TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 3.3.2023.
Osmi mart je prilika da se prisjetimo hrabrih žena iz prošlosti, ali istovremeno može biti dan kada ćemo korisnim poklonom uštedjeti vrijeme mnogih dama.
Ne podcjenjujući moć lijepog buketa cvijeća ili knjige, ovoga puta smo otišli korak dalje i napravili listu poklona koji će obradovati mnoge dame koje uživaju spremajući gourmet jela, organizaciji doma i održavanju omiljenih komada odjeće.
Listu top 5 nešto drugačijih poklona počinjemo nesvakidašnjim malim kućanskim aparatom idealnim za pripremu hladnih i toplih jela.
Blender brenda AENO
Blender koji je istovremeno i aparat za supu, inovacija je koja će obradovati svakoga ko voli spremati krem juhe ili kašice, a ne želi da na to troši puno svog vremena. I ne samo to. Šest automatskih programa omogućava pripremu hrane za bebe, raznih kašica, čorbi, smoothija od voća ili povrća i još mnogo zdravih i ukusnih jela u toploj ili hladnoj varijanti.

Robot usisavač
Još jedan poklon koji će uveseliti svakoga ko se trudi da se u današnjem užurbanom životu izbori za svoj djelić vremena je zasigurno robotski usisivač. Sama pomisao da imate malog pomagača koji umjesto vas brine o čišćenju podova ovaj uređaj čini jednim od najboljih poklona koji možete dobiti. Još ako imate mališane ili kućne ljubimce, onda nema dileme da li vam je potreban AENO robotski usisivač za usisavanje i mokro čišćenje.
Pegla na paru
Peglanje odjeće je još jedan od poslova koji u nama ne bude radost. Zato je na našoj listi lagana, ali snažna pegla na paru čija vruća para prodire duboko u vlakna, uklanja sve nabore, ali i bakterije, alergene, klice i neugodne mirise. Idealna je za vertikalno i horizontalno peglanje na dasci za peglanje ili vješalici, a zavjese možete peglati bez skidanja.
Nema pregrijavanja i isušivanja pa tako ni opasnosti da uništite svoju odjeću, a za samo 35 sekundi para od 160°C spremna je za akciju.

Prečišćivač zraka
Čist zrak je preduvjet za zdrav život, a danas je to svakako visoko na našoj listi prioriteta. AENO ima prečišćivač za svaki dom, ovisno o kvadraturi i drugim potrebama, a svi su opremljeni vrhunskim HEPA filterima koji su sinonim za čist zrak jer hvataju i najsitnije čestice, uključujući bakterije i alergene, smog i duhanski dim.
Uz čišćenje, ovi uređaji vrše i UV dezinfekciju, a putem instalirane aplikacije možete daljinski upravljati svojim uređajem.

Električni gril
I za kraj izdvajamo AENO električni gril koji će doprinijeti češćem okupljanju porodice i prijatelja oko trpeze jer na njemu svako može brzo i lako pripremati omiljene specijalitete s roštilja, ne čekajući lijepo vrijeme.
Uz podesivu temperaturu i ploču koja se lako čisti vodom iz česme i može prati u mašini za suđe dobijate uređaj za pečenje odreska, ribe, morskih plodova ili povrća, ali i palačinki, kajgane i omleta jer ima ravnu i rebrastu površinu. Ovaj gril se otvara za 180°, a hrana na njemu neće zagorjeti ili se zalijepiti.

Obradovat će vas i činjenica da su AENO proizvodi do kraja 3. mjeseca sniženi za 20% u web trgovinama Ekupi, Doper Tech, Plus.ba i ABC Shop.

* * *
Foto: AENO PR
TEKST: Ada Ćeremida
Postoji nešto gotovo meditativno u ritmu ruku koje oblikuju drvo.
U Bosni i Hercegovini riječ zanat nije samo vještina ona je kultura, način postojanja, veza između prošlog i sadašnjeg. Prije deset godina, jedan brend je odlučio upravo to naslijeđe pretvoriti u savremeni jezik dizajna. Danas, Zanat je sinonim za spoj tradicije i inovacije, prepoznat širom svijeta, ali duboko ukorijenjen u bosansku stvarnost.
Povodom desete godišnjice, Zanat je u Bosni i Hercegovini okupio sve svoje saradnike i prijatelje u događaju simboličnog naziva The Zanat Ten, trodnevnom susretu koji je spojio prošlost, sadašnjost i ono što tek dolazi.

Tri dana posvećena dizajnu, kulturi i budućnosti
Događaj “The Zanat Ten” je slavio jubilej kroz kulturno putovanje kroz slojeve bosanskohercegovačkog identiteta i zajedničko promišljanje budućnosti dizajna. Od ateljea Safeta Zeca u Počitelju, do sarajevskih muzeja i galerija, gosti su otkrivali kulturu koja je inspirisala brend od samog početka.
Među zvanicama su bila i neka od najpoznatijih imena svjetskog dizajna: Ilse Crawford, Yves Béhar, Naoto Fukasawa, Monica Förster, Sebastian Herkner, Michele De Lucchi, Harri Koskinen, Jasna Mujkić, Patrick Norguet, Jean-Marie Massaud, te Ludovica i Roberto Palomba.

