TEKST: Bonjour.ba

DATUM OBJAVE: 29.4.2020.

Iako je višetjedni period karantene mnoge od nas već polako usmjerio u pravom smjeru kada su u pitanju izazovi koji nosi organizacija poslovnih i privatnih obveza u domu, još uvijek u razgovoru s bh.damama pronalazimo nove ideje za dodatno obogaćenje svakodnevne rutine i kreiranje dobrog raspoloženja.

Naime, upravo kroz njihove savjete dobijemo dodatnu motivaciju za obavljanje poslovnih zadataka i produktivnost, kvalitetnu organizaciju slobodnog vremena, a nerijetko i preporuke za nova jela koja vrijedi isprobati, knjige kojima ćemo obogatiti kućnu biblioteku, kao i playliste koje će rasplesati sve ukućane. 

Samira Muratović, direktorica marketing agencije Altermedia, koja organizira i Sarajevo Marketing Summit, konferenciju u čije smo pripreme zavirili nešto manje od godinu dana, kroz fotografije nam je pokazala kako izgleda jedan njezin radni dan, ali i otkrila kako organizira obveze s ostatkom tima, komunikaciju s klijentima, kao i što trenutno čita, sluša i gleda.

***
Kako zadržati motivaciju i produktivnost tijekom rada od kuće te kako sada izgleda tvoj radni dan?


Moram priznati da mi je na početku odgovarao rad od kuće, vjerovatno zbog ubrzanog tempa kojeg smo imali prije početka korone pa mi je malo i odgovarao mir koji pruža toplina doma.
Lijep je to osjećaj kad makar i nakratko možeš preskočiti svoju svakodnevnu rutinu, odabir garderobe za posao, izbor odgovarajućih cipela, sređivanje i odlazak na posao. Ali ovo ni u kojem slučaju ne znači spavati duže nego što smo prije radili, boraviti u pidžami cijeli dan. To zaboravite.
Možda će vam prijati par dana ovakva vrsta „odmora“, ali morate biti svjesni da niste na odmoru, nego na radu od kuće i da morate provoditi aktivno više vremena nego prije da biste sve stigli. Jer sad osim vašeg redovnog posla, imate i onaj drugi dio svakodnevnih kućanskih poslova. Organizacija vremena je sad bitnija nego ikad.
Moj radni dan započinje vrlo rano, već oko 6h kada nas budi pas pozivom na obaveznu šetnju.

Nakon ovog slijedi jutarnja kafa za koju sada imam malo više vremena nego inače i mogu je popiti sa ćejfom. A onda se začuju koraci prvo najmlađeg člana obitelji, a potom i ostalih (kćerka 23 i sin 19 godina) i vrijeme je za zajednički doručak. E ovo je prednost svega ovoga što nam se dešava jer sada imamo puno više vremena za naše najmilije.


Već u 10h imamo zakazane online meetinge sa zaposlenicima po timovima kada počinje naš radni dan, gdje prolazimo sve planirane aktivnosti i dajemo osvrt na ono što smo napravili ranije.
Obično ovi sastanci traju 2 do 2 i pol sata u zavisnosti od teme. :)
Tada sa timom podijelimo zadatke i svako ide u izvršavanje onoga što je dobio. Nekada se čujemo i po nekoliko puta u toku dana, ako nam je potrebno nečije mišljenje da bi završili svoj dio posla. Ali bitno je da na kraju imamo krajnji proizvod, rezultat zajedničkog rada.
Više puta u toku sedmice zakazujemo i online sastanke sa našim klijentima kako bismo im prezentirali ideje i moram priznati da nas sada više neko ikad prije raduje kada sa druge strane dobijemo pohvalu za našu proaktivnost, a sada je svaka riječ podrške bitna za svakoga pa tako i za nas.

S obzirom na tvoje iskustvo, koja je glavna poruka koju brendovi sada trebaju komunicirati u ovoj neizvjesnoj, za sve nas izazovnoj situaciji?

Brendovi sada moraju biti bliže svojim potrošačima nego prije. Komunikacija ne smije stati jer to može biti najgora upućena poruka „sada mi ne trebate, jer nemate novce, vidimo se kad ovo sve prođe“. Međutim, to ne znači da mogu nastaviti komunicirati s istim porukama koje su koristili prije krize, moraju prilagoditi ton i stil komunikacije trenutnoj situaciji, poruke moraju sadržavati notu empatije i razumijevanja trenutnog stanja u kojem se nalazimo.
I moram priznati da mnogi brendovi to i razumiju i apsolutno su promijenili svoju komunikaciju. Uzet ću primjer našeg klijenta Deichmann, gdje smo uradili kampanju „Mi i naše cipele ostajemo kući“.

Što trenutno čitaš, slušaš, gledaš…?

