TEKST: Marija Perić

DATUM OBJAVE: 25.5.2020.

U svijetu u kojem se svakodnevno koristimo laptopom, mobitelom i drugim elektronskim uređajima, pitamo se, je li moguće napraviti digitalni detoks i smanjiti korištenje ovih uređaja kroz dan?

Iako se čini kao gotovo nemoguća misija, postoje efektivni načini uz pomoć kojih možete ograničiti korištenje elektronskih uređaja svaki dan, a da to ne utječe previše na vaše navike i stil života. Naime, iako su nam tehnologija i pojedine mreže donijeli brojne benefite i rado uživamo u njima, važno je smanjiti besciljno pretraživanje i osvježavanje društvenih mreža.

ZAŠTO JE VAŽNO NAPRAVITI DIGITALNI DETOKS?

Stalno provjeravanje mobitela, odlasci na društvene mreže, večeri provedene ispred blještećih ekrana mogu nas spriječiti u tome da pronađemo rituale, hobije i stvari u životu koje nas čine sretnijima. Digitalni detoks je važan kako biste reducirali stres u svom životu i ponovo se povezali sa svojim najbližima i na kraju krajeva sa samima sobom.
Ako niste sigurni kako polako, ali sigurno smanjiti korištenje mobitela, laptopa i drugih uređaja te ispuniti svakodnevicu sa nekim novim navikama i aktivnostima, prelistajte savjete koje izdvajamo u nastavku.

Foto: @newdarlings

POTRAŽITE NAČINE KAKO SE ZABAVITI, A DA TO NE UKLJUČUJE ELEKTRONSKE UREĐAJE

Vaše slobodno poslijepodne možete rezvirati za mnoštvo novih hobija i malenih rituala koji će vas učiniti sretnima i ispuniti vaše vrijeme kvalitetno. To može biti čitanje nove knjige, druženje sa nećakom, pedikura ili jednostavno uživanje u kavi na vašem balkonu. Također, to vrijeme možete rezervirati za DIY projekte koje ste oduvijek odgađali, redekoraciju doma i uživo druženje s obitelji ili prijateljima, daleko od svih elektronskih uređaja.

Foto: unsplash.com

KRENITE NA SPAVANJE BEZ DRUŠTVA BILO KOJEG SVJETLEĆEG EKRANA

Odnedavno je dokazano kako ćete prije zaspati ako najmanje sat vremena prije spavanja ne budete u blizini i ne koristitie nikakve elektroničke uređaje. To je samo jedan od razloga zašto vam je potreban digitalni detoks, pogotovo navečer kada većina nas ima naviku pregledavati videje i fotografije online prije spavanja. Umjesto na mobitelu i laptopu, vrijeme nekoliko sati prije odlaska u krevet rezervirajte za čitanje, poboljšanu beauty rutinu ili pak uživajte u toploj kupki. Svi ovi rituali pomoći će vam da brže zaspite, a za više ideja koje rituale uključiti prije odlaska na spavanje klik ovdje.

SA SVOJIM PRIJATELJIMA RAZGOVARAJTE UŽIVO

Umjesto da svakodnevno podijelite hrpu poruka na raznim društvenim mrežama kroz koje se ne možete iskreno povezati, nastojte vašu komunikaciju pretvoriti u druženja uživo, uz kavu, omiljene slatkiše, film i druge aktivnosti. Ne samo da će ovakva druženja goditi i vama i vašim prijateljima, nego ćete se i ispuniti pozitivnom energijom, a i jako je važno da u životu imate pravu podršku i ljude na koje možete računati i koji vas mogu saslušati.

Foto: unsplash.com

OGRANIČITE VRIJEME NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Jedan od najvećih krivaca naše povezanosti s tehnologijom definitivno su društvene mreže. Razlog je zapravo buđenje hormona sreće kad god čujemo zvuk notifikacije.
Obzirom da je puno zdravije i kvalitetnije da se vaš hormom sreće aktivira radi produktivnih stvari koje vas istinski ispunjavaju, nastojte ograničiti vrijeme na društvenim mrežama.
Načini na koje to možete napraviti jesu da društvene mreže provjeravate samo u određeno doba dana, u potpunosti ih deinstalirate ili pak samo isključite nofitikacije kako vas ne bi ometale konstantno što je opcija u postavkama brojnih društvenih aplikacija.

