TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 30.12.2016.
Nedavno je Muzička Akademija u Sarajevu dobila sasvim novo ruho, zahvaljujući kreativnom arhitektonskom studiju SOVA arhitektura. Ideja je bila kreirati prostor u kojem će se različite skupine ljudi u ugodnom ambijentu moći družiti, pazeći pri tome na autentične elemente koje se nalaze u zgradi.
Veliki izazov bio je popraćen i s par iznenađenja u realizaciji radova, no, cijela avantura je završena s velikim osmijehom na licu svih posjetitelja novo uređene profesorske sobe na Muzičkoj akademiji.
„I sama sam nekada bila studentica Muzičke Akademije u Sarajevu pa kada je SOVA pozvana da napravi projekat te dobila dozvolu da izvede sve zamišljeno, zahvalnosti i sreći nije bilo kraja.“ – otkrila nam je Maja Nurkić, članica SOVA arhitektura tima.


„Obzirom na to da je objekat veoma star i da se svakom njegovom autentičnom elementu treba posvetiti posebna pažnja, pokušaj je bio zadržati što je moguće više ali uz savremeni pristup. Također su se pokušali pomiriti stilski elementi koji su pripadali tom vremenu s vremenom u kojem danas živimo. Zahtjev je bio napraviti više odvojenih grupa namještaja kako bi osoblje i posjetitelji kluba mogli sjediti u različitim skupinama i neometano voditi razgovore, neovisno jedni o drugima.

U samoj funkcionalnoj organizaciji uz ulaz "iza vrata" postavljena je mala kantina odnosno komad namještaja koji služi kao mala kuhinja. Uz nju je pozicioniran stol koji ima ulogu trpezarijskog stola i omogućava druženje uz obrok. Centralni dio zauzela je stilska sofa sa foteljama koje su zatečene u prostoru i date na restauriranje, uz pripadajući stol. Na taj način napravljena je poveznica starog sa savremenim i kroz namještaj koji definitivno i s razlogom dominira u prostoru. Kako bi naglasak na njemu bio još veći odabran je jarko ljubičasti materijal dok je sav ostali u crnim, bijelim ili svim nijansama osim pink ploče "industrijskog" stola koji je tu kako bi parirao stilskom namještaju ali ne i dominirao. Dio uz prozore dobio je fotelje za nešto intimnije sjedenje. Sav namještaj postavljen je tako da nije u širini koridora ulaznih vrata kako bi isti cijelom dužinom ostao slobodan za komunikaciju te nesmetan ulazak ili izlazak iz koncertne sale. Jedino sjedenje u tom prostoru su dvije stolice za "kratkotrajni boravak" ispred velikog ogledala koje reflektuje događanja u klubu. Jarkim bojama su naglašena vrata koja su također autentičan dio ovog prostora kao i starinska vješalica. Dugi bijeli zid obogaćen je prepoznatljivim kanvasima iza čijih dizajna stoji sjajni Articoolisan.


Sudeći po koncertnoj sali koja se nalazi iza, sada, tirkiznih vrata, prvobitna misao bila je da je i u ovoj prostoriji originalni pod parket ali... Zatečena podna obloga bila je u laminatu koji je bio poslagan na iverične ploče koje su bez ikakvog reda bile zašarafljene za originalni daščani pod. Prema dobivenim informacijama, nekada je umjesto laminata na taj pod bio zalijepljen gumirani itison koji je, obzirom na to da je lijepljen, napravio oštećenja na daskama. Ovo je bio prvi, jedini i veliki problem na koji smo naišli. Prva parketarska ekipa koja je došla na teren, nakon što su poskidani slojevi naslagani na daske, zahvalila se na ukazanom povjerenju ali nije prihvatila, kako su rekli, ovaj mukotrpni posao. Tada smo još uvijek imali dovoljno vremena.
Važno je pomenuti da se bližio odlazak bivšeg dekana, Prof. dr. Čavlovića te promocija njegove knjige, pa je to bio i povod da se u njegovu čast organizuje koncert kao i zakuska koja je bila iznenađenje a dan nakon je počinjao 10. Međunarodni simpozij te je sadašnji dekan Prof. dr. Senad Kazić upitao da li je moguće da prostor bude završen do tada jer smo imali dovoljno vremena i sve je bilo unaprijed izračunato i pripremljeno kako bi moglo biti i završeno u roku. Profesor je također rekao da nije pod moranje i da ne trebamo ništa forsirati. Naravno, nastojala se ispuniti želja dekanu kao i svima sa akademije koji su zaista na svaki mogući način podržali projekat. Obzirom na to da je prva parketarska ekipa odbila posao, dogovoreno je sa drugom za, sjećam se, nedjelju. Divne, Ajla Smajlović i Lamija Selman došle su kako bi otključale vrata objekta i bile na licu mjesta, obzirom na to da je ustanova nedjeljom zatvorena, žrtvovale svoje slobodno vrijeme da se druga parketarska ekipa jednostavno ne bi javila na telefon. U tom momentu, iako ljuti i nesretni, obzirom na to da sada do tog ključnog dana tj. srijede imamo još samo tri dana, nastavljena je potraga.