Iako u mojoj biblioteci prevladava stručna literatura, ovo vrijeme sam iskoristila i za čitanje malo drugačijeg štiva pa sam na prijedlog svoje kćerke uzela knjigu pod nazivom „40 pravila ljubavi“, Elif Safak.


Na početku korone, danima sam slušala vijesti o broju oboljelih, širenju epidemije u svijetu i moram priznati da mi je sve to počelo djelovati na raspoloženje, a onda sam odlučila dozirati informacije i uzimati samo onoliko koliko je dovoljno. Volim gledati sve emisije koje se tiču preuređenja doma kao i savjete za isto. Vjerovatno bi ovo bila moja druga profesija. :)

Pjesme koje te opuštaju u ovom periodu?

Muzika spaja, tako da slušam sve što vole mladi :), s obzirom na tri mlade generacije u kući, prilagođavam se. Bitno je da je dobar ritam. Naravno, tu je neizostavni RSG radio i njihove top liste.

Kako zadržati #feelgood vibru tijekom kućne izolacije?

Bitno je ne ući u stanje socijalne distance, koristiti sve raspoložive „alternativne“ načine komunikacije i biti u kontaktu s dragim ljudima. Iskoristite vrijeme za sređivanje doma, stvorite ugođaj u kojem će cijela porodica uživati. Sadite i brinite se o cvijeću.

Ne zaboraviti na sebe. Priuštite sebi trenutke spa ugođaja u vlastitom domu. Uživajte u svakom momentu kojeg provodite sa svojom porodicom. Organizujte zajedničko gledanje filmova ili igranje društvenih igara. Sve ove savjete primjenjujem i moram priznati da se dobro osjećam. Još samo da počnem trenirati. :)

Kako prirediti mini iznenađenje za drugu osobu tijekom kućne izolacije?

S obzirom da najviše vremena provodimo kući, kuhajući za svoje najmilije, pripremiti nešto što svako od njih voli. Sada imamo vremena i za ispunjavanje želja kada je hrana u pitanju.

Najveći strah tijekom kućne karantene?

Nakon stanja šoka, strah je nešto što je sasvim normalno u svakoj kriznoj situaciji, pa tako i u ovoj u kojoj se trenutno nalazimo. Strah za najbliže da se ne razbole, prvenstveno strah za djecu jer su u godinama kada se puno kreću i imaju kontakt sa više osoba u toku dana, strah za naše roditelje, kako moje tako i suprugove, jer su oni rizična skupina, strah da će ovo trajati puno duže nego što smo to prvobitno mislili.

Najveća prednost kućne karantene?

Za vrijeme karantene imate toliko vremena da nema isprike, ne mogu stići ovo ili ono. Sad možeš napraviti sve ono što si odgađala mjesecima, vadeći se na činjenicu da nemaš vremena. Tako sam uspjela prevrnuti stan naopačke, prečistiti svaki ćošak, urediti balkon sa cvijećem i stvoriti prostor za uživanje sa svojom porodicom.

Nakon završetka kućne izolacije, prva stvar koju ću napraviti je:

Izgrliti se sa sebi bliskim ljudima, prvenstveno svojim roditeljima, koji su 65+ pa sam se morala pridržavati svih mjera predostrožnosti, a nakon toga negdje otputovati, daleko, daleko…
Do mora odmah. :)


Bonjour

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

TEKST: Bonjour.ba

Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice Jedna lokacija, jedna zajednička vizija i 100 žena: akademija koja je pomjerila granice

Neke priče o uspjehu ne počinju velikim planom, nego znatiželjom, potrebom da se stvori nešto svoje i hrabrošću da se krene i kada putevi nisu sasvim jasni.

Upravo takva atmosfera ispunila je Europsku kuću kulture i nacionalnih manjina u Sarajevu, gdje je akademija by dm drogerie markt i Bonjour.ba okupila 100 žena iz cijele Bosne i Hercegovine: one koje tek ulaze na tržište rada, one koje grade brend, studentice koje traže pravac i žene koje svoje ideje pretvaraju u prve korake.


akademija28bonjour_ba
akademija23bonjour_ba
dm-akademija-bonjourba-1

Dan je započeo energijom i tihim žamorom upoznavanja još prije zvaničnog početka. 'It’s time to glow!', poruka jutarnje registracije, bila je više od pozdrava; postala je najava dana u kojem je svaka učesnica mogla doći onakva kakva jeste i krenuti prema verziji sebe kojoj pravi prostor.


akademija7bonjour_ba
akademija4bonjour_ba
akademija2bonjour_ba
akademija68bonjour_ba
akademija_photowall24bonjour_ba

Dobrodošlica koja je otvorila dan  

Pozdravni govor Ajle Hadžić i Ane Ćavar donio je prvu dozu inspiracije i stvorio atmosferu u kojoj se osjećalo povjerenje. Njihova autentičnost i otvorenost dale su ton cijelom danu: topao, poticajan i dovoljno siguran da žene pitaju, sumnjaju, dijele i uče.