KONTROLIRAJTE VRIJEME ODGOVARANJA NA MAILOVE

Jednako kao društvene mreže, nastojanje da instant odgovorite na svaki mail koji dobijete ne samo da crpi previše vaše energije, nego i oduzima puno vašeg vremena i djeluje neproduktivno na vašu cijelu radnu rutinu. U danu uvijek rezervirajte vrijeme unutar kojeg ćete odogovarati na mailove i vrijeme kada ćete se baviti ostalim stvarima sa vaše TO-DO liste. Jedino uz pomoć ovog trika nećete biti stalno prikovani za mobitel, laptop i druge elektronske uređaje u svom domu.

Foto: unsplash.com

SAKRIJTE SVOJ MOBILNI TELEFON

Jedan od dobrih trikova kako se odviknuti od stalnog posezanja za mobitelom je da ga sakrijete iz svog vidnog polja. Kad se družite sa obitelji u kući, mobitel ostavite u sobi i ponekad ga provjerite kako ne biste propustili neke važne obavijesti ili poruke. Na ovaj način nećete konstantno provjeravati društvene mreže dok se družite sa svojim dragim ljudima.

PROVODITE VRIJEME NA MJESTIMA GDJE MOBITEL INAČE NIJE POTREBAN

Korak dalje u cijeloj igri sa digitalnim detoksom možete napraviti i ako u svoju rutinu uključite što više aktivnosti koje ne podrazumijevaju korištenje mobitela. Hobiji kao što su joga, ples, slikanje, šivanje i razne druge aktivnosti slične ovima mogu postati vaša nova zanimacija, a zamijeniti će ono vrijeme koje besciljno provedete listajući novosti, portale, društvene mreže i mail, a to je naš cilj, zar ne?

Foto: unsplash.com

 ***
Naslovna fotografija: @aninebing
Tekst: Marija Perić


Bonjour

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

TEKST: Bonjour.ba - PR

Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija Žene koje ne čekaju prilike, već ih stvaraju: Završena Woman.Comm konferencija

Završena je četvrta Woman.Comm konferencija, koja je i ove jeseni okupila stručnjakinje iz komunikacijske industrije regiona.

Tokom dva dana konferencije čule su se brojne inspirativne priče žena koje su otvoreno podijelile iskustva, uspjehe, ali i izazove koje nosi rad u dinamičnoj industriji komunikacija, te se pričalo i o stanju u industriji, novitetima i napretku. 


woman_comm5bonjour_ba

Konferencija je završena uz snažnu poruku da su izdržljivost, odvažnost i vjera u vlastite mogućnosti ono što žene svakodnevno izdiže iznad „staklenog stropa“. 

 

„Da bismo bili iznad staklenog stropa, potrebno je da budemo izdržljive, odvažne, ali i da ne slušamo kada nam kažu da ne možemo“, poručila je Ljiljana Vasić, regionalna market export menadžerka kompanije Bambi. 


woman_comm15bonjour_ba

Jadranka Penava, direktorica MeggleBH, dodala je da su „žene bolje jer su snalažljivije, glasne, bučne i moćne. Riječi mogu, znam i hoću guraju nas naprijed.“

 

Belma Hadžiomerović, doktorica ekonomskih nauka i osnivačica Bstorm Consultinga, istakla je da liderstvo počinje iznutra: „Ne čekajmo savršene okolnosti, jer one rijetko dolaze. Promjena počinje onog trenutka kada preuzmemo odgovornost i odlučimo djelovati.“



woman_comm8bonjour_ba

Komunikacijska industrija regije: slični izazovi, različiti pristupi

 

Drugi dan konferencije donio je pregled tržišta Hrvatske, Slovenije, Srbije i BiH, uz zaključak da region odlikuje snažna kreativnost, rast i želja za profesionalizacijom.


woman_comm9bonjour_ba
 

U Hrvatskoj, članice HURA-e u 2024. ostvarile su gotovo 400 miliona eura prihoda, a očekuje se rast od 12% u 2025. godini. Kampanje s manjim budžetima sve češće osvajaju međunarodna priznanja, dok projekti poput Dana komunikacija i IAB Discovery edukacija dodatno jačaju industriju.

