TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 26.12.2023.

Jeste li spremni za postavljanje (realnih) ciljeva za 2024.?


Niste? Onda smo sigurni da serijal članaka koje smo za vas kreirali s profesoricom Jasnom Bajraktarević može biti odgovor na eventualne nedoumice koje još uvijek imate. Dok nam nova godina stiže za samo 3 dana, a želja da nam upravo ona bude ‘naša godina’ važna je i kvalitetna priprema za istu. 

U našem prošlom razgovoru s Jasnom smo govorili o samoj analizi godine iza nas kao i o strategijama za postizanje emocionalne ravnoteže. Sigurni smo da smo vam uspjeli zagolicati maštu i razbuditi u vama osobu koja preuzima kontrolu nad svojim životom. 


 

Prof. dr. sc. Jasna Bajraktarević



Ovaj put s profesoricom govorimo o motivaciji, o tome kako na zdrav način postaviti ciljeve za narednu godinu, kako postaviti one REALNE ciljeve i šta zapravo to podrazumijeva
Jasnin odgovor će vam sigurno razbistriti i posložiti misli, a neki od njenih navoda će vas možda i iznenaditi. Tako nas samo jednom rečenicom budi iz sanjarenja s izrekom da ne možemo svi sve! Šokantno, ali smo to ipak deep down i znali? 


Kako postaviti zdrave ciljeve za godinu pred nama?
Kako postaviti realne ciljeve, kako održavati motivaciju tokom godine i kako se nositi s eventualnim preprekama? Na ovaj niz pitanja nam u nastavku odgovara Prof. dr. sc. Jasna Bajraktarević


Profesorica Jasna Bajraktarević o postavljanju realnih ciljeva u 2024. 

Većina nas često se rukovodi opšte prihvaćenim ciljevima, trenutno aktuelnim ciljevima ili tome da recimo ako upisujemo fakultet uvek govorimo o završetku fakulteta, a mi smo na prvoj godini. 

U zavisnosti od toga koliko ćemo i kako ćemo postaviti ciljeve, zavisi i naša motivacija. Motivacija nije nešto što je kontinuirano, nešto što je konstantno i što je stabilne forme. Motivacija se menja i zavisi od toliko faktora da bi bilo zaista vrlo malo i sat vremena da nabrajam od čega sve zavisi motivacija svakog od nas da bi smo ostvarili neke ciljeve. 
 

Suština je u tome da realno i zrelo, uvek potenciram to zrelo,  analiziramo da li naše ciljeve postavljamo iz ego stanja naših roditelja, pa postavljamo ono što su nam oni zacrtali, ono što bi oni želeli da mi budemo ili da zadovoljimo njih pa da kažemo ’kada im ovo završimo gotov/a sam, oslobođen/a sam pritiska’ – da li to radimo? 

Da li postavljamo ciljeve iz ega stanja deteta: ’’Ja želim da budem bolji od ovog, ja želim da ovo imam jer on ima, ja želim da uradim ovo jer je ona ili on bio/la tamo,’’ ili konačno, ono što je i najzdravije, postavljamo ciljeve iz ego stanja odraslog. Iz stavova, iz sistema vrednosti koje smo mi kao odrasle osobe postavili, gde smo realno i zrelo svesni da će na tom putu biti dosta prepreka, da će neke stvari zavisiti od nas, ali puno toga i neće. Da ne možemo da predvidimo sve i da budemo spremni da ćemo u svakom momentu jedan deo naših ciljeva morati da korigujemo. 
 

Kada tako realno postavimo stvari onda određujemo okvirnu esenciju ciljeva sa kojim: 
•    bismo bili zadovoljni, 
•    bismo bili izuzetno zadovoljni i 
•    ostvarenje sa kojim bismo bili brilijantni


Dakle, sve tri stvari su jako bitne da bismo mogli da pravimo strategiju i logistiku. Puno ljudi vreme provodi u day dreamingu, sanjarenju, puno ljudi ima taj problem da zapravo svoj cilj ostvari u svojoj glavi pre nego što išta uradi manuelno, otvorenih očiju i na javi. 

Zašto? -  zato što je puno lakše maštati i sanjati, a puno teže zaista na javi uložiti energiju i biti dosledan, uporan, strpljiv i konzistentan u kontinuiranom radu nečega što možda i ne volimo toliko, ali su jasni koraci na putu do cilja. 
 

Dakle, day dreaming često izaziva i anksioznost. Ako ne možemo na javi da se suočimo sa problemom i preprekama, onda otvorimo knjigu i odlutamo. Odlutamo tamo gde smo mi najjači, najlepši, najzgodniji, završili sve, znamo šta radimo i ta mašta nas zapravo koči da se trgnemo, razbudimo i kažemo ajmo polako.

Ti prvi koraci su jako teški ka ostvarenju cilja i ono što je bitno da motivacija neće uvek biti onakva kakvu gledamo i slušamo na Instagramu, onakva za kakvu nam ljudi govore: ,,Samo kreni, otvori oči i svako sve može da postigne!’’. To je laž. Ne može svako sve da postigne, nismo svi sposobni za sve. 

