TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 11.11.2018.
Pariški caffe, vibrantne ulice Tokija, neodoljiva arhitektura i miks kultura u Londonu, impozantne povijesne građevine Rima… ukoliko i vi dijelite zaljubljenost prema ovim gradovima, onda će vas razveseliti činjenica da smo pronašli filmove u kojima su upravo oni bili kulisa za snimanje romantičnih ljubavnih priča. Zabavni, smiješni i s prekrasnim setom – sve su što nam treba za opušteno nedjelj
Pariški caffe, vibrantne ulice Tokija, neodoljiva arhitektura i miks kultura u Londonu, impozantne povijesne građevine Rima… ukoliko i vi dijelite zaljubljenost prema ovim gradovima, onda će vas razveseliti činjenica da smo pronašli filmove u kojima su upravo oni bili kulisa za snimanje romantičnih ljubavnih priča. Zabavni, smiješni i s prekrasnim setom – sve su što nam treba za opušteno nedjeljno poslijepodne. Izaberite favorita u nastavku i krenite na filmsko putovanje diljem svijeta.
LOKACIJA: NEW YORK
FILMOVI: Kad je Harry upoznao Sally, Nešto za sjećanje
Prvi prijedlog zapravo je zabavna komedija koja donosi puno pitanja i odgovora o muško/ženskim odnosima, ali vas i upoznaje s nekim od najljepših lokacija u New Yorku. Film 'Nešto za sjećanje' vodi vas na jednu od prepoznatljivih njujorških lokacija - Empire State Building, a kroz priču o dvoje potpunih stranaca koji se zaljube, upoznat ćete i gastro scenu New Yorka, zanimljiva clubing mjesta, ali i arhitekturu grada.

LOKACIJA: PARIZ
FILMOVI: Amelie, Prije sumraka i Smiješno lice
Tri neodoljivo šarmantne ljubavne priče koje će vas inspirirati, nasmijati, pokazati nove strane ljubavi, ali i otkriti zašto Pariz nazivaju gradom svjetlosti, jednim od najromantičnijih mjesta na svijetu, kao i zašto je arhitektura, stil života i hrana u Parizu toliko godina tema pisanja brojnih magazina.

LOKACIJA: TOKIO
FILMOVI: Izgubljeni u prijevodu
Osim što se radnja filma odvija upravo na ulicama Tokija, gdje glavni lik Bob Harris dolazi kako bi snimio reklamu, ono što je svakako dodatan razlog zašto ga pogledati jeste činjenica da su za ovaj film i redateljica (Sofia Coppola) te glavni glumac (Bill Murray) bili nominirani za nagradu Oscar.

LOKACIJA: RIM
FILMOVI: Praznik u Rimu, Rimu s ljubavlju
Grad koji je zahvaljujući arhitekturi idealna kulisa za snimanje romantičnih filmova, a ove dvije filmske priče će vaše simpatije prema ovom vječnom gradu samo dodatno povećati.

LOKACIJA: MAROKO
FILMOVI: Casablanca
Film nagrađen s 3 Oscara, među kojima je i nagrada za najbolji film. I više nego dovoljno argumenata zašto biste već danas trebali pogledati ovaj film s Humphreyjem Bogartom i Ingrid Bergma.

LOKACIJA: LONDON
FILMOVI: Zapravo ljubav, Ja u ljubav vjerujem
Oba filma potaknut će sjajno raspoloženje, ali vas i povesti u šetnju londonskim znamenitostima, parkovima, palačama, kao i trgovima ovog vibrantnog grada.

TEKST: Ada Ćeremida
Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.
A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.
Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.
Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura
U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije.
Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.
Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.
Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK
Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu.
U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.
Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo.
Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.
Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs
Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne.
Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.
Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.
U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!