TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 23.2.2021.
Francuski Institut i Ambasada Francuske u Bosni i Hercegovini, danas 23. 2., i sutra i 24.2. organiziraju premijeru filma Te mračne noći Françoisa Lunela. Film je rađen u koprodukciji Rose productions (Bosna i Hercegovina) i Promenada films (Francuska).
„Ovo je priča o ženi koja se bori da održi normalnost u ratnim okolnostima. Radnja je smještena u opkoljenom Sarajevu, 1993. godine i prati dvadeset osmogodišnju Hašku, njenog osmogodišnjeg sina Denisa i veliku ljubav Elvira. Otkako je počeo rat, Denis ima ključnu ulogu u njenom životu. Haška pokušava učiniti svoj svakodnevni život iole normalnim, u jednom kontekstu ludila opkoljenog grada. Elvirova smrt na liniji bacit će mračnu sjenu na tu prividnu normalnost. Nakon što pronalazi ljubavnu poruku koju je on napisao, na kutiji cigareta, njen život se dramatično mijenja. Odbija se suočiti s istinom i pokušava se svemu sama oduprijeti, ali na kraju odlučuje pobjeći. Majka i kćerka pokušavaju izgraditi miran život kod ujaka Erola, koji živi u gradu kojeg je zaobišao rat. Taj život “u miru”, u kojem su police prodavnica pune i sve normalno teče, neočekivano je stavlja u emotivnu i psihološku kušnju. Osjeća da je sumnja prati i odluči se vratiti u Sarajevo. Mora otkriti istinu kako bi pronašla smisao svog života.
Namjere redatelja François Lunela bile su prikazivanje gubitka nedužnosti i dubokog traga koji je ostavio, održavanje osjećaja normalnosti i ljudskosti u vremenu ludila te prikazivanje gorčine i istine. Želja mu je bila da napravi težak i autentičan film s novom generacijom bosanskih glumaca koji su davali sve od sebe za projekat.“ – otkrivaju nam iz PR tima ovog filma.
Glumačku postavu čine Maja Jurić, Muhamed Hadžović, Nina Đogo Gracić, Maja Zećo, Boris Ler, Arman Lunel, Emina Muftić i Senad Alihodžić, a mi smo u razgovoru s redateljem te glavnim glumicama, saznali više detalja o samom nastanku i pripremama za ovaj film.
***
François, koliko je trajalo snimanje filma i koji je najveći izazov s kojim ste se susreli?
François Lunel: Snimanje filma je urađeno iz dva puta: 20 dana i zatim 3 dodatna dana, nekoliko mjeseci kasnije. Najveći izazov je bio napraviti film tako da izgleda kao da je sniman u toku rata. Snimali smo u ulici Josipa Vancaša, tako da su auta prolazila. Morali smo snimati jako rano ujutro. Za scene rata smo morali ići u Hrasnicu, gdje je mirnije. Planinske scene smo snimali u blizini Hreše. Pored toga, izazov je i činjenica da su svi glumci/glumice jako mladi i nisu imali direktno iskustvo sa ratom. Ali Maja Jurić, na primjer, je razgovarala sa svojom porodicom i izučavala dnevnik svoje bake kako bi dobila sve informacije o ovom periodu. Interesantno je da je rat ostavio toliko velik utisak na ljude u Sarajevu, da su čak i mladi ljudi znali o ratnim dešavanjima i periodu. Snimanje filma Te mračne noći je moglo biti katastrofa zbog manjka vremena koji smo imali ali sam prilagodio svoj način snimanju tom vremenskom rasporedu. Snimali smo sa kamerom na ramenu i većinu vremena pod prirodnim svjetlom. Fokusirao sam se na glumce, intimne scene i trudio sam se oživiti ovu priču. Sve ovo je bilo moguće zahvaljujući bosanskoj ekipi i producentici Amiri Lekić. Vodila je snimanje kao pravi general (smijeh).

François Lunel
François, kakav je put 'Te mračne noć' nakon premijere? Planirate li njegovo prikazivanje i u drugim bh.gradovima ili filmskim festivalima?
François Lunel: Nakon premijere 23. februara, bit će organizovana i repriza 24. februara u kinu Meeting Point u 19:00h. U martu i eventualno aprilu, film će se prikazivati u istom kinu. Ovo je mala produkcija tako da moramo imati publiku kako bi nastavili distribuciju. Naravno, trenutno smo u potrazi za drugim kinima u Bosni i Hercegovini koji bi organizovali prikazivanje fima. Željeli bismo putovati sa filmom. Što se tiče filmskih festivala, bili smo odabrani u glavnom takmičenju na filmskom festivalu u Milanu te smo imali četiri nominacije: za najbolju glavnu glumicu Maja Jurić, za najboljeg režisera, najbolji film i najbolju montažu. Film će nastaviti svoj život na festivalima i bit će prikazivan i u Francuskoj kada se kina opet otvore, vjerovatno u septembru 2021. godine.

