TEKST: Ilda Lihić-Isović

DATUM OBJAVE: 17.6.2020.

Sa osamdeset plus filmskih uloga iza sebe, Tom Hanks jedan je od iskusnijih i najslavnijih filmskih veterana našeg vremena. Bio je dio većine našeg djetinjstva kao Woody u „Priči o igračkama“, doveo nas do suza u „Spašavanju vojnika Ryana“ i dao nam potpuno novu perspektivu o ljudskom iskustvu u „Forrest Gumpu“.

Upravo zbog toga sastavili smo popis filmova Toma Hanksa kao preporuku za filmski maraton. Ako ste nešto od ovoga propustili, uz dobro društvo, svijeće i kokice, vrijeme je da to promijenite ili da se prisjetite odličnih filmskih nastupa Toma Hanksa.

UHVATI ME AKO MOŽEŠ

jedan je od mnogih filmova koji okuplja Toma Hanksa i reditelja Stevena Spielberga. Leonardo DiCaprio glumi Franka Abagnale Jr.-a, profesionalnog kriminalca koji glumeći pilota i liječnika krivotvori čekove što privlači pažnju agenta FBI-ja Carla Hanrattyja (Hanks), nakon čega radnja filma prerasta u igru mačke i miša.

https://www.youtube.com/watch?v=xas1UyTiVUw

FORREST GUMP

Film prati priču o dobrom i pomalo naivnom Forrestu, a dovoljno je reći da je upravo on postao jedan od najpoznatijih Hanksovih uloga. Razlog zbog kojeg je Forrest postao tako voljen lik pop kulture je zbog odlične Hanksove glume i filmske priče o čistom srcu.

https://www.youtube.com/watch?v=bLvqoHBptjg&t=20s

PRIČA O IGRAČKAMA

Film tematizira život igračaka koje predvodi Woody (Tom Hanks), Andyjeva najdraža igračka, sve dok Buzz Lightyear (Tim Allen) ne dođe i zasjeni Woodya.
Franšiza je prikupila više od tri milijarde dolara širom svijeta i postala je jedna od najviša franšiza svih vremena. Priča o igračkama koje žele samo ljubav dosegla je generacije obožavatelja i još više pozicionirala Toma Hanksa u dvoranu slavnih voljenih filmskih glumaca.

https://www.youtube.com/watch?v=4KPTXpQehio

SPAŠAVANJE VOJNIKA RYANA

Hollywoodski najživopisniji i razorniji portret rata još je jedan film koji prikazuje i dokazuje Hanksov glumački talenat.
Radnja se događa tijekom Drugog svjetskog rata gdje kapetana Johna Millera (Hanks) i njegov odred pokušavaju pronaći privatnika Ryana (Matt Damon). Obožavatelji i kritičari često hvale film zbog njegovih realističnih prikaza rata i pustoši koja ostaje nakon njega. Spašavanje privatnika Rajana prva je suradnja Spielberga i Toma Hanksa. Film je imao jedanaest nominacija za Oskara. Hanks je u filmu pokazao respektabilne performanse kao vođa tima koji je spreman za svaki vid žrtvovanja kako bi osigurao da ispune zadatak i da se njegovi ljudi vrate iz rata.

https://www.youtube.com/watch?v=9CiW_DgxCnQ

YOU'VE GOT MAIL

Romantična komedija u kojoj se Tomu pridružuje i sjajna Meg Ryan. Očekuje vas red smijeha, red prekrasnih kadrova New Yorka i instant punjenje baterija. 

https://www.youtube.com/watch?v=ahI9LaOGYcE


Bonjour

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

TEKST: Ada Ćeremida

Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum Wes Anderson: Izložba koja pokazuje kako je jedan režiser postao cijeli vizualni univerzum

Ako ste ikada gledali Wes Anderson film i pomislili „Kako je moguće da neko ovako vidi svijet?“ onda vam je već jasno zašto je ovaj američki režiser dobio svoju prvu veliku, sveobuhvatnu izložbu u Londonu.

A ako ga nikada niste detaljno pratili, možda vam je ime poznato, ali ne znate zašto je upravo on jedan od najutjecajnijih vizualnih autora današnjice. Ukratko: u 56. godini, Anderson je stvorio filmski jezik koji prepoznate iz jednog kadra. To nije slučajnost već spoj arhitekture, dizajna, humora, nostalgije i preciznosti koja graniči s nenormalnom.

