TEKST: Marija Perić
DATUM OBJAVE: 15.2.2020.
Nikada nije prerano za nostalgično iščekivanje proljeća i toplih dana, čak i dok je na nama par slojeva odjeće, a vani niske temperature.
Srećom, uz prekrasne parfeme na bazi ruže postoji način kako da učinite da u vašu svakodnevicu proljeće dođe nešto ranije. Barem kada govorimo o mirisima uz koje vežemo proljetni povjetarac i mamin vrt.
Zahvaljujući njenom nježnom i prozračnom mirisu, upravo je ruža glavna zvijezda parfemskih kreacija brojnih poznatih brendova.

Note nekih od parfema u nastavku sadrže i do pet različitih vrsta ruža, dok u pojedinim mirisima, ruža dolazi uz mošusne note te je možete osjetiti tek nakon što se parfem na neko vrijeme zadrži na vašem vratu ili ruci. Parfemima koje smo izdvojili u nastavku društvo prave božuri, frezija, ljiljani, papaja i vanilija, što je dodatan motiv da si pronađemo novog proljetnog mirisnog suparnika. Ako volite cvjetne parfeme, ove bočice idealan su kandidat za vaš neseser.
Daisy Eau So Fresh
MARC JACOBS
Jedan od najljepših vjesnika proljeća upravo je ovaj parfem, koji, iako nosi naziv po drugom cvijetu, sadrži velike količine cvjetova divlje ruže koji će vas pratiti kroz dan.

L’eau Bleue
MIU MIU
Iako isprva osjetite lagani i svježi miris ljiljana u parfemu, nakon što L’eau Bleue kapljice ostanu neko vrijeme na vašoj koži, nemoguće je ne osjetiti prekrasan miris cvijeta divlje ruže. Za mnoge, upravo je ovo idealan proljetni parfem.

Dolce Rosa Excelsa
DOLCE & GABBANA
Iako se sastoji od opojnih mirisa nerolija, ljiljana i papaje, uz par kapljica ovog D&G parfema nakon nekog vremena na vašem vratu će se zadržati svježi miris divlje ruže sa blagom mošusnom bazom koja čini da je ovaj parfem ujedno jako svjež, ali i senzualan.

Aerin Beauty Rose de Grasse Parfum
ESTÉE LAUDER
Parfem koji radi idealnu pomirdbu između drvenastih, mošusnih i cvjetnih nota ruže. Iako intezivan i dalje spada u lagane proljetne parfeme koje možete nositi na sebi svaki dan.

Embrace, Rose Buds & Vanilla
VERA WANG
Ovaj parfem koji ostavlja za vama slatke note vanilije i ruže idealan je proljetni parfem koji neće biti pretežak i kao stvoren je za sve one dane kada nije ni prevuće ni prehladno.

Rose Prick Eau de Parfum
TOM FORD
Veoma snažan miris koji je rezultat spoja tri različite vrste ruža te ekstrakta kurkume, pačulija i papra.

Very Irresistible
GIVENCHY
Zahvaljujući miksu pet različitih vrsta ruža, ovaj parfem i dalje vodi prednost kada je u pitanju izbor parfema uz kojeg ćete se osjećati svježe, mladenački i posebno.

Chloé for Women
CHLOE
Sofisticiran miris u kojemu ruži društvo prave božur, frezija i đurđevak. Ovo je nježan je, romantičan i ženstveni parfem kao stvoren za iščekivanje proljeća.

Trésor Lumineuse
LANCÔME
Ova laganija verzija veoma poznatog Tresora, predvođena je mirisom pralina kojeg prate note šipurka i ljubičice te vanilije i mošusa. Sjajan je izbor za sve dame koje žele pomirdbu između intezivnog i nježnog parfema za svoja proljetna dnevna izdanja.

TEKST: Ilda Lihić-Isović
U svijetu mirisa više se ne govori samo o “omiljenom parfemu”.
Parfem više nije završna tačka, već početak priče, mirisnog potpisa koji se mijenja, razvija i prilagođava. Tako nastaje perfume ili scent layering, tehnika koja posljednjih godina redefiniše način na koji doživljavamo parfemsku rutinu.
Šta je perfume ili scent layering i zašto je postao globalni fenomen?
Layering (slojevito nanošenje mirisa) označava praksu kombinacije dva ili više parfema ili parfema i mirisnog ulja kako bi se stvorio novi, personalizirani akord. U osnovi, riječ je o kreativnoj igri u kojoj pojedinac preuzima ulogu parfemera: gradi strukturu mirisa na vlastitoj koži.
Ono što je nekad bio eksperiment parfemskih entuzijasta, danas je mainstream tehnika.
Kratka historija slojevitog nanošenja mirisa
Iako layering zvuči kao moderna ideja TikTok generacije, korijeni ove prakse sežu duboko u historiju. Na Bliskom Istoku slojevito nanošenje mirisa oduvijek je bilo dio rituala ljepote: najprije mirisna ulja, zatim parfem pa čak i dim bakhoora koji bi “zatvorio” kompoziciju.
Na Zapadu je, sve do kraja 20. stoljeća, parfem bio zatvorena formula, gotovo sveta, nepromjenjiva struktura. Tek s pojavom nišnih brendova i individualiziranog pristupa luksuzu, miris je postao alat samoizražavanja, a layering, najsofisticiraniji oblik personalizacije.
Zašto je layering danas u fokusu?
Individualnost kao luksuz. Gen Z ne želi “signature scent”, nego mirisni kod koji se mijenja s kontekstom i emocijom.
Utjecaj društvenih mreža. Viralni “parfemski parovi” i recenzije stručnjaka učinili su layering pristupačnim široj publici.
Novi pristup brendova. Sve više kolekcija osmišljeno je kao modularne kompozicije gdje je svaka nota kompatibilna s drugom.

