TEKST: Nevena Divčić
DATUM OBJAVE: 2.10.2023.
Hej fashionisti/-ce! Mjesec mode završava danas.
Nakon uspješnih sedmica mode u Milanu, New Yorku, Londonu i Soulu, modni entuzijasti, dizajneri, poznate osobe i fotografi okupili su se i u Parizu kako bi ispratili najnovije modne kolekcije i donijeli vlastiti stil na njegove ulice.
Street style momenti su, uz modne revije, među upečatljivijim, privlače pažnju i pružaju izobilje inspiracija za mnoge ljude diljem svijeta. Sjajna su prilika da kroz predstavljanje brendova koje volimo, modne insajderice pokažu svoj stil i njime se izdvoje u masi. Nerijetko upravo ono što nose i način na koji stiliziraju svoje odjevne komade bude naš najveći izvor inspiracije u predstojećim mjesecima.
Kao i uvijek do sada, fotografi su se okupljali na ulicama Pariza kako bi dokumentovali street style tokom Fashion Weeka.
Upečatljiva izdanja Fashion Weeka u Parizu
Victoria Beckham i The Row kolekcije su ostale dosljedne stilu po kojem su prepoznatljive. Bazični odjevni komadi u neutralnim bojama i poslovni stil zahvaljujući njima dobijaju potpuno novu dimenziju. Posebnu pažnju je privukla Pamela Anderson u oversized odijelu, pred dolazak na The Row show, a fanovi su oduševljeni njenim licem bez šminke.
Edgy i upečatljivo
Street style ne možemo zamisliti bez upadljivih odjevnih komada, neobičnih modnih dodataka i frizura.
Jonathan Anderson je Loewe kolekcijom za proljeće/ljeto 2024. obradovao cipelama i dizajnom po kojim je brend i prepoznatljiv - potpuno jedinstveni komadi koje će voljeti samo pravi zaljubljenici u modu i dizajn, a takve smo vidjeli i na street styleu koji je prethodio predstavljanju kolekcije.
Crna odjeća i i metallic modni dodaci obilježili su Givenchy show.
* * *
Naslovna fotografija: @ariviere
TEKST: Bonjour.ba/PR
U subotu, 20. decembra, beogradska modna scena dobila je svoj novi manifest.
U autentičnom ambijentu projekta Radostan Settlement, predstavljena je kolekcija Z'B'N, saradnja brenda Radostan i upcycling dizajnerke i umjetnice Vladica Čulić , koja transformiše tradicionalni odjevni predmet zubun u simbol rodne suverenosti.
Kada se susretnu etnografsko naslijeđe i savremeni izraz, rezultat rijetko ostaje u domenu estetike. U slučaju kolekcije Z’B’N, riječ je o snažnom kulturnom i političkom zahvatu.


Vladica Čulić i Radostan predstavili su sedam unikatnih komada nastalih direktnom intervencijom kreatorke na autentičnim zubunima, odjevnim formama koje su decenijama nosile kodove statusa, tijela i pripadnosti.
Zaštitni znak kolekcije je hibridni ornament nastao reinterpretacijom motiva “Karakačka”, jednog od prepoznatljivih ornamenata ćilimarstva jugoistočne Evrope. Motiv stilizirane ženske figure sa rukama na kukovima, blizak simbolu Elibelinde, tradicionalno je vezivan za plodnost.
Autori, međutim, izvode svjesnu subverziju. Preklapanjem forme zubuna i geometrije ornamenta, arhetip se transformiše, čime se simbol ženske reproduktivne moći prevodi u savremeni narativ seksualnog oslobođenja i rodne autonomije.
Tokom samog događaja, u ambijentu trpezarije Radostana, posjetioci su imali priliku da ovaj hibridni ornament trajno ponesu na koži kroz specifičan tattoo pop-up, čime je simbolika kolekcije doslovno postala dio tijela publike.


Zubun kao anti-muzejski objekt
Zubun je, svojom skulpturalnom formom koja naglašava kukove, oduvijek bio više od odjeće, bio je snažan marker identiteta. U ovoj kolekciji, on prestaje biti nijemi muzejski eksponat. Postaje anti-muzejski objekt, oslobođen rigidnih interpretacija i zatvorenih identitetskih okvira.
„Identitet nije statičan; on je u stalnom pregovaranju“, poručuje Vladica Čulić.
Inspirisana nomadskim principima kretanja i prilagodbe, kolekcija podsjeća da je naslijeđe fluidno. U kontekstu savremene mode, Z’B’N se pozicionira kao anti-konzumeristički manifest: fokusiran na upcycling i rad s postojećim materijalima, on ne proizvodi nove identitete, već otvara prostor za njihovo preispitivanje i redefinisanje.



Predstavljanje kolekcije bilo je daleko od klasične modne revije. Riječ je o imerzivnom multimedijalnom performansu u kojem je Kйr, Bane Jovančević, oblikovao zvučni pejzaž spajajući elektronske strukture s ritmovima inspirisanim folklornim naslijeđem. Vizuelni identitet upotpunio je Aleksandar Lazar, koji je uživo mapirao projekcije, pretvarajući prostor Radostana u polje dijaloga između digitalnog i arhaičnog.


Pristup Radostana i Vladice Čulić prevazilazi okvire održive mode. To je poziv na otpor prema uniformnosti sistema brze potrošnje. Njihov zubun postaje platno za savremeni izraz, dokaz da tradicija nije nešto što se pasivno čuva, već nešto što se živi, mijenja i ponovo osvaja.


Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!