 



Možemo da budemo uporni, ali najviše ćemo postići ako uspemo da uskladimo naše afinitete, potencijale ili eventualno talente, naše želje i realnost u okviru koje te želje mogu da se ostvare. Kao i činjenicu da je za svaku stvar potrebna doslednost, energija, strpljenje, konzistentnost i hrabrost da se suočimo sa svim preprekama i to da ne mazimo sebe, već da budemo dovoljno uporni i onda kada smo preumorni. 

Da se ne žalimo svima oko nas, već da znamo da moramo da zagrizemo i odgrizemo kamen ako je potrebno da bismo ostvarili cilj. U tome se razlikuju oni koji su uspeli da izdresiraju svoju emociju, svoju upornost, svoju istrajnost od onih koji to nisu. 


U tome se razlikuju oni za koje kažemo: ,,Kako njemu ili njoj sve ide u životu, a nama ne?’’. To je zato što imamo tu pogrešnu percepciju i tumačimo svet vrlo površno. Dakle, Instagramsko prikazivanje sveta je površno. 

 



Da bismo mogli da radimo na sebi, moramo da budemo mnogo autentičniji, da se bavimo suštinom nas samih, a tek onda ako nam preostane vremena da se bavimo suštinom ljudi do kojih nam je stalo. Baviti se životima ljudi do kojih nam nije stalo, već samo tek tako da bismo mogli da kažemo nešto ružno o njima, ne bi li nama bilo lakše i bolje ako mi ne ostvarujemo ništa, je zapravo samo izgubljeno vreme koje možemo bolje da utrošimo, da se bavimo samim sobom. 
 

Prema tome, prepreka će biti, motivacija će varirati, a ciljevi se postavljaju u skladu sa svim onim što sam malopre rekla. 
Da li je cilj ostvariti sve što smo zamislili u životu? 

Ne, cilj je da budemo ponosni na korake koje pri tom cilju ostvarujemo i da budemo ponosni na bol koju smo osetili, na muku, znoj i suze koje smo prolili i da sa svim tim budemo neko ko sam sa sobom može da porazgovara, čestitati sebi na kraju i kaže: ,,Svaka ti čast za trud i za borbu koju si napravio.’’. 

 



Suštinski, mi smo ti koji samo sebi predstavljamo onaj najveći cilj u životu, a to je da iskoristimo svoje potencijale i da budemo zadovoljni, ponosni na sebe.

* * * 

U razgovoru s profesoricom Jasnom Bajraktarević dobili smo konkretan uvid u proces postavljanja ciljeva za 2024. godinu. Njene riječi podsjećaju nas da je postavljanje ciljeva kompleksan proces koji zahtijeva introspekciju, realnost i hrabrost. Jasno je istaknula i važnost postavljanja ciljeva iz zrelog i odraslog ego stanja, odvojenog od očekivanja roditelja ili nerealnih želja djeteta u nama.

Motivacija, kako nam je Jasna objasnila, nije konstantna, ali ključ je u dosljednosti, strpljenju i hrabrosti suočavanja s preprekama na putu ostvarivanja ciljeva. Jasna nas je potaknula da se odmaknemo od "day dreaminga" i suočimo s realnošću, jer samo konkretnim koracima možemo ostvariti svoje ciljeve.

Nadamo se da je ovaj razgovor s Jasnom bio inspirativan i poticajan te da će vam pomoći u postavljanju konkretnih ciljeva za nadolazeću godinu. Vjerujemo da su njezine riječi probudile svijest o važnosti realnosti, truda i samoponosa na putu ostvarivanja postavljenih ciljeva. 
Sada, kada ste opremljeni uvidima i savjetima, vjerujemo da ste spremni suočiti se s izazovima 2024. godine na realan i osnažujući način. No, podsjećamo naš naredni razgovor s Jasnom dotiče se pitanja:
,,Zašto sebi darovati razgovor i rad s psihologom kao poklon za Novu godine?'', mi u uredništvu se radujemo istom. 

* * * 
Foto: Privatna arhiva


Bonjour

Testirali smo umjesto vas: Uz pomoć stručnjaka saznajemo šta zaista ima smisla u njezi kože

TEKST: Bonjour.ba

Testirali smo umjesto vas: Uz pomoć stručnjaka saznajemo šta zaista ima smisla u njezi kože Testirali smo umjesto vas: Uz pomoć stručnjaka saznajemo šta zaista ima smisla u njezi kože

Farmaceuti su često prva osoba kojoj se ljudi obrate kada koža “ne sarađuje”. Akne, dehidracija, osjetljivost ili iznenadne promjene traže brze, ali promišljene odgovore.

Umjesto klasičnih prezentacija, željeli smo ponuditi potpuno drugačije iskustvo. Zato smo kreirali Beauty Lab format fokusiran na praksu, dijalog i testiranje proizvoda iz prve ruke.

