TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 12.11.2024.

“Kada govorimo o ‘Brand New Humanity’, govorimo o brendovima koji se zalažu za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost i dobrobit naših zajednica.” - Fregoso


U susret 12. Brending konferenciji, koja se pod sloganom Brand New Humanity održava 15. novembra u dvorani Mirza Delibašić u Sarajevu, razgovarali smo sa Riccardom Fregosom, osvajačem više od 200 internacionalnih nagrada, uključujući 29 kanskih lavova i jednim od najavljenih predavača na konferenciji.

Fregoso je Chief Creative Officer u agenciji Dentsu Creative Italy i svestrani kreativac koji se, pored oglašavanja, bavi i fotografijom i filmskom režijom. Njegova prva knjiga fotografija je objavljena u Berlinu 2022. godine, a njegov prvi film je globalnu premijeru imao u julu 2024. godine. 

Razgovor koji slijedi otvara vrata u svijet ovog istinskog inovatora i daje kratki uvid u sadržaj njegovog predavanja na BK XII.

 



Radili ste na inovativnim kampanjama kao što su Playlist Timer i Passive Cooking za brend Barilla. Kako su ove ideje zaživjele i koje su izazove donijele?

Riccardo Fregoso: Ideje su nastale iz želje da se povežemo s potrošačima na načine koji nadilaze klasično oglašavanje. Kroz kampanju Playlist Timer željeli smo učiniti kuhanje tjestenine zanimljivijim spajajući ga sa muzikom. Koncept je bio jednostavan, ali inovativan – uskladiti vrijeme kuhanja tjestenine s trajanjem Spotify playlisti.

Radilo se o pronalaženju savršene sinergije između tehnologije, zabave i svakodnevnice. Što se tiče kampanje Passive Cooking, motiv nam je bio predstaviti održiviji način kuhanja. Barilla je oduvijek bila vezana uz tradiciju, ali željeli smo pokazati da tradicija može evoluirati odgovarajući na moderne probleme poput održivosti. U oba slučaja, bavili smo se stvarima koje su svima poznate i na njih dodali novi sloj kreativnosti i svrhe.


Kako biste opisali koncept 'Brand New Humanity' u kontekstu trenutnih globalnih izazova, te uloge koju brendovi mogu igrati u promicanju humanosti?

Riccardo Fregoso: Vjerujem da brendovi, suočeni s današnjim globalnim izazovima, imaju nevjerojatnu priliku za promicanje i poticanje humanosti. Kada govorimo o “Brand New Humanity”, govorimo o brendovima koji nadilaze svoje proizvode i usluge i zalažu se za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost ili dobrobit naših zajednica. Brendovi imaju platformu i glas i trebaju da ih upotrijebe za ostvarivanje značajnih promjena u društvu.




Pored kreativne direkcije, bavite se i fotografijom i filmskom režijom. Kako balansirate ove uloge i kako se one nadopunjuju u vašem kreativnom procesu?

Riccardo Fregoso: Za mene, fotografija i filmska režija su produžeci iste kreativne energije koju koristim u oglašavanju. Omogućavaju mi da priče ispričam vizualno, da zabilježim emociju i atmosferu. U oglašavanju se mora balansirati poslovna i strateška strana, dok je u fotografiji i filmu sve u čistom vizualnom pripovijedanju.

Ovi pristupi se međusobno dopunjuju – ono što naučim kroz vizualno pripovijedanje pomaže mi da unesem više emocija i dubine u kampanje koje režiram. Sve se svodi na to kako prenijeti poruku na najzanimljiviji način, bez obzira da li je riječ o fotografiji, filmu ili reklami.


Uspješno ste prilagodili globalne brendove lokalnim tržištima, što se vidi u kampanjama kao što su “Summer Hits Symptoms” za Spotify i “For a Greater Beauty” za MSC Cruises. Kako pristupate kreiranju kampanja koje odjekuju lokalno, a pritom održavaju globalnu dosljednost brenda?

Riccardo Fregoso: Kada radimo sa globalnim brendovima kao što su Spotify ili MSC Cruises, važno je pronaći univerzalne istine, ali i povezati se sa lokalnom kulturom. Na primjer, za kampanju “Summer Hits Symptoms” istražili smo kako Talijani doživljavaju ljeto – emocionalno i čulno. Željeli smo da zabilježimo taj doživljaj na autentičan način koji odgovara talijanskoj kulturi, ali koji se istovremeno uklapa i u globalni brand Spotify-a.

Važno je poštovati lokalni kontekst dok se održava dosljednost identiteta branda na globalnoj razini. To zahtijeva duboko razumijevanje lokalnog tržišta, ali i snažnu povezanost s misijom branda.


