TEKST: Bonjour.ba/PR

DATUM OBJAVE: 12.11.2024.

“Kada govorimo o ‘Brand New Humanity’, govorimo o brendovima koji se zalažu za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost i dobrobit naših zajednica.” - Fregoso


U susret 12. Brending konferenciji, koja se pod sloganom Brand New Humanity održava 15. novembra u dvorani Mirza Delibašić u Sarajevu, razgovarali smo sa Riccardom Fregosom, osvajačem više od 200 internacionalnih nagrada, uključujući 29 kanskih lavova i jednim od najavljenih predavača na konferenciji.

Fregoso je Chief Creative Officer u agenciji Dentsu Creative Italy i svestrani kreativac koji se, pored oglašavanja, bavi i fotografijom i filmskom režijom. Njegova prva knjiga fotografija je objavljena u Berlinu 2022. godine, a njegov prvi film je globalnu premijeru imao u julu 2024. godine. 

Razgovor koji slijedi otvara vrata u svijet ovog istinskog inovatora i daje kratki uvid u sadržaj njegovog predavanja na BK XII.

 



Radili ste na inovativnim kampanjama kao što su Playlist Timer i Passive Cooking za brend Barilla. Kako su ove ideje zaživjele i koje su izazove donijele?

Riccardo Fregoso: Ideje su nastale iz želje da se povežemo s potrošačima na načine koji nadilaze klasično oglašavanje. Kroz kampanju Playlist Timer željeli smo učiniti kuhanje tjestenine zanimljivijim spajajući ga sa muzikom. Koncept je bio jednostavan, ali inovativan – uskladiti vrijeme kuhanja tjestenine s trajanjem Spotify playlisti.

Radilo se o pronalaženju savršene sinergije između tehnologije, zabave i svakodnevnice. Što se tiče kampanje Passive Cooking, motiv nam je bio predstaviti održiviji način kuhanja. Barilla je oduvijek bila vezana uz tradiciju, ali željeli smo pokazati da tradicija može evoluirati odgovarajući na moderne probleme poput održivosti. U oba slučaja, bavili smo se stvarima koje su svima poznate i na njih dodali novi sloj kreativnosti i svrhe.


Kako biste opisali koncept 'Brand New Humanity' u kontekstu trenutnih globalnih izazova, te uloge koju brendovi mogu igrati u promicanju humanosti?

Riccardo Fregoso: Vjerujem da brendovi, suočeni s današnjim globalnim izazovima, imaju nevjerojatnu priliku za promicanje i poticanje humanosti. Kada govorimo o “Brand New Humanity”, govorimo o brendovima koji nadilaze svoje proizvode i usluge i zalažu se za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost ili dobrobit naših zajednica. Brendovi imaju platformu i glas i trebaju da ih upotrijebe za ostvarivanje značajnih promjena u društvu.




Pored kreativne direkcije, bavite se i fotografijom i filmskom režijom. Kako balansirate ove uloge i kako se one nadopunjuju u vašem kreativnom procesu?

Riccardo Fregoso: Za mene, fotografija i filmska režija su produžeci iste kreativne energije koju koristim u oglašavanju. Omogućavaju mi da priče ispričam vizualno, da zabilježim emociju i atmosferu. U oglašavanju se mora balansirati poslovna i strateška strana, dok je u fotografiji i filmu sve u čistom vizualnom pripovijedanju.

Ovi pristupi se međusobno dopunjuju – ono što naučim kroz vizualno pripovijedanje pomaže mi da unesem više emocija i dubine u kampanje koje režiram. Sve se svodi na to kako prenijeti poruku na najzanimljiviji način, bez obzira da li je riječ o fotografiji, filmu ili reklami.


Uspješno ste prilagodili globalne brendove lokalnim tržištima, što se vidi u kampanjama kao što su “Summer Hits Symptoms” za Spotify i “For a Greater Beauty” za MSC Cruises. Kako pristupate kreiranju kampanja koje odjekuju lokalno, a pritom održavaju globalnu dosljednost brenda?

Riccardo Fregoso: Kada radimo sa globalnim brendovima kao što su Spotify ili MSC Cruises, važno je pronaći univerzalne istine, ali i povezati se sa lokalnom kulturom. Na primjer, za kampanju “Summer Hits Symptoms” istražili smo kako Talijani doživljavaju ljeto – emocionalno i čulno. Željeli smo da zabilježimo taj doživljaj na autentičan način koji odgovara talijanskoj kulturi, ali koji se istovremeno uklapa i u globalni brand Spotify-a.

Važno je poštovati lokalni kontekst dok se održava dosljednost identiteta branda na globalnoj razini. To zahtijeva duboko razumijevanje lokalnog tržišta, ali i snažnu povezanost s misijom branda.


