TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 26.2.2021.

U sklopu projekta #FEELGOODmajica predstavljamo vam 25 kreativnih priča bh. poduzetnica, a ona koja dolazi u potpisu Samre Bešlija-Ašćerić i njenog tima privući će pažnju svakog od vas.

Naime, Samra je zajedno sa suprugom Tarikom Ašćerićem iskoristila znanje i iskustvo koje imaju kao doktori dentalne medicine te su pokrenuli vlastitu firmu i razvoj prve četkice s Made in BiH etiketom. Uz inovativan, modernalistički dizajn, posebno birana vlakna i multifunkcionalnu ambalažu, pronaći će mjesto u gotovo svakoj kupaonici. Četkice će uskoro biti dostupne u prodaji, a više detalja, Samra nam je otkrila u razgovoru koji donosimo u nastavku.

***

Kada ste započeli svoj brend i koji je najveći poslovni izazov s kojim ste se susreli na početku?

Firmu smo osnovali u decembru 2020.-te godine, kada smo i započeli razvoj našeg brenda. Obzirom na to da smo suprug i ja doktori dentalne medicine i po prvi put se upuštamo u preduzetništvu, svakodnevno se susrećemo sa brojnim izazovima, kako uspješno voditi firmu i ispoštovati sve zakonske propise. Najveći izazov nam je bio osmisliti način funkcionisanja proizvodnog procesa u BiH, kako nabaviti potrebnu sirovinu, kao i mašine koje su neophodne. Dugo smo tražili i na kraju uspjeli dogovoriti nabavku najkvalitetnije sirovine iz Evropske Unije.

Kako biste opisali svoj brend u 3 riječi?

Kvalitet, pouzdanost, inovativnost.

Koji su proizvodi/usluge dostupni u sklopu vašeg brenda?

Brend „Cawex“ se bavi proizvodnjom sredstava za održavanje oralne higijene. Obzirom na to da smo na samom početku, naš prvi proizvod je manuelna četkica za zube.

Kako izgleda jedan vaš radni dan?

Svaki radni dan je drugačiji, što čini moj posao interesantnim i izazovnim. Početkom sedmice napravim plan aktivnosti i ciljeve koje trebam postići. Većinu radnog vremena provodim u razgovoru sa drugim ljudima, pokušavajući organizovati proizvodni proces na najbolji mogući način. Popunjavanje neophodne papirologije, administrativnih poslova i organizacija radnog okruženja su svakodnevno na mojoj listi zadataka. Izvjesno vrijeme izdvojim i na  edukacije iz raznih oblasti, za koje smatram da su izuzetno bitne za napredak.

Što je ono što vaš brend čini posebnim na domaćem tržištu?

Manuelna četkica za zube brenda Cawex se izdvaja od ostalih po svom modernom, minimalističkom dizajnu, izuzetno kvalitetnim vlaknima, kao i multifunkcionalnosti „ambalaže“. Četkica je ergonomski koncipirana tako da olakša pravilno držanje, a to je držanje četkice kao olovku. Cawex nudi najbolji omjer kvalitete i cijene, a uz samu četkicu dolazi postolje koje služi kao stalak i prozirna transportna kutijica koja olakšava transport vaše četkice prilikom putovanja. Posebni smo i po tome što smo jedina firma koja se bavi ovom vrstom djelatnosti u BiH.

Kako se nosite s neuspjesima i što vas motivira da nastavite dalje raditi na ostvarenju ciljeva?

Uspjeh i neuspjeh čine sastavni dio životnog ciklusa. Sasvim je normalno povremeno doživjeti neuspjeh. On nas ne smije demoralisati, već iz svakog neuspjeha treba izvući pouku, naučiti nešto novo, a potom nastaviti sa trudom i radom u nadi da će sljedeći korak biti uspješniji.

Najvažnija lekcija o poduzetništvu koju ste naučili dosad?

Najvažnija lekcija koju sam naučila jeste da dobro osmišljen plan i dobro osmišljeni koraci mogu voditi do uspjeha. Svakim korakom ste bliži ostvarenju svoga cilja. Ne treba se bojati da sanjate, ali u isto vrijeme morate biti realni i svjesni svojih trenutnih mogućnosti. Ako ne probate nećete ni uspjeti.

Koliko su, po vašem iskustvu, ljudi u BiH upoznati s #MadeinBiH etiketom i koji su još koraci potrebni za edukaciju i podizanje svijesti?