S obzirom na vašu strast prema popularnoj kulturi i digitalnim trendovima, kako mislite da će se odnos između brendova i potrošača promijeniti u narednim godinama?

Riccardo Fregoso: S razvojem umjetne inteligencije i ubrzanjem digitalizacije, odnos između brendova i potrošača postat će još više personaliziran i još snažnije utemeljen na podacima. Ali, to ne znači da će ljudski aspekt nestati – naprotiv, brendovi će se morati još više fokusirati na ljudskost. AI nam može pomoći da kreiramo visoko-personalizirana iskustva, ali emocionalna povezanost će se uvijek stvarati preko iskrenih, autentičnih priča i vrijednosti.

Brendovi trebaju biti fleksibilni i prilagoditi se promjenama u digitalnom okruženju, ali također moraju ostati vjerni svojoj misiji i graditi stvarne veze sa publikom.

 

 


Među ostalim najavljenim predavačima na 12. Brending konferenciji nalaze se i Rahul Titus, koji kao Global Head of Influence u agenciji Ogilvy predvodi najveći i najuspješniji svjetski tim za influenser marketing, kao i Hugo Faustino, freelancer i strateg koji stoji iza digitalnih aktivacija za Netflix i Nike. Svoje kotizacije možete osigurati na www.branding.ba.

* * *
Foto: PR


Bonjour

Radionica dekoracije torti u Sarajevu: Ko je znao da greške mogu izgledati ovako dobro?

TEKST: Bonjour.ba

Radionica dekoracije torti u Sarajevu: Ko je znao da greške mogu izgledati ovako dobro? Radionica dekoracije torti u Sarajevu: Ko je znao da greške mogu izgledati ovako dobro?

U kuhinji često nastaju i najljepše i najnepredvidivije priče. Svi znamo onaj trenutak kada deseti put pokušavamo izravnati šlag, a on i dalje živi svoj život. Jer, koliko god se trudili, ponekad nam kuhinja pošalje jasnu poruku: izgled neće uvijek slušati, ali okus, on je već na našoj strani. 
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-300-bonjour-ba


Upravo tu filozofiju Dolcela decenijama gradi u svojim proizvodima i olakšava slatke rituale brzim, provjerenim miksovima i okusima na koje se možemo osloniti. 

Zato je Bonjour.ba, zajedno s Dolcelom, okupio malu grupu učesnica na radionici dekoracije torti kako bismo pokazali da slastice nisu samo rezultat, nego i proces u kojem kreativnost pronalazi svoj put.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif

dolcela-radionica-pravljenje-torti-1-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-8-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-13-bonjour-ba


Nakon kratkog upoznavanja i prvih osmijeha, učesnice su pozdravili Ana Ćavar, vlasnica portala Bonjour.ba, i Haris Arnautović, direktor marketinga Podravke BiH. 
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-5-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-839-bonjour-ba

 Haris Arnautović, direktor marketinga Podravka BiH  
 

Prije same radionice, učesnice su ispunile kratki upitnik, mali ritual koji ih je povezao s najdražim uspomenama iz djetinjstva, ukusima koje su voljele i slasticama koje ih prate godinama. Bio je to nježan uvod u sve što će tek nastati…
 

dolcela-bonjour-ba-radionica-2-bonjour-ba

dolcela-bonjour-ba-radionica-5-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-50-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif2

dolcela-radionica-pravljenje-torti-38-bonjour-ba


Kada se opustimo, nastaju najljepši detalji


Radionicu je vodila Ivana Divljan, čiji je pristup učinio da sve izgleda jednostavno, čak i onima koje šlag inače drži “taocima”. Umjesto uputa koje se moraju slijediti do slova, dala je slobodu da se isprobava, istražuje, miješa i mijenja baš onako kako kuhinja zna biti kada zaboravimo na stroga pravila.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-22-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-20-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-23-bonjour-ba


Vrlo brzo nastao je poznati slatki flow. Kecelje su se zavezale, krema je išla svojim putem, ukrasi svojim, a torte su postajale male verzije onih koji ih prave. 
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif5


Mali krug, velika energija


Uz pet prijavljenih čitateljica, radionici su se pridružile i Dolcela ambasadorice Naida Kadić Klico, Maja Topčagić i Ena Avdić čija prisutnost uvijek unese onu laganu, inspirativnu energiju zbog koje se prostor osjeti toplijim.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-34-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-31-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-30-bonjour-ba

dolcela-bonjour-ba-radionica-3-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-32-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-36-bonjour-ba


Atmosfera se spontano pretvorila u prijateljsko druženje: savjeti su prelijetali preko stola, a poneki “ups” trenutak pretvarao se u najšarmantniji dio dekoracije.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif10

dolcela-radionica-pravljenje-torti-71-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-70-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-bonjour-ba-gif8--1