Deset godina kasnije: Razgovor s Orhanom Nikšićem
Nakon događaja The Zanat Ten, koji je okupio dizajnere i saradnike iz cijelog svijeta, razgovarali smo s Orhanom Nikšićem o trenucima koji su obilježili proteklu deceniju, o naslijeđu koje Zanat čuva i o izazovu da tradiciju zadrži autentičnom, a istovremeno savremenom.
Foto: Irfan Redžović
Od Počitelja do Sarajeva, događaj je gostima pokazao slojeve bosanskog naslijeđa.
Zašto vam je bilo važno da ovu godišnjicu ugradite u prostor i kulturu iz koje je sve krenulo?
To je dobro pitanje. Zanat se gradi na temeljima bosansko-hercegovačkog kulturno-istorijskog naslijeđa. Konjičko drvorezbarstvo je prvi element nematerijale baštine iz Federacije BiH koji je uvršten na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, a taj element nije nastao u izolaciji od ostatka bosansko-hercegovačke kulture, odnosno kulturnog naslijeđa.
Mislimo da će naši partneri bolje razumjeti Zanat ako bolje upoznaju našu kulturu. Pored toga, od prvog trenutka kad smo krenuli u projekat zvani Zanat, naša ideja bila je da Zanat pored toga što koristi tehniku tradicionalnog konjičkog drvorezbarstva kao metod izrade svojih proizvoda, postane i sinonim za instituciju, brend ili poslovni model čija je misija između ostalog da promoviše različite elemente kulture našeg prostora. Obilježavanje godišnjice je samo jedan od načina na koji to radimo. 

Ove godine smo u Londonu bili koorganizator eventa sa arhitekticom Aidom Bratović, gdje smo britanskoj publici htjeli predstaviti bosansko-hercegovačko arhitektonsko kulturno naslijeđe kroz prezentaciju profesorice Nermine Zagore i rad Aide Bratović, tradicionalnu muziku Bosne i Hercegovine kroz nastup Damira Imamovića...
Zanat za nas nije samo firma, nego i platforma koja promoviše određene vrijednosti. 
Vidjeti sve dizajnere zajedno u Bosni i Hercegovini po prvi put mora da je bio poseban trenutak.
Da li je bio neki momenat u tom susretu, možda razgovor ili reakcija, što vam je ostalo posebno u sjećanju?
U Bosni i Hercegovini, a siguran sam i u našoj široj regiji nikad se nije okupio ovoliki broj vodećih imena u svijetu dizajna. Veliko je to ne samo za Zanat nego i za Bosnu i Hercegovinu i na to smo ponosni. Bilo je zaista puno divnih momenata, emotivnih i dirljivih trenutaka. Više njih ću sigurno dugo pamititi.
Dvije stvari koje su me posebno dojmile mi sad padaju na pamet. Nakon obilaska ateljea Safeta Zeca u Poćitelju, novinarka New York Times-a koja piše o arhitekturi, dizajnu i naravno enterijeru, mi je rekla da je njegov dom i atelje u Počitelju najljepši enterijer u kojem je ikad bila. Kako je rekla, „ovdje je sve savršeno“.
Druga stvar, Michele de Lucchi, koji je ikona talijanskog dizajna, arhitekture i umjetnosti me pozvao da popijemo kafu prije njegovog samog odlaska. Htio je da mi kaže koliko je za njega značajajan event koji smo organizovali. Veli, a ja parafraziram, ovakve stvari se trenutno ne dešavaju ni u Italiji, a ni šire u Evropi.
Mi smo se ovdje sastali da govorimo o bitnim stvarima kao što je budučnost dizajna kao profesije i naučne dicipline, da govorimo o široj društvenoj ulozi dizajna. Za mene lično je logično da dizajneri govore o široj društvenoj ulozi dizajna, jer dizajn ima moč da utiče na društvene procese. 
Kako uspijevate sačuvati autentičnost tradicionalnog zanata, a istovremeno ostati dio globalnog dizajnerskog dijaloga koji stalno traži nešto novo?
Prije svega treba postaviti pitanje šta je to što neko smatra autentičnim? Kad smo radili na procesu uvrštenja konjičkog drvorezbarstva na UNESCO listu nematerijalne baštine čovječanstva, zanimljivo mi je bilo otkriti da UNESCO nikako ne voli riječ autentičnost.
Kad čovjek bolje razmisli, zapita se sljedeće: šta je zaista autentično. Tradicija konjičkog drvorezbastva razvijala se pod različitim uticajima. Konjičko drvorezbarstvo je jedna mikro slika pluralizma u našem društvu, ako i slika istorije kroz koju je Zanat prošao. 

Mi u Zanatu imamo otvoren pristup u načinu na koji doživljavamo tradiciju. Čuvati tradiciju za nas ne znači slijepo kopirati određene paterne ili oblike koji su nastali u određenom trenutku kao dio te tradicije.
Za nas je vrijednost konjičkog drvorezbarstva sadržana u njegovom nematerijalnom dijelu, u vještini izrade i emotivnoj vezi stvaraoca, kupaca i svih onih koji dolaze u dodir s konjičim drvorezbarstvom upravo prema tom načinu rada, posvečenosti kvalitetu.
Kada na ovaj način shvatamo tradiciju, onda dizajn postaje metod za stalno inoviranje, učenje i svježinu zanata. 
Zanat kao priča o kontinuitetu
Kroz deset godina rada, Zanat je pokazao da dizajn može biti i čuvar kulture i pokretač promjene. Njihov uspjeh leži u sposobnosti da svijet podsjete da ručni rad nije nostalgičan čin, već savremeni izraz identiteta.
Svaki komad koji izađe iz njihove radionice nosi tu priču o vremenu, o pažnji i o vjerovanju da naslijeđe može imati budućnost.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!