Kako funkcioniše i kako izbjeći greške?
Kod ove tehnike važno je razumjeti redoslijed i teksturu nota:
- Prvi sloj treba biti lakši: citrusi, bijelo cvijeće, lagani mošus.
- Drugi sloj donosi karakter: drvenaste, jantarne ili puderaste note koje dodaju toplinu i trajnost.
- Ne miksajte dvije snažne kompozicije. Ako oba parfema imaju dominantnu bazu (oud, vaniliju, patchouli), rezultat može biti pretežak.
- Testirajte. Svaka koža ima drugačiji pH i toplinu i ista kombinacija neće jednako mirisati na svima.
Kako se radi parfemski layering u praksi?
Postoje dva glavna pristupa: na koži i u zraku (air-mixing). Ni u jednom slučaju se parfemi fizički ne miješaju u bočici jer bi hemijski sastav i omjer alkohola mogao promijeniti sam miris.
Layering direktno na koži
Najčešći i najsigurniji način.
Prvi sloj: Nanosi se parfem s laganijim notama (citrus, cvijet, mošus). On stvara “platno” za gornji sloj. Uklopite ga s losionom bez mirisa kako bi miris bolje prionuo na kožu.
Pauza od 1–2 minute: Dajte prvom parfemu vremena da se slegne i poveže s kožom.
Drugi sloj: Raspršite parfem s dubljim, toplijim notama (drvo, amber, vanilija) preko prvog ili na drugo mjesto (npr. prvi na zapešće, drugi na vrat).
Time se postiže prostorna dinamika i miris se razvija u slojevima dok se krećete.

Pravilo intenziteta:
Ako su oba parfema jaka, nanesite ih iz veće udaljenosti (oko 30 cm). Ako su lagana, možete ih stavljati bliže, direktno na pulsne tačke.
Air-mixing tehnika (u oblaku)
Ova metoda se koristi za vrlo različite parfeme tj. kad niste sigurni kako će reagovati na koži.
- U zraku raspršite prvo jedan, zatim drugi parfem (jedan iznad drugog u istom prostoru).
- Prođite kroz taj “oblak” mirisa.

Na taj način se molekule spajaju u prostoru, a na koži se zadržava suptilniji miks, bez rizika da jedan parfem uguši drugi.
Ova tehnika je posebno popularna kod jačih, uniseks i drvenastih mirisa.
Layering s mirisnim teksturama
Layering se ne radi uvijek samo između dva parfema. Možete miksati i različite formule istog mirisa:
- mirisno ulje i parfem (ulje kao dugotrajnija baza)
- parfemski losion i Eau de Toilette (za jači efekat)
- body mist i parfem (lagana dnevna verzija)
Ovo je najbolji način da parfem traje duže bez da postane preintenzivan.
Najvažniji savjeti stručnjaka
Ne miješajte parfeme direktno u bočici, dakle nikada. Također, ne koristite više od dva sloja jer treći gotovo uvijek narušava balans. Svakako, bilježite kombinacije koje vam se sviđaju jer vaš mirisni potpis se gradi iskustvom, ne slučajno.
Primjena u praksi: kako layering oživljava Philosykos od Diptyquea
Jedan od najboljih primjera kako layering funkcioniše u stvarnosti je Diptyque Philosykos Eau de Toilette, parfem koji otkriva sve prednosti tehnike.
Njegova smokva nota ima idealan balans zelenog i kremastog, što ga čini savršenom bazom za nadogradnju.
Evo nekoliko kombinacija:
Philosykos + AERIN Cedar Violet: spoj koji naglašava drvenaste, zelene tonove.

Philosykos + Matière Première Parisian Musc: miris koji prelazi u čistu, kožnu toplinu.

Philosykos + Jo Malone Wood Sage & Sea Salt: smokva dobiva prozračnost i mineralnost mora.

Philosykos + Anomalia Paris Aquatic Ozonic: gotovo arhitektonska interpretacija fig leaf mirisa.

Foto: @thfragrancevault
Ove kombinacije pokazuju koliko se ton, intenzitet i karakter jednog parfema mogu promijeniti kroz pažljivo birani drugi sloj.
Kroz miksanje nota stvaramo mirisni potpis koji nije unaprijed definisan već nastaje iz trenutka, raspoloženja i ličnog senzibiliteta. U toj igri slojeva svako otkriva svoj idealni balans između intuicije i parfemske harmonije.
Pogledajte najnovije teme na Bonjour.ba
Foto: AI
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!