akademija108bonjour_ba

Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba i Ajla Hadžić, marketing menadžerica dm drogerie markt BiH


Prva sesija, Q&A s Eminom Mušinović, članicom Poslovodstva dm BiH, otvorila je važne teme o pronalasku mjesta na tržištu, jačanju ličnog brenda i hrabrosti da se napravi zaokret kada je on zaista potreban. Ovaj razgovor je brzo prešao iz teorije u situacije koje su žene već proživjele ili bi ih tek mogle doživjeti.


akademija325bonjour_ba

Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm BiH


akademija5bonjour_ba-1
akademija8bonjour_ba
akademija15bonjour_ba

Kratki coffee break pretvorio se u spontani prostor za upoznavanje, mini-mentorske razgovore i dogovorene prve saradnje. 


akademija156bonjour_ba
akademija154bonjour_ba
akademija_photowall13bonjour_ba

Upravo tada jasno se osjetila energija boja koje su pratile akademiju: motivirajuća žuta, patelna roze koja unosi kreativnost i toplinu i tamno zelena koja daje osjećaj stabilnosti i fokusa. Zajedno, one su nosile poruku dana, a to su optimizam, podrška i prostor za rast.


akademija54bonjour_ba
akademija-dm-bonjour-ba-gif-3

Razgovori koji mijenjaju perspektivu  

Slijedila je sesija 'Women Who Grow', u kojoj su Ajla Hadžić i Ana Ćavar, svaka iz svoje uloge, otvoreno govorile o lekcijama koje nose nakon godina rada: o greškama koje su ih oblikovale, ambiciji koja traži balans i hrabrosti koja se gradi tek nakon prvog pokušaja, pa čak i pada.


akademija259bonjour_ba
akademija19bonjour_ba
akademija18bonjour_ba

To je bio trenutak u kojem su se studentice, poduzetnice, menadžerice i kreativke prepoznale u istoj rečenici; različite priče, a isti osjećaj, da je rast put i da se gradi korak po korak.


akademija304bonjour_ba
akademija296bonjour_ba
akademija17bonjour_ba
akademija7bonjour_ba

Nakon pauze za ručak, fokus se prebacio na ono što mnogima predstavlja najveći izazov: određivanje cijene

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH, govorila je o realnim brojkama, procesima i financijskoj strukturi brenda, ali i o tome kako se samopouzdanje reflektuje kroz cijene koje postavljamo. Bila je to jedna od sesija koju su učesnice slušale s najviše koncentracije.


akademija246bonjour_ba
akademija9bonjour_ba

Ena Fejzović, menadžerica asortimana u nabavi dm BiH


Iskustva koja ostaju i nakon što se vrata sale zatvore  

Dan je zaključen okruglim stolom 'A što ako uspije?', na kojem su učestvovale Martina Djordjevski, Dragana Rauš i Maja Topčagić. Kao bivše polaznice akademije, govorile su o svojim prvim koracima i svim onim trenucima koji ne stanu u Instagram objavu: sumnjama, neuspjesima, prekretnicama i malim pobjedama.


akademija314bonjour_ba
akademija11bonjour_ba

Njihove priče donijele su onu vrstu inspiracije koju može podijeliti samo neko ko je već prošao put kojim mnoge tek kreću. Bio je to trenutak u kojem se u sali osjetila kombinacija olakšanja i motivacije, potvrda da put postoji i da je dostižan za svaku ženu koja se želi odvažiti.


akademija14bonjour_ba
akademija10bonjour_ba
akademija292bonjour_ba

Snaga zajednice koja raste  

Na kraju dana postalo je jasno da se akademija neće pamtiti samo po programu, govornicama i temama, nego po iskustvu. Po pažnji prema detaljima, po identitetu događaja koji je bio više osjećaj nego estetika i po timu koji je kreirao okruženje u kojem su žene osjetile da imaju prostor da pitaju, slušaju, uče i vjeruju sebi.


akademija276bonjour_ba
akademija240bonjour_ba
akademija_photowall26bonjour_ba
akademija226bonjour_ba
akademija_photowall35bonjour_ba-1
akademija-dm-bonjour-ba-gif-2-1
 

Možda je najtačnije reći da je ovo bio dan koji je pokazao koliko daleko može otići jedna ideja kada ima zajednicu oko sebe i kada žene dobiju prostor i podršku da postanu ono što jesu, ali i ono što tek mogu postati.


akademija_photowall28bonjour_ba-1
 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa dm drogerie markt
 
Bonjour.ba produkcija  
Kreativna realizacija eventa: Dijana Ćavar
Asistentica: Semra Manjura
Autorica članka: Adelisa Mašić
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografija: Enida Kajević i Monika Andrić
Video: Marko Jovančić
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!