TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 25.5.2020.
U svijetu u kojem se svakodnevno koristimo laptopom, mobitelom i drugim elektronskim uređajima, pitamo se, je li moguće napraviti digitalni detoks i smanjiti korištenje ovih uređaja kroz dan?
Iako se čini kao gotovo nemoguća misija, postoje efektivni načini uz pomoć kojih možete ograničiti korištenje elektronskih uređaja svaki dan, a da to ne utječe previše na vaše navike i stil života. Naime, iako su nam tehnologija i pojedine mreže donijeli brojne benefite i rado uživamo u njima, važno je smanjiti besciljno pretraživanje i osvježavanje društvenih mreža.
ZAŠTO JE VAŽNO NAPRAVITI DIGITALNI DETOKS?
Stalno provjeravanje mobitela, odlasci na društvene mreže, večeri provedene ispred blještećih ekrana mogu nas spriječiti u tome da pronađemo rituale, hobije i stvari u životu koje nas čine sretnijima. Digitalni detoks je važan kako biste reducirali stres u svom životu i ponovo se povezali sa svojim najbližima i na kraju krajeva sa samima sobom.
Ako niste sigurni kako polako, ali sigurno smanjiti korištenje mobitela, laptopa i drugih uređaja te ispuniti svakodnevicu sa nekim novim navikama i aktivnostima, prelistajte savjete koje izdvajamo u nastavku.

Foto: @newdarlings
POTRAŽITE NAČINE KAKO SE ZABAVITI, A DA TO NE UKLJUČUJE ELEKTRONSKE UREĐAJE
Vaše slobodno poslijepodne možete rezvirati za mnoštvo novih hobija i malenih rituala koji će vas učiniti sretnima i ispuniti vaše vrijeme kvalitetno. To može biti čitanje nove knjige, druženje sa nećakom, pedikura ili jednostavno uživanje u kavi na vašem balkonu. Također, to vrijeme možete rezervirati za DIY projekte koje ste oduvijek odgađali, redekoraciju doma i uživo druženje s obitelji ili prijateljima, daleko od svih elektronskih uređaja.

Foto: unsplash.com
KRENITE NA SPAVANJE BEZ DRUŠTVA BILO KOJEG SVJETLEĆEG EKRANA
Odnedavno je dokazano kako ćete prije zaspati ako najmanje sat vremena prije spavanja ne budete u blizini i ne koristitie nikakve elektroničke uređaje. To je samo jedan od razloga zašto vam je potreban digitalni detoks, pogotovo navečer kada većina nas ima naviku pregledavati videje i fotografije online prije spavanja. Umjesto na mobitelu i laptopu, vrijeme nekoliko sati prije odlaska u krevet rezervirajte za čitanje, poboljšanu beauty rutinu ili pak uživajte u toploj kupki. Svi ovi rituali pomoći će vam da brže zaspite, a za više ideja koje rituale uključiti prije odlaska na spavanje klik ovdje.
SA SVOJIM PRIJATELJIMA RAZGOVARAJTE UŽIVO
Umjesto da svakodnevno podijelite hrpu poruka na raznim društvenim mrežama kroz koje se ne možete iskreno povezati, nastojte vašu komunikaciju pretvoriti u druženja uživo, uz kavu, omiljene slatkiše, film i druge aktivnosti. Ne samo da će ovakva druženja goditi i vama i vašim prijateljima, nego ćete se i ispuniti pozitivnom energijom, a i jako je važno da u životu imate pravu podršku i ljude na koje možete računati i koji vas mogu saslušati.

Foto: unsplash.com
OGRANIČITE VRIJEME NA DRUŠTVENIM MREŽAMA
Jedan od najvećih krivaca naše povezanosti s tehnologijom definitivno su društvene mreže. Razlog je zapravo buđenje hormona sreće kad god čujemo zvuk notifikacije.
Obzirom da je puno zdravije i kvalitetnije da se vaš hormom sreće aktivira radi produktivnih stvari koje vas istinski ispunjavaju, nastojte ograničiti vrijeme na društvenim mrežama.
Načini na koje to možete napraviti jesu da društvene mreže provjeravate samo u određeno doba dana, u potpunosti ih deinstalirate ili pak samo isključite nofitikacije kako vas ne bi ometale konstantno što je opcija u postavkama brojnih društvenih aplikacija.
KONTROLIRAJTE VRIJEME ODGOVARANJA NA MAILOVE
Jednako kao društvene mreže, nastojanje da instant odgovorite na svaki mail koji dobijete ne samo da crpi previše vaše energije, nego i oduzima puno vašeg vremena i djeluje neproduktivno na vašu cijelu radnu rutinu. U danu uvijek rezervirajte vrijeme unutar kojeg ćete odogovarati na mailove i vrijeme kada ćete se baviti ostalim stvarima sa vaše TO-DO liste. Jedino uz pomoć ovog trika nećete biti stalno prikovani za mobitel, laptop i druge elektronske uređaje u svom domu.

