TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 29.4.2020.
Iako je višetjedni period karantene mnoge od nas već polako usmjerio u pravom smjeru kada su u pitanju izazovi koji nosi organizacija poslovnih i privatnih obveza u domu, još uvijek u razgovoru s bh.damama pronalazimo nove ideje za dodatno obogaćenje svakodnevne rutine i kreiranje dobrog raspoloženja.
Naime, upravo kroz njihove savjete dobijemo dodatnu motivaciju za obavljanje poslovnih zadataka i produktivnost, kvalitetnu organizaciju slobodnog vremena, a nerijetko i preporuke za nova jela koja vrijedi isprobati, knjige kojima ćemo obogatiti kućnu biblioteku, kao i playliste koje će rasplesati sve ukućane.
Samira Muratović, direktorica marketing agencije Altermedia, koja organizira i Sarajevo Marketing Summit, konferenciju u čije smo pripreme zavirili nešto manje od godinu dana, kroz fotografije nam je pokazala kako izgleda jedan njezin radni dan, ali i otkrila kako organizira obveze s ostatkom tima, komunikaciju s klijentima, kao i što trenutno čita, sluša i gleda.
***
Kako zadržati motivaciju i produktivnost tijekom rada od kuće te kako sada izgleda tvoj radni dan?
Moram priznati da mi je na početku odgovarao rad od kuće, vjerovatno zbog ubrzanog tempa kojeg smo imali prije početka korone pa mi je malo i odgovarao mir koji pruža toplina doma.
Lijep je to osjećaj kad makar i nakratko možeš preskočiti svoju svakodnevnu rutinu, odabir garderobe za posao, izbor odgovarajućih cipela, sređivanje i odlazak na posao. Ali ovo ni u kojem slučaju ne znači spavati duže nego što smo prije radili, boraviti u pidžami cijeli dan. To zaboravite.
Možda će vam prijati par dana ovakva vrsta „odmora“, ali morate biti svjesni da niste na odmoru, nego na radu od kuće i da morate provoditi aktivno više vremena nego prije da biste sve stigli. Jer sad osim vašeg redovnog posla, imate i onaj drugi dio svakodnevnih kućanskih poslova. Organizacija vremena je sad bitnija nego ikad.
Moj radni dan započinje vrlo rano, već oko 6h kada nas budi pas pozivom na obaveznu šetnju.

Nakon ovog slijedi jutarnja kafa za koju sada imam malo više vremena nego inače i mogu je popiti sa ćejfom. A onda se začuju koraci prvo najmlađeg člana obitelji, a potom i ostalih (kćerka 23 i sin 19 godina) i vrijeme je za zajednički doručak. E ovo je prednost svega ovoga što nam se dešava jer sada imamo puno više vremena za naše najmilije.

Već u 10h imamo zakazane online meetinge sa zaposlenicima po timovima kada počinje naš radni dan, gdje prolazimo sve planirane aktivnosti i dajemo osvrt na ono što smo napravili ranije.
Obično ovi sastanci traju 2 do 2 i pol sata u zavisnosti od teme. :)
Tada sa timom podijelimo zadatke i svako ide u izvršavanje onoga što je dobio. Nekada se čujemo i po nekoliko puta u toku dana, ako nam je potrebno nečije mišljenje da bi završili svoj dio posla. Ali bitno je da na kraju imamo krajnji proizvod, rezultat zajedničkog rada.
Više puta u toku sedmice zakazujemo i online sastanke sa našim klijentima kako bismo im prezentirali ideje i moram priznati da nas sada više neko ikad prije raduje kada sa druge strane dobijemo pohvalu za našu proaktivnost, a sada je svaka riječ podrške bitna za svakoga pa tako i za nas.
S obzirom na tvoje iskustvo, koja je glavna poruka koju brendovi sada trebaju komunicirati u ovoj neizvjesnoj, za sve nas izazovnoj situaciji?
Brendovi sada moraju biti bliže svojim potrošačima nego prije. Komunikacija ne smije stati jer to može biti najgora upućena poruka „sada mi ne trebate, jer nemate novce, vidimo se kad ovo sve prođe“. Međutim, to ne znači da mogu nastaviti komunicirati s istim porukama koje su koristili prije krize, moraju prilagoditi ton i stil komunikacije trenutnoj situaciji, poruke moraju sadržavati notu empatije i razumijevanja trenutnog stanja u kojem se nalazimo.
I moram priznati da mnogi brendovi to i razumiju i apsolutno su promijenili svoju komunikaciju. Uzet ću primjer našeg klijenta Deichmann, gdje smo uradili kampanju „Mi i naše cipele ostajemo kući“.
Što trenutno čitaš, slušaš, gledaš…?
Iako u mojoj biblioteci prevladava stručna literatura, ovo vrijeme sam iskoristila i za čitanje malo drugačijeg štiva pa sam na prijedlog svoje kćerke uzela knjigu pod nazivom „40 pravila ljubavi“, Elif Safak.