S obzirom na vašu strast prema popularnoj kulturi i digitalnim trendovima, kako mislite da će se odnos između brendova i potrošača promijeniti u narednim godinama?

Riccardo Fregoso: S razvojem umjetne inteligencije i ubrzanjem digitalizacije, odnos između brendova i potrošača postat će još više personaliziran i još snažnije utemeljen na podacima. Ali, to ne znači da će ljudski aspekt nestati – naprotiv, brendovi će se morati još više fokusirati na ljudskost. AI nam može pomoći da kreiramo visoko-personalizirana iskustva, ali emocionalna povezanost će se uvijek stvarati preko iskrenih, autentičnih priča i vrijednosti.

Brendovi trebaju biti fleksibilni i prilagoditi se promjenama u digitalnom okruženju, ali također moraju ostati vjerni svojoj misiji i graditi stvarne veze sa publikom.

 

 


Među ostalim najavljenim predavačima na 12. Brending konferenciji nalaze se i Rahul Titus, koji kao Global Head of Influence u agenciji Ogilvy predvodi najveći i najuspješniji svjetski tim za influenser marketing, kao i Hugo Faustino, freelancer i strateg koji stoji iza digitalnih aktivacija za Netflix i Nike. Svoje kotizacije možete osigurati na www.branding.ba.

* * *
Foto: PR


Bonjour

Zašto je Sarajevo sinoć izgledalo drugačije pod svjetlima? Pogled iz prvog reda.

TEKST: Bonjour.ba

Zašto je Sarajevo sinoć izgledalo drugačije pod svjetlima? Pogled iz prvog reda. Zašto je Sarajevo sinoć izgledalo drugačije pod svjetlima? Pogled iz prvog reda.

U svijetu uređenja enterijera postoji jedna dilema koja se stalno vraća: kako pronaći rasvjetu koja neće biti samo lijep detalj, nego dio rješenja koje mijenja funkciju, atmosferu i doživljaj prostora? Većina ljudi se izgubi između stilova, brendova i tehničkih zahtjeva i upravo tu nastaje stvarni izazov.
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-1

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-116-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-117-bonjour-ba


M Rasvjeta taj izazov pretvara u proces koji je mnogo jednostavniji i, što je još važnije, personaliziran. Od prvog dana, od kada su sestre Amina Malagić Šukalo i Edina Malagić pokrenule priču koja spaja dizajn, stručnost i žensku energiju, ideja je bila jasna: kupovina rasvjete ne smije biti brz izbor, nego iskustvo koje vodi do rješenja prilagođenog svakom enterijeru i svakoj osobi.
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-2-bonjour-ba

 Amina Malagić Šukalo  
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-5-bonjour-ba

 Edina Malagić


Kroz godine su u BiH donijeli neke od najpoznatijih svjetskih brendova rasvjete, uključujući Slamp, Luceplan, Flos, Nemo Lighting, Nordlux, Zambelis, Viokef i mnoge druge čime su domaću scenu približili globalnim standardima.

Zato njihov salon nije zamišljen kao klasična prodavnica, nego kao prostor u kojem se projekti prolaze 1 na 1, uz podršku arhitektice Samre Memić Demirović i tima elektroinžinjera koji stoje iza stručnog projektovanja, fotometrijskih analiza i sistema „ključ u ruke”.
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-3-bonjour-ba

Samra Memić Demirović   
 

Event “Let’s glow together” bio je upravo ta filozofija prikazana uživo.

Amina i Edina su se obratile gostima uz kratku zahvalnicu, podsjećajući da svaki projekat, od privatnih domova do velikih hotela i javnih prostora, počinje istim korakom, a to je dobrim razumijevanjem svjetla.
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-112-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-113-bonjour-ba


Kawa je ove večeri imala atmosferu koja je rasla iz minute u minutu: toplo osvjetljenje, pažljivo odabrani kutovi, tihi žamor i energija ljudi koji vole prostor jednako koliko i posao kojim se bave. 