Foto: unsplash.com
SAKRIJTE SVOJ MOBILNI TELEFON
Jedan od dobrih trikova kako se odviknuti od stalnog posezanja za mobitelom je da ga sakrijete iz svog vidnog polja. Kad se družite sa obitelji u kući, mobitel ostavite u sobi i ponekad ga provjerite kako ne biste propustili neke važne obavijesti ili poruke. Na ovaj način nećete konstantno provjeravati društvene mreže dok se družite sa svojim dragim ljudima.
PROVODITE VRIJEME NA MJESTIMA GDJE MOBITEL INAČE NIJE POTREBAN
Korak dalje u cijeloj igri sa digitalnim detoksom možete napraviti i ako u svoju rutinu uključite što više aktivnosti koje ne podrazumijevaju korištenje mobitela. Hobiji kao što su joga, ples, slikanje, šivanje i razne druge aktivnosti slične ovima mogu postati vaša nova zanimacija, a zamijeniti će ono vrijeme koje besciljno provedete listajući novosti, portale, društvene mreže i mail, a to je naš cilj, zar ne?

Foto: unsplash.com
***
Naslovna fotografija: @aninebing
Tekst: Marija Perić
TEKST: Bonjour.ba - PR
Kompanija dm drogerie markt, vodeći lanac drogerija u Bosni i Hercegovini, i ove godine potvrdila je lidersku poziciju na tržištu ostvarivši snažne poslovne rezultate i značajan rast u svim segmentima poslovanja.
Rezultati i ključna postignuća predstavljeni su na godišnjoj konferenciji za medije, na kojoj je dm drogerie markt još jednom istaknuo svoju posvećenost kupcima, zaposlenicima i zajednici. Konferencija je održana pod krovom teme #sasvimja, kampanje s važnom porukom koja je pratila sve aktivnosti kompanije u ovoj godini. 
Ostvaren rast prometa od 16,17%
Poslovnu godinu 2024/25. dm je zaključio sa ostvarenim prometom od 489,3 miliona KM, što predstavlja rast od 16,17% u odnosu na prethodnu poslovnu godinu. Uz to, kupci su još jednom potvrdili i svoju lojalnost povećavši broj kupovina za 7,17%.
Tokom godine kompanija je nastavila ulagati i u razvoj poslovne mreže te je preuređeno osam dm trgovina, a otvorene su i dvije nove, čime je dm s ukupno 94 trgovine dodatno učvrstio poziciju najvećeg drogerijskog lanca u BiH.
„Ove godine bilježimo snažan rast i stabilnost poslovanja. Ponosni smo što nastavljamo ulagati u naše zaposlenike, kupce i zajednicu, jer upravo oni predstavljaju temelj našeg uspjeha.
S ponosom mogu reći da je broj naših zaposlenika dostigao 1.255, a u prošloj godini smo zaposlili 24 nova zaposlenika“, izjavio je Damir Šlosel, direktor dm-a u BiH, i dodao: „Naš fokus u narednom periodu ostaje na održivom razvoju, kvalitetnim uslugama i projektima koji čine razliku, za naše kupce i zajednicu u cjelosti.“
Tri puta više razloga za kupovinu
U protekloj poslovnoj godini dm je nastavio ulagati u ono što je kupcima jako važno, kvalitet po povoljnim cijenama i pogodnosti koje olakšavaju svakodnevnu kupovinu. 
Samo u sniženje cijena proizvoda kroz koncept ‘uvijekpovoljno’ uloženo je gotovo 11 miliona KM, dok su kupci kroz dm active beauty program lojalnosti ostvarili značajne dodatne uštede.
„Naša posvećenost kupcima ogleda se u konkretnim pogodnostima, od ulaganja u sniženje cijena proizvoda do programa lojalnosti koji danas broji gotovo 520.000 članova. Kroz dm active beauty program lojalnosti iskorišteni su bodovi u vrijednosti višoj od 12 miliona KM, a sakupljeno ih je gotovo 14 miliona KM.
Ukupno, 24 miliona KM dm je usmjerio na to da kupovina bude povoljnija, jednostavnija i isplativija za sve kupce“, istakla je Admira Isaković, članica Poslovodstva dm-a u BiH. 
