TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 25.12.2023.

U svijetu ubrzanog tempa života, osvrnuti se na proteklu godinu postaje ključno pitanje.


No, zapitali smo se koji je to najbolji način za analizu godine iza nas. Kako na zdrav način sumirati rezultate koje smo postigli, bez osjećaja grižnje savjesti ili pak onog 'nisam uradio/la dovoljno'? 

Uz to smo osluškivali i vaše želje, pa se prisjetili kako ste na anketi 'Šta želite čitati na Bonjour.ba?' većinski izrazili želju za savjetima stručnjaka o mentalnom zdravlju. Poslušali smo vas, jer smo znali da postoji osoba koja će nam dati savršene odgovore na ova pitanja pa smo odlučili razgovarati s poznatom psihologinjom, Jasnom Bajraktarević, postavljajući joj tri ključna pitanja o značaju osvrta na prošlu godinu, strategijama za emocionalnu ravnotežu i postavljanju zdravih ciljeva

 

Prof. dr. sc. Jasna Bajraktarević

 

Ovaj put donosimo odgovor na naše prvo pitanje: Važnost osvrta na godinu iza nas?
Koje su to zapravo strategije za postizanja emocionalne ravnoteže?

Profesorica Jasna je, očekivano, dala odgovor koji će vam zasigurno pomoći pri ličnoj analizi


Prof. dr. sc. Jasna Bajraktarević o analizi godine iza nas

Decembar je mesec kada se inače sumiraju rezultati. Zašto je važno da sumiramo rezultate i da vidimo šta smo to uradili u prethodnoj godini? 
Pre svega, jer toliko brzo živimo da i lepe, a i one loše stvari bivaju zaboravljene. Sećamo se samo svega što nismo ostvarili u životu i često razmišljamo samo o tome na koji način bismo mogli da iskritikujemo sebe. 
 

Spolja, mnogo nam energije odlazi da bi bismo svetu pokazali da smo jaki, moćni, uspešni, stabilni, mlađi 10 godina nego što jesmo, a iznutra nosimo taj negativizam i osećaj kritike prema samom sebi, koji nesigurnost koju nosimo često nije nikada ni prevazišao. 


Foto: Pexels.com



Zato je jako bitno da krenemo od početka, da ovih 12 meseci posvetimo tome da vidimo šta smo to uspeli da uradimo. Da li smo održali neke ciljeve zadnjih par godina, da li smo napredovali u nečemu što smo zacrtali? Da li možda nismo ostvarili i zašto nismo ostvarili ono sto smo hteli? Najveći problem je nesumirati rezultate, ne nagraditi sebe, već ostati zaglavljen u tome da sam mogao još više. Problem je u tome što ne radimo na sebi i što bez nagrada za ono što smo uradili, bez zahvalnosti sebi, ne možemo da idemo dalje. 


Nažalost, parametri su nam društvene mreže u kojima vlada parola ''više, jače, bolje'' i uvek ima neko ko ima nešto više od onoga što mi imamo ili još više, ono što želimo deluje kontraproduktivno. I u tome smo se izgubili i zaboravili koliko je bitno, koliko je značajno da zaista pogledamo realno šta smo, ko smo, šta jesmo, čemu idemo i čemu težimo. 

 

U toj analizi nas samih bitno je da se ne vodimo reklamama, marketinškim trikovima, instagramskim porukama ili tim svetom nekog visokog sjaja koji nas fascinira koji šljašti i blješti i suštinski nam razdire dušu. Ako nismo dovoljno sigurni u sebe da smo prevazišli dečiju potrebu da budemo neko koga ljudi slave, kome se dive, neko ko stalno ima hiljadu lajkova za sve ono što radi i neko ko zapravo nikada nije odrastao već je ostao na nivou deteta koje želi da bude centar pažnje svojih roditelja i sveta koji ga okružuje. 