Kupovinom domaćih proizvoda pomažemo sebi, pravimo bolju budućnost za sljedeće generacije i pomažemo jedni drugima u jačanju ekonomije naše države. Kupovinom proizvoda koji su proizvedeni u BiH, novac ostaje u državi čime se otvara mogućnost za napredak države i kreiranje novih radnih mjesta. Proizvodnja je osnov ekonomskog ciklusa jedne države. Domaća privreda gradi zajednicu. Mislim da je bitno razbiti predrasude da su domaći proizvodi inferiornijeg kvaliteta u odnosu na strane. Domaći proizvodi su često kvalitetniji i treba im dati šansu. Mana domaćih proizvoda je što često nemaju dobro izgrađen brend i zvučno ime, ali to ne znači da su lošijeg kvaliteta.

Knjiga koja je na vas ostavila najviše utisaka?

Teško je izdvojiti samo jednu knjigu koja je ostavila najviše utisaka na mene iz razloga što volim čitati razne žanrove, pa bih ja voljela izdvojiti nekoliko knjiga. Dan Brown- „Izgubljeni simbol“; Emily Bronte- „Orkanski visovi“; Nouman Ali Khan -„Oživi svoje srce“.

Što birate kada se želite opustiti i napuniti baterije?

Šetnja u prirodi i dobar trening su uvijek moj prvi izbor kada želim napuniti baterije.

Ovaj naš intervju rezultat je projekta koji radimo s dm drogerie markt i Fondacija 787. Jeste li kroz njega za svoj brend osjetili benefite i ako da, koje?

Ovaj projekat je nešto potpuno novo za mene i bila mi je čast učestvovati u njemu. Kroz brojne edukacije koje ovaj projekat nudi, stekla sam dosta vještina koja će mi pomoći da uspješnije vodim svoju firmu. Manje ovisim od spoljašnjih saradika, što uveliko olakšava moj posao.

Što biste preporučili BONJOUR.čitateljicama kojima nedostaje hrabrosti da započnu svoju kreativnu priču?

Nemojte dozvoliti da Vas strah sputava u životu, nastojte da izađete iz svoje zone komfora. Uvijek sami sebe motivišite da ustrajete u svojim namjerama. Ako želite uspjeh, Vi morate napraviti prvi korak, a na svom putu ka uspjehu niste sami. Podrška od brojnih udruženja, firmi i dobrih ljudi je tu kada ste vi spremni za to.

Dijana Ćavar, urednica BONJOUR.ba i Samra Bešlija-Ašćerić

Bh. brend Cawex te njihove novitete možete pratiti na njihovoj službenoj Facebook stranici, kao i Instagram profilu.

***
Razgovarala: Dijana Ćavar
Foto: Marko Jovančić za BONJOUR.ba

               


Bonjour

Otišli smo po jedan parfem i završili sa 6 favorita… ne pogađajte, pogledajte listu!

TEKST: Bonjour.ba

Otišli smo po jedan parfem i završili sa 6 favorita… ne pogađajte, pogledajte listu! Otišli smo po jedan parfem i završili sa 6 favorita… ne pogađajte, pogledajte listu!

Plan je bio brz i jednostavan: završiti sastanak, preletjeti preko Ferhadije, ući u Martimex i pronaći jedan parfem koji je za svaki dan. Međutim… samo tri tester trake kasnije sve se pretvorilo u malu olfaktivnu krizu identiteta jer kako izabrati jedan kad nađete šest mirisa koji su kao različite verzije vas i sve vam se sviđaju?
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-9-bonjour-ba
 

U konačnici napravili smo listu. I ne, nije bilo lako.

Iako smo i prije ovoga navikli razlikovati mainstream i niche parfeme, i znamo da niche mirisi imaju izraženiji karakter, kvalitetnije sirovine i hrabrije kompozicije, dolazak ovdje podsjetio nas je koliko je to očigledno tek kad ih isprobate uživo. Mainstream parfemi često se prilagođavaju ukusu većine, dok niche idu u potpuno drugom smjeru: ne žele da budu za svakoga.

Zato nas je i iznenadilo što se umjesto jednog izdvojilo šest, svaki potpuno drugačiji, ali jednako upečatljiv.

 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-1-bonjour-ba


Šest parfema koji su nas osvojili brže nego što smo planirali

 

Nismo one osobe koje na prvi tester odmah kažu da je to taj. Znamo kako izgleda realnost: većina parfema je “lijepa”, neki su “okej”, a tek poneki izazove onaj klik koji ne možemo objasniti. I tu počinje lista koja je pokvarila sve naše planove o jednom parfemu godišnje.
 

Memo, Palais Bourbon  
 

Kako miriše: toplo drvenasto, kremasto, lagani začini, vrlo elegantno.

Koliko traje: cijeli dan bez osvježavanja, odnosno najdugotrajniji iz cijele liste.

