TEKST: Bonjour.ba/PR
DATUM OBJAVE: 7.11.2024.
Bh. brend Plusminus, čiji se komadi mnogima od vas nalaze na wish listi, ali i u ormaru, predstavio je novu kolekciju pod nazivom – Subconscious.
Vjerujemo da će vas osvojiti čitava kolekcija koja ima prepoznatljiv potpis ovog brenda kroz intrigantne grafike i krojeve koji su savršen spoj bezvremenske klasike i suvremenih detalja.


Subconscious kolekcija brenda Plusminus istražuje slojeve našeg unutrašnjeg svijeta, donoseći ih na površinu kroz unikatne krojeve i teksture. Inspirisani skrivenim dijelovima naše psihe, svaki komad u kolekciji simbolizira različite slojeve ličnosti koje često ne pokazujemo svima, ali koje čine suštinu onoga što jesmo.
Kolekcija je izrađena od vrhunskih materijala poput Windstopper tkanine, koja pruža otpornost na vjetar i kišu, dok unutrašnji termoslojevi omogućavaju udobnost i toplinu. Kombinacija funkcionalnosti i dizajna reflektuje balans između vanjskog izgleda i unutarnjih emocija - od čvrstoće i zaštite, do mekoće i udobnosti.



Kolekcija je stvorena za one koji žele izraziti svoju individualnost i zaroniti u dublje slojeve vlastite priče kroz odjeću koja je više od pukog trenda. Ona je izraz karaktera i snage te krije komade u koje ćete investirati i nositi ih iznova i iznova.
Ono što ovu kolekciju čini posebnom su krojevi s neočekivanim zaokretima i multifunkcionalnim slojevima - svaki komad ima detalj koji otkriva novu dimenziju kada se gleda iz različitih uglova ili kada se nosi na više načina.


Savršen primjer je džemper koji je rađen od pletiva (100% viskoza), koji je mekan, ne bocka, ali grije, s posebnim fokusom na rukav. Kombinovanim s vunenim hlačama koje su klasik, ali krojene po vašoj mjeri čine da je to komad kojeg ove sezone morate imati.

Za one malo odvažnije tu je i kaput u bijelom tonu koji je statement komad kolekcije.

Editorijal za kolekciju Subconscious sniman je u Berlinu kako bi se povezao estetski izraz kolekcije s otvaranjem Plusminus prostora u Bikini Berlin centru, mjestu njemačke mode i kulture. Dizajnerica Ena kaže kako je bilo inspirativno istraživati autentične lokacije i sarađivati s lokalnim modelima, što je omogućilo da kolekcija zaživi u skladu s duhom grada. Berlin je postao savršena pozadina za isticanje kolekcije, čineći je djelom njegove priče i novog početka brenda na ovom tržištu.


Fotografije je snimio njihov dugogodišnji kolega i fotograf Hamza Kulenović.
* * *
Foto: Hamza Kulenović
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!