TEKST: Ilda Lihić-Isović
DATUM OBJAVE: 6.8.2021.
Inspirativan, dinamičan, fokusiran, ali zabavan i emotivan radni dan proveli smo sa Elmom Tataragić, selektoricom Takmičarskog programa za igrani i kratki film Sarajevo Film Festivala.
Upravo ovakve priče, iza kulisa i reflektora, ono su što čine Sarajevo Film Festival bližim ljubiteljima umjetnosti, a Bonjour.ba tim inspirativnim i ponosnim što na poseban način prenosimo emocije, anegdote i srce ekipe koja stoji iza cijele organizacije.
Naime, Elma nas je vrlo rado provela kroz svoj radni prostor, ispričala zašto je prekrasno pogledati unazad i prisjetiti se početaka Sarajevo Film Festivala, što ne propušta nikad prije početka Festivala, te zašto nikada nema problema sa motivacijom i koji su to praktični trikovi koji joj pomažu da sve zadatke završi u zadanom vremenu.

Elma Tataragić, selektorica Takmičarskog programa za igrani i kratki film Sarajevo Film Festivala
Razgovarajući sa Elmom istakla nam je kako su ovogodišnji filmovi svi odlični i da ih uistinu trebamo pogledati što više, a koje su njene radne navike i simpatične anegdote kojih se rado sjeća sa Festivala, pročitajte u nastavku.
***
Priču sa Sarajevo Film Festivalom si započela uz Obala Art Centar gdje si počela raditi dok još nisi bila punoljetna, a danas si selektorica Takmičarskog programa za igrani i kratki film. Možeš li nam napraviti paralelu sa tvojim prvim iskustvom na SFF-u i sa današnjim? Što je ostalo isto, a što se promijenilo?
Počela sam raditi u Obala Art Centru prije nego sam završila srednju školu početkom 1994. i to je već tada bilo ostvaranje mojih snova. Obala je tada već imala Prvo ratno kino u koje sam tokom opsade dolazila kad god sam mogla i voljela sam atmosferu koja je tu vladala. Željela sam biti dio toga i javila sam se na oglas za prevodioca koji sam čula na Radio Zidu. S obzirom da sam prije rata pohađala Američku školu, engleski mi je kao maternji i primljena sam da radim.

Moj prvi projekat bila je izložba Christiana Boltanskog. Nedugo nakon toga oformili smo filmski odjel i ja sam postala dio tog odjela gdje smo organizovali razne filmske susrete. Iz tog odjela rodila se i ideja za Sarajevo Film Festival koji smo prvi put organizovali u oktobru 1995. godine.

Festival je sada veliki i značajan događaj ne samo za nas, već za cijelu regiju i prekrasno je pogledati unazad i vidjeti šta smo stvorili iz jedne male podrumske kancelarije. Jako sam sretna što su ljudi sa kojima sam radila te 1994. godine još uvijek dio istog tima.
Naravno, sada je tim mnogo veći, ali nas 5-6 smo i dalje tu. To je zaista rijetkost nakon toliko godina.
SFF je prošle godine uslijed globalne pandemije održan u online verziji. Kako je bilo biti dio organizacije koja je morala kreirati potpuno novi koncept festivala? Koja je najvažnija lekcija koju si naučila u tom periodu?
Da publika uvijek postoji za kvalitetan program. Prošle godine smo otkrili sasvim novu publiku za koju ranije nismo ni znali i to je dragocjeno.

Kako izgleda tvoje jutro dok traje Sarajevo Film Festival i što je prva stvar koju uradiš kada dođeš u office?
Moj ured tokom Festivala su Narodno pozorište i Festivalski trg.
Već u 9:30h imamo prvu projekciju u pozorištu, a ranije održavamo tehničke probe. Prvo prije te projekcije odlazim u Narodno da provjerim da li je sve u redu, da li je proba dobro prošla, je li sve na svom mjestu, kakvo je stanje sa kartama za taj dan, da li su gosti tu, a nakon toga se pridružujem redovnom sastanku Direkcije festivala koji imamo svakog jutra u 9:00h.

Imaš li neki poseban ritual prije početka Sarajevo Film Festivala?
Volim da sam na Otvorenom kinu noć ranije sa ostatkom tima. Tada imamo generalnu probu otvaranja i jako je uzbudljivo. To mene smiruje.

