TEKST: Emina Smaka

DATUM OBJAVE: 25.12.2023.

U svijetu ubrzanog tempa života, osvrnuti se na proteklu godinu postaje ključno pitanje.


No, zapitali smo se koji je to najbolji način za analizu godine iza nas. Kako na zdrav način sumirati rezultate koje smo postigli, bez osjećaja grižnje savjesti ili pak onog 'nisam uradio/la dovoljno'? 

Uz to smo osluškivali i vaše želje, pa se prisjetili kako ste na anketi 'Šta želite čitati na Bonjour.ba?' većinski izrazili želju za savjetima stručnjaka o mentalnom zdravlju. Poslušali smo vas, jer smo znali da postoji osoba koja će nam dati savršene odgovore na ova pitanja pa smo odlučili razgovarati s poznatom psihologinjom, Jasnom Bajraktarević, postavljajući joj tri ključna pitanja o značaju osvrta na prošlu godinu, strategijama za emocionalnu ravnotežu i postavljanju zdravih ciljeva

 

Prof. dr. sc. Jasna Bajraktarević

 

Ovaj put donosimo odgovor na naše prvo pitanje: Važnost osvrta na godinu iza nas?
Koje su to zapravo strategije za postizanja emocionalne ravnoteže?

Profesorica Jasna je, očekivano, dala odgovor koji će vam zasigurno pomoći pri ličnoj analizi


Prof. dr. sc. Jasna Bajraktarević o analizi godine iza nas

Decembar je mesec kada se inače sumiraju rezultati. Zašto je važno da sumiramo rezultate i da vidimo šta smo to uradili u prethodnoj godini? 
Pre svega, jer toliko brzo živimo da i lepe, a i one loše stvari bivaju zaboravljene. Sećamo se samo svega što nismo ostvarili u životu i često razmišljamo samo o tome na koji način bismo mogli da iskritikujemo sebe. 
 

Spolja, mnogo nam energije odlazi da bi bismo svetu pokazali da smo jaki, moćni, uspešni, stabilni, mlađi 10 godina nego što jesmo, a iznutra nosimo taj negativizam i osećaj kritike prema samom sebi, koji nesigurnost koju nosimo često nije nikada ni prevazišao. 


Foto: Pexels.com



Zato je jako bitno da krenemo od početka, da ovih 12 meseci posvetimo tome da vidimo šta smo to uspeli da uradimo. Da li smo održali neke ciljeve zadnjih par godina, da li smo napredovali u nečemu što smo zacrtali? Da li možda nismo ostvarili i zašto nismo ostvarili ono sto smo hteli? Najveći problem je nesumirati rezultate, ne nagraditi sebe, već ostati zaglavljen u tome da sam mogao još više. Problem je u tome što ne radimo na sebi i što bez nagrada za ono što smo uradili, bez zahvalnosti sebi, ne možemo da idemo dalje. 


Nažalost, parametri su nam društvene mreže u kojima vlada parola ''više, jače, bolje'' i uvek ima neko ko ima nešto više od onoga što mi imamo ili još više, ono što želimo deluje kontraproduktivno. I u tome smo se izgubili i zaboravili koliko je bitno, koliko je značajno da zaista pogledamo realno šta smo, ko smo, šta jesmo, čemu idemo i čemu težimo. 

 

U toj analizi nas samih bitno je da se ne vodimo reklamama, marketinškim trikovima, instagramskim porukama ili tim svetom nekog visokog sjaja koji nas fascinira koji šljašti i blješti i suštinski nam razdire dušu. Ako nismo dovoljno sigurni u sebe da smo prevazišli dečiju potrebu da budemo neko koga ljudi slave, kome se dive, neko ko stalno ima hiljadu lajkova za sve ono što radi i neko ko zapravo nikada nije odrastao već je ostao na nivou deteta koje želi da bude centar pažnje svojih roditelja i sveta koji ga okružuje. 

Dakle, sve te analize služe tome da sami sa sobom vidimo jesmo li odrasli, da li je naš ego odrastao ili smo i dalje u egu deteta, pa se trudimo da nekim spoljnim igračkama zadovoljimo trenutak u kojem ćemo misliti da smo se popeli na Vavilon. 


