TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 4.10.2011.
Lagerfeldova očaravajuća podvodna bajka u bijelom Danas predstavljena kolekcija za sezonu proljeće/ljeto 2012. svakoga je ostavila bez daha. Prvi wow faktor činila je veličanstvena pozornica s enormnim figurama koje prikazuju morsko dno obojanim u bijelo. Raže, egzotične ribe, koralji, morski konjici, školjke i meduze pružale su se pozornicom smještenom u pariškoj Grand Palais. Nakon
"Morsko dno prikazano na poetičan način", kako je Lagerfeld opisao pozornicu, pokazalo se kao idalna podloga za nadasve romantičnu kolekciju. Dizajner je za iduće proljeće odlučio dekonstruirati klasični Chanel sako i prikazati nam ga u nekom novom svjetlu. Sakoi i haljine su izgubili svoj crni porub, koji je dizajner inspiriran djelima njemačkog apstraktnog umjetnika Blinkyja Palerma pretvorio u pravocrtnu liniju kojom je zašarao dobar dio kolekcije. Kontrastni crni porub pojavio se tek kod dva modela sakoa od tvida u boji mente i puderastoj nijansi roze, koja je dizajner lišio stražnjeg dijela i tako otkrio leđa modela.
Biseri su igrali veliku ulogu u ovoj Lagerfeldovoj modnoj bajci. Osim što je njima obogatio neke haljine i sakoe, vidjeli smo ih i kao ukrase za tijelo nalijepljene duž leđa modela te kao ukosnice u njihovim mokrim frizurama. Remenje je zamijenila niska bisera, a čvrste clutch torbice bile su u obliku školjki optočenih biserima. Čak su i gumbi na kreacijama bili u obliku bisera.
Pokušavši imitirati pojave iz morskog svijeta poput bioluminiscentnih algi i kretanja morskih trava, dizajner je bijele haljine prekrio sedefastim trakama od organze.
Kupaći kostimi su bili bijeli, sa par iznimki koji su imali oslikane umetke od prozirnog PVC-a, od kojeg su bile izrađene i kabanice koje su modeli nosili preko.
Za tračke dodatnog sjaja pobrinuli su se suvremeni materijali, među kojima su se našli i oni protkani staklenim nitima.
Revija je zatvorena večernjim haljinama kojima je cijeloj kolekciji dan dašak haute couturea kroz tehnike nabiranja i drapiranja koje su haljinama dale određenu pjenastu mekoću.
Karl Lagerfeld pokazao je još jednom zašto na spomen imena Chanel više ne pomišljamo isključivo na legendarnu osnivačicu kuće, nego i na njegovu sijedu glavu. Jedno je sigurno - s njim na čelu, kuća Chanel i sve što ona predstavlja ne može i neće pasti u vodu.
Uživajte.
{gallery}/listopad_jedanaest/p_chanel{/gallery}
A.S.
Foto: style.com, vogue.com
TEKST: Ada Ćeremida
Zamislite da hodate sarajevskim ulicama i na sebi nosite jaknu koja je jučer bila otpad u tekstilnim fabrikama, a danas nosi broj 07/10. Šta ovo znači?
U gradu koji rijetko slavi modu na ovaj način, pojavio se projekat koji ne govori o “održivosti” nego je živi.
Eterna, novi bh. brend kreiran iz viška, a napravljen da traje koji je prije dva dana eksplodirao na OREA Art Marketu u Domu mladih i već nestaje s online polica.
Kako iz sarajevskog otpada nastaje moda koja traje vječno?
Amila Hrustić, kreativna direktorica i dizajnerica Aleksandra Lovrić odlučile su uraditi ono što industrija izbjegava, umjesto novih materijala uzele su viškove tekstila od modnih kuća Inside by Ećo, Bontexa, Empressa, Treehane i dizajnera Marka Fehera i od njih stvorile unikatne komade.
Ručno rađeni, numerisani i limitirani na samo 10 primjeraka. Kada nestanu, gotovo je. Nema reprinta, nema “iduće sezone”.
„Htjeli smo da svaki komad ima broj, kao umjetničko djelo. Kada kupite 04/10, znate da vas samo devet ljudi na svijetu dijeli taj komad“, rekla je Amila.

Crvena nit koja sve povezuje
Fotografkinja Aida Redžepagić snimila je kolekciju u gdje crvena nit izgleda gotovo živa, kao da pulsira kroz šavove. Armin Karalić iz Métier studija snimio je lifestyle kadrove na krovu Sarajeva pri zalasku sunca sa jaknama koje izgledaju kao da su oduvijek bile vaše.

Za finalni izgled brinuli su vizažistkinja Renata Ponjević, stilistica Gordana Gasha Miladinović i umjetnik i scenograf Armin Ćosić, sve lokalno, sve Sarajevo.
Prije samog lansiranja brenda, 50 djece iz OŠ Grbavica II učestvovalo je na radionicama o reciklaži kroz modu. Dok mi skrolamo feed, oni već znaju da jakna može imati drugi život.



Dva komada, bez trunke viška
U kolekciji su samo dva komada i nijedan centimetar viška. Prvi, košulja, oversized kroja u bijeloj ili krem nijansi, nosi crvenu nit koja od ovratnika do manžetne djeluje kao potpis.
Može se nositi preko haljine, ispod kaputa ili samostalno, izgleda luksuzno, a planeti nije uzela ni metar nove tkanine. 



Drugi, jakna, sastavljena je od šest različitih viškova, patchwork koji svaku čini jedinstvenom, s asimetričnim džepovima i skrivenim zatvaračem. Kada je obučete, imate osjećaj da na sebi nosite arhivu bh. tekstilne industrije.


Bosna i Hercegovina nema industriju koja podržava male brendove, ali možda upravo zato ovakvi projekti nastaju iz tvrdoglave potrebe da se pokaže da je drugačiji sistem moguć.
Ovdje se održivost ne koristi kao marketinška riječ. Ona je doslovna: sve je napravljeno lokalno, od ostataka, ručno, u malim serijama. U tom smislu, ovaj brend ne pokušava “spasiti svijet” ali pokušava popraviti mali dio sistema.
Kao da poručuje, ako se promjena ne može dogoditi globalno, može barem početi ovdje, u jednoj radionici, među krojnim stolovima, u gradu koji još uvijek vjeruje u ruke koje stvaraju.

Svaki broj nosi priču o deset komada koji su preživjeli sistem, o ljudima koji su odlučili da sporije nije slabije, nego smislenije. Dok fast fashion zatrpava sam sebe, Eterna iz njih izvlači fragmente i pretvara ih u komade koji diše lokalno, ali govori jezikom svijeta.
Za one koji su umorni od stvari koje traju tri mjeseca, ovo je podsjetnik da pažnja može biti luksuz. A ako vam se posreći i dobijete broj 01/10, znajte da ste u vlasništvu nečega što se više neće ponoviti.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!