TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 1.6.2019.
Jučer je radni dan mnogim kreativcima, PR i marketinškim stručnjacima bio ispunjen dozom svježe energije, smijehom, novim poznanstvima i inspirativnim lekcijama koje su nam servirane u sklopu 9. Branding konferencije održane u Historijskom muzeju u Sarajevu. Tema ovogodišnje Branding konferencije je upravo „Hack the influence“, a svi oni željni znanja, s konferencije su otišli s mišlju da u svemu što radimo trebamo više riskirati, igrati se i uvijek paziti da budemo dobri prema drugima i činimo dobro.

Organizacijski tim i predavači 9.Branding konferencije
Foto via Branding konferencija
Ravid Kuperberg je otkrio par sjajnih trikova za strukturiranje naših kreativnih ideja, Michela Magaš, inovatorica koja nam je početku predavanja otkrila da je upravo njen tata dizajnirao muzej u kojem se nalazimo instant je ukrala naše simpatije, a iste su porasle kada nam je predstavila svoj impresivni rad na fuziji muzike i inovacije.
Mihnea Gheorghiu je svojom prezentacijom vjerojatno potaknuo najviše smijeha kod publike, budući da je kroz hrabre i provokativne kampanje poput Diesel Haute Couture i Go with the fake koje je radio u suradnji s brandom Diesel, pokazao da je i to put do simpatija potrošača.
https://www.youtube.com/watch?v=3pqRgD5Dg4c

Predavanje Mihnea Gheorghiu tijekom konferencije
Mark Shayler nam je potvrdio da za uspjeh uvijek moramo zauzeti stav, a Will Rust, da ponekad i naizgled 'glupe ideje' mogu dovesti do pozitivnih promjena. Will je za kampanju kroz koju je trebao osvijestiti javnost o tome koliku ulogu ima krompir u smanjenju broja gladnih ljudi u svijetu, odlučio pokazati da krompir, uz sjajna nutritivna svojstva, može rasti bilo gdje na svijetu. Čak je uspio uzgojiti krompir na Marsu. Da, da, a danas radi u Pandori, svjetski poznatom brandu ženskog nakita.
https://www.youtube.com/watch?v=J6N_URykUMY
U naš CHICovnik smo zapisali i omiljeni citat izrečen tijekom predavanja, a koji glasi: „Fight for a cause.“.

Naravno, pauze između predavanja koristili smo za druženje s dragim ljudima, upoznavanje s novim kreativcima i naravno, našu street style reportažu, kako bismo još jedanput pokazali da poslovno odijevanje može biti itekako zabavno.
Dame su nam pokazale da prate aktualne trendove te su za poslovno druženje odjenule popularne culotte hlače, haljine s uzorkom, košulje zanimljivih krojeva, ali i vječne klasike iz našeg ormara s kojima nas već godinama veže iskrena stilska veza poput sakoa s uzorkom te balonera. Muškarci su birali opuštene i moderne kombinacije hlača, majica s printom te sakoa koje su dodatno začinili odabirom čarapa s printom, nakita zanimljivog dizajna i otkačenih naočala. U galeriji pogledajte neke od zanimljivijih kombinacija posjetitelja koje je tijekom konferencije uhvatio naš fotograf Marko Jovančić.


Dijana Ćavar


Medina Beganović

Vesna Beganović

Hana Trokić


Elma Pašić

Tomislava Banić Haas i Ivana Kojović

Mark Shayler

Edina Zagora

Mirela Mušić

Michela Magaš

Erna Saljević


Irma Vatrić

Brankica Janković

Igor Kalaba

Ana Ćavar

Ena Muraspahić

Jaan Amir Alić


Nađa Lutvikadić Fočo i Nermin Kuldija


Nela Laković


Aida Salkić

Marko Jovančić


Mahira Softić

Tijana Kolaković i Jovana Stanišić

Ajla Bunjo

Nino Kasupović

Larisa Nuhanović


Berina Belkić

Ilma Šahbaz


Anđela Šušnjar i Ana Ramljak

Nevena Sučić, Ana Marija Boban i Silvija Tica
***
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba
Tekst: BONJOUR.ba
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!