Znamo da su dani dok traje Sarajevo Film Festival dosta užurbani i energični, stoga nas zanima koji su tvoji trikovi za produktivnost i kako zadržavaš motivaciju kroz dan?
Iskreno, nikada nemam problema sa motivacijom.
Svakog dana se probudim i zahvalim nebesima što radim posao koji volim sa divnim, pametnim i ambicioznim ljudima. To me motivira.

Zaista je privilegija raditi ovaj posao, a posebno mi je drago da ga profesorica mogu da uvedem i studente u ovaj čarobni svijet. Danas su moji bivši studenti moje najdraže kolege poput Meline Alagić (bh. film program), Asje Krsmanović (Takmičarski program) ili Bojane Vidosavljević (koja mi je asistentica na Akademiji).

Šta ti pomaže da ostaneš organizirana? Koji su praktični trikovi koji ti pomažu da sve zadatke završiš u zadanom vremenu?
Ja sam stalno u rasporedima, ali osnovni trik je: uradi sve odmah. Moj moto je: ništa ne ostavljaj za kasnije.

Gdje rado provodiš vrijeme u pauzama između festivalskih obaveza?
Prije Festivala sa sinom i suprugom u šetnjama, a tokom Festivala nema pauze.

Koja je najvažnija lekcija koju si naučila iz svojih pogrešaka ili neuspjelih projekata?
Rad i posvećenost se uvijek isplate.
Kada se završava radni dan selektorice Takmičarskog programa za igrani i kratki film?
Za računarom duboko iza ponoći.

Koje filmove moramo pogledati na ovogodišnjem Festivalu?
Sve. Da sam dio publike, gledala bih 4-5 filmova dnevno sigurno. Takmičarski program ove godine zaista ima mnogo toga za ponuditi.
Čiju ćeš kreaciju birati za otvorenje Sarajevo Film Festivala?
Pojma nemam. Ja te odluke donosim u zadnji čas. Moja omiljena kreatorka je moja mama Silva i često nosim njene kreacije.
3 stvari bez kojih ne možeš zamisliti radni dan?
Mobitel, moja sveskica sa najvažnijim obavezama i zaštitni faktor za lice.

Šta se krije u tvojoj torbici?
Ma to nije torbica, to je često kofer. Nema čega nema: nezaobilazna maska, slušalice, karmin i sjajilo za usne, zaštitni faktor za lice, notes, naočale i jedne i druge, ceker, olovke i još bezbroj nepotrebnih sitnica.