U tim malim scenama najjasnije se osjetila poruka kampanje “Jedino za izgled ne možemo garantirati” jer sve ono što se ne vidi na fotografijama, od raspoloženja do topline u prostoru, bilo je već savršeno.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-89-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-84-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-86-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-87-bonjour-ba


Kada se kreativnost spusti na stol


Najljepši trenutak radionice nastao je onog časa kada su svi već zaboravili da prave tortu, a počeli da stvaraju nešto što nosi njihov potpuni, mali potpis. Boje su se miješale, ideje mijenjale iz minute u minutu, Ivana se smješkala dok je obilazila radne stolove, a svaki komentar bio je više ohrabrenje nego instrukcija.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-90-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-91-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-200-bonjour-ba


Nije bilo tačnog načina, nije bilo pogrešnog poteza. Bilo je samo: “Hajde da vidimo šta će ispasti.” Upravo u tome je ležala čar ove radionice. A sve su bile  preukusne jer okusu se vjeruje. Izgledu… pa, tu Dolcela ionako nikad ne garantira.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-103-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-500-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-306-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-301-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-303-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-305-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-302-bonjour-ba


Slatke kutije za slatke priče


A onda… trenutak iznenađenja. U svakoj Dolcela kutiji gdje su se pakovale slastice nalazila se fotografija iz djetinjstva koju su nam učesnice prethodno poslale, kao i kartica s pitanjem: „Koja je tvoja želja za 2026. godinu?“
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-600-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-601-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-602-bonjour-ba


Uz malu svijeću i tihi dogovor da je zajednički puhnemo, prostor je na trenutak postao podsjetnik na to da slastice prate naše priče puno duže nego što mislimo.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-603-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-604-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-605-bonjour-ba

Ovaj događaj nas je još jednom podsjetio na suštinu Dolcela kampanje: ne garantiramo izgled, ali garantiramo trenutke koji se pamte. I baš zato svaka torta koja je tog jutra nastala ima svoju priču, ne savršenu, nego stvarnu.
 

dolcela-bonjour-ba-radionica-4-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-836-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-834-bonjour-ba


Recept koji je obilježio radionicu


Nakon što su tortice dobile svoje finalne dekoracije, najviše pitanja vrtjelo se oko jedne stvari: koja je to baza koja sve drži zajedno?
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-828-bonjour-ba
 

Zato dijelimo jednostavnu verziju recepta inspirisanog radionicom, onog koji daje strukturu, ali ostavlja puno prostora za improvizaciju.

SASTOJCI:

Za kore:

- Jaja

- Šećer

- Brašno

- Dolcela prašak za pecivo

- Dolcela vanilin šećer

Za kremu:

- Dolcela puding vanilija, skuhan u mlijeku

- Šećer

- Dolcela Gussnel za dodatnu stabilnost i podatnost

Za dekoraciju:

- Dolcela šlag krema vanilija (ili neki drugi okus po želji)

- Ukrasi po želji


PRIPREMA:

Ispecite jednostavnu koru i izrežite je u krugove. Skuhajte Dolcela puding vanilija ili koji volite, dodajte šećer i Dolcela Gussnel kako biste dobili glatku, stabilnu kremu. Složite mini tortice: kora - krema - kora. Završite šlagom.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-831-bonjour-ba
 

Recept je jednostavan, brz i zahvalan za sve koji vole kreativni proces više od savršene linije šlaga. 

Bonus savjeti: Ako volite varijacije, puding od vanilije lako možete zamijeniti Dolcela pudingom čokolada, a dekoraciju napraviti sa Dolcela šlag pjenom (Dolcela šlag priprema sa vodom) ili Dolcela šlag kremom koju volite: Dolcela šlag krema čokolada, karamela, jagoda ili nugat i pustite da upravo okus odluči kakav će biti izgled.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-824-bonjour-ba

dolcela-radionica-pravljenje-torti-822-bonjour-ba


Za brzu, bogatu podlogu tu su i Dolcela Chocolate Muffins ili Dolcela Lava Muffins, mješavine koje su idealne kad želite efektnu tortu bez dugog pripremanja. Sve su to male prečice koje daju više prostora kreativnosti.
 

dolcela-radionica-pravljenje-torti-820-bonjour-ba
 

Inspiraciju ste, vjerujemo, već pronašli. Šlag, puding, ukrase i miksove birate sami. A rezultat? Ma šta god ispalo, bit će vaša Dolcela kreativna priča, ukusna i zanimljiva.

 

Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravka BiH
Bonjour.ba produkcija:
Organizacija eventa: Bonjour.ba 
Kreativni koncept eventa: Semra Manjura
Asistentica: Inka Šehić
Autorica članka: Ilda Lihić-Isović
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba
Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!