TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 20.3.2020.
Slobodno vrijeme koje je nastalo kroz #OstaniKući, dobivamo i sjajnu priliku da se bacimo na veliku misiju pod nazivom: reorganizacija ormara.
Osim što je ovo vrijeme idealno za redizajn jer svakako trebate zamijeniti vašu zimsku i proljetnu garderobu, napokon možete izdvojiti sve stvari koje više ne trebate i ne nosite.
Pored toga, imate dovoljno vremena da napokon organizirate svu odjeću, sortirate ju na funkcionalan način i osmislite neke nove, praktičnije načine skladištenja.

Također, uz malo glazbe u pozadini, možete isprobavati sve stvari koje su možda ostale davno zaboravljene u vašem ormaru kao i posložiti vaše cipele, torbe i nakit.
Za više savjeta kako reorganizirati vaš ormar, prelistajte dalje.
KUTIJE SU SJAJNE ZA ORGANIZACIJU DODATAKA I ODJEĆE KOJU TRENUTNO NE NOSITE
Uz pomoć kutija možete vrlo lako organizirati sve svoje modne dodatke i posložiti ih tako da se nikada ne zagube negdje u pozadini ormara. Na taj način ćete također imati brži pristup i ormar koji će vas vizualno oduševljavati svaki put kad ga otvorite.

KREIRAJTE ODJELJENE STANICE UNUTAR ORMARA
Neka vaš ormar bude posložen po kategorijama. Na jedan dio ormara posložite košulje, na drugi složite jeans, na treći majice kratkih rukava. Jedino na ovakav način ćete, ne samo imati u vidu gdje je što, nego i lakše kreirati svoje svakodnevne kombinacije.

IZBACITE SVU ODJEĆU KOJA VAM NE ODGOVARA/KOJU NE NOSITE
Umjesto da vaš ormar bude prepun i ispunjen nefunkcionalnom odjećom, donirajte ili poklonite sve što vam više ne odgovara veličinom ili krojem, artikle koje nikako niste ni nosili ili ste nosili samo jedanput, kao i stvari koje vam se više ne sviđaju.

ISKORISTITE RAVNE POVRŠINE U VAŠOJ SOBI ZA MODNE DODATKE
Površina malenog ormarića, police u kutu sobe ili prostor za vješanje. Sve su ovo mjesta koja možete iskoristiti za dodatno skladištenje vaših stvari.

ŠTENDERI SU TAKOĐER VAŠI DOBRI PRIJATELJI
Ukoliko vaše jakne, kaputi i blejzeri ne mogu stati u ormar, idealno rješenje je štender koji će osim funkcionalne uloge imati i estetsku ulogu te postati chic detalj u vašoj sobi.

DODATNE POLICE SU UVIJEK DOBRA IDEJA
Ukoliko više ni sami niste sigurni gdje točno skladištiti vaše cipele, dodavanje polica na praznom zidu vaše sobe je dobra ideja koja će rezultirati organiziranim i preglednim skladištenjem koji će definitivno ubrzati vaše spremanje. A i izgleda odlično, zar ne?

KUKICE SU TAKOĐER ODLIČNE ZA ORGANIZACIJU DODATAKA ILI ODJEĆE
Vrata ormara možete iskoristiti tako da na njih stavite kukice na koje možete vješati kaput, marame, remenje…