Na početku korone, danima sam slušala vijesti o broju oboljelih, širenju epidemije u svijetu i moram priznati da mi je sve to počelo djelovati na raspoloženje, a onda sam odlučila dozirati informacije i uzimati samo onoliko koliko je dovoljno. Volim gledati sve emisije koje se tiču preuređenja doma kao i savjete za isto. Vjerovatno bi ovo bila moja druga profesija. :)
Pjesme koje te opuštaju u ovom periodu?
Muzika spaja, tako da slušam sve što vole mladi :), s obzirom na tri mlade generacije u kući, prilagođavam se. Bitno je da je dobar ritam. Naravno, tu je neizostavni RSG radio i njihove top liste.
Kako zadržati #feelgood vibru tijekom kućne izolacije?
Bitno je ne ući u stanje socijalne distance, koristiti sve raspoložive „alternativne“ načine komunikacije i biti u kontaktu s dragim ljudima. Iskoristite vrijeme za sređivanje doma, stvorite ugođaj u kojem će cijela porodica uživati. Sadite i brinite se o cvijeću.

Ne zaboraviti na sebe. Priuštite sebi trenutke spa ugođaja u vlastitom domu. Uživajte u svakom momentu kojeg provodite sa svojom porodicom. Organizujte zajedničko gledanje filmova ili igranje društvenih igara. Sve ove savjete primjenjujem i moram priznati da se dobro osjećam. Još samo da počnem trenirati. :)
Kako prirediti mini iznenađenje za drugu osobu tijekom kućne izolacije?
S obzirom da najviše vremena provodimo kući, kuhajući za svoje najmilije, pripremiti nešto što svako od njih voli. Sada imamo vremena i za ispunjavanje želja kada je hrana u pitanju.


Najveći strah tijekom kućne karantene?
Nakon stanja šoka, strah je nešto što je sasvim normalno u svakoj kriznoj situaciji, pa tako i u ovoj u kojoj se trenutno nalazimo. Strah za najbliže da se ne razbole, prvenstveno strah za djecu jer su u godinama kada se puno kreću i imaju kontakt sa više osoba u toku dana, strah za naše roditelje, kako moje tako i suprugove, jer su oni rizična skupina, strah da će ovo trajati puno duže nego što smo to prvobitno mislili.
Najveća prednost kućne karantene?
Za vrijeme karantene imate toliko vremena da nema isprike, ne mogu stići ovo ili ono. Sad možeš napraviti sve ono što si odgađala mjesecima, vadeći se na činjenicu da nemaš vremena. Tako sam uspjela prevrnuti stan naopačke, prečistiti svaki ćošak, urediti balkon sa cvijećem i stvoriti prostor za uživanje sa svojom porodicom.
Nakon završetka kućne izolacije, prva stvar koju ću napraviti je:
Izgrliti se sa sebi bliskim ljudima, prvenstveno svojim roditeljima, koji su 65+ pa sam se morala pridržavati svih mjera predostrožnosti, a nakon toga negdje otputovati, daleko, daleko…
Do mora odmah. :)