Tako je nastao Bonjour.ba X Antonio Trade Cosmetics Beauty Lab, ovog puta u Mostaru gdje Antonio Trade Cosmetics donosi dermo brendove koji kombinuju istraživanja, moderne formulacije i rezultate koji se brzo primijete. 

Četrdeset farmaceuta okupilo se u opuštenoj, ali radnoj atmosferi, gdje su pitanja dolazila prirodno, a testiranje proizvoda bilo centralni dio druženja za razmjenu iskustava iz svakodnevne prakse.


antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_7
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_31
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_28
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_27

Kada stručno znanje postane dio svakodnevne rutine  

Poseban segment susreta bio je razgovor s dr. Mateom Ćorlukom, spec. dermatovenerologije iz Klinike za kožne i spolne bolesti SKB Mostar. Kroz praktične primjere iz rada s pacijentima, dr. Ćorluka otvorila je teme sa kojima se najčešće susreću u profesiji.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_34

Dr. Matea Ćorluk, spec. dermatovenerologije u Klinici za kožne i spolne bolesti SKB Mostar


Poseban fokus bio je na razbijanju čestih mitova, ali i na savjetima koji se mogu odmah primijeniti u praksi, bez komplikovanja i nepotrebnih koraka.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_33
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_32

Četiri proizvoda u fokusu: Gdje se praksa najviše zadržala  

Testiranje u Beauty Labu bilo je usmjereno na četiri proizvoda koji se u praksi najčešće traže: dva rješenja za kožu sklonu aknama i dva proizvoda za hidrataciju i jačanje kožne barijere. Acnemy linija prirodno je otvorila razgovore o problematičnoj koži, dok su proizvodi za hidrataciju, linije Transparent Lab-a, potaknuli diskusiju o teksturama, slojevitosti i osjećaju na koži kroz dan. 

Upravo kroz taj kontrast, farmaceuti su mogli direktno uporediti teksture, osjećaj na koži i očekivane rezultate.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_1
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_13
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_3

U fokusu nije bio opis formulacija, već njihovo ponašanje na koži,  kako se upijaju, kako se osjećaju nakon nekoliko minuta i kako se uklapaju u realne, svakodnevne rutine.

Za problematičnu kožu, fokus je bio na proizvodima iz Academy linije.

Acnemy Zitclean gel za čišćenje testiran je kao prvi korak rutine, farmaceuti su posebno komentarisali njegovu laganu teksturu i osjećaj čiste kože bez isušivanja. Uz njega, Acnemy Zitproof spot flasteri otvorili su razgovor o praktičnim, ciljanim rješenjima koja korisnici često traže za brzu reakciju na pojedinačne nepravilnosti.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_15
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_21
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_5
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_d4
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_11
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_5

U segmentu hidratacije, pažnja je bila usmjerena na proizvode brenda Transparent Lab .

Niacinamide Glow Cream i Pure Glycerin Face Serum testirani su zajedno, upravo onako kako se često koriste u rutini, kao kombinacija koja pruža hidrataciju, ujednačen izgled kože i osjećaj ugode tokom dana. Diskusija se prirodno vodila oko slojevitosti, brzine upijanja i toga kako se proizvodi ponašaju nekoliko minuta nakon nanošenja.

Umjesto opisivanja sastava, fokus je bio na iskustvu, kako proizvodi “rade” na koži i kako se uklapaju u realne potrebe korisnika koje farmaceuti svakodnevno susreću.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_7
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_6
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_22
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_8
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_6
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_1
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_10

Prostor za znanje, pitanja i razmjenu iskustava  

Nakon stručnog dijela, gosti su dobili kratki upitnik s pitanjima o niacinamidu, flasterima i aktivnim sastojcima. Upravo ti trenuci bilježenja odgovora, komentara i poređenja iskustava dali su dodatnu vrijednost cijelom susretu.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_17
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_30
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_20
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_23
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_29
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_19

Edukacija se nastavila i izvan prezentacije, kroz razgovore koji su povezivali teoriju s praksom i otvarali nova pitanja. Atmosfera je bila opuštena, ali fokusirana. 

Bez žurbe i bez unaprijed zadanih odgovora, gosti su imali priliku da testiraju proizvode, komentarišu dojmove i međusobno razmjenjuju iskustva iz prakse.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_3
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_4
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_2

Beauty Lab u Mostaru pokazao je koliko je važno farmaceutima dati prostor za testiranje, pitanja i razmjenu mišljenja. Kada proizvodi prođu kroz ruke onih koji ih svakodnevno preporučuju, razlike postaju jasnije, a povjerenje u preporuku jače.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_d2

U nastavku donosimo izdvojene trenutke s Beauty Laba.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_d6
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_1
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_2
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_7
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_8
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_3

antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_6
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_5
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_15
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_14
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_13
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_12
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_11
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_10
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_9
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_17
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_16

Ovaj sadržaj je nastao u saradnji sa @antoniotradecosmetics
Bonjour.ba produkcija:
Organizacija eventa: Bonjour.ba 
Kreativni koncept eventa: Dijana Ćavar
Autorica članka: Ada Ćeremida
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba
Video: Edin Babić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!