TEKST: Ada Ćeremida
Kada je 29. novembra 1969. godine, tačno u 18 sati, Sarajevo dobilo svoj potpuno novi Kulturno-sportski centar, događaj nije ličio ni na šta što je grad do tada vidio.
Upravo zato danas, 56 godina kasnije, o Skenderiji ne govorimo samo kao o zgradi, govorimo o mitologiji grada Sarajeva. Postoje zgrade koje postanu orijentiri, a postoje one koje postanu dio kolektivnog pamćenja. Skenderija je u Sarajevu oduvijek bila oboje.
Sve je počelo 1969. godine, kada je grad pod Trebevićem otvorio vrata monumentalnog Kulturno-sportskog centra, zdanja koje će narednih pola stoljeća oblikovati kulturni, umjetnički i društveni život Sarajeva kao malo koji drugi prostor. Tog dana Sarajevo je dobilo scenu, ritam, ambiciju i osjećaj pripadanja vremenu koje je tek dolazilo.
Foto: Bonjour.ba arhiva
Nastanak Skenderije bio je trenutak modernističke hrabrosti. Kompleks su projektovali arhitekti Živorad Janković, Halid Muhasinović i Ognjen Malkin, stvarajući zdanje koje je radikalno odbacilo dekorativnost i tradicionalna rješenja, nudeći umjesto toga arhitekturu koja je izgledala kao da je stigla iz budućnosti.
Masivni betonski volumeni, ogromne plohe, lepezasto krovno rješenje i široki plato koji se prirodno stapao s gradskim tkivom činili su da Skenderija ne bude samo jedan kompleks, nego urbana topografija.
Da je hrabrost bila ispravna, potvrdila je i godina njenog otvaranja: Skenderija je tada osvojila godišnju nagradu za najbolje arhitektonsko djelo u Jugoslaviji.
Sve oko nje djelovalo je kao pozornica, kao da je Sarajevo dobilo svoj otvoreni forum, prostor koji je živio s gradom, u ritmu koraka, događaja i generacija koje će tek sazrijeti uz nju.
Kada je stigao dan svečanog otvaranja, Skenderija je odisala ceremonijalnošću. Premijera filma Bitka na Neretvi, jedne od najskupljih jugoslavenskih filmskih produkcija, okupila je šest hiljada pažljivo odabranih uzvanika.
Pozivnice su, gotovo nestvarno, nosile Picassov pečat u vidu skice potopljenog broda kao vizuelni potpis.
Foto: @centar_skenderija
Na ulazu su hostese prodavale simbolične kartonske cigle za Dom mladih, podsjećajući svakoga da ova zgrada nije samo prostor predstave, nego mjesto koje ulaže u buduće generacije umjetnika.
Tribine u dvorani, monumentalne i precizno konstruisane, izradila je njemačka firma Telembach, čiji je vlasnik, fasciniran viđenim, izjavio da je Skenderija najljepša i najimpresivnija dvorana koju je ikada vidio.
Njegove riječi nisu bile pretjerivanje. Skenderija je zaista bila arhitektonski šok, struktura koja je spajala brutalistički izraz s iznenađujućom mekoćom javnog prostora.
Bila je moderna, ali nije bila hladna. Bila je monumentalna, ali nikada nepristupačna. A u vremenu kada su gradovi širom Evrope tragali za novim urbanim identitetima, Sarajevo ga je te večeri dobilo.
Dio te priče je i Dom mladih, zamišljen kao kreativno središte grada, mjesto gdje počinju karijere, gdje se pronalaze interesi, gdje generacije uče šta znači biti dio kulturne scene. 
Među ljudima koji su ostavili neizbrisiv trag u njegovoj historiji bila je i Gordana Magaš, balerina, glumica i pedagoginja, koja je u periodu od 1987. do 1991. vodila Baletni studio u Domu mladih.
Njeni treninzi oblikovali su čitave generacije plesača i unijeli u ovaj modernistički prostor nešto što ga je uvijek činilo posebnim: disciplinu, eleganciju i posvećenost.
Foto: @centar_skenderija
Dok se u Domu mladih stvarala nova urbana kultura, u Ledenoj dvorani stvarala su se potpuno drugačija, ali podjednako dragocjena sjećanja. Za mnoge građane, Ledena dvorana je bila prvi dodir s klizanjem, prvi pad, prvi stisak ruke, prvi izlazak s društvom, prvo takmičenje, prva revija Holiday on Ice.
U arhitekturi koja je spolja djelovala masivno i hladno, unutra se odvijao jedan od najtoplijih dijelova života grada: ritual zimskih druženja.

Skenderija je ubrzo postala mjesto za koje se zna daleko izvan Sarajeva. Veliki međunarodni događaji stizali su jedan za drugim, a kompleks je samo nekoliko mjeseci nakon otvaranja zvanično prepoznat kao jedno od najvažnijih arhitektonskih ostvarenja u Jugoslaviji.
Moglo bi se reći da je funkcionalnost pratila ambiciju, a ambicija grad i to je možda najveća tajna njene dugovječnosti.
Danas, 56 godina kasnije, Skenderija i dalje živi. U njenim dvoranama održavaju se koncerti, predstave, sajmovi, sportska takmičenja i festivalski programi.
Hiljade ljudi prelaze preko njenog platoa svakog dana, često nesvjesne činjenice da hodaju po prostoru koji je decenijama bio kulturni puls grada. Iako je vrijeme donijelo nove izazove, Skenderija je ostala dosljedna sebi: javna, otvorena, živa.
Foto: Bonjour.ba arhiva
Možda je zato svaki njen rođendan više od pukog jubileja jer je podsjetnik na čitavu zajednicu, arhitekturu, navike, generacije, uspomene…
Podsjetnik da ponekad jedan kompleks može postati cijeli svijet koji traje već 56 godina i koji danas, uprkos svemu, uporno raste i diše u ritmu grada koji ga je izgradio.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!