TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 12.11.2024.
“Kada govorimo o ‘Brand New Humanity’, govorimo o brendovima koji se zalažu za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost i dobrobit naših zajednica.” - Fregoso
U susret 12. Brending konferenciji, koja se pod sloganom Brand New Humanity održava 15. novembra u dvorani Mirza Delibašić u Sarajevu, razgovarali smo sa Riccardom Fregosom, osvajačem više od 200 internacionalnih nagrada, uključujući 29 kanskih lavova i jednim od najavljenih predavača na konferenciji.
Fregoso je Chief Creative Officer u agenciji Dentsu Creative Italy i svestrani kreativac koji se, pored oglašavanja, bavi i fotografijom i filmskom režijom. Njegova prva knjiga fotografija je objavljena u Berlinu 2022. godine, a njegov prvi film je globalnu premijeru imao u julu 2024. godine.
Razgovor koji slijedi otvara vrata u svijet ovog istinskog inovatora i daje kratki uvid u sadržaj njegovog predavanja na BK XII.
Radili ste na inovativnim kampanjama kao što su Playlist Timer i Passive Cooking za brend Barilla. Kako su ove ideje zaživjele i koje su izazove donijele?
Riccardo Fregoso: Ideje su nastale iz želje da se povežemo s potrošačima na načine koji nadilaze klasično oglašavanje. Kroz kampanju Playlist Timer željeli smo učiniti kuhanje tjestenine zanimljivijim spajajući ga sa muzikom. Koncept je bio jednostavan, ali inovativan – uskladiti vrijeme kuhanja tjestenine s trajanjem Spotify playlisti.
Radilo se o pronalaženju savršene sinergije između tehnologije, zabave i svakodnevnice. Što se tiče kampanje Passive Cooking, motiv nam je bio predstaviti održiviji način kuhanja. Barilla je oduvijek bila vezana uz tradiciju, ali željeli smo pokazati da tradicija može evoluirati odgovarajući na moderne probleme poput održivosti. U oba slučaja, bavili smo se stvarima koje su svima poznate i na njih dodali novi sloj kreativnosti i svrhe.
Kako biste opisali koncept 'Brand New Humanity' u kontekstu trenutnih globalnih izazova, te uloge koju brendovi mogu igrati u promicanju humanosti?
Riccardo Fregoso: Vjerujem da brendovi, suočeni s današnjim globalnim izazovima, imaju nevjerojatnu priliku za promicanje i poticanje humanosti. Kada govorimo o “Brand New Humanity”, govorimo o brendovima koji nadilaze svoje proizvode i usluge i zalažu se za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost ili dobrobit naših zajednica. Brendovi imaju platformu i glas i trebaju da ih upotrijebe za ostvarivanje značajnih promjena u društvu.

Pored kreativne direkcije, bavite se i fotografijom i filmskom režijom. Kako balansirate ove uloge i kako se one nadopunjuju u vašem kreativnom procesu?
Riccardo Fregoso: Za mene, fotografija i filmska režija su produžeci iste kreativne energije koju koristim u oglašavanju. Omogućavaju mi da priče ispričam vizualno, da zabilježim emociju i atmosferu. U oglašavanju se mora balansirati poslovna i strateška strana, dok je u fotografiji i filmu sve u čistom vizualnom pripovijedanju.
Ovi pristupi se međusobno dopunjuju – ono što naučim kroz vizualno pripovijedanje pomaže mi da unesem više emocija i dubine u kampanje koje režiram. Sve se svodi na to kako prenijeti poruku na najzanimljiviji način, bez obzira da li je riječ o fotografiji, filmu ili reklami.
Uspješno ste prilagodili globalne brendove lokalnim tržištima, što se vidi u kampanjama kao što su “Summer Hits Symptoms” za Spotify i “For a Greater Beauty” za MSC Cruises. Kako pristupate kreiranju kampanja koje odjekuju lokalno, a pritom održavaju globalnu dosljednost brenda?