U narednih sat vremena pronađena je treća parketarska ekipa koja je nakon 20 minuta pokušaja brušenja odustala i napustila objekat pod izgovorom "ovo se ne može". No, opet nismo posustali. Naravno, kako se i pokazalo, uz žrtvu i upornost sve je moguće. Sova je bila uporna i željela originalan pod i to farban u bijelo. Napokon, u ponedjeljak počeo je raditi JEDAN čovjek, koji se uhvatio u koštac sa starim, ulijepljenim, krivim daskama, premazanim masnim uljem koje se svako malo lijepilo za njegovu mašinu. Radio je dva dana bez prestanka i uspio završiti posao. Beskrajno smo mu zahvalni. Do tada je sve ostalo bilo spremno. Nismo nailazili ni na kakve veće probleme i dok se tragalo za rješenjem za pod, ekipa je vrijedno radila. Razvedena je struja, namještaj je već stigao, dekori završeni, tapacirana i restaurirana stilska sofa sa dvije fotelje, ofarbana vrata, zidovi te crni zid koji je također postao i ploča na kojoj se mogu ostavljati poruke, bravar je donio svoj dio...
Imali smo sreću da pod uvijek dolazi na kraju pa smo mogli nesmetano raditi na svemu ostalom dok se tražilo rješenje. Napokon je izbrušen pod, utorak se bliži srijedi a nama je preostalo još "samo" da na isti nanesemo prajmer, dva puta boju i tri puta lak uz sve tehnološke pauze koje moramo ispoštovati. Sreća, koncert je tek u srijedu navečer. :)
Zamolila sam svoju ekipu da ostanemo raditi koliko god je potrebno da bismo u srijedu navečer mogli otvoriti vrata kluba. Tako je i bilo. U momentima sušenja premaza, sastavljali smo namještaj, oko 16:00 sati ga unijeli, prostor je dekorisan detaljima, a onda je nastupila sreća nakon zapaženog osmijeha i zadovoljstva na dekanovom licu, kao i na licima svih onih koji su nas pratili i pomagali. Soba od "cijelih" 24,00 m2 je završena.“

„Bilo je ovo divno iskustvo! Još jednom hvala dekanu prof. dr. Senadu Kaziću, mojoj dragoj Ajli Smajlović koja je i glavni krivac za sve, te svim ostalim uposlenicima na strpljenju i podršci, unatoč tome što smo prelijepe zvuke klavira, flaute i drugih instrumenata nadjačavali bukom i uznemiravajućim zvucima mašina i bušilica.“ – nadodala je Maja.
TEKST: Ada Ćeremida
Niste jedini ako vas je ove godine već nekoliko puta preplavio osjećaj da trendovi u interijerima dolaze i nestaju brže nego što uspijemo zapamtiti njihove nazive.
U našoj rubrici Interijer i Dizajn već smo prolazili kroz rane proljetne prognoze, sezonske palete boja, analize scandi, urban i organic modern estetika, a svaka od njih činila se kao mala promjena pravila igre.
No, krajem godine događa se nešto zanimljivo: kada se svi ti fragmenti spoje, pred nama se pojavi jasna slika onoga što 2026. zapravo donosi.
Nema više samo “viralne” vaze ili komode sa Instagrama, niti trendova koji traju onoliko koliko traje jedan viralni Reel. Umjesto toga, vidimo smjer povratak čovjeku, navikama, teksturi, toplini. Trendovi odjednom više ne izgledaju kao dekorativni popis, nego kao odgovor na način na koji zapravo živimo.
Ovaj pregled nije samo još jedan “šta je u modi ove godine”, nego pokušaj da zajedno sagledamo promjene koje se tiho pojavljuju u domovima širom svijeta i regiona. Promjene koje se ne dešavaju zato što su fotogenične, već zato što su logične, ljudske i dugo očekivane.
U nastavku donosimo šest trendova za 2026. koji zaista mijenjaju jezik interijera i pokazuju kako će se naši domovi osjećati, ne samo kako će izgledati.