Šta trenutno čitaš i slušaš?
Nemam baš vremena za te prekrasne aktivnosti sada, ali to su "Minijature - o politici filmske slike" od Pavla Levija, knjižica koju sam neki dan dobila od kolege Neše Jovanovića i novi album London Grammara "Californian Soil".
Zanimljiva anegdota sa Sarajevo Film Festivala?
Za mene je to bio dan kada su u Sarajevo dolazili Angelina Jolie i Brad Pitt i to je bila top tajna.
Moj suprug to nije znao i nije želio doći na zatvaranje pa sam izmislila neku priču da bi došao, da mi nešto treba hitno donijeti. Nije se pokajao, ali nije mogao da vjeruje da mu nisam rekla.
***
Razgovarala: Ilda Lihić-Isović
Foto: Marko Jovančić za Bonjour.ba
TEKST: Bonjour.ba - PR
Četvrto izdanje Women’s Weekenda okuplja stručnjake koji hrabro pomiču granice, oblikuju generacije i mijenjaju društva iz temelja.
Festival koji je u samo tri godine postao jedan od najutjecajnijih regionalnih događaja, od 5. do 8. ožujka 2026. ponovno će riječki Art Kvart pretvoriti u mjesto susreta vizija, ideja i iznimnih životnih priča. 
Ovogodišnje izdanje posebno će obilježiti dolazak legendarne kulinarske ikone Lidije Bastianich, jedne od najutjecajnijih žena svjetske gastronomije i simbola vrhunskog znanja, strasti i kulturnog utjecaja.
Kulinarska ikona koja je nadahnula milijune
Ako je itko uspio ispreplesti tradiciju, obiteljsko nasljeđe i suvremeno kulinarstvo u utjecaj koji nadilazi gastronomiju, onda je to Lidia Bastianich.
Lidijina ljubav prema gastronomiji i kuhanju razvijala se tijekom djetinjstva u njezinoj rodnoj Istri, iz koje je s obitelji pronašla novi dom u Sjedinjenim Američkim Državama, gdje je Lidia već kao vrlo mlada zakoračila u prehrambenu industriju i počela ostvarivati prve uspjehe. 
Emmyjem nagrađivana televizijska autorica, bestseler spisateljica i jedna od ključnih partnerica u širenju Eatalyja, svjetski poznatog talijanskog gastronomskog koncepta koji spaja tržište, restorane i škole kuhanja na jednom mjestu, u Rijeku dolazi inspirirati publiku svojom iznimnom životnom i profesionalnom pričom.
U karijeri Lidie Bastianich posebno mjesto zauzima poveznica s Julijom Child, jednom od najutjecajnijih kulinarskih figura 20. stoljeća, koja je među prvima prepoznala njezin talent.
Julijin poziv da se pojavi u kultnom PBS-ovom showu postao je prekretnica koja je otvorila vrata Lidijinoj televizijskoj karijeri i označila početak dugogodišnjeg prijateljstva dviju ikona.
Od unutarnjih borbi do globalne politike: žene koje otvaraju ključna pitanja
Women’s Weekend najavljuje još dvije iznimno utjecajne liderice impresivnih međunarodnih karijera. Među njima je žena koja je, poput Lidije Bastianich, svoj put gradila u Sjedinjenim Američkim Državama, pretvarajući novi početak u izniman uspjeh i globalni utjecaj.
Riječ je o Natahalie Rayes, ženi čiji se glas čuje daleko. Bivša veleposlanica SAD-a u Hrvatskoj i jedna od vodećih zagovornica osnaživanja žena, svoju je karijeru posvetila ženskom liderstvu, ravnopravnosti i stvaranju prilika za nove generacije djevojčica. 
Na Women’s Weekendu podijelit će svoje putovanje u predavanju “From Immigrant to Ambassador – A Story of Resilience, Identity, and Purpose”, donoseći perspektivu žene koja je svoj put izgradila ustrajnošću i jasnom vizijom.
Poznata po energiji, jasnoći i neumornoj borbi za demokraciju, ljudska prava i vidljivost žena, Rayes je razvila profesionalni put koji spaja diplomaciju, društveni utjecaj i hrabro vođenje.
U Rijeku idućeg ožujka dolazi i Carolyn Cowan, britanska terapeutkinja, umjetnica i edukatorica. 
Smatra se jednom od najprogresivnijih europskih stručnjakinja za žensko mentalno zdravlje, tjelesnost, seksualnost i iscjeljivanje traume, a njezin put, od svjetski priznate fotografkinje i modne ikone 80-ih i 90-ih do terapeutkinje koja danas pomaže tisućama žena, čini je zaista jedinstvenom.
Spajajući psihoterapiju, duhovne prakse i beskompromisnu iskrenost, Carolyn Cowan će na četvrtom izdanju Women’s Weekenda otvoriti prostor za razgovore o tijelu, seksualnosti, granicama i iscjeljenju, temama koje su iznimno važne, a o kojima se rijetko javno govori.
Iskustva koja nadahnjuju i festival koji raste iz godine u godinu
Women’s Weekend ponovno će okupiti stotine sudionika, međunarodne uzvanike i publiku željnu novih znanja, ideja i poslovnih kontakata. 
Tijekom četiri dana festival će spojiti inspiraciju, kreativnost, glazbu, umjetnost, networking i atmosferu koja ga je već učinila jednim od najznačajnijih regionalnih događaja posvećenih ženama. 
Četvrto izdanje donijet će još dinamičniji tempo, nova iznenađenja i iskustva zbog kojih se publika iz godine u godinu vraća.
Više informacija, kao i specijalnu Black Week ponudu kotizacija, potražite na službenoj stranici festivala i društvenim mrežama.
Vidimo se u Rijeci, od 5. do 8. ožujka 2026.!
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!