Riccardo Fregoso: Kada radimo sa globalnim brendovima kao što su Spotify ili MSC Cruises, važno je pronaći univerzalne istine, ali i povezati se sa lokalnom kulturom. Na primjer, za kampanju “Summer Hits Symptoms” istražili smo kako Talijani doživljavaju ljeto – emocionalno i čulno. Željeli smo da zabilježimo taj doživljaj na autentičan način koji odgovara talijanskoj kulturi, ali koji se istovremeno uklapa i u globalni brand Spotify-a.
Važno je poštovati lokalni kontekst dok se održava dosljednost identiteta branda na globalnoj razini. To zahtijeva duboko razumijevanje lokalnog tržišta, ali i snažnu povezanost s misijom branda.
S obzirom na vašu strast prema popularnoj kulturi i digitalnim trendovima, kako mislite da će se odnos između brendova i potrošača promijeniti u narednim godinama?
Riccardo Fregoso: S razvojem umjetne inteligencije i ubrzanjem digitalizacije, odnos između brendova i potrošača postat će još više personaliziran i još snažnije utemeljen na podacima. Ali, to ne znači da će ljudski aspekt nestati – naprotiv, brendovi će se morati još više fokusirati na ljudskost. AI nam može pomoći da kreiramo visoko-personalizirana iskustva, ali emocionalna povezanost će se uvijek stvarati preko iskrenih, autentičnih priča i vrijednosti.
Brendovi trebaju biti fleksibilni i prilagoditi se promjenama u digitalnom okruženju, ali također moraju ostati vjerni svojoj misiji i graditi stvarne veze sa publikom.
Među ostalim najavljenim predavačima na 12. Brending konferenciji nalaze se i Rahul Titus, koji kao Global Head of Influence u agenciji Ogilvy predvodi najveći i najuspješniji svjetski tim za influenser marketing, kao i Hugo Faustino, freelancer i strateg koji stoji iza digitalnih aktivacija za Netflix i Nike. Svoje kotizacije možete osigurati na www.branding.ba.
* * *
Foto: PR
TEKST: Ada Ćeremida
Prvi decembarski vikend u Sarajevu uvijek ima posebnu atmosferu onu mješavinu zimskog vazduha, ranih mrakova i programa koji se pojačava baš onda kad mislimo da ćemo usporiti.
Grad ulazi u posljednji mjesec ove godine kao da želi da ga osjetimo u punom intenzitetu: muzika se čuje iza zamagljenih stakala barova, filmovi pune sale kao da smo u malim evropskim kinima, a decembarski eventi spajaju toplinu, ritam i zajedništvo.
To je onaj trenutak kad se Sarajevo ne samo obilazi, nego mu se pripada kroz afterwork druženja, humanitarne bazare, koncerte koji griju i projekcije koje nas vraćaju sebi.
Ako se pitate gdje biti ovog vikenda, evo adresa koje otvaraju ovu posljednju stranicu godine.
8 događaja posljednjeg vikenda u novembru:
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!
Luka Leković u Backyardu
Backyard otvara zimsku sezonu na najmekši mogući način muzikom, plesom i humanitarnom notom koja cijeloj večeri daje dodatnu toplinu. Od 18:00 do 22:00, Luka Leković i Mirza Mustafagić prave atmosferu u kojoj se nostalgični hitovi miješaju s energijom malog, punog bara u centru grada.
Ako pratite Luku na TikToku, onda već znate koliko je njegov feel-good vibe zarazan: plejlista, način na koji priča o muzici, pa čak i mikro-trenuci iz života koji završavaju u viralnim videima sve to živi isto tako i offline, upravo u ovakvim večerima.
Dio zarade ide u humanitarne svrhe, pa ovo nije samo zimski dernek, nego i večer koja ima smisao. Dress code je winter chic i Backyard u decembru nikad ne izgleda bolje.
Marko Louis u Domu mladih
Marko Louis donosi u Dom mladih koncert koji je istovremeno i energičan i nježan onaj koji vas vodi kroz smijeh, emocije i ritam koji cijela dvorana prepozna od prve minute.
