TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.4.2020.

Iako je višetjedni period karantene mnoge od nas već polako usmjerio u pravom smjeru kada su u pitanju izazovi koji nosi organizacija poslovnih i privatnih obveza u domu, još uvijek u razgovoru s bh.damama pronalazimo nove ideje za dodatno obogaćenje svakodnevne rutine i kreiranje dobrog raspoloženja.

Naime, upravo kroz njihove savjete dobijemo dodatnu motivaciju za obavljanje poslovnih zadataka i produktivnost, kvalitetnu organizaciju slobodnog vremena, a nerijetko i preporuke za nova jela koja vrijedi isprobati, knjige kojima ćemo obogatiti kućnu biblioteku, kao i playliste koje će rasplesati sve ukućane. 

Samira Muratović, direktorica marketing agencije Altermedia, koja organizira i Sarajevo Marketing Summit, konferenciju u čije smo pripreme zavirili nešto manje od godinu dana, kroz fotografije nam je pokazala kako izgleda jedan njezin radni dan, ali i otkrila kako organizira obveze s ostatkom tima, komunikaciju s klijentima, kao i što trenutno čita, sluša i gleda.

***
Kako zadržati motivaciju i produktivnost tijekom rada od kuće te kako sada izgleda tvoj radni dan?


Moram priznati da mi je na početku odgovarao rad od kuće, vjerovatno zbog ubrzanog tempa kojeg smo imali prije početka korone pa mi je malo i odgovarao mir koji pruža toplina doma.
Lijep je to osjećaj kad makar i nakratko možeš preskočiti svoju svakodnevnu rutinu, odabir garderobe za posao, izbor odgovarajućih cipela, sređivanje i odlazak na posao. Ali ovo ni u kojem slučaju ne znači spavati duže nego što smo prije radili, boraviti u pidžami cijeli dan. To zaboravite.
Možda će vam prijati par dana ovakva vrsta „odmora“, ali morate biti svjesni da niste na odmoru, nego na radu od kuće i da morate provoditi aktivno više vremena nego prije da biste sve stigli. Jer sad osim vašeg redovnog posla, imate i onaj drugi dio svakodnevnih kućanskih poslova. Organizacija vremena je sad bitnija nego ikad.
Moj radni dan započinje vrlo rano, već oko 6h kada nas budi pas pozivom na obaveznu šetnju.

Nakon ovog slijedi jutarnja kafa za koju sada imam malo više vremena nego inače i mogu je popiti sa ćejfom. A onda se začuju koraci prvo najmlađeg člana obitelji, a potom i ostalih (kćerka 23 i sin 19 godina) i vrijeme je za zajednički doručak. E ovo je prednost svega ovoga što nam se dešava jer sada imamo puno više vremena za naše najmilije.


Već u 10h imamo zakazane online meetinge sa zaposlenicima po timovima kada počinje naš radni dan, gdje prolazimo sve planirane aktivnosti i dajemo osvrt na ono što smo napravili ranije.
Obično ovi sastanci traju 2 do 2 i pol sata u zavisnosti od teme. :)
Tada sa timom podijelimo zadatke i svako ide u izvršavanje onoga što je dobio. Nekada se čujemo i po nekoliko puta u toku dana, ako nam je potrebno nečije mišljenje da bi završili svoj dio posla. Ali bitno je da na kraju imamo krajnji proizvod, rezultat zajedničkog rada.
Više puta u toku sedmice zakazujemo i online sastanke sa našim klijentima kako bismo im prezentirali ideje i moram priznati da nas sada više neko ikad prije raduje kada sa druge strane dobijemo pohvalu za našu proaktivnost, a sada je svaka riječ podrške bitna za svakoga pa tako i za nas.

S obzirom na tvoje iskustvo, koja je glavna poruka koju brendovi sada trebaju komunicirati u ovoj neizvjesnoj, za sve nas izazovnoj situaciji?

Brendovi sada moraju biti bliže svojim potrošačima nego prije. Komunikacija ne smije stati jer to može biti najgora upućena poruka „sada mi ne trebate, jer nemate novce, vidimo se kad ovo sve prođe“. Međutim, to ne znači da mogu nastaviti komunicirati s istim porukama koje su koristili prije krize, moraju prilagoditi ton i stil komunikacije trenutnoj situaciji, poruke moraju sadržavati notu empatije i razumijevanja trenutnog stanja u kojem se nalazimo.
I moram priznati da mnogi brendovi to i razumiju i apsolutno su promijenili svoju komunikaciju. Uzet ću primjer našeg klijenta Deichmann, gdje smo uradili kampanju „Mi i naše cipele ostajemo kući“.

