TEKST: Bonjour.ba
DATUM OBJAVE: 25.5.2017.
Trendovi u arhitekturi i dizajnu događaju se strašno brzo - svake godine nam se predstavlja nova „IT boja“, a sa svakim godišnjim dobom stižu novi materijali i originalni uzorci. To nije ništa različito od trendova u modnoj industriji, ali je ipak malo humanije nego npr. u digitalnoj. :)

Novi trendovi predstavljaju se na svjetskim sajmovima, gdje ove godine dominiraju tzv. heksagonske pločice malih dimenzija, ali i keramika ekstremno velikih dimenzija! Već nekoliko godina iz mode ne izlaze „maroko“ pločice, imitacija mramora, kao ni rustikalna imitacija drva.

Prije desetak i više godina keramika je značila tzv. mokre prostorije: wc, kupatilo, kuhinju. Danas je primjena toliko široka da je gotovo nemoguće zadovoljiti potrebe tržišta i gladnih klijenata. Smjestila se tako ne samo u kupatilo i kuhinju, nego u svaku prostoriju; ne samo stambenih objekata, već i javnih: ugostiteljskih, uredskih, galerijskih…

Keramika koja je danas u ponudi odlikuje se velikom fleksibilnošću i čvrstoćom, otpornošću na kemikalije, habanje, vatru, UV zrake, pa je potpuno jasno zašto je primjena tako široka i zašto je nalazimo i kao oblogu vanjskih i unutarnjih zidova ili i kao dekoraciju stepeništa!

Onaj standardni izgovor da „kod nas ničega nema“ u slučaju keramike (na sreću) - ne stoji! Svi trendovi koje sam prethodno navela stigli su i na lokalno tržište! Marazzi, Gorenje, Dual Gres, La Fabrica, Isla,…sve sam ih našla na adresi Vitinska 70 u Ljubuškom. Prodajni centar AT Kerametal! Na cca 2000 m² izložbenog salona nalazi se toliko različitih uzoraka keramike, da pomislite da je nemoguće probrati samo jednu vrstu. Prodajni centar postoji i u Sarajevu, na adresi Rakovička cesta 88.
Za obilazak izložbenog prostora odvojite nekoliko sati. Ako (kao ja) morate svaku pločicu osobno dotaknuti rukom, planirajte (barem) dva dana za razgledavanje!


Da Kerametal prati trendove potvrdili su i kampanjom snimljenom početkom godine s Marijom Kolak u glavnoj ulozi, pod sloganom „Za savršen selfie“. Tražeći lokaciju za svoj savršen selfie, pronašla sam pločice u rasponu cijena od 9,90 KM do 199,00 KM/m².


Tražila sam kombinaciju zlatne i duboke crne i popularne 3d uzorke, ali pronašla još svašta, pa…teškom mukom ću se svesti na mojih top 5 iz trenutne ponude:
{gallery}2017/2017_05/kkerametal2{/gallery}
To je bio najuži izbor mojih favorita, a svoje favorite nam javite uz #modamozaviruje!
Za MODAMO.info piše: Martina Penava

Izvor fotografija: www.kerametal.com, www.wgsn.com, www.marazzigroup.com, dualgres.com, www.islatiles.it
TEKST: Ada Ćeremida
Pinterest ne govori šta je “out”. Ali vrlo precizno pokazuje šta ljudi počinju tražiti, spremati i zamišljati u svojim domovima.
Početkom mjeseca, Pinterest je objavio Pinterest Predicts 2026., godišnji izvještaj koji, na osnovu analize pretraga i ponašanja korisnika, prognozira 21 veliki trend koji će oblikovati narednu godinu. Među njima je i kategorija interijera, s estetikama poput Neo Deco, Funhaus, Vamp Romantic, Cool Blue, Afrohemian Deco, opernog maksimalizma i naglašenog boemskog izraza.
Iako ovi trendovi prelaze različite kategorije, od mode do umjetnosti i lifestylea, oni su istovremeno snažan pokazatelj onoga što publika traži i u kontekstu interijera: više boje, više emocije, više izraza.
Ti podaci nam ne govore šta treba odbaciti. Oni nam govore u kojem se smjeru interes pomjera, a kada znamo gdje publika ide, postaje jednako jasno i šta ostaje iza nas.
Zato ovaj tekst ne čita Pinterest Predicts unazad kao statistiku, već kao kontrast. Dok Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, slojevitost i snažne estetske narative, dizajneri i urednici širom svijeta slažu se da određeni interijerski izbori koji su dominirali posljednjih godina više ne odgovaraju načinu na koji danas živimo.
Ovo nije lista zabrana. Ovo je urednički pregled stvari koje jednostavno više ne rezoniraju, u odnosu na ono što dolazi.
Ultra-hladni minimalizam
Sterilni bijeli prostori, prazne površine i interijeri koji izgledaju više kao showroom nego kao dom gube na privlačnosti.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za toplinu, teksturu i prirodne materijale, hladni minimalizam više ne djeluje kao odgovor na stvarne potrebe svakodnevnog života. Minimalizam ne nestaje, ali prestaje biti hladan i distanciran.
Sigurni neutrali i “millennial gray” boja
Neutralne palete bez dubine, jasnog podtona ili karaktera sve češće djeluju umorno.
Dok Pinterest bilježi rast interesovanja za zemljane tonove, zagasite boje i toplije nijanse, siva kao univerzalno rješenje polako izlazi iz fokusa. Neutralno više nije podrazumijevano, mora imati smisao.
Matchy-matchy namještaj i stroga simetrija
Kompletne garniture i savršeno upareni setovi ostavljaju dojam prostora bez lične priče.
Suprotno tome, Pinterest trendovi za 2026. favorizuju slojevite, eklektične interijere i kombinovanje starog i novog. Prostori koji izgledaju kao da su nastajali vremenom sve više zamjenjuju one kupljene “u jednom potezu”.
Trendovi koji postoje samo za fotografiju
Akcentni zidovi bez konteksta, prenaglašeni detalji i prostori dizajnirani primarno za društvene mreže gube relevantnost.
Kako se interes pomjera prema funkcionalnim, ugodnim i dugoročnim rješenjima, vizualni trikovi bez stvarne upotrebe prirodno izlaze iz fokusa.
Prekomjerna upotreba jednog materijala ili teksture
Bouclé posvuda, fluting na svakom zidu, ista završna obrada u cijelom stanu.
Pinterest naglašava slojevitost i raznolikost, dok dizajneri upozoravaju da ponavljanje bez mjere brzo dovodi do zasićenja. U 2026. tekstura ostaje, ali u promišljenoj mjeri.
Strogo definisane, nefleksibilne prostorije
Formalne trpezarije koje se rijetko koriste i rigidna podjela prostora sve teže prate stvarni životni ritam.
Kako Pinterest pokazuje rast interesa za višenamjenske i prilagodljive prostore, jasno je da domovi u 2026. moraju funkcionisati jednako dobro koliko i izgledati dobro.
Prvi otkrijte najnovije trendove, ekskluzivne vijesti, najbolje shopping preporuke i pogled u backstage priče!