Dakle, sve te analize služe tome da sami sa sobom vidimo jesmo li odrasli, da li je naš ego odrastao ili smo i dalje u egu deteta, pa se trudimo da nekim spoljnim igračkama zadovoljimo trenutak u kojem ćemo misliti da smo se popeli na Vavilon. 


 Foto: Pexels.com


Analiza treba da nam pomogne da shvatimo jesmo li krenuli dalje, da li je naš put nešto što je naše autentično ili smo ga preuzeli i da li smo konačno naučili da uživamo u procesu, a ne samo da nam cilj bude opterećenje do kojeg teško stižemo. Svako stizanje do cilja izazov je samo onda ako nam se proces stizanja do cilja dopada, ako zaista osjećamo zadovoljstvo dok pravimo kolače, čitamo knjigu, ako smo taj ispit shvatili samo kao još jednu prepreku i izazov, a ne kao smrtnu kaznu koju smo dobili jer moramo to da završimo, a ovamo sanjamo da smo milioneri, doktori nauka i da predajemo na prestižnim univerzitetima itd. 

 

Dakle, analiza je tu da nam presliša ego, da nas pohvali ako smo sve uradili, da nam ukaže na greške ako nismo uradili ono što smo zacrtali u prošloj godini i da naprosto smireno, prihvaćajući sebe krenemo u novu godinu sa novim zadacima, ne zato što kad ih ostvarimo će tu biti kraj, već što ćemo novu godinu obogatiti novim adrenalinskim iščekivanjem lepih stvari koje će nam se desiti uz rad. Jer monotonija, dosada, završetak jednog cilja uvek izazivaju anksioznost jer je to jedna praznina koja uvek nastaje nakon ostvarenja cilja. 

 

Zato trudite se da vam ni jedan dan ne bude bez cilja, kratkoročnog, dugoročnog, onih najjednostavnijih, onih lepih malih slatkih ciljeva koji nam čine dan lepim ili onih malo većih ciljeva u kojima se osjećamo dobro kada ih uradimo.

Znači, zrelost, mentalna zrelost, mentalna stabilnost, analiza je jednako važna kao i svako postavljanje novih ciljeva i onoga gdje želimo biti polako, sigurno, stabilno, prihvaćajući sebe, verujući u sebe da možemo da stignemo. Ali naravno uz jednu realnost koja nastaje samo onda kada istinski prihvatimo sebe. 

 

Foto: Pexels.com


 

* * * 

Na Bonjour.ba uvijek težimo prenositi relevantne savjete stručnjaka, a Jasnina stručnost dodatno obogaćuje ovakve priče.
Profesorici Jasni zahvaljujemo na dubokom uvidu u važnost osvrta na proteklu godinu. Njezine riječi o potrebi samoproučavanja i postavljanju realnih ciljeva pružaju nam vrijedne smjernice za osobni rast

Uvijek nam je zadovoljstvo dijeliti korisne informacije s našom zajednicom, a Jasna Bajraktarević pruža nam neprocjenjivu podršku na putu ka emocionalnoj ravnoteži i osobnom razvoju. Zato, stay tuned jer uskoro donosimo njene odgovore na pitanja: 

Kako postaviti zdrave ciljeve za godinu pred nama?
Zašto sebi darovati razgovor i rad s psihologom kao poklon za Novu godinu?

* * * 
Naslovna fotografija: Privatna arhiva 


Bonjour

Swiss Arabian u Almari: Spoj istoka i zapada koji ćete poželjeti nositi

TEKST: Bonjour.ba - PR

Swiss Arabian u Almari: Spoj istoka i zapada koji ćete poželjeti nositi Swiss Arabian u Almari: Spoj istoka i zapada koji ćete poželjeti nositi

DP Lux grupa je na terasi hotela Movenpick u Sarajevu predstavila Almaru, lanac parfumerija specijalizovan za orijentalne parfeme, zajedno sa brendom koji imaju u svojoj ponudi: Swiss Arabian.