Što trenutno čitaš, slušaš, gledaš…?

Iako u mojoj biblioteci prevladava stručna literatura, ovo vrijeme sam iskoristila i za čitanje malo drugačijeg štiva pa sam na prijedlog svoje kćerke uzela knjigu pod nazivom „40 pravila ljubavi“, Elif Safak.


Na početku korone, danima sam slušala vijesti o broju oboljelih, širenju epidemije u svijetu i moram priznati da mi je sve to počelo djelovati na raspoloženje, a onda sam odlučila dozirati informacije i uzimati samo onoliko koliko je dovoljno. Volim gledati sve emisije koje se tiču preuređenja doma kao i savjete za isto. Vjerovatno bi ovo bila moja druga profesija. :)

Pjesme koje te opuštaju u ovom periodu?

Muzika spaja, tako da slušam sve što vole mladi :), s obzirom na tri mlade generacije u kući, prilagođavam se. Bitno je da je dobar ritam. Naravno, tu je neizostavni RSG radio i njihove top liste.

Kako zadržati #feelgood vibru tijekom kućne izolacije?

Bitno je ne ući u stanje socijalne distance, koristiti sve raspoložive „alternativne“ načine komunikacije i biti u kontaktu s dragim ljudima. Iskoristite vrijeme za sređivanje doma, stvorite ugođaj u kojem će cijela porodica uživati. Sadite i brinite se o cvijeću.

Ne zaboraviti na sebe. Priuštite sebi trenutke spa ugođaja u vlastitom domu. Uživajte u svakom momentu kojeg provodite sa svojom porodicom. Organizujte zajedničko gledanje filmova ili igranje društvenih igara. Sve ove savjete primjenjujem i moram priznati da se dobro osjećam. Još samo da počnem trenirati. :)

Kako prirediti mini iznenađenje za drugu osobu tijekom kućne izolacije?

S obzirom da najviše vremena provodimo kući, kuhajući za svoje najmilije, pripremiti nešto što svako od njih voli. Sada imamo vremena i za ispunjavanje želja kada je hrana u pitanju.

Najveći strah tijekom kućne karantene?

Nakon stanja šoka, strah je nešto što je sasvim normalno u svakoj kriznoj situaciji, pa tako i u ovoj u kojoj se trenutno nalazimo. Strah za najbliže da se ne razbole, prvenstveno strah za djecu jer su u godinama kada se puno kreću i imaju kontakt sa više osoba u toku dana, strah za naše roditelje, kako moje tako i suprugove, jer su oni rizična skupina, strah da će ovo trajati puno duže nego što smo to prvobitno mislili.

Najveća prednost kućne karantene?

Za vrijeme karantene imate toliko vremena da nema isprike, ne mogu stići ovo ili ono. Sad možeš napraviti sve ono što si odgađala mjesecima, vadeći se na činjenicu da nemaš vremena. Tako sam uspjela prevrnuti stan naopačke, prečistiti svaki ćošak, urediti balkon sa cvijećem i stvoriti prostor za uživanje sa svojom porodicom.

Nakon završetka kućne izolacije, prva stvar koju ću napraviti je:

Izgrliti se sa sebi bliskim ljudima, prvenstveno svojim roditeljima, koji su 65+ pa sam se morala pridržavati svih mjera predostrožnosti, a nakon toga negdje otputovati, daleko, daleko…
Do mora odmah. :)


Bonjour

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

TEKST: Bonjour.ba

Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan! Raditi s ljudima je najteži posao. Evo kako ga ona vodi sa 300 njih, svaki dan!

Postoje trenuci kada prisustvo žene u liderskoj ulozi nije samo odgovor na sistemsku promjenu nego osjećaj sigurnosti, jasnoće i smisla u prostoru u kojem se donose odluke. Ti trenuci nemaju efekt eksplozije.

Više nalikuju tihoj snazi kada neko zna da sluša, da osjeti dinamiku tima, da pogleda ispod površine brojki i kreira okruženje u kojem ljudi ne ostaju jer moraju, već jer žele.

 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba_2
 

U okviru kampanje ASA Banke kojom otvaramo prostor za stvarne priče žena koje oblikuju bankarski sektor, razgovarali smo s Aidom Mušić, lidericom koja vodi tim od preko 300 ljudi i 61 poslovnicu

 

asa-banka-aida-music_7_bonjour_ba

Aida Mušić, Direktorica Sektora za poslovanje sa fizičkim licima i poduzetnicima u ASA Banci

 

5 pravila tima koji „diše zajedno“


Njen pristup poslu i ljudima ruši predrasude o bankarstvu, ali i podsjeća da autoritet ne dolazi iz kontrole, već iz povjerenja.

