TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 14.3.2018.
Specijalizirana parfumerija Plaza je odjenula novo ruho i tako postala jedna od najljepših parfumerija u našoj zemlji. Pored toga što plijeni pažnju svojim ekskluzivnim asortimanima, interijer privlači veliku pažnju. Razgovarali smo sa mladim arhitektima iz Banja Luke, Popović Nevenom i Balvan Filipom, koji su stvorili čar ovog prostora. „Inspiracija se nalazi u našoj mogućnosti da prost
Kada smo pitali šta je u fokusu ovog procesa stvaranja bilo, dobili smo odgovor da su različiti segmenti bili dio okvira procesa nastajanja prostora; kao npr: način poslovanja parfumerije, ciljeve vlasnika parfumerije, potrebe zaposlenih, potrebe i analize brandova sa kojima parfumerija surađuje, arhitektonske i estetske normative, utjecaj i značaj vizualnog identiteta (brandiranje prostora) i sl.

Saznali smo da je interijer koncipiran tako da bude u službi proizvoda. Ne zanemaruje značaj dizajna bočice parfema, pakovanja kozmetičkog proizvoda i slično. Shodno tome, svaka vitrina kao osnovna jedinica interijera, posjeduje odgovarajuću materijalizaciju, formu, gabarite i rasvjetu. Minimalizam i kolorit je definiran na osnovu nekoliko faktora. Crna i bijela boja su zaštitni znak parfumerije PLAZA, ali su i opravdane oblašću poslovanja i potrebama industrije. Kao takve, iskorištene su za stvaranje vizualnog identiteta prostora. Dominantno svijetao i otvoren prostor u kombinaciji sa kontrastnom tamnom zonom, u okviru koje su izloženi proizvodi, omogućava dodatni naglasak na iste.


„Ljepota prostora je subjektivan stav svakog od promatrača. Međutim, u arhitekturi postoje određena pravila i uslovi za kreiranje ambijenta koji će na većinu korisnika ostaviti pozitivan utisak“, nadodao je Filip.

„Značaj estetike za ovakav projekat je neosporan. Industrija parfema i kozmetike se među korisnicima usko veže za stil, prestiž, individualnost, njegu i slično.“, istaknula je Nevena.

Stoga, lijep prostor je ogledalo jedne parfumerije, prikaz svega što ona predstavlja. Priroda namjene parfumerije nalaže da lijep prostor ne smije biti zanemaren, naprotiv, treba biti smatran jednim od prioriteta.




TEKST: Bonjour.ba
Plan je bio brz i jednostavan: završiti sastanak, preletjeti preko Ferhadije, ući u Martimex i pronaći jedan parfem koji je za svaki dan. Međutim… samo tri tester trake kasnije sve se pretvorilo u malu olfaktivnu krizu identiteta jer kako izabrati jedan kad nađete šest mirisa koji su kao različite verzije vas i sve vam se sviđaju?

U konačnici napravili smo listu. I ne, nije bilo lako.
Iako smo i prije ovoga navikli razlikovati mainstream i niche parfeme, i znamo da niche mirisi imaju izraženiji karakter, kvalitetnije sirovine i hrabrije kompozicije, dolazak ovdje podsjetio nas je koliko je to očigledno tek kad ih isprobate uživo. Mainstream parfemi često se prilagođavaju ukusu većine, dok niche idu u potpuno drugom smjeru: ne žele da budu za svakoga.
Zato nas je i iznenadilo što se umjesto jednog izdvojilo šest, svaki potpuno drugačiji, ali jednako upečatljiv.

Nismo one osobe koje na prvi tester odmah kažu da je to taj. Znamo kako izgleda realnost: većina parfema je “lijepa”, neki su “okej”, a tek poneki izazove onaj klik koji ne možemo objasniti. I tu počinje lista koja je pokvarila sve naše planove o jednom parfemu godišnje.
Kako miriše: toplo drvenasto, kremasto, lagani začini, vrlo elegantno.
Koliko traje: cijeli dan bez osvježavanja, odnosno najdugotrajniji iz cijele liste.
Kada je najbolji: rekli bismo u hladnijim danima i večernjim prilikama.
Ko bi ga volio: svi koji vole “čiste” timijske note bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa nakon kojih vas ljudi pitaju koji parfem nosite čak i kad ste uvjereni da se jedva osjeti.

