TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 5.7.2022.

Ok, najvažnija sedmica u svijetu mode je počela, a riječ je o Haute Couture revijama omiljenih nam dizajnera.


Da se podsjetimo, Haute Couture su ekskluzivne kreacije, vrhunskog dizajna koje su ručno rađene od najfinijih materijala s posebnom pažnjom na detalje i finalnu izradu i označava visoku modu. Naziv dolazi iz Francuske gdje 'couture' označava šivenje a 'haute' visoko te se održava 2 puta godišnje u Januaru i Julu primarno u Parizu pa i u Milanu, New Yorku i Londonu. Julsko izdanje je počelo 4.7. a završava se 07.07.2022. Pregledali smo sve dosadašnje revije te u nastavku izdvajamo nekoliko najupečatljivijih. 

 

Schiaparelli Haute Couture Fall/Winter 2022, Daniel Roseberry

Schiaparelli još jednom sve prisutne, a i nas koji smo pratili online ostavio pod velikim dojmom. Kolekcija je sačinjena od komada kreiranih kao odavanje počasti osnivačici brenda Elsi Schiaparelli. Na zatamnjenoj pisti su prikazani kreativni komadi ponajviše u crnoj i bijeloj boji s neizostavnim detaljima u zlatnoj boji. U dizajnu su se istaknuli i 3D cvjetni aranžmani kao i detalji u obliku grožđa , koje također suptilno odaje omaž Elsi. Volumenizirani i strukturalni komadi su stilizirani s upečatljivim dodacima poput predimenzioniranih šešira. 
 

https://www.youtube.com/watch?v=IkVaehzD00c

 

Dior Haute Couture Autumn-Winter 2022-2023 show, Maria Grazia Chiuri.

Cijela kolekcija je inspirisana radom umjetnice Olesia Trofymenko koja dolazi iz Ukrajine. Naime, Maria Grazia Chiuri se oduševila njenim radom vezenja na landscape slikama. U razgovoru s umjetnicom došle su do ideje da koriste element ukrajinske kulture zvan 'Drvo života' te da to bude okvirna tema kolekcije. Kroz cijelu kolekciju se mogu vidjeti etno motivi te iako na prvu ne izgleda kao Dior u punom sjaju, u detaljima ove kolekcije leži cijela njena čar. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=McNYjHMH17E

 

Giambattista Valli | Haute Couture Fall Winter 2022/2023 

Talijanski dizajner se ove godine vratio na Haute Couture reviju nakon 2019. s 59 ekskluzivnih kombinacija. Inspiracija za njegove kreacije se krila u outfitima koje su se nosile u Studiu 54 u New Yorku, 70ih godina. Revija je otvorena s nešto jednostavnijim kreacijama u bijeloj boji s detaljima od srebra, dok se na sredini pojavljuje rapsodija jarkih boja od roza, žute, narančaste, zelene pa i nekoliko komada u tirkiznoj boji, koja čini se ove godine pravi comeback. Omiljeni nam je look s dugom haljinom od tila i bijelom košuljom ukrašenom crnom mašnom koja je poslužila kao remen. 

 

https://www.youtube.com/watch?v=PsWuhvMdQes

* * * 
Naslovna fotografija: @schiaparelli


Bonjour

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

TEKST: Ada Ćeremida

Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje Iz viška u vrijednost: Zavirujemo iza novog bh. brenda koji se već rasprodaje

Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?

U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.

Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_13

Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?  

Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.

Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.

„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_6
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_8

Crvena nit koja sve povezuje

Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_11
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.

Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_9
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_5
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_2

Dva komada, bez trunke viška  

U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis. 

Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_110
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b2
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b4
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_19

Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_16
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b3
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_14

Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.

Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.

Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_15
eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_b5

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.

Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.

eterna_orea_sarajevo_bonjour_ba_18

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: Aida Redžepagić, Armin Karalić
Kreativni Direktor: Amila Hrustić 
 Dizajner: Aleksandra Lovrić 
 Brending i Strategija : Leyla Mattison za Beyond Agency 
 Produkcija: Sugar on Top 
 Kosa i Make-up: Renata Ponjević 
 Stajling: Gordana Gasha Miladinović 
 Scenografija: Armin Ćosić 
 Lokacija: Metier Studio, Sarajevo


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!