 Foto: Pexels.com


Analiza treba da nam pomogne da shvatimo jesmo li krenuli dalje, da li je naš put nešto što je naše autentično ili smo ga preuzeli i da li smo konačno naučili da uživamo u procesu, a ne samo da nam cilj bude opterećenje do kojeg teško stižemo. Svako stizanje do cilja izazov je samo onda ako nam se proces stizanja do cilja dopada, ako zaista osjećamo zadovoljstvo dok pravimo kolače, čitamo knjigu, ako smo taj ispit shvatili samo kao još jednu prepreku i izazov, a ne kao smrtnu kaznu koju smo dobili jer moramo to da završimo, a ovamo sanjamo da smo milioneri, doktori nauka i da predajemo na prestižnim univerzitetima itd. 

 

Dakle, analiza je tu da nam presliša ego, da nas pohvali ako smo sve uradili, da nam ukaže na greške ako nismo uradili ono što smo zacrtali u prošloj godini i da naprosto smireno, prihvaćajući sebe krenemo u novu godinu sa novim zadacima, ne zato što kad ih ostvarimo će tu biti kraj, već što ćemo novu godinu obogatiti novim adrenalinskim iščekivanjem lepih stvari koje će nam se desiti uz rad. Jer monotonija, dosada, završetak jednog cilja uvek izazivaju anksioznost jer je to jedna praznina koja uvek nastaje nakon ostvarenja cilja. 

 

Zato trudite se da vam ni jedan dan ne bude bez cilja, kratkoročnog, dugoročnog, onih najjednostavnijih, onih lepih malih slatkih ciljeva koji nam čine dan lepim ili onih malo većih ciljeva u kojima se osjećamo dobro kada ih uradimo.

Znači, zrelost, mentalna zrelost, mentalna stabilnost, analiza je jednako važna kao i svako postavljanje novih ciljeva i onoga gdje želimo biti polako, sigurno, stabilno, prihvaćajući sebe, verujući u sebe da možemo da stignemo. Ali naravno uz jednu realnost koja nastaje samo onda kada istinski prihvatimo sebe. 

 

Foto: Pexels.com


 

* * * 

Na Bonjour.ba uvijek težimo prenositi relevantne savjete stručnjaka, a Jasnina stručnost dodatno obogaćuje ovakve priče.
Profesorici Jasni zahvaljujemo na dubokom uvidu u važnost osvrta na proteklu godinu. Njezine riječi o potrebi samoproučavanja i postavljanju realnih ciljeva pružaju nam vrijedne smjernice za osobni rast

Uvijek nam je zadovoljstvo dijeliti korisne informacije s našom zajednicom, a Jasna Bajraktarević pruža nam neprocjenjivu podršku na putu ka emocionalnoj ravnoteži i osobnom razvoju. Zato, stay tuned jer uskoro donosimo njene odgovore na pitanja: 

Kako postaviti zdrave ciljeve za godinu pred nama?
Zašto sebi darovati razgovor i rad s psihologom kao poklon za Novu godinu?

* * * 
Naslovna fotografija: Privatna arhiva 


Bonjour

Testirali smo umjesto vas: Uz pomoć stručnjaka saznajemo šta zaista ima smisla u njezi kože

TEKST: Bonjour.ba

Testirali smo umjesto vas: Uz pomoć stručnjaka saznajemo šta zaista ima smisla u njezi kože Testirali smo umjesto vas: Uz pomoć stručnjaka saznajemo šta zaista ima smisla u njezi kože

Farmaceuti su često prva osoba kojoj se ljudi obrate kada koža “ne sarađuje”. Akne, dehidracija, osjetljivost ili iznenadne promjene traže brze, ali promišljene odgovore.

Umjesto klasičnih prezentacija, željeli smo ponuditi potpuno drugačije iskustvo. Zato smo kreirali Beauty Lab format fokusiran na praksu, dijalog i testiranje proizvoda iz prve ruke.

Tako je nastao Bonjour.ba X Antonio Trade Cosmetics Beauty Lab, ovog puta u Mostaru gdje Antonio Trade Cosmetics donosi dermo brendove koji kombinuju istraživanja, moderne formulacije i rezultate koji se brzo primijete. 