U Almari, koja trenutno u regionu broji 7 parfumerija, može se pronaći najveći izbor orijentalnih parfema u BiH.


bonjour_ba13sviss

Almara je nastala iz velike ljubavi prema Orijentu i orijentalnim parfemima jer autentični orijentalni mirisi koji osvajaju i inspirišu poznati su po svojoj intenzivnosti, dugotrajnosti i bogatim, složenim mirisnim notama koje ostaju na vašoj koži cijeli dan. 


bonjour_ba38sviss

Ova ponuda nije slučajna: iza nje stoji dugogodišnje iskustvo i duboko poznavanje parfema DP Lux grupe, koja je sa strašću birala svaki miris kako bi kupcima ponudila samo najbolje.


bonjour_ba05sviss

Jedan od najpoznatijih brendova u svijetu orijentalnih parfema je Swiss Arabian čiji su parfemi izuzetno postojani, jer sadrže visoku koncentraciju mirisnih ulja. 


bonjour_ba26sviss

U osnovi imaju najpoznatije i najdragocijenije sastojke mošusa, ćilibara, sandalovine, ouda, kao bazu svakog od njihovog mirisa.


bonjour_ba21sviss

Swiss Arabian parfemi predstavljaju spoj tradicionalnog i modernog, istoka i zapada. Istok poznat po nasljeđu i tradiciji, zapad kao simbol modernog, lijepog, elegantnog i kvalitetnog. 


bonjour_ba37sviss

Swiss Arabian je osnovan 1974. godine, a u svom širokom asortimanu imaju preko 120 proizvoda, parfema, visokokoncentrovanih ulja, dezodoransa, svijeća, difuzera. 


bonjour_ba17sviss

Svoj asortiman dijele na dvije kategorije: orijentalnu (arapski, tradicionalni parfemi), i oksidentalnu (zapadnjački, francuski mirisi), kao i fuzije ta dva.


bonjour_ba09sviss

Na ovom događaju imali smo priliku da se upoznamo sa kolekcijom Shagaf Oud koja je ostavila sve prisutne bez daha. Oblaci mirisa spajali su se sa zavodljivom muzikon DJ-ice Forore ostavljajući tragove i sjećanje na ovu magičnu sarajevsku noć.

O DP Lux grupi:  

DP Lux grupa je vodeći evropski distributer brendova parfema i skin care kozmetike sa prisustvom na 16 tržišta


bonjour_ba06sviss

DP Lux mreža se brzo razvija zahvaljujući uspješnim saradnjama sa prestižnim brendovima, a sa svojim stručnim timom i posvećenošću, postali su distributivna mreža u ovom dijelu Evrope. 


bonjour_ba04sviss

Također, DP Lux grupa je vlasnik tri maloprodajna lanca parfumerija (Belodore, Plaza, Almara), koje posluju u 7 zemalja.


bonjour_ba07sviss

Almara – Essence of the Orient  

Almara parfumerije postoje od 2022. godine. 7 Almara parfumerija nalaze se u Srbiji i Bosni i Hercegovini na atraktivnim lokacijama u tržnim centrima: u Beogradu u Galeriji, Beo Shopping Centru, Delta City i Ušću, zatim u Nišu u Delta Planet-u, u Novom Sadu u Promenadi i odnedavno u Sarajevu u Aria Mall-u.


bonjour_ba27sviss

U asortimanu Almara parfumerija može se pronaći širok spektar orijentalnih parfemskih brendova, najverovatnije najveći izbor orijentalnih parfema u regionu kao što su Ajmal, Al Haramain, Armaf, Flavia, Khadlaj, Lattafa, Rasasi, Swiss Arabian i mnogi drugi.


bonjour_ba24sviss

Svaki od ovih brendova donosi jedinstvene mirisne doživljaje, od klasičnih orijentalnih nota do modernih interpretacija, pružajući ljubiteljima parfema širok spektar opcija za otkrivanje svog savršenog mirisa.

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!