Nordlux prezentacija otvorila je priče o savremenim enterijerima, dok je glow corner postao spontano okupljalište. Tu su se smjenjivali osmijesi, fotografije i komentari o tome kako svjetlo u pravom trenutku mijenja cijelu percepciju prostora.
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-52-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-53-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-54-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-55-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-56-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-57-bonjour-ba


Signature kokteli, kreirani posebno za ovu noć, nosili su sličan potpis: lagani, estetski dotjerani, savršeni za atmosferu koja ne žuri. DJ je pratio ritam događaja nenametljivo, ostavljajući prostor da razgovori vode glavnu riječ. 


m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-59-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-61-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-50-bonjour-ba
 

Arhitekti, dizajneri i partneri s kojima M Rasvjeta godinama gradi projekte, od privatnih vila do hotela, restorana i javnih prostora, ispunili su prostor pričama iz prakse. U kratkim Q&A trenucima, vodeći arhitektonski studiji za Bonjour.ba odgovorili su na pitanja koja će mnoge inspirirati.
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-228-bonjour-ba
 

Jean Louis iz Nordlux tima istakao je koliko je važno graditi saradnje koje nadilaze klasično partnerstvo. Kao brend koji dolazi iz Danske, naglašava da: “Naša snaga je u pronalasku lokalnih heroja partnera koji su veoma jaki na lokalnom tržištu. Smatramo da je ovo savršen početak za nas da razvijemo naše ime, brend i proizvode. Među nama postoji prijateljstvo i poštovanje.”
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-108-bonjour-ba


Blanka Dujić iz studija ARTERIOR ispričala nam je kako u njenim projektima postoji jedan jednostavan princip: pravi kutak postane omiljeni tek kada ga obasja svjetlo koje ima karakter. Pitali smo je koje svjetlo to najbrže postigne, a njen odgovor je bio: "LED traka na pravom mjestu.”
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-105-bonjour-ba

Blanka Dujić  
 

U razgovoru s Belindom Pušić iz Belinda Design saznali smo koji bi komad M Rasvjete ponijela kući odmah te večeri i odgovor je bio jednako iskren koliko i estetski očekivan: “Glossy, to je stolna lampa u pink varijanti.”
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-106-bonjour-ba

 Belinda Pušić  
 

Govoreći o rasvjeti koja pravi najveću razliku, Nermina Zagora nas je podsjetila na jednu važnu stvar da enterijere, baš kao i ljude, pamtimo po osjećaju koji u nama izazovu. Upravo tu, kaže, rasvjeta ima ključnu ulogu: “Još bolje je ukoliko rasvjetna tijela imaju tu mogućnost da se njihova temperatura, odnosno boja, podešava kroz dizajn rasvjete i mi možemo transformirati jedan tipični prostor i dati mu više karaktera i više atmosfera.”
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-103-bonjour-ba

Nermina Zagora  
 

Kada je riječ o trendovima, upravo je tim M Rasvjete bio onaj čije smo mišljenje posebno željeli čuti. Pitali smo ih šta u 2026. odlazi u veliko “NE”, a šta će obilježiti novo “DA” u rasvjeti. 

Samra Memić Demirović: "U 2026. godini što se tiče trendova napuštamo hladnu boju svjetla i nametljive oblike rasvjetnih tijela. Veliko "da" su prirodni materijali, najviše kamen, travertin i alabaster. Na velika vrata se u 2026. godini vraća i srebrna finitura rasvjetnih tijela."
 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-100-bonjour-ba

Samra Memić Demirović  
 

Razgovor smo zaključili pitanjem koje najbolje otkriva njihovu filozofiju: šta je to najvažnije što žele da svi znaju o dobroj rasvjeti? Odgovor je bio onaj koji dolazi iz iskustva, terena i stotina realizovanih projekata, onaj koji mijenja način na koji posmatramo prostor: “Rasvjeta uopće nije detalj u prostoru, ona je ključni element koji oblikuje funkcionalnost i atmosferu svakog prostora.”

 

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-5205-bonjour-ba


Večer “Let’s glow together” završila je upravo onako kako je i počela… razgovorima, idejama i svjetlom koje je u Kawi stvaralo male trenutke koji ostaju zapamćeni. U opuštenoj atmosferi, uz koktele i muziku, postalo je jasno zašto M Rasvjeta godinama gradi povjerenje arhitekata, dizajnera i klijenata širom BiH.


m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-200-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-202-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-203-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-204-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-206-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-5203-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-208-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-211-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-217-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-215-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-219-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-223-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-216-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-221-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-222-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-226-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-230-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-227-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-224-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-225-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-233-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-5208-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-5209-bonjour-ba

m-rasvjeta-event-kawa-lets-glow-together-goody-10


Ovaj event nije bio klasično predstavljanje brenda, nego pokazna vježba njihove filozofije: da svaka prostorija ima potencijal, da se rješenja ne kopiraju nego stvaraju i da dobra rasvjeta nije dodatak već vrlo često srce ambijenta.


Ovaj sadržaj je nastao u saradnji sa M Rasvjeta

Autorica članka: Ilda Lihić-Isović
Fotografije: PR
Video: Ervin Golubović za Bonjour.ba
Montaža: Marko Jovančić za Bonjour.ba
 


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!