Kada je najbolji: rekli bismo u hladnijim danima i večernjim prilikama.

Ko bi ga volio: svi koji vole “čiste” timijske note bez slatkoće.

Naš efekt: jedan od onih mirisa nakon kojih vas ljudi pitaju koji parfem nosite čak i kad ste uvjereni da se jedva osjeti.
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-2-bonjour-ba


Atkinsons, Midnight Scented Dream


Kako miriše: cvjetno, lagano tamjanasto, senzualno ali nije težak.

Koliko traje: 6-8 sati uz stabilan trag, bez prenaglašavanja.

Kada je najbolji: navečer, ali je iznenađujuće dobar i kao dnevni miris zimi.

Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme tipa misteriozno, ali uredno i čisto.

Naš efekt: pozdravile smo ga kao onaj parfem koji te ne nadglasi, nego obgrli.
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-3-bonjour-ba


New Notes, Felina


Kako miriše: gurmansko, kremasto, slatko. Kokos i karamela daju početni wow, ali vrlo brzo dolazi puderasto–drvenasta toplina sa notama duhana i tonke koja ga čini zrelijim i profinjenim. 

Koliko traje: vrlo dugo, tačnije 8 do 12 sati, posebno snažno na odjeći i kosi.

Kada je najbolji: popodne i večer, ali voli i zimske dnevne prilike jer se odlično grije na koži.

Ko bi ga volio: svi koji vole slatke parfeme.

Naš efekt: onaj tip mirisa koji ostane na šalu i onda ga sutradan tražite samo da ponovo pomirišete.
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-4-bonjour-ba


The House of Oud, L’Explicite


Kako miriše: gurmanski, kremasto, toplo, ali ne preslatko.

Koliko traje: 7-10 sati, srednje jak trag, dosta postojan.

Kada je najbolji: popodne i večer, posebno kada ste u zatvorenom prostoru.

Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme sa vanilijom, ali u modernoj, elegantnoj verziji.

Naš efekt: izazvao je univerzalan feedback “njami”, što je rijetkost.

 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-5-bonjour-ba


Birkholz, Aura of Amalfi


Kako miriše: citrusno, sočno, vodeno, nježno svježe; bukvalno ljetni dan.

Koliko traje: 5-7 sati. Rekli bismo slabiji početak, ali odličan razvoj na koži.

Kada je najbolji: proljeće, ljeto i topli dani bez obzira na sezonu.

Ko bi ga volio: oni koji biraju parfeme tipa lagano i prirodno, bez slatkoće.

Naš efekt: jedan od onih mirisa koji poprave raspoloženje u sekundi.
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-6-bonjour-ba


The Merchant of Venice, Cyprus Shell


Kako miriše: proljetno-morski, kombinacija svježine i cvijeća.

Koliko traje: 6-9 sati, a odlično postojan na odjeći.

Kada je najbolji: svaki dan; idealan za posao, sastanke i minimalističke outfite.

Ko bi ga volio: ljubitelji “čistih” parfema, ali ne sportskih; više “luksuzno čisto”.

Naš efekt: odmah dobio titulu mirisa koji ne može biti pogrešan.
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-7-bonjour-ba


I tu dolazimo do jedinog pitanja na koje još nismo našli univerzalan odgovor: kako izabrati samo jedan? 

Možda tako što ga biramo prema raspoloženju tog dana. Možda prema rasporedu. Možda prema outfitu, a možda je vrijeme da se prestanemo pretvarati da parfem mora biti jedan i prihvatimo da i mi imamo više verzija sebe: jutarnju, večernju, poslovnu, nježnu, hrabru, optimističnu, minimalističku.
 

niche-parfemi-sarajevo-martimex-8-bonjour-ba
 

Martimex je trenutno jedna od rijetkih adresa u Sarajevu gdje se ovakav raspon niche parfemskih kuća može testirati uživo, od Memo do The Merchant of Venice. I tu ne mislimo samo na izbor, nego i na način: bez žurbe, bez pritiska na odluku i uz prostor da parfem “sjedne” na kožu, a ne na tester traku. To je iskustvo koje beauty znalci cijene i zbog kojeg se fanovi niche mirisa stalno vraćaju. 

Za kraj samo jedan prijateljski savjet iz iskustva: ako na adresi Ferhadija 14A u Sarajevu uđete s planom da ćete na brzinu samo da osjetite jedan parfem… rezervišite dodatnih 20 minuta. I iskreno? Mi nemamo ništa protiv.

 

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Martimex 
 
Bonjour.ba produkcija:
Voditeljica projekta: Dijana Ćavar
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović
Foto: Sanela Zukić za Bonjour.ba
Naslovna fotografija: @tanisrosee


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!