Nina, koliko ste se pripremali za ulogu?
Nina Đogo Gracić: Sama priprema nije trajala dugo, svega dvadesetak dana ali je bila dosta koncizna i konkretna, usmjerena na rezultat koji smo željeli postići. Nastojali smo svaki dan maksimalno iskoristiti za pripremu samih likova.
Nina, koju priču ste željeli prenijeti kroz svoju ulogu u filmu?
Nina: Kroz svoju ulogu u filmu željela sam prenijeti priču o prijateljstvu i iskrenoj ženskoj podršci. Svaka žena bi trebala nastojati razumjeti drugu ženu, njen problem i stanje u kojem se trenutno nalazi i samim tim probati joj pomoći ako je pomoć potrebna. Biti tu za one koje volimo i koji vole nas je vrjednije od svega.

Majo, koliko ste se pripremale za ulogu?
Maja Jurić: Imala sam oko 20-tak dana vremena da se spremim za ulogu. Lutala sam po Sarajevu i pitala se gdje li su se svi ti ljudi skrivali od konstantne paljbe i kako li je moralo biti živjeti na rubu. Gledala sam dokumentarace i reportaža iz rata. Tu zaista ima jako puno materijala, ali nešto na šta nisam naišla su jednostavne ispovijesti kućanica. Svih tih žena koje su ostajale kući i strahovale za svojim muževima i sinovima. Možete misliti kako mi je vilica pala do poda kada mi je baka nonšalantno spomenula da je tokom rata vodila dnevnik. Njen vjerodostojan i ogoljen opis rata mi je ponajviše dao priliku da dublje zavirim u svijet jedne domaćice za vrijeme rata.
Majo, koju priču ste željeli prenijeti kroz svoju ulogu u filmu?
Maja Jurić: Htjela sam prenijeti priču o tome kako kroz ljubav, npr. ljubav majke i djeteta, muža i žene ili prijatelja i najstrašnije okolnosti mogu ne samo preživjeti, već i nadrasti.

***
Zbog ograničenog broja mjesta, premijera 23.2. u kino Meeting Point je zatvorenog tipa. Međutim, zbog velikog interesovanja, 24.februara u 19h, bit će organizovana i premijera za javnost. Druga premijera će biti besplatna, uz ograničen broj mjesta i poštivanje svih epidemioloških mjera. Film će se također prikazivati i kroz treći mjesec.
Napominjemo da će se prikazivanje filma održati u skladu s važećim epidemiološkim mjerama i preporukama nadležnih službi. Mjere za zaštitu zdravlja uključuju dezinfekciju obuće i ruku pri ulasku u kino Meeting Point, fizički razmak prilikom ulaska i izlaska iz kino sale, sjedenje na obilježenim mjestima, nošenje zaštitne maske prilikom ulaska i izlaska iz kina kao i tokom projekcije.
***
Tekst: BONJOUR.ba
Foto: Promo
TEKST: Ada Ćeremida
Dok se dani skraćuju i sve više vremena provodimo u zatvorenom, Sarajevo se pretvara u grad koji svjetli iznutra.
Dok temperature polako padaju, gradske scene postaju toplije nego ikad. Oktobar je ušao u svoju zrelu fazu, a Sarajevo se pretvara u grad koji živi kroz muziku, teatar i umjetnost.
Od prvog bosanskohercegovačkog mjuzikla do izložbi koje slave prijateljstvo i održivost, vikend pred nama donosi trenutke koji podsjećaju da kultura nikada ne miruje.
Za one koji vole ritam, postoji mjesto. Za one koji traže priču, ima ih na svakom uglu, a ako ste samo raspoloženi za dobar osjećaj, ovaj vikend donosi ga u punom sjaju.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
„Sarajevo, moje drago“: Prvi bosanskohercegovački mjuzikl
Nakon predpremjere 22. oktobra, u Narodnom pozorištu Sarajevo 24. i 25. oktobra, publika svjedoči opet novom poglavlju domaće scenske umjetnosti, prvom originalnom bosanskohercegovačkom mjuziklu „Sarajevo, moje drago“, u režiji i produkciji Zlatana Fazlića Fazle.
Predstava okuplja ansamble Drame, Opere i Baleta NPS-a, Sarajevsku filharmoniju i prateći bend, čineći sintezu koja spaja sve oblike scenskog izraza u jedno snažno emotivno iskustvo.