 

U Bosni i Hercegovini, komunikacijska industrija pokazuje stabilan rast uprkos izazovima poput odliva kadrova, ograničenih budžeta i nedostatka sistemskog mjerenja medija. 


woman_comm12bonjour_ba

Među događajima koji oblikuju tržište istaknuti su: Sarajevo Film Festival, No Limit Festival, Branding konferencija, Advertissimo i Woman.Comm, uz potrebu za snažnijim udruženjem koje bi okupilo agencijski sektor.

 

Slovenija, kako je istakao Tine Lugarič, suosnivač kreativnog studija Trampolin, bilježi stabilan rast i prelazak na digitalno oglašavanje, koje sada čini više od 50% ukupnih budžeta. 

To sve ukazije na zrelost tržišta, ali i na promjene u ponašanju oglašivača prema većoj mjerljivosti, efikasnosti, ciljanju i optimizaciji kampanja. Oni su taj trend iskoristili na najbolji način, i u kombinaciji sa njihovim receprtom za uspjeh postižu odlične rezultate. 


woman_comm13bonjour_ba


 

„Naš recept je jednostavan, ne izlazimo na pičeve, ideje ne dajemo besplatno. Povjerenje i poštovanje su srce svakog odnosa, a bez njih dobre stvari se ne dešavaju“, rekao je Lugarič.

Nove teme: Krize, AI i event marketing

 

Paneli i predavanja donijeli su i pregled ključnih tema koje oblikuju budućnost industrije. Katja Fašink je kroz praktične primjere predstavila kako pravovremeno i strateški razmišljanje u kriznim situacijama može spasiti reputaciju brenda, uz upozorenje da su „kompanije sve izloženije hakerskim napadima i reputacijskim rizicima“. 


woman_comm11bonjour_ba

S druge strane Krešimir Macan je objasio koliko je bitan politički PR, kako može uticati na percepciju posmatrača i kako lako negativac može postati pozitivan lik.


woman_comm1bonjour_ba

Amra Jusović Alihodžić, creative Project Manager u agenciji McCann Sarajevo, provela nam je kroz panel koji je govorio o značaju event marketinga,  sa svojim sagovorinicima je došla do zaključka da „događaji nisu samo iluzija vrijednosti, već iskustva koja mijenjaju ljude, zajednice i tržište“.

 

O budućnosti komunikacija kroz prizmu umjetne inteligencije govorio je Borislav Miljanović, CEO Represent System poručivši da je „Umjetna inteligencija već sada dio našeg svakodnevnog života, i neće otići. Na nama je da naučimo kako da je koristimo da mi upravljamo njome, a ne on nama. Dokle god je tretiramo kao alat koji nam pomaže da živimo i radimo bolje, ona je naš saveznik.“


woman_comm6bonjour_ba

Zajedništvo i razmjena znanja – najveći kapital Woman.Comm zajednice

 

Tine Lugarič je dao odličan zaključak da događaji poput Woman.Comm konferencije imaju neprocjenjivu vrijednost jer povezuju ljude, stvaraju nova poznanstva i omogućavaju da se ekspertize i znanja dijele i nakon konferencije.

„To je najveći kapital koji imamo, da se upoznajemo, razmjenjujemo iskustva i ostajemo u kontaktu. Na taj način rastemo i kao pojedinci i kao industrija“, rekao je.


woman_comm10bonjour_ba


 

Ovogodišnja Woman.Comm konferencija još jednom je potvrdila da je snaga komunikacija u znanju, solidarnosti i autentičnosti  i da žene u industriji ne samo da prate trendove, već ih često i postavljaju.

 

Foto: PR


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled backstage priče!