Digitalni kanali sve više postaju dio svakodnevne kupovine. Tako je Moj dm aplikaciju u prošloj poslovnoj godini u prosjeku mjesečno koristilo više od 231.000 aktivnih korisnika, a čak 84% online narudžbi realizuje se upravo putem aplikacije.
U okviru Moj dm aplikacije kreirana je i nova pogodnost osmišljena s posebnom pažnjom za najmlađe, dm babybonus koji pruža personalizovanu podršku trudnicama i roditeljima djece uzrasta do 3 godine, kroz sadržaje i kupone prilagođene upravo njihovim potrebama i fazama života.
Posebno zanimanje kupaca izazvao je i projekt dmLIVE, koji je u 24 emitovane epizode prosječno privukao više od 8.000 gledalaca po emisiji, donoseći korisne savjete i zanimljive najave novih dm proizvoda.
Veliki broj aktivnosti je bio usmjeren i na brigu o zdravlju žena, o kojem dm govori otvoreno, kontinuirano i s iskrenom željom da napravi promjenu.
„Kampanja posvećena zdravlju žena dosegnula je gotovo 250.000 žena širom BiH. Kroz dvije stručne konferencije u Banjoj Luci i Sarajevu, na kojima je učestvovalo 500 gošći i 12 stručnjaka, te kroz tri epizode dm Podcasta o zdravlju žena koje su ostvarile više od 80.000 pregleda, potaknuli smo otvoren razgovor o važnim temama.
Ponosni smo i što je osma dm ženska utrka okupila 3.000 učesnica, zahvaljujući čemu je dm donirao 3.000 pakovanja Jessa higijenskih uložaka sigurnim kućama u BiH“, istakla je Emina Mušinović, članica Poslovodstva dm-a u BiH.
Briga o zajednici i planeti ostala je jednako važan dio dm priče. Kroz kampanju „{ZAJEDNO} za bolje sutra – ECO EDITION“, dm je podržao deset ekoloških projekata širom zemlje, s ukupno 60.000 KM.
Dok je tradicionalni Giving Friday ponovo pokazao snagu zajedništva kupaca i dm-a te je prikupljeno 67.000 KM, čime je osigurano više od 11.000 obroka za korisnike 25 narodnih kuhinja.
U akciji je učestvovalo i 40 dm zaposlenika koji su volonterskim angažmanom pomogli u pripremi dijela obroka. Od početka kampanje do danas, vrijednost doniranih obroka premašila je 285.000 KM. 
Briga o zaposlenicima i njihovom razvoju ostaje jedno od ključnih opredjeljenja kompanije dm. Samo u protekloj poslovnoj godini uloženo je više od 1,8 miliona KM u razvoj i edukaciju zaposlenika, uz kontinuirani rast plata i unapređenje radnih uslova.
Ovakav pristup potvrđuje dugoročni cilj kompanije, a to je stvaranje sigurnog i poticajnog radnog okruženja u kojem se cijeni balans između poslovnog i privatnog života.
Posvećenost zaposlenicima prepoznata je i van kompanije, dm je jedanaesti put proglašen najpoželjnijim poslodavcem u Bosni i Hercegovini. 
To dodatno potvrđuje filozofiju ‘Živjeti posao drugačije’, koju dm svakodnevno primjenjuje kroz raznovrsne benefite poput 13. plate, regresa u visini plate, poklon kartica, redovnih sistematskih i stomatoloških pregleda, dodatnih edukacija, te aktivnosti kao što su Obiteljski dan ili plaćeni slobodan dan na prvi dan škole.
Dodatno, činjenica da svake godine više desetina zaposlenica koristi plaćeno porodiljsko odsustvo potvrđuje da dm gradi radnu kulturu zasnovanu na podršci i razvoju.
Jubilej i novi planovi
Kompanija dm u 2026. godini proslavlja 20 godina poslovanja u Bosni i Hercegovini, a jubilej će biti obilježen aktivnostima posvećenim zaposlenicima, kupcima i zajednici.
U novoj poslovnoj godini dm BiH planira ulaganja od 14,5 miliona KM, s fokusom na razvoj zaposlenika i daljnje ulaganje u održivi razvoj.
Foto: PR
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!