Toplije nijanse vraćaju boju u dnevne sobe
Nakon gotovo desetljeća u kojem su vladale hladne sive, interijeri ulaze u eru topline. Palete za 2026. okreću se tonovima kakvi se nalaze u prirodi: moka, boja pijeska, prigušeni karameli, maslinasto zelena i tamni šljive. Ti tonovi ne samo da prostor čine ugodnijim, nego stvaraju i vizualnu dubinu koju sterilni neutralni tonovi nikada nisu uspjeli pružiti.
Trend koji se posebno ističe je colour-drenching oblaganje cijelog prostora jednom nijansom, od zidova do namještaja. U kombinaciji s prigušenim svjetlom i mat završnicama, prostor dobiva osjećaj intimnosti koji će dominirati idućom sezonom.
Organske obline mijenjaju geometriju prostora
2026. je godina u kojoj se geometrija interijera omekšava. Umjesto oštrih rubova i kubičnih silueta, fokus prelazi na mekane linije, zaobljene naslone, valovite police i skulpturalne stolove. Takav dizajn stvara fluidnost, ali i osjećaj pristupačnosti kao da vas prostor poziva da uđete, sjednete i ostanete.
Ove forme dolaze kao odgovor na želju za smirenim, ugodnim domom, ali i kao estetski kontrapunkt digitalnom svijetu koji je sve oštriji i linearniji. Organski oblikovani komadi postaju mala umjetnička djela.
Teksture pričaju priču umjesto dekoracije
Umjesto gomilanja dodataka, 2026. nas vraća esenciji materijala. Teksture preuzimaju ulogu dekoracije: bouclé, brušeni pamuk, chenille, lan, drvo, vidljive strukture, keramika koja zadržava ručni otisak, kamen s prirodnim nesavršenostima.
Prostor u kojem se kombiniraju glatko i hrapavo, toplo i hladno, mekano i tvrdo postaje vizualno slojevit – i to bez dodatnog dekorativnog tereta. Ovaj trend posebno odgovara modernim domovima s malo kvadrata jer tekstura daje karakter, čak i kada se minimalno unosi.
Dom postaje mjesto regeneracije
Nakon godina u kojima je dom morao postati i kancelarija i učionica i studio, 2026. donosi novi pravac: stvaranje mikro-zona za odmor i regeneraciju. To mogu biti mali prostori za čitanje, kutovi sa stolicom i lampom, mini-spa zone u kupaonici, prostori za jogu ili tihi rad.
Ono što ih povezuje jeste potreba da se dom ne koristi samo funkcionalno, nego i emocionalno. Dizajn se sve više okreće ritualima – ne samo estetici. Svjetlo se spušta niže, tkanine postaju mekše, a prostor se oslobađa stvari koje ne imaju priču.
Zanatski detalji i komadi s dušom preuzimaju glavnu ulogu
Globalno tržište okreće se personaliziranom dizajnu, a 2026. je godina u kojoj se zanatstvo potpuno vraća u prvi plan. Ručno rađeni komadi, nepravilne linije, stolice s vidljivim spojevima, pletene detalje od ratana, ručno glazirane pločice i keramika s teksturom postaju elementi koji unose autentičnost.
Umjesto identičnih setova namještaja, interijeri se sve više razvijaju kao “kolekcije trenutaka” komada koji dolaze iz različitih izvora, perioda i estetika, ali se spajaju u harmoničan narativ. Osjećaj doma zamjenjuje osjećaj izloga.
Suptilni povratak maksimalizma, ali u zrelijoj formi
Iako minimalizam neće nestati preko noći, 2026. pokazuje naglašeni povratak slojeva, bogatih boja i nešto hrabrijih kombinacija materijala. Ovo nije kaotični maksimalizam, već tih, promišljen pristup, gdje se komadi biraju pažljivo, a prostor priča priču kroz nekoliko izabranih elemenata, ne kroz gomilanje svega.
Rezultat je interijer koji ima karakter, toplinu i prepoznatljivu atmosferu, ali i prostor koji izgleda poput dobro kurirane kolekcije.
Kada se svi ovi trendovi stave jedan do drugog, jasno je da se 2026. ne bavi površinom, već atmosferom. Domovi postaju mekši, sporiji, ličniji. Boje nas grle, teksture nas umiruju, a obline stvaraju ritam koji se gotovo neprimjetno uvlači u svakodnevicu.
Najvažnije: sve odluke u dizajnu vraćaju se čovjeku, njegovoj udobnosti, ritualima i načinu života, što je možda i najveći pomak nakon godina u kojima je estetika često bila važnija od osjećaja.
Ipak, svaka godina u dizajnu donosi i ono što polako gubi snagu. U sljedećim danima istraživat ćemo trendove koji izlaze iz fokusa, one koji su dugo dominirali Pinterestom i Instagramom, ali se više ne uklapaju u smjer u kojem interijeri prirodno idu.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!