 

Lojalnost nije ostajanje. Lojalnost je trud dok si tu.


Šta znači lojalnost tima u današnjem poslovnom okruženju?

Za Aidu Mušić, lojalnost nije pitanje dužine staža, već prisutnosti i truda koji pojedinac ulaže dok je dio tima. “Smatram da lojalnost tima ne znači ostati, znači biti najbolji dok si u timu”, ističe Aida i dodaje da je zadatak lidera da stvori okruženje u kojem ljudi ostaju ne zato što moraju, nego zato što to žele.

 

asa-banka-aida-music_5_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_4_bonjour_ba
 

Dobar tim “diše” kad se ljudi ne boje misliti drugačije


300 ljudi i 61 poslovnica. Kako znate da sistem “diše kako treba”?


U velikim sistemima poput ASA Banke nije moguće biti svuda prisutan. Aida naglašava: “Ja se oslanjam na ljude. Ako su ljudi slobodni, dolaze sa problemima i sa idejama i onda znam da dišemo zajedno.”

Osim formalnih kontrola, izvještaja i analiza zadovoljstva klijenata, Aida osluškuje ono između redova: raspoloženje i energiju svojih kolega.

 

asa-banka-aida-music_1_bonjour_ba

asa-banka-aida-music_2_bonjour_ba
 

Odlučnost lidera ne isključuje tim, nego ga osnažuje


Kada lider treba prestati slušati tim i donijeti odluku sam?

U izazovnim trenucima, kada mišljenja unutar tima ostaju podijeljena, lider mora preuzeti odgovornost.

„Dešavaju se i takve situacije kada se mora presjeći i donijeti odluka“, kaže Aida, naglašavajući da se ni tada tim ne isključuje. „Bitno je da lider stoji iza te odluke. Isto tako je bitno da se odluke donose na osnovu prethodnih iskustava zajednički sa timom.“
 

aida_mušić_asa_banka_bonjour_ba
 

U bankarstvu je brzina precijenjena. Strpljenje je ono što gradi povjerenje


Šta najčešće govorite mladim kolegama, ali Vas ipak ne poslušaju?


Entuzijazam mladih kolega Aida vidi kao snagu, ali ih uči da uspjeh u bankarstvu ne dolazi preko noći. „Mladi ljudi žele brzo napredovanje, žele sve jako, jako brzo“, objašnjava Aida. 

 

asa-banka-aida-music_6_bonjour_ba
 

Kako kaže, bankarstvo se ipak gradi drugačije: „To je profesija u kojoj je zaista bitno strpljenje. Bankarstvo se gradi kroz iskustvo, kroz pouzdanost, kroz istrajnost.“ I dok priznaje da često ne poslušaju odmah, poručuje im: „Moraju osjetiti teren, naučiti procedure, sisteme i najvažnije… razumjeti klijenta.“

 

Bankarstvo su ljudi, ne brojke

 

Koja je najveća zabluda koju ljudi imaju o bankama?

Aida smatra da je pogrešno misliti kako banke funkcionišu isključivo po principu profita. „Mislim da je najveća zabluda o ljudima u bankama upravo da se sve gleda kroz profit, ali ustvari to su ljudi.“ U svom dugogodišnjem radu, svjedočila je mnogim važnim životnim trenucima svojih klijenata. „Bitno je da klijent osjeti da nije sam, da ima neko ko ga vodi kroz taj proces.“ Upravo u toj relaciji – klijent i savjetnik – krije se pravi smisao bankarstva koje ona živi.

 

asa-banka-aida-music_9_bonjour_ba
 

U njenom pristupu nema mjesta za pretvaranje da emocije nisu važne, da brojke govore sve ili da je dovoljno biti prisutan samo na papiru. Upravo suprotno, prisutnost, slušanje, empatija i odgovornost čine temelj njenog vođenja.

U vremenu u kojem se često traže brzi rezultati, Aida nas podsjeća da istinske promjene dolaze iznutra – iz povjerenja koje gradimo s ljudima s kojima radimo i za koje radimo.

Ove žene svakodnevno grade ASA Banku. Tiho, posvećeno, sa stavom koji se ne mjeri volumenom glasa, nego uticajem koji ostavljaju.

 
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa ASA Bankom
 
Bonjour.ba produkcija  
Foto i video za Bonjour.ba: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!