TEKST: Bonjour.ba
U rezidenciji britanskog ambasadora u Sarajevu predstavljen je početak implementacije projekata koji kroz partnerstva sa UK stručnjacima unapređuju razvoj domaćih kreativnih industrija.
U rezidenciji britanskog ambasadora Juliana Reillyja obilježen je početak implementacije novih projekata podržanih kroz WB-UK Creative Skills Development Fund, inicijativu British Council usmjerenu na jačanje kreativnih industrija i profesionalnih vještina mladih.
Fond predstavlja dio šireg programa kreativne ekonomije British Council, zamišljenog da kroz saradnju s lokalnim institucijama, kreativnim organizacijama i britanskim partnerima ojača kapacitete sektora, podstakne zapošljavanje i omogući pristup savremenim metodologijama rada.
Kako je najavljeno na nedavnom sastanku ministara vanjskih poslova u Belfastu, u prvoj fazi biće podržano deset projekata iz šest zemalja. Među njima su i dva iz Bosne i Hercegovine, projekti Sarajevo Film Festivala i Udruženja „Tuzla Live“.
Sarajevo Film Festival: unapređenje profesionalnih programa i razvoj talenata
Projekat Sarajevo Film Festivala realizira se u partnerstvu s britanskom konsultantskom kućom Olsberg SPI. Fokus je na izradi sveobuhvatne studije koja će analizirati postojeće programe obuke, poput CineLink Industry Days, te mapirati nedostatke i potrebe domaće filmske industrije.
Cilj studije jeste razvoj preporuka koje će ojačati ulogu Sarajevo Film Festivala kao regionalnog centra za stručno usavršavanje mladih autora i filmskih profesionalaca.
Direktor Sarajevo Film Festivala, Jovan Marjanović, istakao je da je ključni cilj projekta „da talenti iz BiH imaju znanje, vještine i podršku koja ih povezuje s evropskim i globalnim tržištem te da im se pruži razlog da stvaraju i grade karijeru ovdje“.
„Tuzla Live“: prenos znanja iz savremene muzičke industrije
Drugi podržani projekat je inicijativa Udruženja „Tuzla Live“, koja se realizira u saradnji s britanskim WaterBear College of Music. Projekat se fokusira na prijenos znanja, najboljih praksi i edukativnih metoda iz modernog muzičkog tržišta, s posebnim naglaskom na razvoj mladih talenata.
Nakon uspjeha programa „Tuzla Rock School“, koji je u prethodnih 18 mjeseci obučio više od 150 mladih muzičara, novi grant omogućit će dodatno jačanje infrastrukture, nabavku opreme, radne posjete i digitalne edukativne alate.

Podrška različitim kreativnim sektorima
Odabrani projekti obuhvataju oblasti vizuelnih efekata, muzike, dizajna, razvoja video-igara, kustoskih praksi i imerzivnog pripovijedanja. Zajednički cilj im je pružanje savremenih znanja mladim profesionalcima i snažnije povezivanje obrazovnih institucija i tržišta rada.
Direktorica British Councila za regiju, Clare Sears, naglasila je važnost ulaganja u kreativni sektor:
„Ovi grantovi ulaganje su u transformativnu moć kreativnosti. Kroz saradnju obrazovanja, industrije i inovacija, osnažujemo mlade profesionalce da stvaraju održiviju budućnost.“
Širi kontekst programa British Councila
Fond je pokrenut nakon Ministarskog foruma o kreativnoj ekonomiji održanog u Kotoru u maju 2025. godine, u okviru Berlinskog procesa.
Program kreativne ekonomije British Councila globalna je inicijativa koja podržava industrije kulture i kreativnosti kroz istraživanje, politike, zagovaranje i jačanje kapaciteta.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!