TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 12.11.2024.
“Kada govorimo o ‘Brand New Humanity’, govorimo o brendovima koji se zalažu za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost i dobrobit naših zajednica.” - Fregoso
U susret 12. Brending konferenciji, koja se pod sloganom Brand New Humanity održava 15. novembra u dvorani Mirza Delibašić u Sarajevu, razgovarali smo sa Riccardom Fregosom, osvajačem više od 200 internacionalnih nagrada, uključujući 29 kanskih lavova i jednim od najavljenih predavača na konferenciji.
Fregoso je Chief Creative Officer u agenciji Dentsu Creative Italy i svestrani kreativac koji se, pored oglašavanja, bavi i fotografijom i filmskom režijom. Njegova prva knjiga fotografija je objavljena u Berlinu 2022. godine, a njegov prvi film je globalnu premijeru imao u julu 2024. godine.
Razgovor koji slijedi otvara vrata u svijet ovog istinskog inovatora i daje kratki uvid u sadržaj njegovog predavanja na BK XII.
Radili ste na inovativnim kampanjama kao što su Playlist Timer i Passive Cooking za brend Barilla. Kako su ove ideje zaživjele i koje su izazove donijele?
Riccardo Fregoso: Ideje su nastale iz želje da se povežemo s potrošačima na načine koji nadilaze klasično oglašavanje. Kroz kampanju Playlist Timer željeli smo učiniti kuhanje tjestenine zanimljivijim spajajući ga sa muzikom. Koncept je bio jednostavan, ali inovativan – uskladiti vrijeme kuhanja tjestenine s trajanjem Spotify playlisti.
Radilo se o pronalaženju savršene sinergije između tehnologije, zabave i svakodnevnice. Što se tiče kampanje Passive Cooking, motiv nam je bio predstaviti održiviji način kuhanja. Barilla je oduvijek bila vezana uz tradiciju, ali željeli smo pokazati da tradicija može evoluirati odgovarajući na moderne probleme poput održivosti. U oba slučaja, bavili smo se stvarima koje su svima poznate i na njih dodali novi sloj kreativnosti i svrhe.
Kako biste opisali koncept 'Brand New Humanity' u kontekstu trenutnih globalnih izazova, te uloge koju brendovi mogu igrati u promicanju humanosti?
Riccardo Fregoso: Vjerujem da brendovi, suočeni s današnjim globalnim izazovima, imaju nevjerojatnu priliku za promicanje i poticanje humanosti. Kada govorimo o “Brand New Humanity”, govorimo o brendovima koji nadilaze svoje proizvode i usluge i zalažu se za nešto zaista značajno – socijalnu jednakost, ekološku održivost ili dobrobit naših zajednica. Brendovi imaju platformu i glas i trebaju da ih upotrijebe za ostvarivanje značajnih promjena u društvu.
Pored kreativne direkcije, bavite se i fotografijom i filmskom režijom. Kako balansirate ove uloge i kako se one nadopunjuju u vašem kreativnom procesu?
Riccardo Fregoso: Za mene, fotografija i filmska režija su produžeci iste kreativne energije koju koristim u oglašavanju. Omogućavaju mi da priče ispričam vizualno, da zabilježim emociju i atmosferu. U oglašavanju se mora balansirati poslovna i strateška strana, dok je u fotografiji i filmu sve u čistom vizualnom pripovijedanju.
Ovi pristupi se međusobno dopunjuju – ono što naučim kroz vizualno pripovijedanje pomaže mi da unesem više emocija i dubine u kampanje koje režiram. Sve se svodi na to kako prenijeti poruku na najzanimljiviji način, bez obzira da li je riječ o fotografiji, filmu ili reklami.
Uspješno ste prilagodili globalne brendove lokalnim tržištima, što se vidi u kampanjama kao što su “Summer Hits Symptoms” za Spotify i “For a Greater Beauty” za MSC Cruises. Kako pristupate kreiranju kampanja koje odjekuju lokalno, a pritom održavaju globalnu dosljednost brenda?
Riccardo Fregoso: Kada radimo sa globalnim brendovima kao što su Spotify ili MSC Cruises, važno je pronaći univerzalne istine, ali i povezati se sa lokalnom kulturom. Na primjer, za kampanju “Summer Hits Symptoms” istražili smo kako Talijani doživljavaju ljeto – emocionalno i čulno. Željeli smo da zabilježimo taj doživljaj na autentičan način koji odgovara talijanskoj kulturi, ali koji se istovremeno uklapa i u globalni brand Spotify-a.
Važno je poštovati lokalni kontekst dok se održava dosljednost identiteta branda na globalnoj razini. To zahtijeva duboko razumijevanje lokalnog tržišta, ali i snažnu povezanost s misijom branda.
S obzirom na vašu strast prema popularnoj kulturi i digitalnim trendovima, kako mislite da će se odnos između brendova i potrošača promijeniti u narednim godinama?
Riccardo Fregoso: S razvojem umjetne inteligencije i ubrzanjem digitalizacije, odnos između brendova i potrošača postat će još više personaliziran i još snažnije utemeljen na podacima. Ali, to ne znači da će ljudski aspekt nestati – naprotiv, brendovi će se morati još više fokusirati na ljudskost. AI nam može pomoći da kreiramo visoko-personalizirana iskustva, ali emocionalna povezanost će se uvijek stvarati preko iskrenih, autentičnih priča i vrijednosti.