Kako miriše: cvjetno, lagano tamjanasto, senzualno ali nije težak.
Koliko traje: 6-8 sati uz stabilan trag, bez prenaglašavanja.
Kada je najbolji: navečer, ali je iznenađujuće dobar i kao dnevni miris zimi.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme tipa misteriozno, ali uredno i čisto.
Naš efekt: pozdravile smo ga kao onaj parfem koji te ne nadglasi, nego obgrli.

Kako miriše: gurmansko, kremasto, slatko. Kokos i karamela daju početni wow, ali vrlo brzo dolazi puderasto–drvenasta toplina sa notama duhana i tonke koja ga čini zrelijim i profinjenim.
Koliko traje: vrlo dugo, tačnije 8 do 12 sati, posebno snažno na odjeći i kosi.
Kada je najbolji: popodne i večer, ali voli i zimske dnevne prilike jer se odlično grije na koži.
Ko bi ga volio: svi koji vole slatke parfeme.
Naš efekt: onaj tip mirisa koji ostane na šalu i onda ga sutradan tražite samo da ponovo pomirišete.

Kako miriše: gurmanski, kremasto, toplo, ali ne preslatko.
Koliko traje: 7-10 sati, srednje jak trag, dosta postojan.
Kada je najbolji: popodne i večer, posebno kada ste u zatvorenom prostoru.
Ko bi ga volio: oni koji vole parfeme sa vanilijom, ali u modernoj, elegantnoj verziji.
Naš efekt: izazvao je univerzalan feedback “njami”, što je rijetkost.

Kako miriše: citrusno, sočno, vodeno, nježno svježe; bukvalno ljetni dan.
Koliko traje: 5-7 sati. Rekli bismo slabiji početak, ali odličan razvoj na koži.
Kada je najbolji: proljeće, ljeto i topli dani bez obzira na sezonu.
Ko bi ga volio: oni koji biraju parfeme tipa lagano i prirodno, bez slatkoće.
Naš efekt: jedan od onih mirisa koji poprave raspoloženje u sekundi.

Kako miriše: proljetno-morski, kombinacija svježine i cvijeća.
Koliko traje: 6-9 sati, a odlično postojan na odjeći.
Kada je najbolji: svaki dan; idealan za posao, sastanke i minimalističke outfite.
Ko bi ga volio: ljubitelji “čistih” parfema, ali ne sportskih; više “luksuzno čisto”.
Naš efekt: odmah dobio titulu mirisa koji ne može biti pogrešan.

I tu dolazimo do jedinog pitanja na koje još nismo našli univerzalan odgovor: kako izabrati samo jedan?
Možda tako što ga biramo prema raspoloženju tog dana. Možda prema rasporedu. Možda prema outfitu, a možda je vrijeme da se prestanemo pretvarati da parfem mora biti jedan i prihvatimo da i mi imamo više verzija sebe: jutarnju, večernju, poslovnu, nježnu, hrabru, optimističnu, minimalističku.

Martimex je trenutno jedna od rijetkih adresa u Sarajevu gdje se ovakav raspon niche parfemskih kuća može testirati uživo, od Memo do The Merchant of Venice. I tu ne mislimo samo na izbor, nego i na način: bez žurbe, bez pritiska na odluku i uz prostor da parfem “sjedne” na kožu, a ne na tester traku. To je iskustvo koje beauty znalci cijene i zbog kojeg se fanovi niche mirisa stalno vraćaju.
Za kraj samo jedan prijateljski savjet iz iskustva: ako na adresi Ferhadija 14A u Sarajevu uđete s planom da ćete na brzinu samo da osjetite jedan parfem… rezervišite dodatnih 20 minuta. I iskreno? Mi nemamo ništa protiv.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!