamin, neovisno o stanju na skijaškoj stazi, ravan je dobitku na lutriji. Neću pisati o kulinarskoj ponudi: uz samoposlugu restoran nudi i a la carte. I caffe-bar.


Ovaj objekt logično nazvan Vidikovac dio je sportsko rekreacijskog centra Raduša. U planu ovog centra su i foto safari, jahanje konja, branje ljekovitog bilja,... dakle rekreacijski sadržaji koji će privući ne samo domaće, nego i inozemne goste, ne samo zimi, nego tijekom cijele godine.
Uz takvu proširenu ponudu i moderan i atraktivan objekt, vjerujem da će se obilazak Raduše naći na popisu obaveznih obilazaka mnogih od vas.



Izvor fotografija:Ski centar Raduša, 3lhd.com
TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!