Brendovi trebaju biti fleksibilni i prilagoditi se promjenama u digitalnom okruženju, ali također moraju ostati vjerni svojoj misiji i graditi stvarne veze sa publikom.
Među ostalim najavljenim predavačima na 12. Brending konferenciji nalaze se i Rahul Titus, koji kao Global Head of Influence u agenciji Ogilvy predvodi najveći i najuspješniji svjetski tim za influenser marketing, kao i Hugo Faustino, freelancer i strateg koji stoji iza digitalnih aktivacija za Netflix i Nike. Svoje kotizacije možete osigurati na www.branding.ba.
* * *
Foto: PR
TEKST: Bonjour.ba
Mnogi mladi danas vjeruju da je kuhanje dugotrajan i komplikovan proces, rezervisan samo za one s ozbiljnim kulinarskim vještinama.
Istina je potpuno drugačija jer dovoljno je nekoliko svježih sastojaka i kašika pravog začina da na stolu imate jelo koje izgleda i miriše kao iz restorana.
Upravo to je pokazala kulinarska radionica uz chefa Mirana Karića, kreirana u saradnji Vegete i Bonjour.ba, gdje su gosti otkrili da je kuhanje ne samo strašno… dobro, već i strašno jednostavno uz Vegetu.
Na početku radionice goste su pozdravili predstavnik kompanije Podravka BiH, Haris Arnautović, direktor marketinga i Ana Ćavar, direktorica i vlasnica portala Bonjour.ba.
Haris Arnautović, direktor marketinga Podravka BiH
Ana Ćavar, direktorica i vlasnica portala Bonjour.ba i Miran Karić
U uvodnom obraćanju Haris je istaknuo kako Vegeta u Bosni i Hercegovini ima i posebnu emotivnu vrijednost, podsjetivši da je za njen razvoj zaslužna profesorica Zlata Bart, Travničanka čija je ideja promijenila kuhanje u cijelom regionu. Ana je, pak, naglasila važnost zajedničkog druženja i otkrivanja novih okusa, a oboje su na kraju „kašiku“ prepustili chefu Miranu Kariću da vodi ostatak kulinarske radionice.
Chef Miran Karić otkriva trikove jednostavnog kuhanja
Chef je odmah na početku razbio mit da su wokovi rezervisani za profesionalne kuhare. Kroz radionicu je pokazao kako se wok može pripremiti u nekoliko poteza: nasjeckati, ubaciti, začiniti i uživati. Svaki gost iskusio je da kulinarska magija ne zavisi od vještine, nego od inspiracije i pravih začina koji izvlače najbolje iz svakog jela.
Šta se desi kad prepustite kuhanje gostima ili ko je iznenadio chefa?
Okruženje je gostima dalo dodatni osjećaj opuštenosti. Nije se radilo o savršenoj tehnici, već o uživanju u kuhanju bez pritiska. U mirisu povrća i zvuku tave, gosti su shvatili da je cijeli proces zapravo vrlo jednostavan.
Umjesto takmičenja, radionica se pretvorila u opušteno druženje. Gosti su se kroz smijeh i spontane trenutke prepustili kuhanju, a svaki wok nosio je svoj šarm.
Neki su prvi put držali wok u rukama, drugi su već imali svoje trikove, ali svima je zajedničko bilo jedno: niko nije ostao gladan, a svi su imali razlog da se smiju. Upravo tada se vidjelo koliko Vegeta zna izvući najbolje iz svakog pokušaja i pretvoriti ga u dobar rezultat.
Dok je Maja Čengić Miralem s osmijehom pratila kako wok postaje zvijezda večeri, Ajla Kurtović i Zerina Suyabatmaz su otkrivale prve trikove uz miris povrća na tavi. Naida Kadić, Nikolina Sablić i Magdalena Paradžik unijele su dodatnu dozu energije u druženje.
Hajrudin Šišić pokazao je da mu wok nije nepoznanica, a Iman Karović se pobrinula da niko ne ostane gladan. Zajedno su činili šaroliku ekipu koja je najbolje dokazala da kuhanje, uz pravi začin, postaje igra.
Završni station otkrio je koliko se lako može prilagoditi svaki wok. Na kraju se pokazalo da nije važno da li ste tim riža ili tim nudle jer čim se umiješala kašika Vegete, sve je dobilo onaj strašno dobar okus.
Malo začina za uspomenu
Goste je na odlasku dočekalo malo iznenađenje, a to je poseban Vegeta poklon box kojeg čini Vegeta Original, Smoked i Sweet Chili kao podsjetnik da se strašno dobri trenuci iz radionice mogu ponoviti i kod kuće.
Za sve one koji vole okus, ali ne žele komplikacije, poruka je jednostavna: pokažite svoje najbolje uz Vegetu i otkrijte da je kuhanje strašno… dobro.
Posebnu energiju cijelom druženju dale su i fotografije s photowalla, gdje su gosti ostavili svoj pečat na danu ispunjenom strašno dobrim okusima i smijehom.
A pitate se kako su izgledala jela na kraju ili koja kombinacija je izazvala najviše smijeha? Sve to pogledajte u našem reels-u na Instagramu.
Ovaj sadržaj je nastao u suradnji sa Podravkom
Produkcija: Bonjour.ba
Foto: Enida Kajević za Bonjour.ba
Video: Marko Jovančić za Bonjour.ba
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!