Subota, 06. decembar rezervisana je za večer u kojoj publika ne samo sluša, nego učestvuje, pjeva i pleše kao da je dio zajedničke priče. Markova muzika uvijek ostavi utisak topline, pa je ovo idealan koncert za početak decembra: dovoljno snažan da vas povuče i dovoljno intiman da budete u trenutku. To je ona vrsta nastupa nakon kojeg ostanete još par minuta sjediti samo da upamtite atmosferu.
Komar: Struje misterije pred premijeru
Serija Komar stiže na MY TV 5. decembra, a mi smo je već pogledali i izašli iz prve epizode sa onim osjećajem tihe nevjerice. Pilot funkcioniše kao slagalica čiji se komadi tek kasnije uklope, prelazeći iz drame u misteriju, iz intime u nelagodu.
A ono najvažnije? Ako ovog petka niste raspoloženi za izlazak, Komar je savršena prilika da uronite u novu domaću misteriju i provedete večer u tonu koji će vas zaokupiti do posljednje minute jer, ako je suditi prema pilotu, o ovoj seriji će se pričati cijelu sezonu.
Minotaur: Pet godina labirinta u Meeting Pointu
Meeting Point ove subote otvara vrata jednoj od najintrigantnijih filmskih večeri mjeseca tri filma Zulfikara Filandre koja zajedno čine formalni triptih, eksperimentalnu i emocionalnu liniju kroz pet godina autorove poetike. Program počinje u 19:30, a ulaz je besplatan, uz besplatne ulaznice sat prije projekcije.
Gleda se Minotaur, film koji spaja dokumentarnost i intimu digitalnog doba; zatim Sister, jedinstveni pogled na subjektivnost pandemijskih godina i Closure, rad koji ispituje sjećanja na rat kroz vizuru djetinjstva. Nakon projekcije slijedi razgovor s autorom i to je onaj dio večeri gdje film zaista nastavlja živjeti.
Dan novog slovenskog filma u Meeting Pointu
Dan novog slovenskog filma nastavlja se ovog petka projekcijom Fantasy slovenačke rediteljice Kukle Kešerović. Program je počeo 3. decembra, kada se prikazao film Dobre djevojke Urške Djukić, nagrađen na Adriatic Film Awardsu, a Fantasy zaokružuje selekciju savremenog stvaralaštva.
Ako volite filmove koji pomjeraju formu, igraju se atmosferom i otvaraju nova pitanja, ovo je odlična adresa za petak u 20:00. Ulaz je slobodan, ali uvijek vrijedi doći ranije jer se ovakve projekcije brzo napune.
Kawa Afterwork
Kawa i ovog petka ulazi u decembar u svom prepoznatljivom ritmu onom koji lagano preuzima grad prije nego što se noć uopšte dogodi. Od 18:00, za pult staje Not Yet i postavlja atmosferu koja od afterworka napravi mali početak vikenda.
To su one večeri u kojima se vrijeme rasteže, razgovori postanu glasniji, a muzika gradi dinamiku u kojoj se potpuno opustimo. Kawa ostaje mjesto gdje se početak decembra ne dočekuje tiho, nego sa stilom i ritmom koji ostaje do kraja večeri.
Manifesto: “Prodavnica praznine i skladište nježnosti”
Jusuf Hadžifejzović i Lamija Halilagić otvaraju izložbu koja sučeljava dva pojma prazninu i nježnost i postavlja pitanje šta se događa kada se ta dva svijeta nađu u istom prostoru.
Manifesto ostaje jedna od rijetkih galerija u gradu koja svako otvaranje pretvara u mali kulturni događaj, a ova postavka obećava upravo to: prostor gdje tišina ima svoju težinu, a nježnost svoju formu. Izložbu možete pogledati do 7. decembra.
Diplomatski Winter Bazar u Skenderiji
Diplomatski Winter Bazar svake godine donese onaj pravi međunarodni decembarski duh: mirise, okuse i ritmove koji vas vode kroz različite kulture u istom prostoru.
Ovog 6. decembra, Skenderija postaje velika kuća topline: od tradicionalnih jela, bavarskih pereca i kuhanog vina, do domaćih keksića i tombole sa čak 900 nagrada. Atmosfera je uvijek užurbana, ali u najljepšem smislu kao da ste nakratko ušli u zimski sajam neke evropske metropole.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!