Četrdeset farmaceuta okupilo se u opuštenoj, ali radnoj atmosferi, gdje su pitanja dolazila prirodno, a testiranje proizvoda bilo centralni dio druženja za razmjenu iskustava iz svakodnevne prakse.


antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_7
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_31
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_28
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_27

Kada stručno znanje postane dio svakodnevne rutine  

Poseban segment susreta bio je razgovor s dr. Mateom Ćorlukom, spec. dermatovenerologije iz Klinike za kožne i spolne bolesti SKB Mostar. Kroz praktične primjere iz rada s pacijentima, dr. Ćorluka otvorila je teme sa kojima se najčešće susreću u profesiji.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_34

Dr. Matea Ćorluk, spec. dermatovenerologije u Klinici za kožne i spolne bolesti SKB Mostar


Poseban fokus bio je na razbijanju čestih mitova, ali i na savjetima koji se mogu odmah primijeniti u praksi, bez komplikovanja i nepotrebnih koraka.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_33
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_32

Četiri proizvoda u fokusu: Gdje se praksa najviše zadržala  

Testiranje u Beauty Labu bilo je usmjereno na četiri proizvoda koji se u praksi najčešće traže: dva rješenja za kožu sklonu aknama i dva proizvoda za hidrataciju i jačanje kožne barijere. Acnemy linija prirodno je otvorila razgovore o problematičnoj koži, dok su proizvodi za hidrataciju, linije Transparent Lab-a, potaknuli diskusiju o teksturama, slojevitosti i osjećaju na koži kroz dan. 

Upravo kroz taj kontrast, farmaceuti su mogli direktno uporediti teksture, osjećaj na koži i očekivane rezultate.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_1
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_13
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_3

U fokusu nije bio opis formulacija, već njihovo ponašanje na koži,  kako se upijaju, kako se osjećaju nakon nekoliko minuta i kako se uklapaju u realne, svakodnevne rutine.

Za problematičnu kožu, fokus je bio na proizvodima iz Academy linije.

Acnemy Zitclean gel za čišćenje testiran je kao prvi korak rutine, farmaceuti su posebno komentarisali njegovu laganu teksturu i osjećaj čiste kože bez isušivanja. Uz njega, Acnemy Zitproof spot flasteri otvorili su razgovor o praktičnim, ciljanim rješenjima koja korisnici često traže za brzu reakciju na pojedinačne nepravilnosti.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_15
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_21
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_5
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_d4
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_11
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_5

U segmentu hidratacije, pažnja je bila usmjerena na proizvode brenda Transparent Lab .

Niacinamide Glow Cream i Pure Glycerin Face Serum testirani su zajedno, upravo onako kako se često koriste u rutini, kao kombinacija koja pruža hidrataciju, ujednačen izgled kože i osjećaj ugode tokom dana. Diskusija se prirodno vodila oko slojevitosti, brzine upijanja i toga kako se proizvodi ponašaju nekoliko minuta nakon nanošenja.

Umjesto opisivanja sastava, fokus je bio na iskustvu, kako proizvodi “rade” na koži i kako se uklapaju u realne potrebe korisnika koje farmaceuti svakodnevno susreću.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_7
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_6
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_22
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_8
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_6
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_1
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_10

Prostor za znanje, pitanja i razmjenu iskustava  

Nakon stručnog dijela, gosti su dobili kratki upitnik s pitanjima o niacinamidu, flasterima i aktivnim sastojcima. Upravo ti trenuci bilježenja odgovora, komentara i poređenja iskustava dali su dodatnu vrijednost cijelom susretu.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_17
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_30
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_20
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_23
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_29
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_19

Edukacija se nastavila i izvan prezentacije, kroz razgovore koji su povezivali teoriju s praksom i otvarali nova pitanja. Atmosfera je bila opuštena, ali fokusirana. 

Bez žurbe i bez unaprijed zadanih odgovora, gosti su imali priliku da testiraju proizvode, komentarišu dojmove i međusobno razmjenjuju iskustva iz prakse.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_3
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_4
antonio_trade_mostar_ba_bonjour_ba_2

Beauty Lab u Mostaru pokazao je koliko je važno farmaceutima dati prostor za testiranje, pitanja i razmjenu mišljenja. Kada proizvodi prođu kroz ruke onih koji ih svakodnevno preporučuju, razlike postaju jasnije, a povjerenje u preporuku jače.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_d2

U nastavku donosimo izdvojene trenutke s Beauty Laba.


antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_d6
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_1
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_2
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_7
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_8
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_3

antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_6
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_5
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_15
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_14
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_13
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_12
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_11
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_10
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_9
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_17
antonio_trade_mostar_zvanice_ba_bonjour_ba_16

Ovaj sadržaj je nastao u saradnji sa @antoniotradecosmetics
Bonjour.ba produkcija:
Organizacija eventa: Bonjour.ba 
Kreativni koncept eventa: Dijana Ćavar
Autorica članka: Ada Ćeremida
Grafičko oblikovanje: Marija Perić
Social Media: Marija Perić i Tesnim Ališah
Fotografije: Enida Kajević za Bonjour.ba
Video: Edin Babić za Bonjour.ba


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!