Zato je londonski Design Museum otvorio Wes Anderson: The Archives, izložbu koja na jednom mjestu okuplja više od 700 predmeta iz čitave njegove karijere od ranih crteža i bilježnica, do setova, kostima, minijaturnih modela i stop-motion lutaka. Postavka je otvorena do kraja jula 2026. godine, što znači da imate cijelu sezonu da je posjetite prije nego što se ovaj Andersonov svijet spakuje i nestane iz Londona.

 



Svijet Wesa Andersona: kada film postane arhitektura  

U Andersonovim filmovima scenografija nikada nije samo pozadina. Ona je narativ. Gradovi, hoteli, vagoni vozova, podmornice, male sobe i ogromne dvorane sve je komponovano kao arhitektonski crtež koji od početka ima svoju logiku. Na izložbi u Londonu ta se logika vidi još jasnije. 

Možete doslovno stajati pred maketom Grand Budapest Hotela i osjetiti onu istu mješavinu nostalgije i bajkovitosti koja je obilježila film. U vitrini nekoliko koraka dalje stoje kostimi koji su određivali karakter prije nego što je glumac izgovorio prvu repliku, a odmah pored njih nalaze se Andersonove bilješke o bojama, potezima kamere i rasporedu elemenata unutar kadra.

 



Sve to zajedno pokazuje da Anderson ne snima “slučajno” lijepo. Njegove slike su arhitektonski precizne. Njegovi setovi imaju zoniranje. Kadrovi imaju osovinu. Boje imaju funkciju. To je vizualni sistem u kojem svaki detalj postoji s razlogom i upravo zbog toga njegovi filmovi djeluju kao da gledate ilustriranu knjigu koja je oživjela.

 



Nostalgija kao građevinski materijal: Andersonovo naslijeđe i DNK  

Iako kritičari često kažu da Anderson “živi u retro estetici”, izložba pokazuje sasvim suprotnu stvar: on ne imitira prošlost, nego je rekreira kao emocionalni pejzaž. Njegov rad je duboko ukorijenjen u evropsku književnost, francusku kinematografiju 60-ih, američki indie duh 90-ih i estetiku foto-albuma pronađenih na tavanu. 

U postavci se vide njegovi rani Polaroidi, skice i stranice scenarija koje otkrivaju koliko Anderson polazi iz ličnog arhiva sjećanja, male opsesije, detalji iz djetinjstva, reference na staru arhitekturu, razglednice, vintage tipografije.

 

 

Sve to se pretače u njegovu prepoznatljivu nostalgiju: svijet u kojem prošlost nije dokument nego emocija. Zato Andersonovi filmovi tako lako pogađaju publiku jer djeluju kao sjećanje koje nikada nismo imali, ali bismo voljeli da jesmo. 

Izložba u Londonu precizno mapira te utjecaje i pokazuje kako jedan autor uspijeva izgraditi estetiku koja postaje globalna kulturna šifra.

 



Stop-motion magija: zanat koji je stvorio Fantastic Mr. Fox i Isle of Dogs  

Najintimniji dio izložbe je onaj koji se bavi Andersonovim animiranim filmovima. U vitrini se nalaze originalne lutke iz “Fantastic Mr. Fox” i “Isle of Dogs” male, savršeno artikulisane figure koje ste godinama gledali na ekranu, a sada konačno vidite koliko su fizički stvarne. 

Njihovi kaputi su ručno šivani, krzno je stilizovano, oči i zglobovi izrađeni s milimetarskom preciznošću. Pored njih stoje dijelovi minijaturnih gradova, ulica i interijera u kojima se odvijaju ključne scene, kao i nacrti koji pokazuju koliko je svaki pokret planiran unaprijed.

 



Anderson sa 56: Zašto baš sada retrospektiva njegovog života i rada? Kroz protekle dvije decenije Anderson je izgradio nešto rijetko: vizualni jezik koji publika prepoznaje iz jedne slike. Njegovi filmovi prožimaju modu, arhitekturu, fotografiju i čitavu generaciju dizajnera. On je autor čiji se rad proučava na univerzitetima, čije boje završavaju na moodboardima interijera, čiji se kadrovi citiraju kao standard simetrije i kompozicije.

U 56. godini njegova karijera je već dio historije ali i sadašnjosti. Upravo zato retrospektiva djeluje opravdano: Anderson je postao fenomen koji prevazilazi filmsku industriju. Izložba “The Archives” potvrđuje ono što su fanovi odavno znali: Wes Anderson više nije samo ime u špici. On je vizualni pravac. Estetski pokret. Kategorija sama za sebe.

 

 

 

Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba

Foto: @designmuseum


Bonjour

Bonjour.club član!

Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!