„Sarajevo, moje drago“ je omaž gradu, njegovim ljudima, humoru i melanholiji koji su ujedno i srce i duša ovog prostora. Zbog izuzetnog interesa, sva četiri izvođenja nose status premijere, dok su reprize već najavljene za decembar.
Tramvaj zvani čežnja: klasika kroz novi pogled
U subotu, 25. oktobra, u Kamernom teatru 55, publika će imati priliku pogledati novu postavku drame Tennesseeja Williamsa „Tramvaj zvani čežnja“, u režiji Dine Mušanović.
Predstava, nastala kao diplomski rad na Akademiji scenskih umjetnosti, donosi svjež i intiman pogled na klasiku svjetske dramaturgije, priču o želji, iluziji i ljudskoj potrebi da se pronađe smisao u svijetu koji se raspada.
Uz glumačku postavu koju čine Dina Mušanović, Alban Ukaj, Matea Mavrak, Igor Skvarica i Noa Jugo, ovaj „Tramvaj“ je poziv da se ponovo ukrcamo u svijet koji, iako nastao prije više od sedam decenija, još uvijek vozi ka istim pitanjima.
Manifesto: izložba koja propituje čežnju
Galerija Manifesto otvara vrata samostalnoj izložbi do 31. oktobra, Mirze Čizmića i Adnana Šopovića pod intrigantnim nazivom “Bogu čežnju, on je neće”. Dok Šopovićeva reduciranost palete boja priziva melanholiju, Čizmićeve dinamične i oštre kompozicije seciraju svakodnevicu uz notu cinizma.
Dva različita rukopisa u istom prostoru postavljaju pitanje: za čim uopće čeznemo i gdje nas ta čežnja vodi?
“Čista umjetnost” između tehnologije i ekologije
U prostoru Europe House Sarajevo, u ulici Maršala Tita 62, otvorena je izložba „Čista umjetnost“ umjetnika Aldina Mustafija, koja istražuje granice između digitalnog otpada, umjetnosti i održivosti.
Kroz kombinaciju recikliranih materijala i vizualne interpretacije e-otpada, Mustafi propituje koliko su tehnologija i čovjek zapravo povezani i koliko nas ta veza košta. Izložba ostaje otvorena do 10. novembra, od ponedjeljka do petka, između 9 i 17 sati.
Collegium Artisticum: Izložba o prijateljstvu i formi
Od 17. do 30. oktobra, Collegium Artisticum okuplja tri imena koja su obilježila decenije umjetničkog stvaranja: Amru Zulfikarpašić, Čedomira Kostovića i Ismeta Berbića.
Izložba je posveta dugogodišnjem prijateljstvu i zajedničkom stvaralaštvu, ali i dijalog između boje, forme i ideje.
Njihova djela, svaka s prepoznatljivim rukopisom, zajedno stvaraju vizuelni razgovor o vremenu, trajanju i onome što umjetnost ostavlja iza sebe.
Orfej 2025: Tradicija u novom zvuku
U petak i subotu, 23. i 24. oktobra, SARTR postaje domaćin 4. međunarodnog festivala narodnih orkestara „Orfej 2025“.
Na sceni se susreću orkestri iz Bosne i Hercegovine, Srbije i Slovenije, među kojima su KUD „Lola“, KUD „Baščaršija“, AFS „Študent“ i AKUDUNS „Sonja Marinković“.
Ovo dvodnevno slavlje tradicije i zajedništva podsjeća na ono najbolje što muzika može donijeti, a to je povezanost kroz ritam, emociju i instrumente koji govore univerzalnim jezikom.
Disco Gripa: povratak plesu koji ne zastaje
U petak, 24. oktobra, Amfiteatar Doma mladih ponovo postaje epicentar plesne nostalgije. Disco Gripa se vraća u svom prepoznatljivom izdanju, uz DJ Nodija, omiljene hitove i energiju koja spaja generacije.
Ovaj put bez subotnje groznice, ali s istim žarom, jer Disco Gripa petkom znači: vikend može početi uz muziku, svjetla i ritam koji traje do kasno u noć. Ulaz je besplatan, a vrata se otvaraju od 21:00h.
KAWA x DAMA Pop-Up Store: moda koja traje
U subotu, 25. oktobra, u Dama Pop-Up prostoru održava se događaj koji spaja krojačku vještinu i lični stil. Posjetioci će moći isprobati Dama kapute, birati materijale, razgovarati s glavnom majstoricom Edinom i naučiti kako odjeća postaje dugoročna investicija, a ne sezonski hir.
Kafa, boje i krojevi u subotu koja je u znaku estetike i održivog luksuza.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!